Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 14. jun 2020, 20:57

Raptor357 skrev:
14. jun 2020, 20:37


Forskelsbehandling er da altid en frisk demonstration værd. Det står værre til her i andedammen end "vi" mange genrations etniske danskere tror.
Min kone er ikke fra dette kontinent og oplever ting i sin hverdag som jeg er ved at tabe kæben over.
En af døtrenes skole veninders bror har mødt en Thai her i landet. nu har hovedparten af hans familie slået hånden af ham fordi at hun ikke er "god/fin" nok til ham. Der er rigeligt med fordomme og manglende tolerance.

og helt ærligt, så ønsker jeg at vi var blevet styret fagligt og ikke politisk igennem det her. men det er let nok at sige efterfølgende.
Altid? Ville der have været lige så mange til demonstrationen hvis der havde været orkan, eller vælger folk bare at ignorere de mere usynlige farere?

Hvor mange ekstra corona dødsfald er det værd at afholde en demonstration om forhold i fjerne lande?

Men diskussion om den specifikke demonstration hører nok til i den anden tråd vi allerede har om emnet.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 14. jun 2020, 20:58

LJ skrev:
14. jun 2020, 20:48
Raptor357 skrev:
14. jun 2020, 20:37
ReneKJ skrev:
14. jun 2020, 20:16
LJ skrev:
14. jun 2020, 19:59
ReneKJ skrev:
14. jun 2020, 19:47
LJ skrev:
14. jun 2020, 19:19

De har ikke sagt eller udført noget som helst i den demonstration der ikke kunne have ventet.
Og hvem er det så der skal vurdere det? Dig, mig, politiet? :???:
Hvad mener du om det? Var der noget der ikke kunne have ventet?
Jeg syntes at i denne periode bør man nøjes med at demonstrere når det gælder væsentlige forhold mellem danske borgere og vores regering.
Men det er ikke det samme som at jeg mener at staten skal være den der bestemmer, da de væsentligste demonstrationer netop er dem imod staten
Forskelsbehandling er da altid en frisk demonstration værd. Det står værre til her i andedammen end "vi" mange genrations etniske danskere tror.
Min kone er ikke fra dette kontinent og oplever ting i sin hverdag som jeg er ved at tabe kæben over.
En af døtrenes skole veninders bror har mødt en Thai her i landet. nu har hovedparten af hans familie slået hånden af ham fordi at hun ikke er "god/fin" nok til ham. Der er rigeligt med fordomme og manglende tolerance.

og helt ærligt, så ønsker jeg at vi var blevet styret fagligt og ikke politisk igennem det her. men det er let nok at sige efterfølgende.
Kort til det vil jeg så svare at en organisation, der dikterer at hvide ikke må gå forrest i deres demonstration, at hvide ikke må synge med på visse slagsange, at hvide ikke må udtale sig om sagen til pressen i demonstrationen og i det hele taget helst ikke skal gøre noget væsen af sig overhovedet, næppe er den rigtige til at være fortalere mod forskelsbehandling og lign.
(Jeg går ud fra at du har fulgt med i nyhederne, så du ved at det ikke er noget jeg sidder og finder på men derimod konkrete retningslinjer udstukket af arrangørerne af demonstrationen, aka BLM)
Jeg kan kun være enig, og det samme er konen og hendes ikke danske veninder.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 14. jun 2020, 21:07

ReneKJ skrev:
14. jun 2020, 20:57
Raptor357 skrev:
14. jun 2020, 20:37


Forskelsbehandling er da altid en frisk demonstration værd. Det står værre til her i andedammen end "vi" mange genrations etniske danskere tror.
Min kone er ikke fra dette kontinent og oplever ting i sin hverdag som jeg er ved at tabe kæben over.
En af døtrenes skole veninders bror har mødt en Thai her i landet. nu har hovedparten af hans familie slået hånden af ham fordi at hun ikke er "god/fin" nok til ham. Der er rigeligt med fordomme og manglende tolerance.

og helt ærligt, så ønsker jeg at vi var blevet styret fagligt og ikke politisk igennem det her. men det er let nok at sige efterfølgende.
Altid? Ville der have været lige så mange til demonstrationen hvis der havde været orkan, eller vælger folk bare at ignorere de mere usynlige farere?

Hvor mange ekstra corona dødsfald er det værd at afholde en demonstration om forhold i fjerne lande?

Men diskussion om den specifikke demonstration hører nok til i den anden tråd vi allerede har om emnet.
Er der noget der er værd at demonstrere for, så må man gerne gøre det for min skyld.
Corona, Influenza, Diarre, orkan mm. der findes mange årsager til at blive hjemme og man kan dø af det hele. Det er folks eget ansvar at passe på sig selv. Det burde dog ikke være lovligt at der er folk under 18 sådanne steder. men sådan er der så meget.
Heldigvis er man ikke tvunget til at være der, man må gerne gå sin vej.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 14. jun 2020, 21:43

PSindrup skrev:
14. jun 2020, 17:51
10-22 skrev:
14. jun 2020, 10:31
Ja det er lige man går og frygter, håber de får den lukket hurtigt ned.
Tror desværre at 90% af den danske befolkning er videre. Det er i hvert faldt det indtryk jeg får når jeg kigger på forbruget af håndsprit i min datters børnehave. Meget få forældre bruger det og en flaske holder næsten i en uge, mod før max en dag.
Om hygiejne niveauet nu er ok, tja det vil tiden vise.
Det kommer dælemig an på hvor du kommer!

Jeg har, så sent som i dag, besøgt min 86 år gamle mor på et plejehjem, og der er INTET glemt.
Vi måtte mødes ude i haven i et telt, med en plexiglasplade imellem os og min mor blev først kørt ud i teltet i kørestol efter vi havde sat os.
De medbragte kager og boller kunne bringes ind på min mors værelse men ingen andre på plejehjemmet måtte spise dem.

Så lad venligst være med at påstå at corona-krisen er “glemt”
(Jeg har ikke kunne give min gamle mor et kram i 3 måneder)

Peter
Det er ikke sjovt det som du oplever, og er glad for at det ikke er mig.
Håber snart du får den mulighed igen.
Muligt det ikke er glemt af alle, men så ignorere folk det bare for det er det jeg ser rundt om i byen.
10-22

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. feb 2010, 15:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 18 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Birk » 15. jun 2020, 07:02

Min oplevelse af, hvordan folk forholder sig til retningslinjerne generelt, er desværre negativ. Man tager lettere på afstands og hygiejnereglerne,
og man er villig til at løbe risikoer, for at komme til fodbold, restaurant, fester og rejser, det er som om, hvis bare man kan få politikerne til at lukke op,så er coronaen væk.
Håber og tror, hovedparten af befolkningen, bevarer fornuften og agerer derefter og at vi ikke sætter det overstyr, vi har opnået med,med store menneskelige og økonomiske konsekvenser.
Senest rettet af Birk 15. jun 2020, 07:16, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ras.Killing » 15. jun 2020, 07:07

Birk skrev:
15. jun 2020, 07:02
Håber og tror, hovedparten af befolkningen, bevarer fornuften og agerer derefter og at vi ikke sætter det overstyr, vi har opnået med,med store menneskelige og økonomiske konsekvenser.
Det har aldrig været meningen at vi skulle udrydde coronaen her hjemme, eller at folk ikke måtte blive smittet. Formålet med nedlukningen har været at bremse bølgen - og det har man formået.

Derfor er det helt forventeligt, at dagligdagen begynder at indfinde sig igen.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 15. jun 2020, 07:16

Jeg ser folk generelt har fået bedre håndhygiejne og de fleste er gode til at holde afstand der hvor jeg kommer, men der er også en naturlig afmatning i kriseberedskabet hos folk.

Det jeg synes der bliver spændende på længere sigt, er, hvis vanerne ved bedre (hånd)hygiejne rodfæster sig, hvad får det så af betydning for den generelle spredning af sygdom i befolkningen og hvilken effekt vil det have både direkte ift døde hvert år af feks almindelige influenza typer og alt muligt andet stads, men også indirekte ift ikke-tabt indtjening og sygefravær osv.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. feb 2010, 15:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 18 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Birk » 15. jun 2020, 07:21

Meget muligt! men coronaen forsvinder ikke fordi vi mennesker beslutter det, eller sætter datoer på.
Måske skulle vi for en gang skyld, tage ved lærer af historien (Den Spanske Syge mm.)

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 15. jun 2020, 07:26

Bofhenator skrev:
15. jun 2020, 07:16
Jeg ser folk generelt har fået bedre håndhygiejne og de fleste er gode til at holde afstand der hvor jeg kommer, men der er også en naturlig afmatning i kriseberedskabet hos folk.

Det jeg synes der bliver spændende på længere sigt, er, hvis vanerne ved bedre (hånd)hygiejne rodfæster sig, hvad får det så af betydning for den generelle spredning af sygdom i befolkningen og hvilken effekt vil det have både direkte ift døde hvert år af feks almindelige influenza typer og alt muligt andet stads, men også indirekte ift ikke-tabt indtjening og sygefravær osv.
Jeg kunne godt tvivle på en blivende effekt, det virker på mig som om fokusset i høj grad har været på håndsprit frem for almindelig håndvask.
Og der stopper folk nok bare med at købe nyt når nyhederne ikke længere er fyldt med virusudbrud.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 15. jun 2020, 07:41

Ras.Killing skrev:
15. jun 2020, 07:07
Birk skrev:
15. jun 2020, 07:02
Håber og tror, hovedparten af befolkningen, bevarer fornuften og agerer derefter og at vi ikke sætter det overstyr, vi har opnået med,med store menneskelige og økonomiske konsekvenser.
Det har aldrig været meningen at vi skulle udrydde coronaen her hjemme, eller at folk ikke måtte blive smittet. Formålet med nedlukningen har været at bremse bølgen - og det har man formået.

Derfor er det helt forventeligt, at dagligdagen begynder at indfinde sig igen.
:goodpost:

Ja, smittetrykket har jo helt tiden været den hellige gral, og det skal holdes under 1,0 - altså at en smittet smitter færre end en anden person.

Og så ser det ud til at flokimmuniteten er væsentligt sværere at opnå end forventet - se blot på sverige som satsede på det.

Som jeg ser det, er det eneste vi kan gøre at opfører os fornuftigt, holde afstand, have god håndhygiejne og vente på at den magiske vaccine dukker op om et års tid eller så.

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 15. jun 2020, 07:44

ReneKJ skrev:
15. jun 2020, 07:26
Bofhenator skrev:
15. jun 2020, 07:16
Jeg ser folk generelt har fået bedre håndhygiejne og de fleste er gode til at holde afstand der hvor jeg kommer, men der er også en naturlig afmatning i kriseberedskabet hos folk.

Det jeg synes der bliver spændende på længere sigt, er, hvis vanerne ved bedre (hånd)hygiejne rodfæster sig, hvad får det så af betydning for den generelle spredning af sygdom i befolkningen og hvilken effekt vil det have både direkte ift døde hvert år af feks almindelige influenza typer og alt muligt andet stads, men også indirekte ift ikke-tabt indtjening og sygefravær osv.
Jeg kunne godt tvivle på en blivende effekt, det virker på mig som om fokusset i høj grad har været på håndsprit frem for almindelig håndvask.
Og der stopper folk nok bare med at købe nyt når nyhederne ikke længere er fyldt med virusudbrud.
Det mener jeg er helt forkert.

Håndsprit er et supplement til håndvask, da det er lidt bøvlet at stå og vaske hænder nede i supermarkedet.

Jeg føler mig 99,9% sikker på at alle de håndspritdispensere vi ser rundt omkring "i det offentlige rum" også står der om et år.

Peter

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af KenP » 15. jun 2020, 21:30

Nu kommer jeg på forskellige plejecentre, og hjemmeplejegrupper. Der bliver det taget seriøst, og ingen kommer ind.

Når jeg skal ind, bliver jeg hentet, løser de ting jeg skal og bliver fuldt ud igen(nu er jeg kendt, men alle kender mig naturligt ikke).

Det er helt fair, vi har også haft nogle områder, hvor der var personale/beboere smittet, så blev deres opgaver, sat på vent. Til alle var smitte fri igen, inden de fik nogle form for fysisk besøg, så var det Skype, VNC osv, som blev forsøgt til at løse problemer, og kan/kunne det ikke må det vente.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 15. jun 2020, 22:19

PSindrup skrev:
15. jun 2020, 07:44
ReneKJ skrev:
15. jun 2020, 07:26


Jeg kunne godt tvivle på en blivende effekt, det virker på mig som om fokusset i høj grad har været på håndsprit frem for almindelig håndvask.
Og der stopper folk nok bare med at købe nyt når nyhederne ikke længere er fyldt med virusudbrud.
Det mener jeg er helt forkert.

Håndsprit er et supplement til håndvask, da det er lidt bøvlet at stå og vaske hænder nede i supermarkedet.

Jeg føler mig 99,9% sikker på at alle de håndspritdispensere vi ser rundt omkring "i det offentlige rum" også står der om et år.

Peter
Det kan godt være at dispenserne står der, men bliver de brugt? Allerede nu syntes jeg at langt størstedelen bare vader forbi dem.
Jeg har ikke den store tillid til den gennemsnitlige toiletpapirs-hamster.

Men for at være ærlig så er jeg heller ikke sikker på at jeg selv vil fortsætte med afspritning når krisen er ovre.
Kan man ikke også blive for steril? Risikere vi ikke at svække vores naturlige modstandskraft hvis vi fjerne enhver udfordring af immunsystemet?
Hvad sker der med de afsprittede byboer første gang de kommer en tur ud på bøh-landet?

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Topcat » 15. jun 2020, 22:48

ReneKJ skrev:
15. jun 2020, 22:19
Hvad sker der med de afsprittede byboer første gang de kommer en tur ud på bøh-landet?
Det faglige udtryk er vist “collateral damage” :giggle:
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 16. jun 2020, 15:22

Seneste nyt fra "eksperimentet Sverige"
48 coronasmittede døde i Sverige

48 coronasmittede personer er registreret døde det seneste døgn i Sverige. Det oplyser Folkhälsomyndigheten, som er Sveriges svar på Sundhedsstyrelsen.
Således er i alt 4.939 personer coronasmittede personer i Sverige døde.
Der er dog et vist efterslæb i tallene i weekenden, så nogle indrapporteringer først når at komme med i statistikkerne mandag eller tirsdag.
I alt er 53.232 personer bekræftet smittet i Sverige.
Peter

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 16. jun 2020, 16:45

PSindrup skrev:
16. jun 2020, 15:22
Seneste nyt fra "eksperimentet Sverige"
48 coronasmittede døde i Sverige

48 coronasmittede personer er registreret døde det seneste døgn i Sverige. Det oplyser Folkhälsomyndigheten, som er Sveriges svar på Sundhedsstyrelsen.
Således er i alt 4.939 personer coronasmittede personer i Sverige døde.
Der er dog et vist efterslæb i tallene i weekenden, så nogle indrapporteringer først når at komme med i statistikkerne mandag eller tirsdag.
I alt er 53.232 personer bekræftet smittet i Sverige.
Peter
Danmark åbner vel grænsen til Kina før Svenskerne kommer til Danmark igen :nolisten:

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 16. jun 2020, 16:51

Hvorfor kalder du det et eksperiment ?
Det er fagfolk som har bestemt i Sverige, herhjemme er det politiker og de har været rædselsslagen og har handlet ud fra det, men de har nada forstand på det faglige. Så hvis det stod til vores fagfolk, så havde vi gjort nøjagtig det samme som Sverige, for det gør man når der er en virus løs som man ingen vaccine har imod.

Så hvis vi skal tale om, hvor der er forgået et eksperiment så er det her i Danmark.

Som indtil nu har vist sig at være en succes, og det vil uden tvivl blive brugt positivt fremover.
10-22

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Taxen » 16. jun 2020, 16:53

https://www.bt.dk/samfund/seks-passager ... onasmittet

Så er importen af Corona startet igen. og hvorfor hente den i nabolandene, når vi kan få den leveret direkte med fly fra fjerne egne. Kan i øvrigt se at vi skal have ny " Skygge Statsminister igen" Rotterne er vidst ved at forlade skuden Frederiksen.
Taxen

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 16. jun 2020, 17:49

Nåh, nu har Magnus indkaldt til pressemøde her kl. 18.00..

Nu håber jeg dælme ikke han kommer med begrænsninger igen, bare fordi nogle få er blevet smittet... :mad: :mad:

https://nyheder.tv2.dk/2020-06-16-live- ... inisteriet
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 16. jun 2020, 18:06

:rolf: :rolf: :rolf:
Smittespredning ved demonstrationen....
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 16. jun 2020, 20:41

BentxBetjent skrev:
16. jun 2020, 18:06
:rolf: :rolf: :rolf:
Smittespredning ved demonstrationen....
Jeg forudså at der nok ville blive en begrænset smittespredning på op til 20-25 stykker p.g.a. pågældende demonstration... Jeg forudså også at DK ville gå i panik, og det kom restriktioner, trods generelt stærkt dalende tal......

Jeg tror jeg får ret på den første, og håber jeg tager fejl på den sidste...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 17. jun 2020, 12:55

For at tale om noget helt andet, det lader til vores lille vira er hoppet over eller om man vil tilbage til dyrene.
Fødevarestyrelsen har fundet coronavirus hos minkene på en bedrift i Nordjylland.
https://www.maskinbladet.dk/politik-erh ... GHwqmCnUcE

Og vores panda venner mistænker at det nye udbrud kommer fra laks
Store supermarkedskæder i Kinas hovedstad, Beijing, er stoppet med at sælge laks.
Det sker, efter at der i sidste uge blev fundet spor af coronavirus på et spækbræt brugt til importeret laks på Xinfadi-madmarkedet i Beijing.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/butikk ... -madmarked


Det kan gå hen og blive meget interessant, hvis den virus kan hoppe på kryds og tværs.
10-22

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af The Mad Viking » 17. jun 2020, 14:07

10-22 skrev:
17. jun 2020, 12:55
For at tale om noget helt andet, det lader til vores lille vira er hoppet over eller om man vil tilbage til dyrene.
Fødevarestyrelsen har fundet coronavirus hos minkene på en bedrift i Nordjylland.
https://www.maskinbladet.dk/politik-erh ... GHwqmCnUcE

Og vores panda venner mistænker at det nye udbrud kommer fra laks
Store supermarkedskæder i Kinas hovedstad, Beijing, er stoppet med at sælge laks.
Det sker, efter at der i sidste uge blev fundet spor af coronavirus på et spækbræt brugt til importeret laks på Xinfadi-madmarkedet i Beijing.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/butikk ... -madmarked


Det kan gå hen og blive meget interessant, hvis den virus kan hoppe på kryds og tværs.
Består minkfoder ikke primært af fiskeaffald?...
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 17. jun 2020, 15:38

The Mad Viking skrev:
17. jun 2020, 14:07
10-22 skrev:
17. jun 2020, 12:55
For at tale om noget helt andet, det lader til vores lille vira er hoppet over eller om man vil tilbage til dyrene.
Fødevarestyrelsen har fundet coronavirus hos minkene på en bedrift i Nordjylland.
https://www.maskinbladet.dk/politik-erh ... GHwqmCnUcE

Og vores panda venner mistænker at det nye udbrud kommer fra laks
Store supermarkedskæder i Kinas hovedstad, Beijing, er stoppet med at sælge laks.
Det sker, efter at der i sidste uge blev fundet spor af coronavirus på et spækbræt brugt til importeret laks på Xinfadi-madmarkedet i Beijing.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/butikk ... -madmarked


Det kan gå hen og blive meget interessant, hvis den virus kan hoppe på kryds og tværs.
Består minkfoder ikke primært af fiskeaffald?...
Kan også være udtjente høns og hanekyllinger fra ægindustrien.

Men hvis covid-19 kan springe frem og tilbage mellem mennesker og husdyr, så kan det gå fra skidt til værre.

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 17. jun 2020, 20:21

Og her er der så et argument mere mod at åbne grænsen til Sverige:
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-06-1 ... af-sverige

"Smitten meldes ude af kontrol i del af Sverige"
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar