Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 7. maj 2020, 21:44

Bofhenator skrev:
7. maj 2020, 08:31
ReneKJ skrev:
7. maj 2020, 07:55
Nu har vi før talt om langtidsplaner og mangel på samme.

Jeg lægger mærke til at regeringen i dag vil melde ud om de ældre børn kan starte i skole på mandag.
Det giver efter min hovedregning skolerne ca 0 arbejdsdage til at blive klar.

Det kunne måske også være planlagt bare lidt længer tid i forvejen?
Er skolerne i det mindste blevet varslet om at være klar til det?
Jeg er ved at planlægge hvordan vi får de sidste af vores unger retur (en stor del af dem har været retur, da de er anbragt/særligt sårbare), den planlægning har været i gang, for alvor, siden mandag morgen. Vi kan godt løfte den opgave med 0 dages (formel)forberedelse. Der kan naturligvis lokalt være kæmpe forskel på hvad der kan lade sig gøre ift krav om afstand osv, men nu er lærere blevet vendet til at skulle håndtere tossede udmeldinger, med kort responstid og mishandling fra politikere i årevis, så det her er småting ;-)
Skolerne får beskeder samtidig som resten af befolkningen.
Det ser ud til at skolerne først åbner helt den 18., så det giver lidt bedre tid til forberedelse :smile:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 7. maj 2020, 21:54

ReneKJ skrev:
7. maj 2020, 21:44
Bofhenator skrev:
7. maj 2020, 08:31
ReneKJ skrev:
7. maj 2020, 07:55
Nu har vi før talt om langtidsplaner og mangel på samme.

Jeg lægger mærke til at regeringen i dag vil melde ud om de ældre børn kan starte i skole på mandag.
Det giver efter min hovedregning skolerne ca 0 arbejdsdage til at blive klar.

Det kunne måske også være planlagt bare lidt længer tid i forvejen?
Er skolerne i det mindste blevet varslet om at være klar til det?
Jeg er ved at planlægge hvordan vi får de sidste af vores unger retur (en stor del af dem har været retur, da de er anbragt/særligt sårbare), den planlægning har været i gang, for alvor, siden mandag morgen. Vi kan godt løfte den opgave med 0 dages (formel)forberedelse. Der kan naturligvis lokalt være kæmpe forskel på hvad der kan lade sig gøre ift krav om afstand osv, men nu er lærere blevet vendet til at skulle håndtere tossede udmeldinger, med kort responstid og mishandling fra politikere i årevis, så det her er småting ;-)
Skolerne får beskeder samtidig som resten af befolkningen.
Det ser ud til at skolerne først åbner helt den 18., så det giver lidt bedre tid til forberedelse :smile:
Yup.

Det bliver godt at få rigtig fat i de sidste igen...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 7. maj 2020, 22:07

ACE1 skrev:
7. maj 2020, 15:52
filmen "Plandemic", er en gryderet af vaccinations og Big Pharma konspirationer

ja ja, jeg ved godt at den kræver den store sølvpapirshat, men alligevel interessant :tinfoil:


youtu.be/NiV_3mWRbKw
Den film er så fuld af løgn og manipulation at det burde være strafbart.
Wearing the mask litterally activates your own virus. You're getting sick from your own reactivated Corona-virus expressions, and if it happens to be SARS-CoV-2 then you've got a big problem.
Seriously?!?

Jeg kløjs gevaldigt i video'en. Den fremsætter en masse vilde påstande, uden at dokumentere noget som helst. Der føres tydeligt (og teatralsk) flere "læger" som sandhedsvidner, men de forbliver anonyme. Hvorfor nu det? Hvis man alligevel står frem på en video, hvorfor så ikke præsentere sig med navn og titel, så vi har mulighed for at vurdere informationen?
Og så er der det åbenlyse: Hvordan kan denne vanvittige konspiration være verdensomspændende? Hvordan kan Fauci og hans kumpaner styre sundhedsmyndigheder og forskere i HELE verden? Hvorfor er der ikke andre, fx europæiske læger, som har sagt fra? Eller i det mindste argumenteret? Hvordan kan det være at alt det HELE resten af verden gør, er rasende forkert, og kun denne ældre dame, som tydeligvis bærer nag over noget der skete hende for 30 år siden, er den eneste der kender sandheden?

