Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 23. apr 2021, 20:32

Amerikanerne er ved at have vaccineret rigtigt mange, det hjælper formodentligt godt på tallene.

En stor del af de mest udsatte har heller ikke råd til at søge lægehjælp, så de er ude af regnskabet, det hjælper også.



I Indien ser det virkeligt slemt ud nu.

Hidtil har tallet i Indien været bemærkelsesværdigt lavt. Det er ligefrem blevet kaldt “det indiske paradoks”.
Masser af mennesker tæt sammen, og hygiejne har ikke været det indere var kendt for. Alligevel var smittetallet lavt.
Og man fattede ikke hvorfor!
(Det gør man mig bekendt stadig ikke)

Men så kom der en ny variant, og nu er det gået helt amok.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Smeden1234
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jun 2007, 11:04
Interesser: 2.Verdenskrig
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 17 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Smeden1234 » 23. apr 2021, 22:40

Så kører vi videre i DK. Hvilket armbånd vil du have på? Pas nu på med den uorden.
Vi har modtaget anmeldelser om uhensigtsmæssig coronaadfærd og uorden.
https://www.bt.dk/samfund/politiet-til- ... -ambulance
Is this it?

APE74
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13. dec 2017, 17:07
Interesser: Sportskydning
Geografisk sted: PA- USA
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af APE74 » 26. apr 2021, 22:04

mht til USA, saa tror jeg det er pga en delvis flokimmunitet + at efterhaanden er der ikke saa mange svagelige tilbage der kan blive syge, dvs de, der faar det. gaar simpelthen ikke til laege...

vi havde en tur, tilbage i Nov.. jeg var kun lidt nede i een dag,, og ellers kun lidt snue.. mistede lugte og smagsans i eet par uger og det var saa det

mht. Vaccine.. saa er der ved at vaere overkapacitet,,nu er de naaet til den del af befolkningen der ikke vil vaccineres.
- blev selv tilbudt det forlededen,, gik og passede mig selv i Walmart, hvor saa farmaceuten kom over og sagde at de havde faaet et afbud,, og om jeg ville vaccineres....

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 27. apr 2021, 21:38

Interessant at Pfizer er på vej med en pille, det tegner godt.

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/ ... 935677.ece

I USA er Pfizer nu i gang med de kliniske/fase 3 forsøg på en frysetørret udgave af deres Corona vaccine.
Så hvis de falder heldigt ud så ser vi den nok i sidste halvår af 2021.
This Phase 3 study will evaluate the safety and tolerability of lyophilized BNT162b2 presented in single-dose vials and of frozen liquid BNT162b2 in multidose vials and demonstrate that the immune response of the lyophilized formulation is noninferior:
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT ... w=2&rank=2


Det virker til at Pfizer virkelig mener det her, gad vide om de også vil udvikle deres eller de går tilbage til at fremstille mere profitable lægemidler.
10-22

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 28. apr 2021, 20:33

Nu er det 4 måneder siden første covid-19 vaccine blev givet i Danmark

Vaccine status pr. 27. April 2021:

Læg mærke til at dosis nr. 1 milliard nu er give til et menneske (øverste linje i tabellen)
covid19_vaccine_20210428_0.png
De mellemliggende lande udelagt for at holde det på et enkelt skærmbillede

Danmark er nu faldet til plads nr. 37:
covid19_vaccine_20210428_1.png
https://www.bloomberg.com/graphics/covi ... tribution/

Simpel Tempo-matematik:

I løbet af de første 4 måneder er 10,1% af befolkningen blevet færdigvaccineret med 2 injektioner.

Hvis tempoet for de første 4 måneder holdes, kan man på 1 år nå at færdigvaccinere: 10,1% * 12/4 = 30,3% af befolkningen.

