1.085 kr. for våbentilladelser. Også efterfølgende.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 596 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Re: 1.085 kr. for våbentilladelser. Også efterfølgende.

Indlæg af Lycon » 8. jan 2021, 14:44

Jeg har for overskuelighedens skyld indsat de 6 spørgsmål nedenfor:
Preben Bang Henriksen skrev:Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål: L 132 Forslag til lov om ændring af retsplejeloven og forskellige andre love. (Gennemførelse afdele af aftale om politiets og anklagemyndighedens økonomi 2021-2023). Af justitsministeren (Nick Hækkerup) Spørgsmål 1:
Vil ministeren oplyse, hvor mange jagttegnsløsere der er dømt for brug af jagtrifler ogsalonrifler til kriminelle formål de sidste 5 år?
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra ikkemedlem af udvalget (MFU) Thomas Danielsen(V). Svar bedes sendt elektronisk til spørgeren på Thomas.Danielsen@ft.dk og til lov@ft.dk.På udvalgets vegne Preben Bang Henriksen formand.
Preben Bang Henriksen skrev:Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål: L 132 Forslag til lov om ændring af retsplejeloven og forskellige andre love. (Gennemførelse afdele af aftale om politiets og anklagemyndighedens økonomi 2021-2023). Af justitsministeren (Nick Hækkerup) Spørgsmål 2:
Vil ministeren redegøre for, om det er politiet, der fremover skal afgøre antal af jagtriflerog salonrifler, en jagttegnsløser har brug for til de forskellige jagtformer?
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra ikkemedlem af udvalget (MFU) Thomas Danielsen(V). Svar bedes sendt elektronisk til spørgeren på Thomas.Danielsen@ft.dk og til lov@ft.dk.På udvalgets vegne Preben Bang Henriksen formand.
Preben Bang Henriksen skrev:Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål: L 132 Forslag til lov om ændring af retsplejeloven og forskellige andre love. (Gennemførelse afdele af aftale om politiets og anklagemyndighedens økonomi 2021-2023). Af justitsministeren (Nick Hækkerup) Spørgsmål 3:
Vil ministeren redegøre for, hvor ofte en jagttegnsløser skal bruge et våben, for at detefter ministerens vurdering ikke er et “nice to have” våben?
Preben Bang Henriksen skrev:Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål: L 132 Forslag til lov om ændring af retsplejeloven og forskellige andre love. (Gennemførelse afdele af aftale om politiets og anklagemyndighedens økonomi 2021-2023). Af justitsministeren (Nick Hækkerup) Spørgsmål 4:
Hvor mange våben vurderer ministeren, at danske jægere vil skille sig af med som følgeaf den foreslåede massive afgiftsstigning på våbentilladelser?
Preben Bang Henriksen skrev:Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål: L 132 Forslag til lov om ændring af retsplejeloven og forskellige andre love. (Gennemførelse afdele af aftale om politiets og anklagemyndighedens økonomi 2021-2023). Af justitsministeren (Nick Hækkerup) Spørgsmål 5:
Hvor mange våben håber ministeren, at danske jægere vil skille sig af med som følge afden foreslåede massive afgiftsstigning på våbentilladelser?
Preben Bang Henriksen skrev:Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål: L 132 Forslag til lov om ændring af retsplejeloven og forskellige andre love. (Gennemførelse afdele af aftale om politiets og anklagemyndighedens økonomi 2021-2023). Af justitsministeren (Nick Hækkerup) Spørgsmål 6:
Har ministeren en intention om, at revurdere afgiftsstigningen på våbentilladelser, såfremtdet foreslåede tiltag ikke har nogen nævneværdig effekt på antallet af jagtrifler?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

PBD
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: svendborg
Been thanked: 21 times

