Er Huma regulator til HW100KT en opgradering?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 327
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 95 times

Er Huma regulator til HW100KT en opgradering?

Indlæg af Andrik » 5. aug 2020, 16:20

Min HW100KT skyder såmænd nok som de fleste andre HW100'der. Så mit spørgsmål er ikke skrevet i nød, men i nørdemode. Er der nogen der har erfaringer med dette?
Udgangspunktet er, at jeg skyder lige så godt med min Prosport og min tunede HW50 fjederriffel, ud til de 30 meter som min lade er lang. Det er 16 joules fjederrifler og min HW100 er 24 joules. Det er ikke min erfaring, at der heller er nævneværdig forskel på 50m. :smile:
De er alle cal. 4,5mm. Så er der noget at vinde med en Huma regulator?

God sommer til panelet.
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Er Huma regulator til HW100KT en opgradering?

Indlæg af Niels » 5. aug 2020, 19:07

Andrik skrev:
5. aug 2020, 16:20
Min HW100KT skyder såmænd nok som de fleste andre HW100'der. Så mit spørgsmål er ikke skrevet i nød, men i nørdemode. Er der nogen der har erfaringer med dette?
Udgangspunktet er, at jeg skyder lige så godt med min Prosport og min tunede HW50 fjederriffel, ud til de 30 meter som min lade er lang. Det er 16 joules fjederrifler og min HW100 er 24 joules. Det er ikke min erfaring, at der heller er nævneværdig forskel på 50m. :smile:
De er alle cal. 4,5mm. Så er der noget at vinde med en Huma regulator?

God sommer til panelet.
Regulatorens funktion er at sikre en konsistent udgangshastighed. Hvis variationen i din udgangshastighed er større end du synes er iorden, og du er sikker på at det er et problem med regulatoren der skaber afvigelsen, så kan det være en overvejelse værd at finde et alternativ.


Dermed er god grund til at skifte, at der skulle være er noget galt med den originale.
En anden god grund, at der er noget galt med den originale, og det ville være dyrere at reparere end at skifte.

Men den ultimative grund er - "fordi det kunne jeg godt tænke mig at gøre"

Hvilken af de 3 du falder i, ved du nok bedst selv :mrgreen: - og en chronograf kan hjælpe dig med at finde ud af hvilken.


Hvis ikke noget af ovenstående passer på dine oplevelser, så er der vist ingen grund til at gøre mere ;)
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Er Huma regulator til HW100KT en opgradering?

Indlæg af Timber » 5. aug 2020, 21:32

Niels skrev:
5. aug 2020, 19:07
Andrik skrev:
5. aug 2020, 16:20
Min HW100KT skyder såmænd nok som de fleste andre HW100'der. Så mit spørgsmål er ikke skrevet i nød, men i nørdemode. Er der nogen der har erfaringer med dette?
Udgangspunktet er, at jeg skyder lige så godt med min Prosport og min tunede HW50 fjederriffel, ud til de 30 meter som min lade er lang. Det er 16 joules fjederrifler og min HW100 er 24 joules. Det er ikke min erfaring, at der heller er nævneværdig forskel på 50m. :smile:
De er alle cal. 4,5mm. Så er der noget at vinde med en Huma regulator?

God sommer til panelet.
Regulatorens funktion er at sikre en konsistent udgangshastighed. Hvis variationen i din udgangshastighed er større end du synes er iorden, og du er sikker på at det er et problem med regulatoren der skaber afvigelsen, så kan det være en overvejelse værd at finde et alternativ.


Dermed er god grund til at skifte, at der skulle være er noget galt med den originale.
En anden god grund, at der er noget galt med den originale, og det ville være dyrere at reparere end at skifte.

Men den ultimative grund er - "fordi det kunne jeg godt tænke mig at gøre"

Hvilken af de 3 du falder i, ved du nok bedst selv :mrgreen: - og en chronograf kan hjælpe dig med at finde ud af hvilken.


Hvis ikke noget af ovenstående passer på dine oplevelser, så er der vist ingen grund til at gøre mere ;)
Han sætter en i, uanset hvad... :blink: :giggle: :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3357
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Er Huma regulator til HW100KT en opgradering?

Indlæg af Flugteren » 5. aug 2020, 22:08

Timber skrev:
5. aug 2020, 21:32

Han sætter en i, uanset hvad... :blink: :giggle: :giggle:
Sådan har jeg det, når jeg skal købe mere grej. Jeg har allerede mentalt købt varen, jeg har besluttet mig for at bruge flere penge end nødvendigt og jeg vil gerne købe luksus/Pro/plus-versionen af det, jeg kigger på... :biggrin:

Jeg skal nærmest kun bruge sælgeren til at være enig med mig og forklare til mig, hvordan min status blandt andre grejmennesker stiger helt vildt (NIF er sindssygt vigtigt på skydebanen, det er 100% den eneste grund til, at jeg hele tiden kigger på nyt grej), når jeg køber netop det stykke grej/legetøj, jeg har valgt at købe. :DancingBanana:

Den, der dør med mest grej har vundet :numberone:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Er Huma regulator til HW100KT en opgradering?

Indlæg af Timber » 5. aug 2020, 22:16

Flugteren skrev:
5. aug 2020, 22:08
Timber skrev:
5. aug 2020, 21:32

Han sætter en i, uanset hvad... :blink: :giggle: :giggle:
Sådan har jeg det, når jeg skal købe mere grej. Jeg har allerede mentalt købt varen, jeg har besluttet mig for at bruge flere penge end nødvendigt og jeg vil gerne købe luksus/Pro/plus-versionen af det, jeg kigger på... :biggrin:

Jeg skal nærmest kun bruge sælgeren til at være enig med mig og forklare til mig, hvordan min status blandt andre grejmennesker stiger helt vildt (NIF er sindssygt vigtigt på skydebanen, det er 100% den eneste grund til, at jeg hele tiden kigger på nyt grej), når jeg køber netop det stykke grej/legetøj, jeg har valgt at købe. :DancingBanana:

Den, der dør med mest grej har vundet :numberone:
Jeg havde gjort det samme, såeee... :blink: :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Er Huma regulator til HW100KT en opgradering?

Indlæg af SorenSD » 5. aug 2020, 22:36

Flugteren skrev:
5. aug 2020, 22:08

Den, der dør med mest grej har vundet :numberone:
Hellere kvalitet frem for kvantitet ! :rock:

:10:
:smile: :thumbup:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3357
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Er Huma regulator til HW100KT en opgradering?

Indlæg af Flugteren » 5. aug 2020, 22:53

SorenSD skrev:
5. aug 2020, 22:36
Flugteren skrev:
5. aug 2020, 22:08

Den, der dør med mest grej har vundet :numberone:
Hellere kvalitet frem for kvantitet ! :rock:

:10:
Det kommer vel an på pengepungen. :giggle:

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 327
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 95 times

Re: Er Huma regulator til HW100KT en opgradering?

Indlæg af Andrik » 6. aug 2020, 12:47

I er sgu goe' at høre på. :fun: i har luret mig af med forskellige psykoanalytiske fiflerier. :oops: Men det lader ikke til at der er personlige erfaringer hos jer med ovennævnte topic.

Så jeg er kastet tilbage i mig selv igen. Jeg tænker lidt videre over situationen og tak for svarene. nyd det gode vejr med jeres luftbøsser. :razz:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Brugeravatar
P.K.Hansen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 8. sep 2005, 14:23
Interesser: Luftvåben, blankvåben.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 64 times

Re: Er Huma regulator til HW100KT en opgradering?

Indlæg af P.K.Hansen » 6. aug 2020, 15:20

Prøv på nogle af de internationale airgun forum. Briterne gør en del i fintuning

Besvar