Opbygning af våbenrum

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Schibbye
Silver Member
Silver Member
Interesser: Våben,
Geografisk sted: Sønderjylland
Been thanked: 2 times

Opbygning af våbenrum

Indlæg af Schibbye » 23. dec 2022, 11:38

Hej

Jeg er så småt ved at tegne og begynde på projekt våbenrum. Rummet skal opbygges til forhandler tilladelse og Klasse EN 1143-2 (Skafor rød)

I den forbindelse har jeg overvejet for skellige løsningsmoddeler og har en et spørgsmål vedr Loft.

Rummet vil bliver bygget i en eksisterende kælder med hvor du af siderne er anvendes som side og bagmur, ud tilgang til udenfor, og penteres disse får man noget af et hus ned over sig, og de er ca 40 CM tykke.

Må der der anvendes 4 MM stål 37 som svejses på midten under forskalning som loft ? jeg har idag kun en normalt bjælkelagt som loft. til stueetagen.

Der ingen andre rum i kældere og kun en adgang. Døren leveres af herning Pengeskabfabrik og de 2 Ekstra mure ud i rummet lavet i 150 MM fundablokke med 12 MM armeringsjern og beton. De to ekstra eksiterende mur i rummet er bagmure i kølderen, ind under huset.

jeg har fundet dette fra DGI vedr alternativer til betondækken loft.

Samtidig med tales der om armeret bentondækken, er det nødvendigt i en kælder ?

https://www.dgi.dk/media/3161/nyplusvaa ... varing.pdf
Mvh.
Søren

You will not laugh, You will not cry, You will lean by the numbers - I will teach you !!

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 115 times

Re: Opbygning af våbenrum

Indlæg af Allan3 » 23. dec 2022, 16:07

Jeg snakkede med PAC da jeg skulle bygge mit boksrum og jeg fik af vide at den løsning med stålplader ikke bliver godkendt til forhandlere.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1072 times

Indlæg af Agamemnon » 23. dec 2022, 16:16

Jeg har for nylig drøftet netop dette med en ansat i etaten, som bl.a. sidder med sikring som sit arbejdsområde.

Folderen fra DGI er fejlbehæftet, hvilket DGI ér blevet gjort opmærksomme på.

Træloft forstærket 4 mm stålplader kan ikke godkendes som EN1143-1 grade1, det er en misforståelse med baggrund i en tidl. regel om at betonloft m. rionet i undtagelsestilfælde kunne erstattes af en flerlags lamineret konstruktion af træ og 4 mm stålplader.

Der har aldrig været sådan at en enkelt 4 mm stålplade på træ kan godkendes.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Schibbye
Silver Member
Silver Member
Interesser: Våben,
Geografisk sted: Sønderjylland
Been thanked: 2 times

Indlæg af Schibbye » 23. dec 2022, 16:35

Hej

Det var da en kedelig nyhed. Jeg må gå i tænkeboksen hvor jeg så får støbt et betondække med rionet.

Det er ikke lige frem det nemmeste i en eksisterende kælder med træbjælker og gulv ovenpå.
Mvh.
Søren

You will not laugh, You will not cry, You will lean by the numbers - I will teach you !!

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 15 times
Been thanked: 111 times

Indlæg af Kristian_J » 23. dec 2022, 17:07

Ellers skriver du bare til Hunters House… de må have styr på reglerne nu :grimasse:
... assistance from a distance!

LeifAC
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 2 times

Indlæg af LeifAC » 14. jun 2023, 12:23

Hej
Går med planer om etablere nyt kælderrum i forbindelse med nybyggeri

Hvis du får styr på reglerne er jeg meget interesseret

Mvh leif

Schibbye skrev:
23. dec 2022, 11:38
Hej

Jeg er så småt ved at tegne og begynde på projekt våbenrum. Rummet skal opbygges til forhandler tilladelse og Klasse EN 1143-2 (Skafor rød)

I den forbindelse har jeg overvejet for skellige løsningsmoddeler og har en et spørgsmål vedr Loft.

Rummet vil bliver bygget i en eksisterende kælder med hvor du af siderne er anvendes som side og bagmur, ud tilgang til udenfor, og penteres disse får man noget af et hus ned over sig, og de er ca 40 CM tykke.

Må der der anvendes 4 MM stål 37 som svejses på midten under forskalning som loft ? jeg har idag kun en normalt bjælkelagt som loft. til stueetagen.

Der ingen andre rum i kældere og kun en adgang. Døren leveres af herning Pengeskabfabrik og de 2 Ekstra mure ud i rummet lavet i 150 MM fundablokke med 12 MM armeringsjern og beton. De to ekstra eksiterende mur i rummet er bagmure i kølderen, ind under huset.

jeg har fundet dette fra DGI vedr alternativer til betondækken loft.

Samtidig med tales der om armeret bentondækken, er det nødvendigt i en kælder ?

https://www.dgi.dk/media/3161/nyplusvaa ... varing.pdf
Senest rettet af Lycon 14. jun 2023, 12:28, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i korrekt quote tags. :-)

Besvar