Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Pacer
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20. mar 2020, 21:43
Interesser: Hobby luftvåben
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Pacer » 22. mar 2020, 23:05

Hejsa.

Er totalt blank i forhold til luftgeværer indrømmet.

Men jeg har luret lidt med i nogle dage for fundet ud af det nok (for nemheds skyld) skal være en fjeder udgave.
Jeg er en voksen mand men det er lidt en drengedrøm at få et luftvåben, skal bare skyde til måls. Da jeg ikke ved om det er noget som fænger skal det være på et relativt begrænset budget.

Har fundet nogle som kunne passe min pengepung.

https://www.korsholm.dk/weihrauch-HW-50 ... -5-mm.html
https://www.gunpit.dk/shop/diana-350-magnum-422p.html

Men der er måske andre bedre bud? En med magasin kunne også være sjov.
Et kikkertsigte skal jeg nok også have.
Senest rettet af Lycon 23. mar 2020, 00:54, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er ændret til at afspejle indlæggets indhold.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nybegynder gevær

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 00:09

Pacer skrev:
22. mar 2020, 23:05
Hejsa.

Er totalt blank i forhold til luftgeværer indrømmet.

Men jeg har luret lidt med i nogle dage for fundet ud af det nok (for nemheds skyld) skal være en fjeder udgave.
Jeg er en voksen mand men det er lidt en drengedrøm at få et luftvåben, skal bare skyde til måls. Da jeg ikke ved om det er noget som fænger skal det være på et relativt begrænset budget.

Har fundet nogle som kunne passe min pengepung.

https://www.korsholm.dk/weihrauch-HW-50 ... -5-mm.html
https://www.gunpit.dk/shop/diana-350-magnum-422p.html

Men der er måske andre bedre bud? En med magasin kunne også være sjov.
Et kikkertsigte skal jeg nok også have.
Hej 🙂 og velkommen til ! Diana 350 er efter min personlige mening et fremragende gevær, men absolut ikke en begynder model (alt for voldsomt, at starte med !).

Hvis at jeg var dig, så vil jeg kigge efter noget med en mundings-hastighed omkring 250 meter i sekundet. Bla. Diana, Walther og Weihraus har alle særdeles fine modeller tæt på dette ( Der findes mange andre ganske udemærket mærker end disse 3 her nævnte.).

Walther Classus (16 joule udgaven) og Weihrauch HW 50 s er mine absolutte personlige favoritter.

Min personlige oplevelse er, at geværer med mundings-hastighed væsentligt under 300 meter i sekundet er de mest "let-skudte". Men at en mundings-hastighed på over 200 meter i sekundet giver de bedste generelle anvendelses muligheder.

Ultra Power fjeder Luftgevær (+320 meter i sekundet) kan være sjove senere. Men de kræver generelt langt mere af skytten og herudover er det min personlige oplevelse, at de også kræver mere vedligeholdelse og har kortere holdbarhed pga at de er "pint" til den max mulig med fjeder ydeevne

Mvh Happy
Senest rettet af Happy 23. mar 2020, 00:31, rettet i alt 1 gang.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Pacer
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20. mar 2020, 21:43
Interesser: Hobby luftvåben
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Nybegynder gevær

Indlæg af Pacer » 23. mar 2020, 00:18

Tak for svar.

Den her model? https://www.gunpit.dk/shop/walther-classus-ws-318p.html

Den er også billigere :-)

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nybegynder gevær

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 00:32

Pacer skrev:
23. mar 2020, 00:18
Tak for svar.

Den her model? https://www.gunpit.dk/shop/walther-classus-ws-318p.html

Den er også billigere :-)
Nemlig 🙂
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Nybegynder gevær

Indlæg af Lycon » 23. mar 2020, 00:35

Pacer skrev:
23. mar 2020, 00:18
Tak for svar.

Den her model? https://www.gunpit.dk/shop/walther-classus-ws-318p.html

Den er også billigere :-)
Jeg ville klart vælge HW50 af de modeller du her nævner.
Jeg bemærker at gunpit.dk lægger uforholdsmæssigt meget vægt på trækolben, hvor det i virkeligheden er mekanikken det kommer an på.
Walther Lothar er ikke et kvalitetsstempel i sig selv, som sagt er det mekanikken der ligger bag der har reel betydning.
Om jeg ikke husker galt har Walther solgt ud til Hatsan, en tyrkisk producent af luftvåben, men jeg kan tage fejl.
Vælger du HW50 tager du i hvert fald ikke fejl, og får et våben der holder i generationer.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nybegynder gevær

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 00:47

Lycon skrev:
23. mar 2020, 00:35
Pacer skrev:
23. mar 2020, 00:18
Tak for svar.

Den her model? https://www.gunpit.dk/shop/walther-classus-ws-318p.html

Den er også billigere :-)
Jeg ville klart vælge HW50 af de modeller du her nævner.
Jeg bemærker at gunpit.dk lægger uforholdsmæssigt meget vægt på trækolben, hvor det i virkeligheden er mekanikken det kommer an på.
Walther Lothar er ikke et kvalitetsstempel i sig selv, som sagt er det mekanikken der ligger bag der har reel betydning.
Om jeg ikke husker galt har Walther solgt ud til Hatsan, en tyrkisk producent af luftvåben, men jeg kan tage fejl.
Vælger du HW50 tager du i hvert fald ikke fejl, og får et våben der holder i generationer.

For god ordens skyld Walther Classus er Ikke lavet af Lothar Walther men af Umarex Walther. Walther er Ikke bare Walther, der er tale om to selvstændige selskaber.

Kvaliteten af Ærke-Tyske Walther Classus er efter min personlige mening fuldt på højde med HW 50 s (jeg ejer selv begge modeller.). ... Mvh Happy

(På bla. Carl Walther's Sportswaffe"s hjemmeside, kan hele selskabets fascinerende historie læses.).

Tyrkiske Hatsan (dem har jeg også flere af) har iøvrigt efter min personlige mening, trods deres noget dårlige ry, iværtfald enktle udemærkede modeller - i deres fjeder program. Herunder bla Striker 1000 s og deres Hatsan 95. Men generelt kan De, iværtfald med en vis ret siges - at gå lidt for meget op i max mundings hastighed.
Senest rettet af Happy 23. mar 2020, 08:16, rettet i alt 1 gang.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 04:09

Hej igen igen 😊 kom helt fra dette her med et kikkertsigte.

På budget vil jeg klart anbefale dig, at købe en Nikko Sterling Mountmaster AO 3-9*40 (den har mildot-kryds. Dette må du ikke snyde dig selv for. Dette er stærkt vanedannende !.). Tjek at der står mildot i beskrivelsen af kikkert - der hvor, at du evt. køber din kikkert.

Fås til 699 kr inklusive montage ringe (sådan en sidder der på min Walther Classus. Min har jeg monteret på en skinne-montage - at gøre dette på et harmonisk 16 joule gevær er lidt "overkill"/overdrevet.).

Husker jeg rigtigt er Nikko S. M. Stød-testet til 23 joule og hvis, at man tilmelder sig på deres hjemmeside er der vist nok livsvarig garanti gældende for køber/første ejer.

En Nikko Sterling Mountmaster AO 4*32 (også Mildot) kikkert er i princippet rigeligt, men nummeret større er bare et 100 gange bedre køb i forhold til pris forskellen (efter min mening.).

På min HW 50 S har jeg en Nikko Sterling Gold Crown Airking 2-7*32 siddende (At bruge en N. S. G. C. Airking på en HW 50 er også reelt totalt "over kill". Husker jeg rigtigt så er disse stød-teste til 30 joule.

Nikko Sterlings Mountmaster modeller er rigeligt stød-stærke til både Walther Classus 16 joule og HW 50 s.

Vedr en AO kikkert det er vigtigt, at du læser brugsanvisningen. På bagerste ring stiller du først krydset klart (dette er en engangs-forestilling). På anden Ring vælger du forstørrelse. På front ringen stiller du afstand til mål/gør mål billedet klart.

Men allerførst først montere du kikkert på gevær, så at den sidder ca 4-7 cm fra dit øje når at du placere din kind - på det for dig personligt korrekte sted på kolben.

Vigtigt ! Ikke noget med at vold-spænde skruer.

De fleste kan godt montere en kikkert selv, men det er sund fornuft og gir god mening, at få en der har prøvet det før, til at overvåge og vejlede første gang - hvis at man kender en sådanne.

De tårn midt på kikkert, skal du ikke stille på før ved indskydning af kikkert på 20-25 meters afstand. Men du kan godt pille hætter af dem for på den måde sikre dig at du ikke kommer til at vende dem forkert. Grundreglen er dog læs og følg brugsanvisningen.

Mvh Happy
Senest rettet af Happy 23. mar 2020, 18:04, rettet i alt 1 gang.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Andrik » 23. mar 2020, 10:24

Pacer!

Hvis du går efter HW50, skal du tage den i 50 S udgaven. Den har det gode Record aftræk, hvilket den anden ikke har(Den du linkede til)! :smile:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af LJ » 23. mar 2020, 10:47

Andrik skrev:
23. mar 2020, 10:24
Pacer!

Hvis du går efter HW50, skal du tage den i 50 S udgaven. Den har det gode Record aftræk, hvilket den anden ikke har(Den du linkede til)! :smile:
God pointe, omend både billede og tekst på den der linkes til tydeligt viser rekord-aftræk og benævnes som match-aftræk i teksten. I beskrivelsen på 50 S (som er med samme billede) nævnes at S modellen har matchaftræk. Noget misvisende.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 14:45

På YouTube kan du finde en serie af små film vedr. stort set alt om luft gevær. Søg blot på "Airgun Accademy" (og nummeret på den episode, som at du nu er nået til.

Her gennemgås bla luftvåbens historie, typer, tilbehør og diverse tekniske detaljer (herunder typer af kikkerter, samt montage af disse).
Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Andrik » 23. mar 2020, 15:48

LJ!
I den første klumme, som Pacer skriver, linker han til Korsholms HW 50 M/II, som ikke har record aftræk. At billedet fejlagtigt viser record aftrækket og teksten siger match aftræk, har jeg set flere steder, hvor det er HW 5oM/II det handler om.
Jeg skriver det for, at Pacer ikke kommer til at bestille den forkerte riffel.
Når det så er sagt, er prisen alt for høj. Jeg købte for knap et år siden en HW 50S hos Gunpit til 2000 kr. :smile:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af SorenSD » 23. mar 2020, 16:16

Andrik skrev:
23. mar 2020, 15:48

Når det så er sagt, er prisen alt for høj. Jeg købte for knap et år siden en HW 50S hos Gunpit til 2000 kr. :smile:
Prisen er stadig 700 kr lavere hos https://www.gunpit.dk/shop/weihrauch-HW-50s-426p.html :thumbup:
:smile: :thumbup:

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Andrik » 23. mar 2020, 17:44

SorenSD!

Det er jo netop hvad jeg skriver! Korsholms er, udover med al sandsynlighed ikke at være forsynet med Record aftræk, alt for dyr. Det kan måske være at kikkertsigtet medfølger, men så var det nok angivet.
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af LJ » 23. mar 2020, 18:07

Andrik skrev:
23. mar 2020, 15:48
LJ!
I den første klumme, som Pacer skriver, linker han til Korsholms HW 50 M/II, som ikke har record aftræk. At billedet fejlagtigt viser record aftrækket og teksten siger match aftræk, har jeg set flere steder, hvor det er HW 5oM/II det handler om.
Jeg skriver det for, at Pacer ikke kommer til at bestille den forkerte riffel.
Når det så er sagt, er prisen alt for høj. Jeg købte for knap et år siden en HW 50S hos Gunpit til 2000 kr. :smile:
Jeg ved godt du skrev det med Pacers interesse for øje :thumbup:

Pacer
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20. mar 2020, 21:43
Interesser: Hobby luftvåben
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Pacer » 23. mar 2020, 21:57

Tak skal i have :-)

Så valget står mellem disse 2

https://www.gunpit.dk/shop/walther-classus-ws-318p.html
https://www.gunpit.dk/shop/weihrauch-HW-50s-426p.html

Der er en Helge som har kommenteret dem begge i rosende vendinger så det er måske mest en smagssag, men jeg kan forstå de 2 i alt fald ikke er særlig ringe. Kan godt lide følelsen af kvalitet og godt håndværk, prisen er heller ikke skræmmende selvom der kommer sigte + dvs udstyr oven i.

Flagg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 145
Tilmeldt: 19. dec 2005, 21:24
Interesser: 4.5 mm. Plinking.
Geografisk sted: Vestjylland
Geografisk sted: Vestjylland
Been thanked: 34 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Flagg » 23. mar 2020, 22:04

Du rammer præcis målgruppen for HW 50s :smile:

1 godt gevær med mulighed for forbedringer,,,

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 22:13

Pacer skrev:
23. mar 2020, 21:57
Tak skal i have :-)

Så valget står mellem disse 2

https://www.gunpit.dk/shop/walther-classus-ws-318p.html
https://www.gunpit.dk/shop/weihrauch-HW-50s-426p.html

Der er en Helge som har kommenteret dem begge i rosende vendinger så det er måske mest en smagssag, men jeg kan forstå de 2 i alt fald ikke er særlig ringe. Kan godt lide følelsen af kvalitet og godt håndværk, prisen er heller ikke skræmmende selvom der kommer sigte + dvs udstyr oven i.
🙂 Du skal vælge den model/det gevær, som at du personligt "føler" mest for ! Det er dig, som skal have et luftgevær.

Og i den forbindelse er det fuldstændigt ligegyldigt hvad som nu tilfældigvis er min personlige favorit, Helge's evt personlige favorit og alle mulige andres personlige favoritter

Valget er dit og kun dit. Held og Lykke med dette !

Mvh Happy (Og god kommende skydning !.).
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Pacer
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20. mar 2020, 21:43
Interesser: Hobby luftvåben
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Pacer » 23. mar 2020, 22:49

Happy skrev:
23. mar 2020, 22:13
Pacer skrev:
23. mar 2020, 21:57
Tak skal i have :-)

Så valget står mellem disse 2

https://www.gunpit.dk/shop/walther-classus-ws-318p.html
https://www.gunpit.dk/shop/weihrauch-HW-50s-426p.html

Der er en Helge som har kommenteret dem begge i rosende vendinger så det er måske mest en smagssag, men jeg kan forstå de 2 i alt fald ikke er særlig ringe. Kan godt lide følelsen af kvalitet og godt håndværk, prisen er heller ikke skræmmende selvom der kommer sigte + dvs udstyr oven i.
🙂 Du skal vælge den model/det gevær, som at du personligt "føler" mest for ! Det er dig, som skal have et luftgevær.

Og i den forbindelse er det fuldstændigt ligegyldigt hvad som nu tilfældigvis er min personlige favorit, Helge's evt personlige favorit og alle mulige andres personlige favoritter

Valget er dit og kun dit. Held og Lykke med dette !

Mvh Happy (Og god kommende skydning !.).

Tak tak.
Tror jeg vil afvente og se om ikke der kommer et godt tilbud her i corona tiden, det vil jeg næsten tro der gør.
Tak for de gode råd.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Happy » 24. mar 2020, 02:46

Velbekommen Pacer 👍 Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af SorenSD » 25. mar 2020, 16:16

Pacer skrev:
23. mar 2020, 22:49

Tak tak.

Tror jeg vil afvente og se om ikke der kommer et godt tilbud her i corona tiden, det vil jeg næsten tro der gør.

Tak for de gode råd.
Mundilar kører tilbud lige nu på Weihrauch rifler :thumbup:

Kr 1.750 for en HW 50 S :smile:

https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... 4_50mm_177
:smile: :thumbup:

Pacer
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20. mar 2020, 21:43
Interesser: Hobby luftvåben
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Pacer » 25. mar 2020, 16:31

SorenSD skrev:
25. mar 2020, 16:16
Pacer skrev:
23. mar 2020, 22:49

Tak tak.

Tror jeg vil afvente og se om ikke der kommer et godt tilbud her i corona tiden, det vil jeg næsten tro der gør.

Tak for de gode råd.
Mundilar kører tilbud lige nu på Weihrauch rifler :thumbup:

Kr 1.750 for en HW 50 S :smile:

https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... 4_50mm_177
Det lyder som et godt tilbud, gu v om poster virker i disse tider med grænselukning

Pacer
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20. mar 2020, 21:43
Interesser: Hobby luftvåben
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Pacer » 25. mar 2020, 16:38

Pacer skrev:
25. mar 2020, 16:31
SorenSD skrev:
25. mar 2020, 16:16
Pacer skrev:
23. mar 2020, 22:49

Tak tak.

Tror jeg vil afvente og se om ikke der kommer et godt tilbud her i corona tiden, det vil jeg næsten tro der gør.

Tak for de gode råd.
Mundilar kører tilbud lige nu på Weihrauch rifler :thumbup:

Kr 1.750 for en HW 50 S :smile:

https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... 4_50mm_177
Det lyder som et godt tilbud, gu v om poster virker i disse tider med grænselukning
Google beregner prisen til 1968 kr så vil jeg hellere støtte en dansk butik for de sidste 250kr

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af SorenSD » 25. mar 2020, 16:43

Pacer skrev:
25. mar 2020, 16:38

Google beregner prisen til 1968 kr så vil jeg hellere støtte en dansk butik for de sidste 250kr
€ 234 = 1748 dkr ifølge valutakurser.dk ??!? :smile:
:smile: :thumbup:

Pacer
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 20. mar 2020, 21:43
Interesser: Hobby luftvåben
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Pacer » 25. mar 2020, 16:53

SorenSD skrev:
25. mar 2020, 16:43
Pacer skrev:
25. mar 2020, 16:38

Google beregner prisen til 1968 kr så vil jeg hellere støtte en dansk butik for de sidste 250kr
€ 234 = 1748 dkr ifølge valutakurser.dk ??!? :smile:
Ja nu viser den det samme ved en google søgning, underligt nok.
Må hellere slå til og så håbe fragten ikke er gået helt i stå

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Nybegynder luftriffel - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af SorenSD » 25. mar 2020, 17:07

Pacer skrev:
25. mar 2020, 16:53

Ja nu viser den det samme ved en google søgning, underligt nok.

Må hellere slå til og så håbe fragten ikke er gået helt i stå
Og 15% i rabat på sigtekikkert :thumbup:
:smile: :thumbup:

Besvar