En tråd om: Mit seneste knivkøb

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af LJ » 6. sep 2020, 09:35

Kiel skrev:
6. sep 2020, 08:40
Mit seneste køb, Benchmade mini crooked river
Så må vi se om den får plads i lommen istedet for min 940er
Den ser ud til at ligge rigtig godt i hånden :thumbup:

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af PBP » 6. sep 2020, 09:38

Kiel skrev:
6. sep 2020, 08:40
Mit seneste køb, Benchmade mini crooked river
Så må vi se om den får plads i lommen istedet for min 940er
Hvis du ikke er i stand til at lægge din 940'er fra dig og den nye bare kommer til at bo i en skuffe, så kan jeg godt hjælpe med at finde et nyt hjem til den ;-)
Jeg er lidt nervøs for at købe nye Benchmade knive med de rygter man hører om dårlig kvallitetskontrol, selvom jeg går ud fra risikoen er lav. De laver i hvert fald nogle super lækre knive når de rammer plet. Og axis lock er bare fedt... et af de bedste låse-systemer der kan betjenes hurtigt og nemt med 1 hånd, og hvor man ikke skal have fingrene ind under bladet :-)

Kiel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 143
Tilmeldt: 18. nov 2014, 18:07
Interesser: Riffeljagt,halgjagt
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Skandrborg
Has thanked: 61 times
Been thanked: 19 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Kiel » 6. sep 2020, 10:38

LJ skrev:
6. sep 2020, 09:35
Kiel skrev:
6. sep 2020, 08:40
Mit seneste køb, Benchmade mini crooked river
Så må vi se om den får plads i lommen istedet for min 940er
Den ser ud til at ligge rigtig godt i hånden :thumbup:
Den er helt perfekt

Kiel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 143
Tilmeldt: 18. nov 2014, 18:07
Interesser: Riffeljagt,halgjagt
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Skandrborg
Has thanked: 61 times
Been thanked: 19 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Kiel » 6. sep 2020, 12:30

PBP skrev:
6. sep 2020, 09:38
Kiel skrev:
6. sep 2020, 08:40
Mit seneste køb, Benchmade mini crooked river
Så må vi se om den får plads i lommen istedet for min 940er
Hvis du ikke er i stand til at lægge din 940'er fra dig og den nye bare kommer til at bo i en skuffe, så kan jeg godt hjælpe med at finde et nyt hjem til den ;-)
Jeg er lidt nervøs for at købe nye Benchmade knive med de rygter man hører om dårlig kvallitetskontrol, selvom jeg går ud fra risikoen er lav. De laver i hvert fald nogle super lækre knive når de rammer plet. Og axis lock er bare fedt... et af de bedste låse-systemer der kan betjenes hurtigt og nemt med 1 hånd, og hvor man ikke skal have fingrene ind under bladet :-)
He he tænker nu den nok skal blive brugt.
Benchmade knive er klart min favorit. Mangler tit noget til at holde fingerene beskæftiget, og her er axis lock sjov at sidde og lege med. Har dog også skiftet omega fjedre i 940'ern
Jeg har ikke selv oplevet dårlig kvalitet fra dem.
Det er dog også mit intryk at de sender en ny kniv hvis den købte ikke lever op til forventningerne

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Deepo » 6. sep 2020, 20:49

MoraKansbol.jpg
MoraKansbol.jpg (33.39 KiB) Vist 9208 gange
En Mora Kansbol på tilbud fra en netbutik Sverige. Den kostede 219,- plus fragt.
Jeg har lavet mine egne knive med det blad før, men de var polerede klinger. Denne er børstet.
Knivens ryg er slebet, så den virker fantastisk med tændstål/ildstål.
Tykkelsen på bladet er 2,5 mm som Mora Outdoor 2000. Det er den bladets design stammer fra.
Håndtaget er overmoulded med TPE gummi, som gør at den også skulle være god i våd tilstand. Den ligger rigtigt godt i hånden.
Stålet er 12C27, som er rustfrit.
Morakniv laver også en multimount til den, som gør den mere fleksibel i hvor man kan montere kniven.