I løbet af de første 4 måneder har 21,6% har befolkningen modtaget 1 eller to injektioner med vaccine. På et år bliver det til 64,8%






Status efter de første 3 måneder:
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php? ... 00#p976734

Status efter de første 2 måneder:
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php? ... 75#p973039
Senest rettet af Kalthoff 28. apr 2021, 20:45, rettet i alt 2 gange.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 28. apr 2021, 20:44

Din tempostatistik forudsætter at det hidtidige tempo fastholdes. Intet tyder på at det skulle være tilfældet.

De seneste oplysninger/fremskrivninger siger at vi er færdigvaccinerede den 8. august 2021

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 1. maj 2021, 10:09

I indien har de rundet 400.000 nye tilfælde om dagen.
Og det tal er formodentligt voldsomt lavt i forhold til det reelle tal, fordi store dele af befolkningen (som i forvejen har ringe ernærings- og sundhedstilstand) står uden for sundhedssystemet.

De er nået dertil, hvor forsyningen af brænde og plads til ligbålene er et logistisk problem.


Med så mange syge, er der virkelig plads til at lave nye og spændende mutationer, som så kan blive testet op mod de, der er blevet vaccineret.
:shock: :getout:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lassescout » 15. maj 2021, 10:09

Så fik jeg sku da lige bestilt tid til vaccination i næste uge. Det bliver på det helt personlige plan dejligt at kunne sige: fuck Jer, jeg er home safe :biggrin: :rolf: :oops:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 15. maj 2021, 10:24

Lassescout skrev:
15. maj 2021, 10:09
Så fik jeg sku da lige bestilt tid til vaccination i næste uge. Det bliver på det helt personlige plan dejligt at kunne sige: fuck Jer, jeg er home safe :biggrin: :rolf: :oops:
Har du set denne her?

https://politiken.dk/indland/art8209503 ... ntistoffer

Jeg får invitationen i løbet af måneden, jeg tror jeg trækker tiden mellem stikkene så langt jeg kan, restriktionerne forsvinder ikke alligevel….
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lassescout » 15. maj 2021, 10:40

Tjaae, det kan godt være det er en klog strategi, det skal man afgøre med sig selv.

Jeg ved tilfældigvis at jeg er helt god til at danne antistoffer. På grund af mit arbejde er jeg vaccineret mod rabies. Det er ikke en vaccine man får gentaget hvis det ikke er nødvendigt. I stedet får man målt sit antistofniveau jævnligt, og så blive man kun vaccineret hvis man ikke har antistoffer nok. Det har jeg.

Så jeg har en begrundet formodning om, at jeg nok skal danne antistoffer nok også denne gang, selvom der kun går 6 uger mellem vaccinationerne. Til gengæld vil jeg gerne færdigvaccineres hurtigt, så jeg kan slippe for at rende til test hele tiden, for det er sku da til at få lange løg af. Jeg har bare ikke tålmodighed til at stå i kø.
Senest rettet af Lassescout 15. maj 2021, 10:54, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 15. maj 2021, 10:49

Lassescout skrev:
15. maj 2021, 10:40
Tjaae, det kan godt være det er en klog strategi, det skal man afgøre med sig selv.

Jeg ved tilfældigvis at jeg er helt god til at danne antistoffer. På grund af mit arbejde er jeg vaccineret mod rabies. Det er ikke en vaccine man får gentaget hvis det ikke er nødvendigt. I stedet får man målt sit antistofniveau, og så blive man kun vaccineret hvis man ikke har antistoffer nok.

Så jeg har en begrundet formodning om, at jeg nok skal danne antistoffer nok selvom der kun går 6 uger mellem vaccinationerne. Til gengæld vil jeg gerne færdigvaccineres hurtigt, så jeg kan slippe for at rende til test hele tiden, for det er sku da til at få lange løg af. Jeg har bare ikke tålmodighed til at stå i kø.
Check, også en god strategi.