Indlæg af PBD » 9. jan 2021, 21:04

Som skrevet ved tidligere i andre indlæg med "samme" problematik, så ER Politiet faktisk forpligtet til at arbejde aktivt på at minimere antallet af våben i Danmark, da de ledende politiske LANDSFORRÆDDERE i JM, Politiet og staten, har solgt Danskernes suverænitet og frihed til FN og EU. Og det er nu engang et af indsatsmålene hos FN at afvæbne så mange privatpersoner i verden, og det er ikke nogen hemmelighed. Vi HAR tabt den kamp, da ca 90% af befolkningen er bedøvende ligeglade med at leve i en POLITISTAT, sålænge de oplever en indbildt sikkerhed :puke:
PBD

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af Slettes3 » 9. jan 2021, 21:22

Man kunne også spørge Justistsministeren om hvilke trusselsbilleder man arbejder med i forhold til danske våbenejere?. Ser ministeren danske jægere og sportsskytter som en sikkerhedstrussel mod samfundet og øvrigheden?. Og hvis ja...siden hvornår?.
Vi ønsker også at spørge ministeren hvorfor politiet at blevet en aktiv politisk del i bestræbelserne på at reducere våben blandt danske jægere og sportsskytter?.

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 73 times
Been thanked: 84 times

Indlæg af Depecheyawl » 9. jan 2021, 21:52

@PBD
Jeg kan slet ikke forholde mig til dit budskab om jeg så kunne være enig eller ej.
Det drukner i grimme ord og fraser, sat sammen med en über aggressiv tone.

Jeg KAN ikke forstå hvorfor der ikke kan diskuteres på en fornuftig og respektfuld måde, det gælder alle parter, uden at det skal ende ud i retorik de fleste forhåbentligt aldrig ville bruge face to face.

Undskyld og jeg beklager, jeg er totalt OT og sikkert selv lige så meget over grænsen, som jeg synes ord ala "landsforrædere" er i mine øre/øjne, men det er så trist, når det her fristed, kan forveksles med EB's nationen eller en side på FB der løber løbsk.
Det gør bare ikke noget godt for nogen eller noget og er med til at skubbe folk væk.

Jeg har efterhånden været med i mange år herinde. Jeg åbner sjældent munden, for jeg nyder at læse alle jer kloge og dejlige menneskers indlæg og det forbavser mig gang på gang, hvor meget viden der er.
Men samtidigt har grænsen godt nok rykket sig for hvad folk, med god smag i munden, kan sige om andre mennesker de ikke lige deler holdning med.
Alle skal da kunne høres uden at frygte en verbal udhængning.....

Jeg ved ikke om jeg har fortjent en tur med battet for mit indlæg, men jeg føler det nødvendigt at sige hvad jeg mener.

Og med hensyn til de 1.085 - ....det er irriterende, men jeg overlever nok.

Tak for det fedeste sted på nettet, specielt når der der er gensidig respekt.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 9. jan 2021, 22:18

PBD skrev:
9. jan 2021, 21:04
Som skrevet ved tidligere i andre indlæg med "samme" problematik, så ER Politiet faktisk forpligtet til at arbejde aktivt på at minimere antallet af våben i Danmark, da de ledende politiske LANDSFORRÆDDERE i JM, Politiet og staten, har solgt Danskernes suverænitet og frihed til FN og EU. Og det er nu engang et af indsatsmålene hos FN at afvæbne så mange privatpersoner i verden, og det er ikke nogen hemmelighed. Vi HAR tabt den kamp, da ca 90% af befolkningen er bedøvende ligeglade med at leve i en POLITISTAT, sålænge de oplever en indbildt sikkerhed :puke:
Jah, jeg er nok nødt til at give Depecheyawl ret - det her er da så faktuelt forkert, at det er svært at indgå i en debat om.
Hvor har du fra, at Dansk Politi er forpligtet til at arbejde aktivt på at minimere antallet af våben i Danmark? Du må gerne hanvise med link.
Hvordan indgår politiet i at "sælge" suverænitet? Er du klar over at EU's våbendirektiv faktisk giver mulighed for fx semi-auto rifler til sport, men at det ikke er implementeret i Dansk lovgivning? Hvor har du fra, at EU ønsker at minimere antallet af våben i Danmark? Hvor er det du ser tegn på at Danmark er en politistat? Ved du hvad begrebet betyder?
Eller med andre ord: Hvis en debat skal have nogen værdi, er man nødt til at være nogenlunde konkret og faktuel i sin argumentation, ellers ... er det bedre at man udgyder sin galde og frustration på EB's Nationen, eller den lokale bodega.