Nu ved vi da hvorfor hvert land gerne vil teste vacciner og andre lægemidler selv, og ikke nøjes med at tage til efterretning at USA har testet og godkendt præparaterne - det er fordi de ... æh ... tester det, og derefter får besked fra Fauci, om hvad de skal godkende... ?
Den video er SÅ langt ude, og der er dokumentation for lige nøjagtig NUL procent af påstandene. "De presser os til at hade hinanden" er en af påstandene. Hvordan i alverden skulle "de" kunne det? Hvem er "de"? Hvad er det da for noget vrøvl?
Alle de læger de nu har "uddannet", er nu på hendes side - hvem?!? Hvor mange?!? Hvorfor ikke nævne referencer? Hvorfor sætter hun ikke tal på? For at undgå at det bliver pinligt? For at undgå at lyve (Nej, det kan det ikke være, for det gør hun lystigt hele video'en igennem).

Se fx den sidste scene, hvor Fauci siger "There is no question that there will be a surprise outbreak". Hele oplægget er et set up til at han er en slyngel, som faktisk er med til at frembringe det outbreak, og tjene stort på det. Men hvis man har fulgt lidt med, så er det jo det stort set alle epidemiloger har sagt de sidste 20 år. Det er nemlig barnelærdom, og vi VED det kommer, for det er sket flere gange før i verdenshistorien, senest den Spanske syge 1918-1920 som udslettede en anseelig del af verdens befolkning. Og vi ved fra Ebola, Sars, Mers at det VIL ske igen, vi ved bare ikke hvornår. Det er en del af Fauci's job at sørge for at USA er forberedt på noget sådant, så selvfølgelig har han talt om det ofte og jævnligt, i de rette fora.

Fruen i video'en har MÅSKE en pointe, men hun underbygger den ikke. Ingen referencer. Ingen peer reviews. Ingen dokumentation eller argumentation. Hun ville i alle seriøse fora ryge ud på røv og albuer for videnskabelig uredelighed.
Dette her stinker langt væk af en ældre udgave af Milena Penkova - og før man æder denne anti-vaccers ord råt, bør man i hvert fald kigge på Snopes, og prøve om hendes vilde påstande kan underbygges, eller støttes af andre med rimelig indsigt.
https://www.snopes.com/fact-check/scien ... ne-jailed/
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Oscar123 » 7. maj 2020, 23:30

I sådanne krisetider er det ofte en god ide at gøre status for at få et overblik over hvordan man selv ligger i ”risiko-feltet” m.v. Og i den forbindelse undersøgte jeg bl.a. fruens og min egen vaccinationsstatus. Og hvorfor nu det vil mange sikkert spørge, for der er jo endnu ikke nogen vaccinationsbeskyttelse mod COVID-19…

Der har været flere skriverier rundt omkring med fokus på hvorfor nogle grupper bliver hårdt ramt mens andre synes at gå fri. Og en af teorierne er her, at dette evt. kunne skyldes vaccinationer mod andre sygdomme, som man måtte have fået – eller måske netop ikke fået - gennem tiden.

Der er især to vaccinationstyper, som nogle mener kunne have en effekt imod COVID-19 – nemlig den 100 år gamle Calmette vaccine (BCG) mod tuberkulose samt MFR vaccinen (på engelsk: MMR) mod mæslinger, fåresyge og røde hunde. Se f.eks. disse to artikler:
https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 4/fulltext
https://www.sciencetimes.com/articles/2 ... accine.htm

Det aktuelle udbrud af COVID-19 på det amerikanske hangarskib USS ROOSEVELT bliver set som et rigtig godt ”feltstudie” i sagen. Af de knap 5000 mand ombord er over 950 testet positive for Corona virusen – og pt. er kun en enkelt af disse hospitalsindlagt. Statistisk set burde set det antal have været markant højere. Tesen er her, at den MMR vaccine, som alt militært personel i USA får ved indrulleringen har været med til at give en beskyttelse, der forhindrer sygdommen eller mildner den.
https://www.globenewswire.com/news-rele ... ation.html