Jeg bliver testet 2 gange om ugen på arbejde alligevel, så længe der ikke er 100% bevis for at vaccinerede ikke kan være smittebærere så fortsætter det. Jeg skal alligevel ikke bruge Coronapasset før det bliver anonymiseret, det rager ikke cafepigen om jeg er vaccineret eller testet, så jeg fokuserer på Max beskyttelse for mig og min familie.

Hvis man derimod slap for mundbindet……..
12/76
.308
6,55x55
.22lr

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 15. maj 2021, 10:54

Aratan skrev:
15. maj 2021, 10:49

Jeg bliver testet 2 gange om ugen på arbejde alligevel, så længe der ikke er 100% bevis for at vaccinerede ikke kan være smittebærere så fortsætter det. Jeg skal alligevel ikke bruge Coronapasset før det bliver anonymiseret, det rager ikke cafepigen om jeg er vaccineret eller testet, så jeg fokuserer på Max beskyttelse for mig og min familie.

Hvis man derimod slap for mundbindet……..

Øhm, hvordan skulle et coronapas være anonymiseret? Det har vel kun værdi hvis man kan bevise at man rent faktisk er den person det er udstedt til?

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lassescout » 15. maj 2021, 10:57

Jo, men de kan nøjes med at skrive, at det er gyldigt. Det behøver ikke oplyse på hvilket grundlag. Jeg er nu personligt ligeglad. Cafepigen må gerne vide jeg er vaccineret, hvis hun vil med hjem og lege dokter :rolf: :rolf: :rolf: .
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 15. maj 2021, 11:01

ReneKJ skrev:
15. maj 2021, 10:54
Aratan skrev:
15. maj 2021, 10:49

Jeg bliver testet 2 gange om ugen på arbejde alligevel, så længe der ikke er 100% bevis for at vaccinerede ikke kan være smittebærere så fortsætter det. Jeg skal alligevel ikke bruge Coronapasset før det bliver anonymiseret, det rager ikke cafepigen om jeg er vaccineret eller testet, så jeg fokuserer på Max beskyttelse for mig og min familie.

Hvis man derimod slap for mundbindet……..

Øhm, hvordan skulle et coronapas være anonymiseret? Det har vel kun værdi hvis man kan bevise at man rent faktisk er den person det er udstedt til?
Anonymiseret = skjult hvorfor jeg må komme ind.

Når jeg ikke skal vise restreultat eller vaccinationsbevis men blot en app der siger grøn/rød så er jeg med, indtil da melder jeg pas. Ville vi acceptere at skulle vise om vi var vaccineret for MFR for at komme i biografen eller bevis for st vi har haft røde hunde???
12/76
.308
6,55x55
.22lr

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 15. maj 2021, 11:03

Lassescout skrev:
15. maj 2021, 10:57
Jo, men de kan nøjes med at skrive, at det er gyldigt. Det behøver ikke oplyse på hvilket grundlag. Jeg er nu personligt ligeglad. Cafepigen må gerne vide jeg er vaccineret, hvis hun vil med hjem og lege dokter :rolf: :rolf: :rolf: .
Jeg kan personligt ikke se problemet i at folk kan se om passet er baseret på en test eller en vaccine men jeg skal ikke fortælle andre folk hvad de skal betragte som personligt eller ej :smile:

Dog vil jeg mene at det stadig vil være til at regne ud forholdsvist nemt, da et test-pas har en gyldighed på få dage mens et vaccinepas gælder i flere måneder.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 15. maj 2021, 11:11

Aratan skrev:
15. maj 2021, 11:01
ReneKJ skrev:
15. maj 2021, 10:54
Øhm, hvordan skulle et coronapas være anonymiseret? Det har vel kun værdi hvis man kan bevise at man rent faktisk er den person det er udstedt til?
Anonymiseret = skjult hvorfor jeg må komme ind.

Når jeg ikke skal vise restreultat eller vaccinationsbevis men blot en app der siger grøn/rød så er jeg med, indtil da melder jeg pas. Ville vi acceptere at skulle vise om vi var vaccineret for MFR for at komme i biografen eller bevis for st vi har haft røde hunde???

Ok, det er nu vist ikke hvad man normalt kalder anonymiseret men jeg forstår hvad du mener. Lad os kalde det "privatlivsbeskyttelse". :smile:
Hvis der var en aktuel smitterisiko i stil med Corona så tror jeg ikke at jeg ville have noget imod at skulle bevise at jeg var vaccineret mod de sygdomme du nævner der.

Man kunne dog nok forestille sig at der var andre sygdomme med en vis social stigma hvor man ikke ønsker at der står "Immun pga tidligere smitte" :fun:

Smejen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 16. dec 2016, 22:47
Interesser: Knive, knivfremstilling
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 18 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Smejen » 15. maj 2021, 17:33

Aratan skrev:
15. maj 2021, 11:01
ReneKJ skrev:
15. maj 2021, 10:54
Aratan skrev:
15. maj 2021, 10:49

Jeg bliver testet 2 gange om ugen på arbejde alligevel, så længe der ikke er 100% bevis for at vaccinerede ikke kan være smittebærere så fortsætter det. Jeg skal alligevel ikke bruge Coronapasset før det bliver anonymiseret, det rager ikke cafepigen om jeg er vaccineret eller testet, så jeg fokuserer på Max beskyttelse for mig og min familie.

Hvis man derimod slap for mundbindet……..

Øhm, hvordan skulle et coronapas være anonymiseret? Det har vel kun værdi hvis man kan bevise at man rent faktisk er den person det er udstedt til?
Anonymiseret = skjult hvorfor jeg må komme ind.

Når jeg ikke skal vise restreultat eller vaccinationsbevis men blot en app der siger grøn/rød så er jeg med, indtil da melder jeg pas. Ville vi acceptere at skulle vise om vi var vaccineret for MFR for at komme i biografen eller bevis for st vi har haft røde hunde???
Vil vi acceptere at skulle dokumtere at vi er vaccineret mod hepatitis, gul feber og lignende for at komme til diverse eksotiske destinationer? :blink:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 15. maj 2021, 17:36

Smejen skrev:
15. maj 2021, 17:33
Aratan skrev:
15. maj 2021, 11:01
ReneKJ skrev:
15. maj 2021, 10:54
Aratan skrev:
15. maj 2021, 10:49

Jeg bliver testet 2 gange om ugen på arbejde alligevel, så længe der ikke er 100% bevis for at vaccinerede ikke kan være smittebærere så fortsætter det. Jeg skal alligevel ikke bruge Coronapasset før det bliver anonymiseret, det rager ikke cafepigen om jeg er vaccineret eller testet, så jeg fokuserer på Max beskyttelse for mig og min familie.

Hvis man derimod slap for mundbindet……..

Øhm, hvordan skulle et coronapas være anonymiseret? Det har vel kun værdi hvis man kan bevise at man rent faktisk er den person det er udstedt til?
Anonymiseret = skjult hvorfor jeg må komme ind.

Når jeg ikke skal vise restreultat eller vaccinationsbevis men blot en app der siger grøn/rød så er jeg med, indtil da melder jeg pas. Ville vi acceptere at skulle vise om vi var vaccineret for MFR for at komme i biografen eller bevis for st vi har haft røde hunde???
Vil vi acceptere at skulle dokumtere at vi er vaccineret mod hepatitis, gul feber og lignende for at komme til diverse eksotiske destinationer? :blink:
Præcis! :rock:

Det har vi gjort i årtier uden at det har givet anledning til ballade.

Peter

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 15. maj 2021, 17:56

PSindrup skrev:
15. maj 2021, 17:36
Smejen skrev:
15. maj 2021, 17:33
Aratan skrev:
15. maj 2021, 11:01
ReneKJ skrev:
15. maj 2021, 10:54
Aratan skrev:
15. maj 2021, 10:49

Jeg bliver testet 2 gange om ugen på arbejde alligevel, så længe der ikke er 100% bevis for at vaccinerede ikke kan være smittebærere så fortsætter det. Jeg skal alligevel ikke bruge Coronapasset før det bliver anonymiseret, det rager ikke cafepigen om jeg er vaccineret eller testet, så jeg fokuserer på Max beskyttelse for mig og min familie.

Hvis man derimod slap for mundbindet……..

Øhm, hvordan skulle et coronapas være anonymiseret? Det har vel kun værdi hvis man kan bevise at man rent faktisk er den person det er udstedt til?
Anonymiseret = skjult hvorfor jeg må komme ind.

Når jeg ikke skal vise restreultat eller vaccinationsbevis men blot en app der siger grøn/rød så er jeg med, indtil da melder jeg pas. Ville vi acceptere at skulle vise om vi var vaccineret for MFR for at komme i biografen eller bevis for st vi har haft røde hunde???
Vil vi acceptere at skulle dokumtere at vi er vaccineret mod hepatitis, gul feber og lignende for at komme til diverse eksotiske destinationer? :blink:
Præcis! :rock:

Det har vi gjort i årtier uden at det har givet anledning til ballade.

Peter
FitnessWorld og Café Vivaldi - Eksostiske destinationer?

Spøg til side, jeg synes ikke at det er det samme.

Den dag hvor der kommer en verdensdækkende enighed om at vvaccination er noget der er kommet for at blive så kan vi tale om det, men så længe der er tale om en midlertidig foranstaltning indtil vi er vaccineret så mener jeg ikke det er rimeligt at forlange at jeg indtil jeg er vaccineret bliver tvunget til at fremvise personlige helbredsoplysninger for at drikke en øl på torvet i Hvide Sande...

Lav det så man kan fremvise rød/grøn, baseret på relevante registre i en App jeg kan vælge at have eller vælge ikke at have, så er jeg med. Indtil da bliver jeg på terrassen...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 16. maj 2021, 01:29

Nedenstående artikel er lidt spændende, men heller ikke helt overraskende.
Det bekræfter nok blot, at vi i Covid-19 hat fået os en ven for livet.

https://nyheder.tv2.dk/2021-05-15-paa-s ... -alligevel

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 16. maj 2021, 07:33

Scrapper skrev:
16. maj 2021, 01:29
Nedenstående artikel er lidt spændende, men heller ikke helt overraskende.
Det bekræfter nok blot, at vi i Covid-19 hat fået os en ven for livet.

https://nyheder.tv2.dk/2021-05-15-paa-s ... -alligevel
Det er overraskende, men bemærk venligst:
Seychellerne vaccinerer med kinesiske Sinopharm og Covishield, der er en indisk produceret udgave af AstraZeneca. 57 procent af de vaccinerede har fået Sinopharm, og 43 procent har fået Covishield. Men landet offentliggør ifølge CNN ikke tallene for, hvilke vacciner de smittede har fået.
(Måske) endnu en grund til at det er en god ide at vi har droppet vaccinen fra AstraZenica og slet ikke har overvejet den kinesiske vaccine.

Peter

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 16. maj 2021, 11:34

PSindrup skrev:
16. maj 2021, 07:33
Scrapper skrev:
16. maj 2021, 01:29
Nedenstående artikel er lidt spændende, men heller ikke helt overraskende.
Det bekræfter nok blot, at vi i Covid-19 hat fået os en ven for livet.

https://nyheder.tv2.dk/2021-05-15-paa-s ... -alligevel
Det er overraskende, men bemærk venligst:
Seychellerne vaccinerer med kinesiske Sinopharm og Covishield, der er en indisk produceret udgave af AstraZeneca. 57 procent af de vaccinerede har fået Sinopharm, og 43 procent har fået Covishield. Men landet offentliggør ifølge CNN ikke tallene for, hvilke vacciner de smittede har fået.
(Måske) endnu en grund til at det er en god ide at vi har droppet vaccinen fra AstraZenica og slet ikke har overvejet den kinesiske vaccine.

Peter
Når man læser hele artiklen, så har jeg svært ved at se den kan bruges som argument for Danmarks beslutning om at droppe AZ vaccinen? Valget om at droppe både AZ og JJ var vel kun baseret på mulige bivirkninger? Det har til gengæld udskudt vaccinekalenderen igen og igen. Var det store mål ikke at begrænse de alvorligt syge, som kræver sygehus behandling? Hvis vi ser bort fra bivirkninger, så ville f.eks. 70% beskyttelse mod smitte og minimal risiko for alvorlig sygdom vel være bedre, end at vente adskillige måneder endnu på en vaccine med knap 100% beskyttelse? Til den tid skal dem, der blev vaccineret først, måske vaccineres igen inden de sidste i køen er blevet vaccineret første gang?

Nedenstående bakker vist ikke helt op om din påstand?
- Over de sidste par måneder har man set, at mange smittede ikke bliver alvorligt syge, ingen dør, ingen får særlig mange komplikationer, siger Sylvestre Radegonde, der er landets udenrigs- og turismeminister.
Ifølge Hans Jørn Kolmos, der er professor i klinisk mikrobiologi på Syddansk Universitet, er 61,4 procent ikke godt nok, når man taler om flokimmunitet.

- Der skal vi højere op. Men den afhænger også af, hvilken variant man er smittet med. Er det en særlig smitsom variant som for eksempel den indiske, skal man måske op på over 80 procent for at opnå flokimmunitet, siger han.

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lynge » 19. maj 2021, 06:56

Olie sheik - George Gearløs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. maj 2021, 08:16

Det er dårlig NVF-karma bare at poste en ukommenteret link. :impatient:

Det må kunne gøres bedre. :Hug:

Peter

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lynge » 19. maj 2021, 10:27

PSindrup skrev:
19. maj 2021, 08:16
Det er dårlig NVF-karma bare at poste en ukommenteret link. :impatient:

Det må kunne gøres bedre. :Hug:

Peter
jeg så det kun som et "nyt-gammel" info jeg læste om det i april 2020 med da kom det fra en mere eller mindre tvivlsom kilde men nu er det fra dansk TV2.
Om TV2 er mere troværdig :fun: tror jeg ikke vi skal ind på, har ikke meget tiltro til nogen som helst medier i disse tider.

Dengang jeg læste om det i april 20 da blev der beskrevet at et canadisk lab havde solgt den oprindelig Covid19 virus til et lab. i wuhan
Der var også beskrevet at den virus var skabt ved at sammensætte flere viruser bla. corona, HIV, mv. for at gøre det mere smitsom og gøre den mere effektiv at krydse arter.
det eneste årsag til at jeg deler den nu, er at den oprindelig artikel "bare" forsvandt og blev tysset ned som om det ikke var sket.

jeg ved godt at jeg stadig har min sølvpapirshat på, men jeg mener den virus er skabt til at skabe en ny verdensorden og for at få lande som Norge, Sverige, Danmark mv. som altid har været meget kritisk over for at tage uprøvede vacciner i brug. Det kan man så sige det er lykkedes!

Det fuldendte er at hele verdenssamfundet skal nu til at vaccinere deres befolkning årlig for at kunne have et fungerende samfund.
Jeg er ikke så bekymret for os gamle, men jeg tænker meget på min unge datter hvad det indebære for hende når hun engang vil til at selv have børn hvis hun for vaccinen og evt. hendes kommende kæreste/mand.

vi kender ikke hvordan det vil påvirke vores kommende generationer fysiologi?

Jeg mener vi er blinde mus som er blevet tvunget til at spise sovemedicin for så senere at finde ud af det er gift!
Olie sheik - George Gearløs

Besvar