Konkret synes jeg EU's våbendirektiv var udmærket, det fik fastsat nogle definitioner og ensartet en del ting i landenes tilladelses-koncepter. I Danmark blev vi primært ramt af overimplementering - fx omkring semi-auto rifler og lange magasiner. Og egentlig er der ikke noget galt med lovgivningen, det er blot ærgerligt at de dispensationer som direktivet giver mulighed for, ikke er implementeret i Dansk praksis. Selv grandfathering clause'n på magasiner er blevet overimplementeret, selvom den faktisk ikke var det fra starten - men det strammede PAC lige op, så grandfathering reelt blev værdiløs (udløber når våben tilladelse fornys).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PBD
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: svendborg
Been thanked: 21 times

Indlæg af PBD » 9. jan 2021, 23:03

tak for jeres kommentarer, selvom vi jo ganske tydeligt er helt uenige om en del ting. Danmark er igennem underskrevne traktater med FN, forpligtet til at arbejde på at minimere antallet af håndvåben blandt befokningen (FAKTA). Politiet er statens håndhæver af denne aftale, da det er dem der udsteder og administrerer våbentilladelser. At de så i mine øjne defacto også er dem der laver lovene på området, er jo helt fantastisk. Og den holdning bygger jeg på at det er rigspolitiet der rådgiver justitsministeriet, der rådgiver folketinget, der så vedtager lige hvad rigspolitiet ønsker. Jeg har været dybt inde i våbenbranchen i snart 30 år, og har oplevet så meget politisk snavs på våbenområdet, at mine holdninger ikke lige flyttes. Rigspolitiet og Justitsministeriet er i mine øjne ikke bare en modstander for våbenejere, men en fjende. Og med hensyn til prisstigninger på våbentilladelser, så har jeg hørt fra et par muldvarpe i RP og JM, at det helt bevidst er for at fjerne våben fra privat besiddelse, da antallet af våbenbesiddelser er steget nærmest eksplosivt siden ca 2015. Og i mine øjne er alle der forsøger at indskrænke mine rettigheder til frihed og våbenbesiddelse ved at følge NOGET som helst der er drøftet, fremlagt eller vedtaget i EU eller FN = Landsforrædderi. Det vil jeg ALDRIG undskylde, og jeg vil gladeligt sige det face to face til enhver af de totalitære embedsmænd der styrer det her land.
PBD

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 412 times
Been thanked: 969 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 10. jan 2021, 00:00

PBD skrev:
9. jan 2021, 23:03
...(FAKTA)...
Det tæller altså ikke som dokumentation bare at skrive fakta i parentes, du må lige smide et link der dokumentere det også (FAKTA)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 73 times
Been thanked: 84 times

Indlæg af Depecheyawl » 10. jan 2021, 08:11

skrev:
10. jan 2021, 00:00
PBD skrev:
...(FAKTA)...
Det tæller altså ikke som dokumentation bare at skrive fakta i parentes, du må lige smide et link der dokumentere det også (FAKTA)
@PBD
Og i forlængelse af Bofhenator, må jeg da indskyde, at selvom jeg stadig ikke er enig i et bestemt ordvalg, er dit seneste indlæg dog mere debatterende og deraf imødekomme, for en dialog end hvad udgangspunktet var.
Og det er jo sådan set bare det der var min pointe.
For vi behøver ikke være enige, det er jo derfor det her forum er interesseret.