Ved tjek af vores egen vaccinationsstatus var det interessant at se, at min hustru og jeg netop er så gamle, at vi begge havde komplette BCG vaccinationer mod tuberkulose. Disse gives som bekendt ikke som standard børnevaccine længere. Vi kunne også konstatere, at vi var så gamle at vi aldrig havde fået MFR vaccinen, idet den kampagne først blev iværksat i starten af 70’erne.

Da vi på ingen måde er vaccine-forskrækkede tog vi i dag konsekvensen og blev vaccineret mod MFR (vaccine: M-M-Rvaxpro). Vaccinationen var i øvrigt gratis, idet der fra myndighedernes side faktisk tilskyndes til at det bliver gjort. Lægen syntes da også, at det var en rigtig god ide og han opfordrede os til at udbrede kendskabet til muligheden for de der måtte ”mangle” MFR vaccinationen (https://www.ssi.dk/vaccinationer/risiko ... til-voksne). Dette hermed gjort.

Jeg er udmærket klar over at der ikke er videnskabelig evidens for at vi herved er beskyttet mod COVID-19 - men man må jo gøre hvad man kan... :giggle:

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af KenP » 7. maj 2020, 23:52

Så er det bare hvad man har, tror ikke jeg har mine vacinationskort jeg fik i forsvaret længere, så kan ikk helt huske hvad jeg har fået (men nogle gode mig har der været imellem...) men de er ikke på min lægejournal. Så meget ved jeg, for der er kun dem jeg fik som barn i 70`erne.. men calemette, og kopper jeg ved jeg har fået som barn...

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 8. maj 2020, 00:01

Der er videnskabelig evidens for at polio sukkerknalds vaccinationen generelt forstærker immunforsvaret.
Danmark kører et fullsize studie hvor man undersøger den slags ting. Det er lidt vildt at man finder det etiske ok
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ingsorsi » 8. maj 2020, 00:10

Oscar123 skrev:
7. maj 2020, 23:30

Da vi på ingen måde er vaccine-forskrækkede tog vi i dag konsekvensen og blev vaccineret mod MFR (vaccine: M-M-Rvaxpro). Vaccinationen var i øvrigt gratis, idet der fra myndighedernes side faktisk tilskyndes til at det bliver gjort. Lægen syntes da også, at det var en rigtig god ide og han opfordrede os til at udbrede kendskabet til muligheden for de der måtte ”mangle” MFR vaccinationen (https://www.ssi.dk/vaccinationer/risiko ... til-voksne). Dette hermed gjort.
What?! Jeg betalte selv for den da jeg fik den sidste år :???:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lycon » 8. maj 2020, 01:36

Ingsorsi skrev:
8. maj 2020, 00:10
Oscar123 skrev:
7. maj 2020, 23:30

Da vi på ingen måde er vaccine-forskrækkede tog vi i dag konsekvensen og blev vaccineret mod MFR (vaccine: M-M-Rvaxpro). Vaccinationen var i øvrigt gratis, idet der fra myndighedernes side faktisk tilskyndes til at det bliver gjort. Lægen syntes da også, at det var en rigtig god ide og han opfordrede os til at udbrede kendskabet til muligheden for de der måtte ”mangle” MFR vaccinationen (https://www.ssi.dk/vaccinationer/risiko ... til-voksne). Dette hermed gjort.
What?! Jeg betalte selv for den da jeg fik den sidste år :???:
Mon ikke det er HPV vaccinen du tænker på. :blink:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 8. maj 2020, 06:45

Fast Fumble skrev:
7. maj 2020, 22:07
Den film er så fuld af løgn og manipulation at det burde være strafbart.
Er der noget om hvem der står bag den?

