Salg af legetøjsarmbrøst i forlystelsespark
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 428 times
Re: Salg af legetøjsarmbrøst i forlystelsespark
Jeg kunne nu godt forestille mig, at hvis man står i retten, anklaget for ulovlig våbenbesiddelse, med et stykke legetøjsvåben, som sikkerhedsstyrelsen har godkendt som legetøj, så har man en ret så stærk sag.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, natur og oplevelser
- Geografisk sted: Vestsjaelland
- Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 81 times
Tjoe, jeg ville foretrække at undgå sagen...
12/76
.308
6,55x55
.22lr
.308
6,55x55
.22lr
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt og flugtskydning.
- Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 106 times
Fuldt forståeligt...for politiet trækker dit samtykke tilbage på en sigtelse alene, så allerede inden den nogensinde bliver til en sag, er du jagttegns/SKV/våbenløs.
- Fnuller
- Bronze Member
- Geografisk sted: Tårnby
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Det er vel her, problemet ligger...
Fra BT artiklen, om Tandstikker Armbrøsten:

Fra BT artiklen, om Tandstikker Armbrøsten:
Så hvis den med elastikken, kan affyre en "strikkepind", eller bolt med isat "stoppenål", kan man få numsen i klaskehøjde..fordi den angiveligt også kan skyde med søm og nåle. Ifølge nyhedsbureauet AP har flere byer i Kina forbudt salget af det omstridte legetøjsvåben.

- FrederikF
- Platin Member
- Interesser: Våben, ammunition, jagt
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 128 times
Jeps- og når man har vundet sagen, så står man med hele regningen selv (tab på i hast solgte våben og nye tilladelser ved genkøb - spørg Rigbymauser om hvor fedt systemet kører)
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Jeg så den selvsamme model armbrøst i museumsbutikken på Gammel Estrup tidligere i dag - og gjorde mig de samme overvejeler om deres lovlighed. Armbrøster som disse sælges i stor stil på middelaldermarkeder og i museumsbutikker - og tilsyneladende uantastet.
Jeg var for år tilbage, af et par omgange, en del af arrangørgruppen bag dengang Danmarks næststørste fantasy live-rollespils kampagne - jeg stod bl.a. for sikkerheden omkring våben og rustninger og var i den forbindelse involveret i spørgsmålet omkring armbrøster af flere omgange. Det var fuldstændig umuligt for os, trods gentagende henvendelser, at få et konkret svar fra hverken Aarhus politi eller rigspolitiet omkring hvorvidt (og ud fra hvilke kriterier) armbrøster kunne godkendes til brug ifm. live-rollespil, jeg kan alt for godt genkende substansen (eller manglen på samme) fra det svar som der linkes til. Vi endte, for at beskytte os vore spillere og os selv, med at forbyde brug af armbrøster til kampagnen - en beslutning som gav en del problemer med navnlig forældre, som havde købt armbrøster til deres børn i butikker som solgte dem specifikt til brug ifm. live-rollespil. Butikkernes holdning var at når armbrøsterne var CE godkendte, så var de lovlige - hvilket jo giver mening, hvis det ikke var for det faktum at det var aldeles umuligt at få politiet til at be- eller afkræfte den formodning.
I sidste ende er vi nok ude i et af de spørgsmål, som der skal en dommer ind over for at afklare - og her skal man overveje hvorvidt man har lyst til at agere prøveklud.
Jeg var for år tilbage, af et par omgange, en del af arrangørgruppen bag dengang Danmarks næststørste fantasy live-rollespils kampagne - jeg stod bl.a. for sikkerheden omkring våben og rustninger og var i den forbindelse involveret i spørgsmålet omkring armbrøster af flere omgange. Det var fuldstændig umuligt for os, trods gentagende henvendelser, at få et konkret svar fra hverken Aarhus politi eller rigspolitiet omkring hvorvidt (og ud fra hvilke kriterier) armbrøster kunne godkendes til brug ifm. live-rollespil, jeg kan alt for godt genkende substansen (eller manglen på samme) fra det svar som der linkes til. Vi endte, for at beskytte os vore spillere og os selv, med at forbyde brug af armbrøster til kampagnen - en beslutning som gav en del problemer med navnlig forældre, som havde købt armbrøster til deres børn i butikker som solgte dem specifikt til brug ifm. live-rollespil. Butikkernes holdning var at når armbrøsterne var CE godkendte, så var de lovlige - hvilket jo giver mening, hvis det ikke var for det faktum at det var aldeles umuligt at få politiet til at be- eller afkræfte den formodning.