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 342 times

Indlæg af NSander » 12. jan 2021, 13:45

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member

Indlæg af NSander » 14. jan 2021, 15:25

Her undlader Nick Hækkerup så at svare på de spørgsmål der er blevet stillet fra venstre.

https://www.netnatur.dk/nick-haekkerup- ... BQCho0rs8I

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af GåsPåGaffelen » 14. jan 2021, 16:15

NSander skrev:
14. jan 2021, 15:25
Her undlader Nick Hækkerup så at svare på de spørgsmål der er blevet stillet fra venstre.

https://www.netnatur.dk/nick-haekkerup- ... BQCho0rs8I
Jeg synes der bliver svaret rigtig fint på spørgsmålene, specielt bliver deres intentioner også besvaret. Svaret er at politiets (og andre embedsfolks) udtalelser om antal og nødvendighed af våben, står for deres egen regning og ikke har bund i regeringens arbejde med denne stigning.

Det kunne dog have været rigtig dejligt at få et fyldestgørende svar på det første spørgsmål, da det er meget interessant i forhold til stramninger på våbenområdet.

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 115 times
Been thanked: 98 times

Indlæg af NWF » 14. jan 2021, 17:25

GåsPåGaffelen skrev:
14. jan 2021, 16:15
Jeg synes der bliver svaret rigtig fint på spørgsmålene, specielt bliver deres intentioner også besvaret. Svaret er at politiets (og andre embedsfolks) udtalelser om antal og nødvendighed af våben, står for deres egen regning og ikke har bund i regeringens arbejde med denne stigning.
Må sgu erklære mig lodret uenig - jeg ser en prof. smørre hvor der tales uden om på rigtig politikere og embedsmaner, og hvor man undgår at forholde sig til hvad der egentlig spørges om - vi serveres et halvt svar som som får dem til at fremstå neutrale"

Hvor er det dog fantastisk praktisk for myndighederne at POLSAS ikke er mere detaljeret end det - så kan man bare jo bare henvise til at det kræver mere arbejde end man ønsker at lave for kunne give et korrekt svar :mad:
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member

Indlæg af NWF » 14. jan 2021, 17:26

PBD skrev:
antallet af våbenbesiddelser er steget nærmest eksplosivt siden ca 2015.
Kan du underbygge dette udsagn med konkrete tal?

Brian88
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 18 times

Indlæg af Brian88 » 14. jan 2021, 18:31

Udklip fra Spørgsmål nr. 7:
Sagsbehandlingstiden for udstedelse af nye våbentilladelser var således 26,0 arbejdsdage i december 2020, mens sagsbehandlingstiden for fornyelse af eksisterende våbentilladelser var 24,7 arbejdsdage
Det lyder interessant - Jeg havde nemlig en der ventede 70 arbejdsdage. Modtaget 22. december :impatient:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 14. jan 2021, 18:42

Jeg hæfter mig ved at der svares, af flere omgange, klart på spørgsmålet om den politiske intention med afgiftsstigningen. Det fremgår utvetydigt at Jesper Byskovs udtalelser til pressen - og rigspolitiets efterfølgende pressemeddelelse - er at betragte som partsindlæg og ikke udtryk for en instruks de har fået fra folketinget. Det er faktisk, for os, det bedste tænkelige svar Nick Hækkerup kunne give på det spørgsmål.
Det er så spørgsmålet om Jesper Byskov og de relevante embedsmænd i rigspolitiet reelt vil blive vist til rette i denne sag? Jeg har desværre mine tvivl, omend det tidligere ér forekommet at justitsministeriet aktivt har vist rigspolitiet til rette iht. selvindførte regler og praksis på våbenområdet.