/Mogens

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af LJ » 7. sep 2020, 19:56

Deepo skrev:
6. sep 2020, 20:49
MoraKansbol.jpg

En Mora Kansbol på tilbud fra en netbutik Sverige. Den kostede 219,- plus fragt.
Jeg har lavet mine egne knive med det blad før, men de var polerede klinger. Denne er børstet.
Knivens ryg er slebet, så den virker fantastisk med tændstål/ildstål.
Tykkelsen på bladet er 2,5 mm som Mora Outdoor 2000. Det er den bladets design stammer fra.
Håndtaget er overmoulded med TPE gummi, som gør at den også skulle være god i våd tilstand. Den ligger rigtigt godt i hånden.
Stålet er 12C27, som er rustfrit.
Morakniv laver også en multimount til den, som gør den mere fleksibel i hvor man kan montere kniven.

/Mogens
Hvor fandt du den henne? :smile:

Brugeravatar
Deepo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 769
Tilmeldt: 13. nov 2005, 22:36
Interesser: Knivbygning Historisk skydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 110 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Deepo » 8. sep 2020, 19:50

Det var hos sportamore.dk, men den er ikke på tilbud længere.

/Mogens

APE74
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13. dec 2017, 17:07
Interesser: Sportskydning
Geografisk sted: PA- USA
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af APE74 » 20. okt 2020, 15:54

Hinderer XM-18 3.5" "slicer grind" (DLT excl.)
IMG_3063.JPG
IMG_3064.JPG
IMG_3065.JPG

SteffenFisker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. sep 2016, 23:06
Interesser: Co2 våben
Geografisk sted: Nordjylland
Been thanked: 1 time

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af SteffenFisker » 2. nov 2020, 13:30

APE74 skrev:
20. okt 2020, 15:54
Hinderer XM-18 3.5" "slicer grind" (DLT excl.)

IMG_3063.JPGIMG_3064.JPGIMG_3065.JPG
Hvordan får du knive hjem fra USA?

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Langenge » 2. nov 2020, 13:33

SteffenFisker skrev:
2. nov 2020, 13:30
APE74 skrev:
20. okt 2020, 15:54
Hinderer XM-18 3.5" "slicer grind" (DLT excl.)

IMG_3063.JPGIMG_3064.JPGIMG_3065.JPG
Hvordan får du knive hjem fra USA?
Jeg kunne forstille mig, at APE74 rent faktisk bor i USA :smile:
Et hint:
.
Udklip.JPG
Udklip.JPG (15.98 KiB) Vist 8424 gange
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Scrapper » 2. nov 2020, 15:35

SteffenFisker skrev:
2. nov 2020, 13:30
APE74 skrev:
20. okt 2020, 15:54
Hinderer XM-18 3.5" "slicer grind" (DLT excl.)

IMG_3063.JPGIMG_3064.JPGIMG_3065.JPG
Hvordan får du knive hjem fra USA?
Hvis ellers kniven er lovlig i Danmark, så er det blot at smide den i indkøbskurven og så få den sendt med post til Danmark.
Knive med klinger over 12 cm. stiller dig overfor nogle lidt andre udfordringer, men de er ikke aktuelle her.

APE74
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13. dec 2017, 17:07
Interesser: Sportskydning
Geografisk sted: PA- USA
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af APE74 » 2. nov 2020, 16:14

Korrekt,,har boet i Pennsylvania USA, de sidste 5 aar , inden da rejste jeg en del herovre (arbejde) fik saa enten sendt til hotellet eller en kollega inden tid,, som saa tog det med paa kontoret :biggrin:
- eller hvis der nu var en butik i naerheden...

hvilket bringer mig til min stoerste fortrydelse : for ca. 10 aar siden stod jeg ved en lille lokal knivshop, med en Chris Reeve one-piece-knife i haanden , men valgte ikke at koebe den, da jeg dengang syntes at omkring $200 var lidt for meget for en kniv.. -han havde mere eller mindre hele serien paa lager : Mountaineer I & II , Skinner , Project , Mark IV (mener var $400 ) osv..
har fortrudt det lige siden,, saa her sidste aar til et lokalt gunshow, ser jeg en Mountaineer II ligge paa et bord :smile: men saa ville han have over $300 for den... bare fordi de ikke laves mere,, saa er priserne :mad:

naa kom lidt off topic..