I sidste ende er vi nok ude i et af de spørgsmål, som der skal en dommer ind over for at afklare - og her skal man overveje hvorvidt man har lyst til at agere prøveklud.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Jeg kan lægge hovedet på blokken at hvis et legetøj er CE mærket og mærkningen lever op til kravene, så er det ok og politiet har ikke noget at komme efter. Danmark har tilsluttet sig en masse standarder og det betyder at vi accepterer resultaterne.
CE mærkningen er kun en mærkning hvor producenten påstår at produktet lever op til de relevante krav, CE mærkningen er ingen godkendelse. Står der TUV, GS, UL, eller et lignende certificeringsmærke på produktet er det godkendt. Forfalskninger forekommer dog.
CE mærkningen er kun en mærkning hvor producenten påstår at produktet lever op til de relevante krav, CE mærkningen er ingen godkendelse. Står der TUV, GS, UL, eller et lignende certificeringsmærke på produktet er det godkendt. Forfalskninger forekommer dog.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Gold Member
- Interesser: Ammunition
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 185 times
En gang imellem forstår jeg ikke hvad der foregår, hverken her eller ude i den virkelige verden.
Det virker som om at vi (fora) leder efter køer som vi kan prygl i selvstramneriets hellige navn indtil de bliver vedtaget som sandheder uden i virkeligheden at være det.
Er der dog ingen som har overvejet at kontakte ordensmagten eller, endnu bedre JM, og stille det simple spørgsmål "er mine børn på vej til tvangsfjernelse eller i Kinesisk arbejdslejr på grund af dette?"
Eller måske endnu mere simpel, bare tie stille og se hvad der sker i troen på at der ikke findes en betjent som kan være så retarderet at det nogensinde bliver til en sag.
Det første der sker når nogen er uenige i selvstramneriet er at "modparten" spørger efter referencer fra Karnov eller udskrifter fra retsbøger bare for at gøre sin egen påstand mere "korrekt"
Lad nu være med at gøre tingene værre end de er og lad ungerne lege med deres LEGETØJ
Det virker som om at vi (fora) leder efter køer som vi kan prygl i selvstramneriets hellige navn indtil de bliver vedtaget som sandheder uden i virkeligheden at være det.
Er der dog ingen som har overvejet at kontakte ordensmagten eller, endnu bedre JM, og stille det simple spørgsmål "er mine børn på vej til tvangsfjernelse eller i Kinesisk arbejdslejr på grund af dette?"
Eller måske endnu mere simpel, bare tie stille og se hvad der sker i troen på at der ikke findes en betjent som kan være så retarderet at det nogensinde bliver til en sag.
Det første der sker når nogen er uenige i selvstramneriet er at "modparten" spørger efter referencer fra Karnov eller udskrifter fra retsbøger bare for at gøre sin egen påstand mere "korrekt"
Lad nu være med at gøre tingene værre end de er og lad ungerne lege med deres LEGETØJ
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Det kan jeg godt forstå!
Udfordringen her er vel at der er nogen der har prøvet at få et klart svar, uden held. Se et par indlæg oppe...
Men hvor er det dog træls at man er nødt til at hive fat i myndighederne pga et stykke legetøj, fordi reglerne er så uklare.Elbæk skrev: Det var fuldstændig umuligt for os, trods gentagende henvendelser, at få et konkret svar fra hverken Aarhus politi eller rigspolitiet omkring hvorvidt (og ud fra hvilke kriterier) armbrøster kunne godkendes til brug ifm. live-rollespil, jeg kan alt for godt genkende substansen (eller manglen på samme) fra det svar som der linkes til.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Mine unger kom hjem fra Dybbøl Banke oplevelsescentret for efterhånden en del år siden. De var meget begejstrede og fortalte levende om, hvordan det havde været at være soldat i 1864, så jeg tænkte at de gjorde et godt stykke formidlingsarbejde der.
Der var også blevet støbt projektiler, så hver af drengene havde et projektil med hjem som de selv havde støbt. Jeg tænkte lidt over juraen i det, men besluttede at lade det ligge. Jeg ved ikke om de stadig støber kugler i Dybbøl, men det ville være synd at stoppe det.