Jeg er til gengæld aldeles skuffet over svaret på spørgsmål et. Endnu en gang får rigspolitiet lov til at undsige sig et konkret spørgsmål, ved at gemme sig bag en mangelfuld digital infrastruktur og en henvisning til at det vil kræve en omfattende manuel indsats at svare på spørgsmålet. Gad vide hvad der ville ske hvis jeg spiste min chef af med et tilsvarende svar?
Det er altså ikke godt nok - og det er ikke første gang vi står med den problemstilling iht. våbenspørgsmål. Hvordan kan rigspolitiet se sig i stand til at rådgive lovgiverne i våbenspørgsmål, når de tilsyneladende ikke har ressourcerne til at udtrække relevante data i den forbindelse?
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member

Indlæg af NSander » 14. jan 2021, 19:21

Elbæk skrev:
14. jan 2021, 18:42
Jeg er til gengæld aldeles skuffet over svaret på spørgsmål et. Endnu en gang får rigspolitiet lov til at undsige sig et konkret spørgsmål, ved at gemme sig bag en mangelfuld digital infrastruktur og en henvisning til at det vil kræve en omfattende manuel indsats at svare på spørgsmålet. Gad vide hvad der ville ske hvis jeg spiste min chef af med et tilsvarende svar?
Det er altså ikke godt nok - og det er ikke første gang vi står med den problemstilling iht. våbenspørgsmål. Hvordan kan rigspolitiet se sig i stand til at rådgive lovgiverne i våbenspørgsmål, når de tilsyneladende ikke har ressourcerne til at udtrække relevante data i den forbindelse?
Jeg søgte aktindsigt i forbindelse med min bachelor opgave, som også krævede dataudtræk af deres våbensystem. Jeg fik svaret at de benyttede et "forældet og skrøbeligt" system, og at man grundet måden data blev registeret på, ikke kunne trække data ud. F.eks. "hvor mange våben i x kaliber er der registeret" Da det er et fritekst felt, så den samme riffel kan både hedde .308 .308 winchester 308WIn 308winchester 7.62NATO 7.62MM 762mm osv. i det uendelige. Dvs. de har absolut intet overblik over deres egne data. Men ja, utroligt at man kan få lov til at fungere som rådgivende instans, når man ikke har noget at bakke sine formodninger op med, og endnu mere kan det forundre en, at visse ledende politifolk, flere gange skråsikkert har udtalt, at de våben som de kriminelle benytter, er stjålet fra skytter og jægere. Men når man spørger dem om at dokumentere dette, får man at vide at det er umuligt.

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member

Indlæg af NWF » 14. jan 2021, 19:53

Lidt fra DJ:

https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... PcRedZM2Oc

Så tilbage står spørgsmålet: Er det politiet eller politikerne, der vil have færre lovlige jagtvåben i samfundet? På justitsministerens svar kan vi forstå, at det tilsyneladende ikke er noget, politikerne har fundet på. Omvendt skriver Rigspolitiet i sin pressemeddelelse, at der er tale om et politisk mål.

- Ifølge Rigspolitiet er én af to årsager til afgiftstigningen jo netop at begrænse antallet af våben i samfundet. Det skriver de selv. Men det er bare ikke det, justitsministeren siger. Derfor kommer jeg nu til at stille et supplerende spørgsmål til ministeren, som helt konkret skal afklare hvad der er op og ned i denne her sag, siger Thomas Danielsen i dag.

Fint han klør på - håber virkelig der kommer en bedre redegørelse fra JM i 2.opgang.

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 14. jan 2021, 20:07

NSander skrev:
14. jan 2021, 19:21
Jeg søgte aktindsigt i forbindelse med min bachelor opgave, som også krævede dataudtræk af deres våbensystem. Jeg fik svaret at de benyttede et "forældet og skrøbeligt" system, og at man grundet måden data blev registeret på, ikke kunne trække data ud. F.eks. "hvor mange våben i x kaliber er der registeret" Da det er et fritekst felt, så den samme riffel kan både hedde .308 .308 winchester 308WIn 308winchester 7.62NATO 7.62MM 762mm osv. i det uendelige. Dvs. de har absolut intet overblik over deres egne data. Men ja, utroligt at man kan få lov til at fungere som rådgivende instans, når man ikke har noget at bakke sine formodninger op med, og endnu mere kan det forundre en, at visse ledende politifolk, flere gange skråsikkert har udtalt, at de våben som de kriminelle benytter, er stjålet fra skytter og jægere. Men når man spørger dem om at dokumentere dette, får man at vide at det er umuligt.
Nu plejer jeg at ryste på hovedet når nogen kritisere store IT-systemer og siger noget i stil med "Det kunne jeg have lavet på en uge".

Men virkelig:
  • Udtræk en liste over de forskelligt forekomne værdier
  • Definer en mapning af disse værdier til nye standardiserede værdier
  • Kør en konvertering
Det kunne jeg have lavet på... :giggle:

I hvert fald hvis det var en flad tekstfil, jeg roder ikke så meget med databaser men det er der så mange andre der gør. :smile:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 49 times
Been thanked: 171 times

Indlæg af Senserazer » 14. jan 2021, 20:13

Jeg er ikke i tvivl om at formålet er at reducere antallet af våben på civile hænder. Hvorfor det så ligger vores overstatslige instanser sådan på sinde, at befolkningen ikke skal kunne forsvare sig, må man bare gisne om.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af Deepo » 14. jan 2021, 20:15

Senserazer skrev:
14. jan 2021, 20:13
Jeg er ikke i tvivl om at formålet er at reducere antallet af våben på civile hænder. Hvorfor det så ligger vores overstatslige instanser sådan på sinde, at befolkningen ikke skal kunne forsvare sig, må man bare gisne om.
Nu har det jo aldrig været meningen af vi skulle kunne forsvare os med forenings- og jagtvåben.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Indlæg af Raptor357 » 14. jan 2021, 20:22

Deepo skrev:
14. jan 2021, 20:15
Senserazer skrev:
Nu har det jo aldrig været meningen af vi skulle kunne forsvare os med forenings- og jagtvåben.
Skytteforeningerne fra atten hundrede tallet var aldeles forsvars relevante, helt op til hjemmeværmets oprettelse.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af Deepo » 14. jan 2021, 20:27

Raptor357 skrev:
14. jan 2021, 20:22
Deepo skrev:
Senserazer skrev:
Skytteforeningerne fra atten hundrede tallet var aldeles forsvars relevante, helt op til hjemmeværmets oprettelse.
OK, "aldrig" er et stærkt ord :)
Hvis du spørger DJ, DGI, Dansk Skytte Union eller andre organisationer vi er medlem af i forbindelse med vores skydeaktiviteter, så er jeg sikker på, at ingen af dem mener at vi har vore våben til selvforsvar.

/Mogens

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Indlæg af Raptor357 » 14. jan 2021, 20:33

Deepo skrev:
14. jan 2021, 20:27
Raptor357 skrev:
Deepo skrev:
Senserazer skrev:
Hvis du spørger DJ, DGI, Dansk Skytte Union eller andre organisationer vi er medlem af i forbindelse med vores skydeaktiviteter, så er jeg sikker på, at ingen af dem mener at vi har vore våben til selvforsvar.

/Mogens
Helt enig, det holdt op for omkring 70 år siden.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 14. jan 2021, 20:35

Raptor357 skrev:
14. jan 2021, 20:33
Deepo skrev:
14. jan 2021, 20:27
Raptor357 skrev:

/Mogens
Helt enig, det holdt op for omkring 70 år siden.
Selv dengang var formålet vel forsvar af staten, ikke personlig beskyttelse?

LHL
Gold Member
Gold Member
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 10 times

Indlæg af LHL » 14. jan 2021, 20:36

for langsom på tasterne :wheelchair:

Besvar