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Oscar123 » 2. nov 2020, 16:15

SteffenFisker skrev:
2. nov 2020, 13:30
APE74 skrev:
20. okt 2020, 15:54
Hinderer XM-18 3.5" "slicer grind" (DLT excl.)

IMG_3063.JPGIMG_3064.JPGIMG_3065.JPG
Hvordan får du knive hjem fra USA?
Der er principielt ingen problemer i at købe knive i USA og få dem til Danmark. Men der er nogle praktiske udfordringer:

1. Man skal først finde en butik i USA, der er villig til at sælge sådant grej til eksport og samtidig acceptere ikke-amerikanske kreditkort. Og dem er der efterhånden ikke så mange af. Ved eksport af knive løber butikken ikke ind i den komplicerede amerikanske eksportlovgivning (som eller kan være en udfordring ved eksport af våbenrelaterede sager) men udenlandske kreditkort er de ikke meget for. Et ”typisk” svindelnummer med sådanne har været, at den udenlandske kunde gennemfører købet og får sendt varen – og derefter får sit kortselskab til at trække beløbet tilbage gr. påståede ”uregelmæssigheder”. Og da kreditkortselskabet ikke ligger i USA har butikken kun få chancer for at få deres penge. Derfor ønsker mange sådanne butikker ikke at modtage betaling med udenlandske kort.

2. Dernæst skal findes en forsendelsesmulighed, som ikke omfatter postvæsenerne (i USA hedder de USPS – ikke at forveksle med UPS). Knive er på Post Nord’s egen listen over våbengenstande, som de ikke ønsker at håndtere. Og da det samtidig er Post Nord medarbejdere, der på vegne af Skat sørger for indklarering og fortoldning ser de jo alt. Finder de herved en våbengenstand er der stor risiko for at den ryger retur til afsender – selvom den er fuldt lovlig at importere. Så i stedet bør der vælges en privat speditør som f.eks. TNT, FedEx, UPS eller lign.

Hvis kniven skal anvendes til ”anerkendelsesværdige formål” er der i princippet ingen begrænsning på længden, som normalt ellers er 12cm.

Når alt dette er sagt kan Hinderer XM-18 knive faktisk skaffes i Europa, idet begge de ”to store” knivbutikker i Europa, nemlig Lamnia (Finland) og Hennie (UK), har dem. Priserne er desværre ikke på US niveau – men du vil alligevel skulle slippe både told og ”fortoldningsgebyr” ved en egenimport, hvorved forskellen ikke bliver så stor – og så er det måske nemmere at handle i Europa.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

APE74
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13. dec 2017, 17:07
Interesser: Sportskydning
Geografisk sted: PA- USA
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af APE74 » 2. nov 2020, 16:43

Oscar123 skrev:
2. nov 2020, 16:15

Når alt dette er sagt kan Hinderer XM-18 knive faktisk skaffes i Europa, idet begge de ”to store” knivbutikker i Europa, nemlig Lamnia (Finland) og Hennie (UK), har dem. Priserne er desværre ikke på US niveau – men du vil alligevel skulle slippe både told og ”fortoldningsgebyr” ved en egenimport, hvorved forskellen ikke bliver så stor – og så er det måske nemmere at handle i Europa.

:razz:
Oscar123

Korrekt ,, kan osse se at Knivesandtools i Holland har dem paa lager,, priserne er faktisk ikke saa skoere

- med mindre man vil have een af de modeller der kun bliver solgt ved f.eks DLT Trading - som skulle vaere alle "no choil" modeller

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af LJ » 2. nov 2020, 18:33

APE74 skrev:
2. nov 2020, 16:43
Oscar123 skrev:
2. nov 2020, 16:15

Når alt dette er sagt kan Hinderer XM-18 knive faktisk skaffes i Europa, idet begge de ”to store” knivbutikker i Europa, nemlig Lamnia (Finland) og Hennie (UK), har dem. Priserne er desværre ikke på US niveau – men du vil alligevel skulle slippe både told og ”fortoldningsgebyr” ved en egenimport, hvorved forskellen ikke bliver så stor – og så er det måske nemmere at handle i Europa.

