JPedersen skrev:Gråskæg skrev:
Nemlig! Enkelt og effektivt, sæt en spærre på, så indløsning af jagttegn ikke kan lade sig gøre, før der er indberettet,
så er den ged barberet.
Ja den løsning vil jo gøre at man burde få alle inberetninger. Og selvom man skulle glemme det, får du en påmindelse herom og kan stadig når at få styr på det inden bukkejagten.
Jeg synes det burde være det løsning det ender med
Man skal have betalt jagttegn senest 1.4 for at have en gyldig våbentilladelse.
Hvorfor al den kontrol og sanktioner[emoji15] Det er jo tydeligt for enhver, at det meste af det vildt der bliver skudt er udsat alligevel. Og det vildt der ikke er udsat bliver skudt af relativt få jægere. Der bliver færre og færre strandjægere, og flere og flere landjægere, med udsatte ænder og fasaner.
JA, der er ikke nogen der har sagt at det skulle være med henvisning til fornuften. Vi vader rundt i haremisser. Flere end vi kan nå at skyde og spise, alligevel så skal vores jagt reduceres fordi nogen i jylland ikke har haremisser. Vi har også masser af agerhøns. Dem må vi heller ikke jage når det er sjovt, altså i sidste halvdel af oktober. Mens især udsatte fasanhøner nu må skydes fra 1.10.
Der er ikke mange weekender mellerm 1.10 og 15.10 hvor man kan gå en tur i stubben sammen med gode venner og en hønsehund eller to og få lidt agerhøns på vingerne og skyde en hare. Den komercielle del af jagten bliver hele tiden tilgodeset, mens den lille mands jagt indskrænket. Eller ikke den lille mands jagt, men ham som jager mere på naturens præmisser.
Jeg faldt i fælden i 2000 da jeg ikke fik betalt jagttegn rettidigt. Så tirsdag d.5.9 stod der to betjente i døren for at hente jagtriffel. Der kom ingen varsel eller lignende. Dengang kunne jagttegn ikke betales via banken uden en masse ekstra papirarbejde. Indberetningen stod også bag på girokortet så det skulle sendes ind. Der måtte jeg lige bløde 6500kr. Men naboen kørte rundt i mere end 9 måneder uden at betale forsikring på sin bil. Han havde ingen postkasse så posten blev ofte afleveret hos mig, så jeg kom af og til at åbne nogle af hans breve da vi havde samme forsikringsselskab. En forfærdelilg masse rykkere blev det til før han flyttede.
løsningen burde være nem og effektiv og først åbne op for jagttegnet når der er indberettet på skemaet. Selvfølgelig med håbet om mere serverkapacitet end de foregående år. Men med de erfaringer jeg har med det offentlige så vil det ikke ske, desværre.
Er udnævnt til Klodsmedjord.
I never feel guilty eating anything
Carsten