Ud over “nogen med en intention om at slå flest mulige mennesker ihjel og om muligt destabilisere samfundet”.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ACE1 » 8. maj 2020, 07:18

Refraktorius skrev:
8. maj 2020, 06:45
Fast Fumble skrev:
7. maj 2020, 22:07
Den film er så fuld af løgn og manipulation at det burde være strafbart.
Er der noget om hvem der står bag den?

Ud over “nogen med en intention om at slå flest mulige mennesker ihjel og om muligt destabilisere samfundet”.
her er en detaljeret gennemgang:

https://www.facebook.com/andersnedergaa ... __tn__=K-R
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ingsorsi » 8. maj 2020, 08:26

Lycon skrev:
8. maj 2020, 01:36
Ingsorsi skrev:
8. maj 2020, 00:10
Oscar123 skrev:
7. maj 2020, 23:30

Da vi på ingen måde er vaccine-forskrækkede tog vi i dag konsekvensen og blev vaccineret mod MFR (vaccine: M-M-Rvaxpro). Vaccinationen var i øvrigt gratis, idet der fra myndighedernes side faktisk tilskyndes til at det bliver gjort. Lægen syntes da også, at det var en rigtig god ide og han opfordrede os til at udbrede kendskabet til muligheden for de der måtte ”mangle” MFR vaccinationen (https://www.ssi.dk/vaccinationer/risiko ... til-voksne). Dette hermed gjort.
What?! Jeg betalte selv for den da jeg fik den sidste år :???:
Mon ikke det er HPV vaccinen du tænker på. :blink:
Nix. Jeg fik at vide at når jeg ikke fik den som barn så skulle jeg selv betale nu.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 8. maj 2020, 08:45

Oscar123 skrev:
7. maj 2020, 23:30
... en masse klogt og spændende ...
:goodpost:

Det vare da et super spændende og interessant indlæg. :thumbup:

En ny teori er ved at se dagens lys hos bl.a. danske læger og det er at covid-19 måske slet ikke (udelukkende) en en sygdom der rammer luftvejene, men at det enten også, eller måske endda primært er en kredsløbssygdom.

https://www.bt.dk/samfund/danske-laeger ... ungesygdom

Det ville kunne forklare hvorfor man ser så mange blodpropper hos covid-19 patienter og har ført til at man fordobler dosis af blodfortyndende medicin hos de patienter der er indlagt på intensiv.

Peter

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 8. maj 2020, 09:42

Ingsorsi skrev:
8. maj 2020, 08:26
Nix. Jeg fik at vide at når jeg ikke fik den som barn så skulle jeg selv betale nu.
For to tre år siden fik jeg at vide at jeg skulle selv betale for den, men det blev lavet om i april 2018, jeg fik den hos min egen læge sidste år det uden beregning.

https://www.ssi.dk/vaccinationer/boerne ... accination

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 8. maj 2020, 10:19

Oscar123 skrev:
7. maj 2020, 23:30
I sådanne krisetider er det ofte en god ide at gøre status for at få et overblik over hvordan man selv ligger i ”risiko-feltet” m.v. Og i den forbindelse undersøgte jeg bl.a. fruens og min egen vaccinationsstatus. Og hvorfor nu det vil mange sikkert spørge, for der er jo endnu ikke nogen vaccinationsbeskyttelse mod COVID-19…

Jeg er udmærket klar over at der ikke er videnskabelig evidens for at vi herved er beskyttet mod COVID-19 - men man må jo gøre hvad man kan... :giggle:

:razz:
Oscar123
Du kunne også overveje en vaccine imod lungebetændelse en kombi af de her to Pneumovax og Prevenar.
Hvis du skulle få covid19 så tale nogle for at du ikke bliver så hårdt ramt på dine lunger hvis du er vaccineret med de to.
Kender et par stykke som har fået deres ældre pårørende vaccineret med de to.
Du skal vist selv betale for dem.

Hvis du går MFR vejen så få målet dine tal og evt få den to gange lige som vores børn gør.
10-22

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 8. maj 2020, 10:36

ACE1 skrev:
8. maj 2020, 07:18

her er en detaljeret gennemgang:

https://www.facebook.com/andersnedergaa ... __tn__=K-R
Takker.

Det er faktisk imponerende, at det er lykkedes at pakke så meget løgn, idioti og målrettet vildledning ind i så kort en film!
(Det må være eksperter i alle tre emner der har lavet den)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 8. maj 2020, 16:15

PSindrup skrev:
7. maj 2020, 12:53
10-22 skrev:
7. maj 2020, 12:10
PSindrup skrev:
7. maj 2020, 10:31
Topcat skrev:
7. maj 2020, 08:26
Regeringen har vel intet ønske om at det skal blive alt for tydeligt såfremt de træffer ukvalificerede og/eller politiske beslutninger uden faglig begrundelse.
Ah, den var vist lige en tand for konspiratorisk. :giggle:

Jeg er nu sikker på at regeringen vil gøre alt for at gøre det rigtige også selv om at det skulle udstille tidligere tiders fejl.

Peter
Kunne være fordi man fra politiske side ikke har ønsket den viden.
Nedlukning var politisk og det samme er op lukningen.
Eller også så er samarbejdet så dårligt i mellem instituttet og sundhedsministeren, at ingen rigtig taler sammen.
Hvilket også kunne give god mening.
Pt har min søns skole to lære som går hjemme på dag 3 fordi de ikke kan blive testet.
De har i hver fald ikke en skid at lave på testcenter Danmark , og det har de ikke haft i et stykke tid.
Det fleste som bliver testet bliver teste via regionen.
JEG tror ikke på det.
Men det er jo et rent trosspørgsmål. Og ikke baseret på faktuel viden.

Peter
https://jyllands-posten.dk/politik/ECE1 ... ingsmoede/
10-22

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 8. maj 2020, 18:56

Så stiger tallene i Brasilien (det kunne blive rigtigt grimt).

En "stærk mand" (læs: Populistisk XXXXX) ved roret ser ud til at være opskriften på katastrofer, også i denne sammenhæng:
https://uk.reuters.com/article/health-c ... KKBN22K2B1
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 8. maj 2020, 20:43

Refraktorius skrev:
8. maj 2020, 18:56
Så stiger tallene i Brasilien (det kunne blive rigtigt grimt).

En "stærk mand" (læs: Populistisk XXXXX) ved roret ser ud til at være opskriften på katastrofer, også i denne sammenhæng:
https://uk.reuters.com/article/health-c ... KKBN22K2B1
Ifølge Bolsonaro er der jo kun tale om en mild snue.

Hans syn på regnskovene er også rimelig fortvivlende ...

Peter

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ACE1 » 9. maj 2020, 07:11

Enig, kønt har det ikke været.
Inden coronakrisen troede de fleste danskere, at vi havde et af de bedste embedsapparater i verden. Men de seneste to måneder har afsløret, at vores sundhedsmyndigheder i bedste fald er middelmådige og i værste fald håbløst uforberedte og ude på meget dybt vand. Man har forsøgt at affeje bekymringerne med den slags selvretfærdig sortsnak, embedsmænd plejer at kunne slippe af sted med i normale tider, men næppe i krisetider. Alt imens har pressen ikke blot fundet hår, men en hel toupé flydende rundt i myndighedernes suppedas.
https://www.weekendavisen.dk/2020-19/samfund/en-toupe
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 9. maj 2020, 07:50

Endnu en spændende artikel om at covid-19 hvor det mere og mere står klart at sygdommen i lige så høj grad rammer kredsløbet og giver både store og små blodpropper.