:razz:
Oscar123

Korrekt ,, kan osse se at Knivesandtools i Holland har dem paa lager,, priserne er faktisk ikke saa skoere

- med mindre man vil have een af de modeller der kun bliver solgt ved f.eks DLT Trading - som skulle vaere alle "no choil" modeller
En lille advarsel omkring knivesandtools generelt. Oplever man leveringsproblemer, fejl på det fremsendte, ønsker man at returnere mv. Går man et sandt helvede i møde. De er umulige at komme i kontakt med pr. Mail og meget sløve til at få tilbagebetalt tilgodehavender!
Been there, done that :evil:

Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Slettes2 » 14. nov 2020, 20:05

En Opinel No.8 indkøbt med et eneste specifikt formål; som dedikeret kagekniv til firmabilen :biggrin:
Vedhæftede filer
20201114_200034.jpg

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af LJ » 18. nov 2020, 17:04

Luftskipper skrev:
14. nov 2020, 20:05
En Opinel No.8 indkøbt med et eneste specifikt formål; som dedikeret kagekniv til firmabilen :biggrin:
Et ædelt formål :biggrin:

Jeg fik disse hjem i går:
Real Steel H6 Blue Sheep.
1.jpg
2.jpg
Real Steel Megalodon Fossil
20201117_125859.jpg
20201117_125910.jpg
Begge i 14C28N stål, som kan blive dejlig skarpt og er rimeligt rustfrit.
Megalodon er i stonewash med micarta skaller og H6 er med G10 grebsskaller og satin klinge.
Jeg synes de er ret pænt forarbejdet.

Marmelade
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 27. jun 2018, 12:59
Interesser: Jagt, riffel, hagl og hund
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 11 times
Been thanked: 34 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Marmelade » 14. dec 2020, 12:17

Kiel skrev:
6. sep 2020, 12:30
PBP skrev:
6. sep 2020, 09:38
Kiel skrev:
6. sep 2020, 08:40
Mit seneste køb, Benchmade mini crooked river
Så må vi se om den får plads i lommen istedet for min 940er
Hvis du ikke er i stand til at lægge din 940'er fra dig og den nye bare kommer til at bo i en skuffe, så kan jeg godt hjælpe med at finde et nyt hjem til den ;-)
Jeg er lidt nervøs for at købe nye Benchmade knive med de rygter man hører om dårlig kvallitetskontrol, selvom jeg går ud fra risikoen er lav. De laver i hvert fald nogle super lækre knive når de rammer plet. Og axis lock er bare fedt... et af de bedste låse-systemer der kan betjenes hurtigt og nemt med 1 hånd, og hvor man ikke skal have fingrene ind under bladet :-)
He he tænker nu den nok skal blive brugt.
Benchmade knive er klart min favorit. Mangler tit noget til at holde fingerene beskæftiget, og her er axis lock sjov at sidde og lege med. Har dog også skiftet omega fjedre i 940'ern
Jeg har ikke selv oplevet dårlig kvalitet fra dem.
Det er dog også mit intryk at de sender en ny kniv hvis den købte ikke lever op til forventningerne
Er blevet lidt lun på den nye mini osborne 945BK-1, men syntes de betegner dem som én håndsbetjente. Er de så lovlige at bestille hjem fra fx. lamnia.com?
If it flies
It dies

If it hops
It drops

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Oscar123 » 14. dec 2020, 14:07

Marmelade skrev:
14. dec 2020, 12:17
Er blevet lidt lun på den nye mini osborne 945BK-1, men syntes de betegner dem som én håndsbetjente. Er de så lovlige at bestille hjem fra fx. lamnia.com?
Forbuddet mod enhåndsbetjente knive forsvandt sammen med forbuddet mod låsbare klinger med den seneste revision af ”knivloven” i 2016.
Se loven her: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2016/376

Ved køb af en foldekniv i udlandet skal du være meget opmærksom på hvordan den åbnes (knivens ”action”). Traditionelle to-håndsbetjente knive er stadig helt OK og uden problemer. Hvad angår enhåndsbetjente knive er de OK, hvis de er ”manually operated”, hvor man med en tap på siden af klingen eller på bagsiden af klingen kan vippe den frem med tommel- eller pegefingeren uden assistance af ”noget”. Men hvis kniven derimod er ”spring-assisted”, hvor klingen hjælpes på vej af en fjeder, vil den i Danmark blive betragtet som en springkniv, der stadig er forbudt. Og der er eksempler på, at import af sådanne ”spring-assistede” foldeknive har afstedkommet en plet på straffeattesten for brud på våbenloven - med tab af jagttegn og våbentilladelser til følge…

Så det gode råd er at være meget obs på knivens action. Og tag gerne et detaljeret screen-dump af bestillingssiden når du bestiller, så du kan godtgøre, at du var i god tro da du bestilte i fald der måtte blive afsendt noget andet end det forventede.

I det konkrete tilfælde med en Benchmade Mini Osborne 945BK-1 synes den at være ganske manuel – og den indgår ikke i Benchmades oversigt over ”assisted” knive (https://www.benchmade.com/assisted-opening-knives.html). Personligt ville jeg derfor ikke have de store betænkeligheder ved at bestille en sådan (hvis jeg ellers havde kunnet lide den…) – men den beslutning kan kun blive dit eget ansvar. Hvis du føler dig sikker så bestil – og hvis ikke så lad være.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Elbæk » 1. feb 2021, 18:56

SOG Terminus XR - S35VN + et par SOG MacV Tols:

2021-02-01 18.49.19-1.jpg
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Bofhenator » 1. feb 2021, 19:31

Jeg har købt en opinel no 7 til min søn.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Scrapper » 1. feb 2021, 22:51

Elbæk skrev:
1. feb 2021, 18:56
SOG Terminus XR - S35VN + et par SOG MacV Tols:


2021-02-01 18.49.19-1.jpg
Den er da fin.

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, at du også har en god portion knive i din besiddelse.
Hvad er det så, som får dig til at købe lige den kniv?

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Elbæk » 1. feb 2021, 23:08

Scrapper skrev:
1. feb 2021, 22:51
Elbæk skrev:
1. feb 2021, 18:56
SOG Terminus XR - S35VN + et par SOG MacV Tols:


2021-02-01 18.49.19-1.jpg
Den er da fin.

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, at du også har en god portion knive i din besiddelse.
Hvad er det så, som får dig til at købe lige den kniv?
Jo... Jeg har et par stykker eller fem...

Hvorfor jeg valgte den? Jeg ville gerne sige at det var resultatet af en længere overvejelse, men det var reelt ren impuls. Jeg fik den stukket i hånden af en repræsentant for den nye importør af SOG - og den bekom mig vel. Kniven oser af kvalitet i både materialer, finish og konstruktion. Den er bare... Ja; lækker.

Jeg har længe haft lyst til at prøve at have en SOG kniv - og har en Super Bowie på vej også, fordi den findes.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af Scrapper » 2. feb 2021, 12:24

Elbæk skrev:
1. feb 2021, 23:08
Scrapper skrev:
1. feb 2021, 22:51
Elbæk skrev:
1. feb 2021, 18:56
SOG Terminus XR - S35VN + et par SOG MacV Tols:


2021-02-01 18.49.19-1.jpg
Den er da fin.

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, at du også har en god portion knive i din besiddelse.
Hvad er det så, som får dig til at købe lige den kniv?
Jo... Jeg har et par stykker eller fem...

Hvorfor jeg valgte den? Jeg ville gerne sige at det var resultatet af en længere overvejelse, men det var reelt ren impuls. Jeg fik den stukket i hånden af en repræsentant for den nye importør af SOG - og den bekom mig vel. Kniven oser af kvalitet i både materialer, finish og konstruktion. Den er bare... Ja; lækker.

Jeg har længe haft lyst til at prøve at have en SOG kniv - og har en Super Bowie på vej også, fordi den findes.
På den måde minder knive meget om kage.

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 151 times

Re: En tråd om: Mit seneste knivkøb

Indlæg af NSander » 2. feb 2021, 18:24

Jeg har godtnok ikke fået den hjem endnu, men den er i posten, så det tæller næsten :)

Jeg bor i Grønland, og fandt i sommer nogle moskushorn. Dem har jeg så fået byttet til en kniv, hos Kniv Mikael. Skæftet på kniven er lavet ud af noget af det jeg fandt.
142942293_2876232742653631_501731346781742332_n.jpg
142339486_4892819434126561_8758806898720278336_n.jpg
142548329_422847395644976_1876436846679815503_n.jpg

Besvar