Der var også blevet støbt projektiler, så hver af drengene havde et projektil med hjem som de selv havde støbt. Jeg tænkte lidt over juraen i det, men besluttede at lade det ligge. Jeg ved ikke om de stadig støber kugler i Dybbøl, men det ville være synd at stoppe det.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Elbæk
- Platin Member
Taget i betragtning at der, to steder, i denne tråd henvises til hvor svært (som i umuligt) det er at få et konkret svar fra politiet i denne forbindelse, forekommer det mig at dit rant rammer forbi her.Rigsby skrev: ↑19. jul 2021, 08:11En gang imellem forstår jeg ikke hvad der foregår, hverken her eller ude i den virkelige verden.
Det er intet selvstrammeri i at undres - og frustreres - over at man ikke kan modtage et klart svar fra rigapolitiet på spørgsmålet; "Er en CE godkendt armbrøst, i jeres vurdering, at betragte som legetøj eller et våben".
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-
- Gold Member
Fint med mig !Elbæk skrev: ↑19. jul 2021, 09:24
Taget i betragtning at der, to steder, i denne tråd henvises til hvor svært (som i umuligt) det er at få et konkret svar fra politiet i denne forbindelse, forekommer det mig at dit rant rammer forbi her.
Det er intet selvstrammeri i at undres - og frustreres - over at man ikke kan modtage et klart svar fra rigapoliti.et på spørgsmålet; "Er en CE godkendt armbrøst, i jeres vurdering, at betragte som legetøj eller et våben".
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
- Raptor357
- Platin Member
Stop nu med at kalde det en CE godkendelse, det er en eklatant fejl, det er en mærkning der påstår at produktet lever op til reglerne for at må sælges i eu. Ingen eksterne har valideret det.
Sagt på en anden måde, vil du sælge dine varer skal mærket være på, så overvej selv om producenten tjener mest på blot at skrive CE på og efterfølgende påstå at lige i det tilfælde står der for Chinese Export.
Sagt på en anden måde, vil du sælge dine varer skal mærket være på, så overvej selv om producenten tjener mest på blot at skrive CE på og efterfølgende påstå at lige i det tilfælde står der for Chinese Export.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Elbæk
- Platin Member
Jeg troede oprigtigt at en CE "godkendelse" skulle være ekstern. Så blev jeg så meget klogere. Men, det mudrer jo blot tingene endnu mere.Raptor357 skrev: ↑19. jul 2021, 09:52Stop nu med at kalde det en CE godkendelse, det er en eklatant fejl, det er en mærkning der påstår at produktet lever op til reglerne for at må sælges i eu. Ingen eksterne har valideret det.
- Raptor357
- Platin Member
Ja CE mærkningen er klar som blæk.Elbæk skrev: ↑19. jul 2021, 10:15Jeg troede oprigtigt at en CE "godkendelse" skulle være ekstern. Så blev jeg så meget klogere. Men, det mudrer jo blot tingene endnu mere.Raptor357 skrev: ↑19. jul 2021, 09:52Stop nu med at kalde det en CE godkendelse, det er en eklatant fejl, det er en mærkning der påstår at produktet lever op til reglerne for at må sælges i eu. Ingen eksterne har valideret det.
Jeg går til det og jeg kan også være i tvivl om en mærkning er reel eller humbug.
Bare kig billeder her. https://support.ce-check.eu/hc/en-us/ar ... xport-Mark
Det rigtige CE mærke står sammen med et nummer som peger på et notified body. Det notified body er så dem der har givet producenten lov til at selvdeklarere, altså sætte CE mærke på.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Nej, tværtimod skal vi gøre opmærksom på de fejl og mangler, der eksisterer i dansk (våben)lovgivning. Jo oftere vi påpeger, at øjensynlig uskyldige genstande kan få ellers gode, velfungerende og lovlydige borgere i fedtefadet, jo større chance er der for, at loven får indført en bagatelgrænse, som tillader tingene eller simpelthen fjerner tilladelseskravet på dem.
Hvis man skal have håb om, at toldere og betjente "gør det rigtige" og ser gennem fingre med tingene, så er man meget naiv. Hver dag bliver der konfiskeret knive og folk sigtes, fordi de har købt en billig kniv, som den danske knivlov har defineret som en ulovlig kniv, og man rammer mennesker, som ikke burde være del af "målgruppen", men man kan i de sager desværre ikke lave love, som kun rammer en bestemt del af befolkningen.
Herinde er de fleste af os våbenejere i en eller anden form, og for at have lov til at eje våben, så kræver myndighederne, at vi kan følge spillets regler; dvs. kunne opretholde en vandelsgodkendelse, og fordi vandelsgodkendelser nu bliver udstedt fra centralt hold og ikke af den lokale landbetjent, så er der meget lidt spillerum, når de kommer til overtrædelser af straffelovgivningen, våbenlovgivningen eller narkolovgivningen. Der sidder ikke en flink politimester og siger "ja, ja, Flugteren blev taget med en ulovlig kniv for et par år siden, men han er blevet mere moden og ansvarlig siden da, så han får da vandelsgodkendelse".
I stedet sidder der en sagsbehandler/politiassistent, som koldt og kynisk skal følge et regelsæt, og det siger, at overtrædelser af f.eks. våbenlovgivningen skal medføre afvisning af samtykke til vandel i en periode på 5 år.
Det er derfor, vi er så opmærksomme på, når folk står med noget i hånden, der potentielt kan medføre tab af vandelsgodkendelsen. I de tilfælde kan folk vælge at agere prøveklud og tage sagen i retten (de er hverdagens helte) eller undgå ballade og risiko ved at skille sig af med genstanden.
-
- Gold Member
Jeg er for såvidt slet ikke uenig i det du skriver, men det bliver ikke hverken til lov, bagatelgrænser eller lempelser ved at vi diskutterer det her på fora, dét som ville hjælpe var at kontakte JM og spørge ind til hvert enkelt tilfælde, i dette tilfælde om legetøjet er lovligt eller ej.Flugteren skrev: ↑19. jul 2021, 12:22Nej, tværtimod skal vi gøre opmærksom på de fejl og mangler, der eksisterer i dansk (våben)lovgivning. Jo oftere vi påpeger, at øjensynlig uskyldige genstande kan få ellers gode, velfungerende og lovlydige borgere i fedtefadet, jo større chance er der for, at loven får indført en bagatelgrænse, som tillader tingene eller simpelthen fjerner tilladelseskravet på dem.
Alt diskussion og "det er helt sikkert ulovligt", uden at kende fakta ned i detaljen kan kun påvirke de usikres meningsdannelse til aldrig at tænke én eneste fornuftig tanke selv eller drage selvstrammende konklusioner som gør livet meget mere restriktivt end det (måske) i virkeligheden er.
Hvis nogen tænker at "det er da nok ulovligt at købe sådan en legetøjsarmbrøst" så lad dog være med i det hele taget at skele i den retning og hold snitterne væk.
Jeg tror at dem som, med stor sikkerhed i stemmen, siger at den er ulovlig overser at den sælges i en legetøjsbutik, den er CE-mærket og importeret til Danmark i henhold til gældende regler.
Med den store opmærksomhed omkring våbenloven som hersker her på fora kunne alternativet jo også være at lave en anmeldelse af legetøjsbutikken, så ved vi alle, indenfor 24 timer, om det er ulovligt eller ej. Ekstra bladet ville råbe "RYD FORSIDEN" og køre sagen indtil alle implicerede havde fået 40år i den elektriske stol og alle legetøjsbutikker var blevet ransaget for at finde ulovlige elastikker, ulovlige armbrøster og ulovligt Abesnot og måske en papirclips som ved hjælp af en cnc-rørbuker og et 17 akset bearbejdningscenter kunne modificeres til en miniature slangebøsse som måske kunne skyde med flækærter.
Jeg tror nu nok at det nemmeste allerede er sagt, kontakt JM (og her mener jeg alle jer som er i tvivl) og imens I venter på svar så: Lad nu være med at gøre tingene værre end de er og lad ungerne lege med deres LEGETØJ
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Man kan købe elastikker eller latexslanger og skyde med strikkepinde og pile. Det kan gøres til noget som er endnu kraftigere. Man kan også gøre sin fingre til en slangebøsse. Spænde en svømmebads elastik imellem ens tommelsfinger og langfinger og skyde med BBs. Yderst effektivt skal jeg hilse at sige.
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 216 times
Fint så vil jeg lade ungerne lege med den miniarmbrøst der kan skyde med tandstikkere. Klart et legetøj i mine øjne og lige så “farlig” som en dartpilRigsby skrev: ↑19. jul 2021, 12:44Jeg er for såvidt slet ikke uenig i det du skriver, men det bliver ikke hverken til lov, bagatelgrænser eller lempelser ved at vi diskutterer det her på fora, dét som ville hjælpe var at kontakte JM og spørge ind til hvert enkelt tilfælde, i dette tilfælde om legetøjet er lovligt eller ej.Flugteren skrev: ↑19. jul 2021, 12:22Nej, tværtimod skal vi gøre opmærksom på de fejl og mangler, der eksisterer i dansk (våben)lovgivning. Jo oftere vi påpeger, at øjensynlig uskyldige genstande kan få ellers gode, velfungerende og lovlydige borgere i fedtefadet, jo større chance er der for, at loven får indført en bagatelgrænse, som tillader tingene eller simpelthen fjerner tilladelseskravet på dem.
Alt diskussion og "det er helt sikkert ulovligt", uden at kende fakta ned i detaljen kan kun påvirke de usikres meningsdannelse til aldrig at tænke én eneste fornuftig tanke selv eller drage selvstrammende konklusioner som gør livet meget mere restriktivt end det (måske) i virkeligheden er.
Hvis nogen tænker at "det er da nok ulovligt at købe sådan en legetøjsarmbrøst" så lad dog være med i det hele taget at skele i den retning og hold snitterne væk.
Jeg tror at dem som, med stor sikkerhed i stemmen, siger at den er ulovlig overser at den sælges i en legetøjsbutik, den er CE-mærket og importeret til Danmark i henhold til gældende regler.
Med den store opmærksomhed omkring våbenloven som hersker her på fora kunne alternativet jo også være at lave en anmeldelse af legetøjsbutikken, så ved vi alle, indenfor 24 timer, om det er ulovligt eller ej. Ekstra bladet ville råbe "RYD FORSIDEN" og køre sagen indtil alle implicerede havde fået 40år i den elektriske stol og alle legetøjsbutikker var blevet ransaget for at finde ulovlige elastikker, ulovlige armbrøster og ulovligt Abesnot og måske en papirclips som ved hjælp af en cnc-rørbuker og et 17 akset bearbejdningscenter kunne modificeres til en miniature slangebøsse som måske kunne skyde med flækærter.
Jeg tror nu nok at det nemmeste allerede er sagt, kontakt JM (og her mener jeg alle jer som er i tvivl) og imens I venter på svar så: Lad nu være med at gøre tingene værre end de er og lad ungerne lege med deres LEGETØJ
Nå nej - jeg glemte lige at DET stykke legetøj ER erklæret ulovligt. Pokkers også.
Våbenloven ER klar som blæk og én af mange årsager til at jeg ikke længere har skydevåben skyldes at man skal være så pisse paranoid, og gå med nakken bukket hele livet for at undgå at miste sin vandelsgodkendelse
Hilsen Kenneth
-
- Gold Member
Jamen dog!Kenned skrev: ↑21. jul 2021, 18:41
Fint så vil jeg lade ungerne lege med den miniarmbrøst der kan skyde med tandstikkere. Klart et legetøj i mine øjne og lige så “farlig” som en dartpil
Nå nej - jeg glemte lige at DET stykke legetøj ER erklæret ulovligt. Pokkers også.
Våbenloven ER klar som blæk og én af mange årsager til at jeg ikke længere har skydevåben skyldes at man skal være så pisse paranoid, og gå med nakken bukket hele livet for at undgå at miste sin vandelsgodkendelse
Hilsen Kenneth
Du gør selvfølgelig præcist lige som du har lyst til da det er din ret, jeg synes måske at du overreagerer allerede og konstant går med nakken bukket hvis det som du skriver faktisk er den måde du opfatter tingene på.
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 216 times
Jeg prøvede faktisk bare at gøre opmærksom på at man på ingen måde kan være sikker på at det man opfatter som et stykke legetøj også betegnes som et sådant af politiet. At man (som sædvanligt) ikke kan få et ordentligt svar fra etaten undrer mig slet ikke.Rigsby skrev: ↑21. jul 2021, 19:05Jamen dog!Kenned skrev: ↑21. jul 2021, 18:41
Fint så vil jeg lade ungerne lege med den miniarmbrøst der kan skyde med tandstikkere. Klart et legetøj i mine øjne og lige så “farlig” som en dartpil
Hilsen Kenneth
Du gør selvfølgelig præcist lige som du har lyst til da det er din ret, jeg synes måske at du overreagerer allerede og konstant går med nakken bukket hvis det som du skriver faktisk er den måde du opfatter tingene på.
Det er ikke at gå med nakken bukket at erkende at der selv for bonus pater er GOD grund til at være paranoid. Her kommer den gamle joke "Bare fordi du er paranoid skal du ikke tro at der ikke er nogen der er efter dig" virkelig til sin ret.
Hilsen Kenneth
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Det er rigtigt man aldrig kan få et konkret svar fra etaten….men der er mægtige sikre på sigtelser og anklager. Der fejler de ikke noget…Kenned skrev: ↑22. jul 2021, 08:07Jeg prøvede faktisk bare at gøre opmærksom på at man på ingen måde kan være sikker på at det man opfatter som et stykke legetøj også betegnes som et sådant af politiet. At man (som sædvanligt) ikke kan få et ordentligt svar fra etaten undrer mig slet ikke.Rigsby skrev: ↑21. jul 2021, 19:05Jamen dog!Kenned skrev: ↑21. jul 2021, 18:41
Hilsen Kenneth
Det er ikke at gå med nakken bukket at erkende at der selv for bonus pater er GOD grund til at være paranoid. Her kommer den gamle joke "Bare fordi du er paranoid skal du ikke tro at der ikke er nogen der er efter dig" virkelig til sin ret.
Hilsen Kenneth
-
- Gold Member
Jeg forstår 100% begge synspunkter og er enig i at klarhed og velvillighed ikke er to af etatens største dyder så jeres pointer er opfattet og accepteret.Rigbymauser skrev: ↑22. jul 2021, 09:17Det er rigtigt man aldrig kan få et konkret svar fra etaten….men der er mægtige sikre på sigtelser og anklager. Der fejler de ikke noget…Kenned skrev: ↑22. jul 2021, 08:07
Jeg prøvede faktisk bare at gøre opmærksom på at man på ingen måde kan være sikker på at det man opfatter som et stykke legetøj også betegnes som et sådant af politiet. At man (som sædvanligt) ikke kan få et ordentligt svar fra etaten undrer mig slet ikke.
Hilsen Kenneth
Jeg tænker at uklarheden KAN skyldes at alle tror at kantinedamen i Politigårdens kantine (hvis der findes sådan én) ved noget om straffeloven bare fordi hun arbejder på Politigården og at politibetjentene ved noget om våben bare fordi de bærer en pistol, begge tilfælde er meget langt fra sandheden.
Jeg er at den opfattelse at man bør stille spørgsmålene til dem som har den reele viden og ansvar til at kunne svare og dermed være sikker på at få det mest korrekte svar som man reelt kan bruge til noget fremadrettet, derfor er JM mit bedste forslag på hvor man bør stille spørgsmålet om (i dette tilfælde) legetøjsarmbrøsten. og hvis det ikke virker så direkte til Justitsministeren.
Spørgsmålet kunne f.eks starte med at lyde: "Kan det virkelig passe at dette stykke legetøj er forbudt ifølge §x i våbenloven ?" ALDRIG "Er denne armbrøst lovlig ifølge våbenloven?" og så efterfulgt af fakta aldrig følelsesladede ytringer.
Igen, hvis man er usikker så lad være!, det gælder nok i de fleste af livets forhold.
-
- Silver Member
- Interesser: genladning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 29 times
Er det her et armbrøst?
DKK 135.49 21%OFF | Mini Composite Bow Archery Short Axis Triangle Bow Powerful Bow and Arrow Creative Toys Outdoor Archery Competitive Shooting
https://a.aliexpress.com/_mNyuP3s
Den ser sjov ud.
DKK 135.49 21%OFF | Mini Composite Bow Archery Short Axis Triangle Bow Powerful Bow and Arrow Creative Toys Outdoor Archery Competitive Shooting
Den ser sjov ud.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Compound bue, men om den vil give problemer med forsendelse og politi, kan man kun gisne om, for det sker også med lovlige effekter. Jeg tror også hurtigt den bliver kedelig igen, og ville ikke selv bruge tiden og risikoen, for et langt og besværligt forløb, på den.Fastanhol skrev: ↑21. apr 2022, 21:18Er det her et armbrøst?
Den ser sjov ud.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.