Artiklen indeholder også nogle af de bedste grafer jeg har set indtil nu.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/blodp ... n-blive-af

Peter

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 9. maj 2020, 11:32

ACE1 skrev:
9. maj 2020, 07:11
Enig, kønt har det ikke været.
Inden coronakrisen troede de fleste danskere, at vi havde et af de bedste embedsapparater i verden. Men de seneste to måneder har afsløret, at vores sundhedsmyndigheder i bedste fald er middelmådige og i værste fald håbløst uforberedte og ude på meget dybt vand. Man har forsøgt at affeje bekymringerne med den slags selvretfærdig sortsnak, embedsmænd plejer at kunne slippe af sted med i normale tider, men næppe i krisetider. Alt imens har pressen ikke blot fundet hår, men en hel toupé flydende rundt i myndighedernes suppedas.
https://www.weekendavisen.dk/2020-19/samfund/en-toupe
Det har jeg lidt svært ved at genkende.
Jeg mener, ja, vores sundhedsmyndigheder har været noget famlende, og det har vist sig at vores beredskab for denne type sygdom havde nogle store mangler - men sådan har det jo set ud i stort set alle lande. Det er jo ikke noget særligt for Danmark.
Resultatet - at Danmark slet ikke har haft nogen overdødelighed i forhold til gennemsnit for perioden, det er der ikke SÅ mange lande der har kunnet præstere, kun ganske få, faktisk. Det er et af de bedste resultater i verden.
Nu ved jeg ikke om det skal opfattes som at mange af verdens andre nationer så har haft bunker af toupe'er, eller lastvognfulde toupe'er i deres myndigheders suppedas, for citatet er jo ret ukonkret formuleret, men de danske myndigheders resultat i forhold til at dæmpe epidemiens impact på Danmark, den har utvivlsomt været topklasse.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Topcat » 9. maj 2020, 13:32

Fast Fumble skrev:
9. maj 2020, 11:32
Nu ved jeg ikke om det skal opfattes som at mange af verdens andre nationer så har haft bunker af toupe'er, eller lastvognfulde toupe'er i deres myndigheders suppedas, for citatet er jo ret ukonkret formuleret, men de danske myndigheders resultat i forhold til at dæmpe epidemiens impact på Danmark, den har utvivlsomt været topklasse.
Argh, det ved vi vel først om et års tid eller to om den var, når alt er gjort op og hele forløbet forhåbentligt undersøgt af en uafhængig gruppe.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 9. maj 2020, 15:36

Jeg er imponeret over, hvor mange utroligt kloge personer der nu er klar til at udtale sig i detaljer om hvad der er gjort forkert.

Det de har til fælles er, at de ikke har en sundhedsfaglig baggrund og at de helt åbenlyst hverken har prøvet at lede "under kamp" med et begrænset E-billede eller har oplevet den meget interessante følelse det er, når andres liv og førlighed afhænger af ens beslutninger.

Der vil være ting som man bagefter (med den yderligere viden man fik undervejs) kan konstatere kunne have være gjort anderledes. Men i krisesituationer er man nødt til at handle på det grundlag man har. Hvis man venter til man har fuld viden, så er toget kørt, og rigtigt mange mennesker kan potentielt være omkommet.


Så bagsædechaufførerne uden kørekort, de bør forsøge at lave noget konstruktivt i stedet.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 9. maj 2020, 16:04

Refraktorius skrev:
9. maj 2020, 15:36
Jeg er imponeret over, hvor mange utroligt kloge personer der nu er klar til at udtale sig i detaljer om hvad der er gjort forkert.

Det de har til fælles er, at de ikke har en sundhedsfaglig baggrund og at de helt åbenlyst hverken har prøvet at lede "under kamp" med et begrænset E-billede eller har oplevet den meget interessante følelse det er, når andres liv og førlighed afhænger af ens beslutninger.

Der vil være ting som man bagefter (med den yderligere viden man fik undervejs) kan konstatere kunne have være gjort anderledes. Men i krisesituationer er man nødt til at handle på det grundlag man har. Hvis man venter til man har fuld viden, så er toget kørt, og rigtigt mange mennesker kan potentielt være omkommet.


Så bagsædechaufførerne uden kørekort, de bør forsøge at lave noget konstruktivt i stedet.
:goodpost: :rock: :numberone:

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. :razz: :10:

Peter
Senest rettet af PSindrup 9. maj 2020, 18:30, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 9. maj 2020, 18:27

I hviderusland har de bunket tusindvis af mennesker sammen til sejrsdagsparader i dag.
(de drikker nok masser af vodka, så hvad skulle der gå galt?)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar