Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 22. mar 2020, 16:04

Tangloppen skrev:
22. mar 2020, 16:00
Alle rammes af det.
De unge har bare mindre tendens til at dø af det.
Ja, men der ser langt, langt værre ud for de unge nu end først antaget. I hvert fald i NYC.

Peter

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 22. mar 2020, 16:43

:???: Bullshitterne sidder vel stadig og laver videoer. Dem der rent faktisk mener det alvorligt ser vi nok ikke noget til de næste års tid.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 22. mar 2020, 19:11

Leon skrev:
22. mar 2020, 10:00
HR skrev:
22. mar 2020, 09:23
Nu har USA overhalet Frankrig, Iran, Tyskland og Spanien og ligger på en tredjeplads med hensyn til antal smittede. Når de at overhale Italien før Italien overhaler Kina?

En anden statistik der er interesant at følge er Danmark vs Washington State. Ca samme befolkning, ca samme klima, ca samme antal smittede for en uge siden. Idag er det 1300 i dk vs 1900 i Washington. Ok, her spiller strategien for test kraftigt ind på tallene. Men 94 døde i Washington vs 13 i dk tyder på at forskellen er reel. Skræmmende at der stadig er stater der ikke har lukket ned endnu, men venter til det er stukket af med at gøre det.
HR
Ja USA er på kraftig fremmarch mod førstepladsen i antal registrerede smittede. Jeg tror, at USAs registrerede antal smittede på https://coronavirus.jhu.edu/map.html i starten af ugen var opgjort til omkring 4.000 individer, så det ligner jo en eksponentiel kurve, så det kommer kun til at gå hurtigere og hurtigere, hvis de ikke snart laver nogle gennemgribende og landsdækkende tiltag.

Hvor længe regner folk i øvrigt med, at det kommer til at stå på ?

Mit ganske ukvalificerede gæt er, at hvis man ikke relativt hurtigt finder en vaccine eller effektiv behandling, at vi så kan se frem til 2-3 voldsomme udbrud over de næste 18 måneder :cry:
Så kom USA over 30.000 registrerede smitte. Det går hurtigt nu. Om en uges tid begynder dødsfaldene at vælte ind :censored:
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 22. mar 2020, 19:59

Efter kritik fra bl.a. WHO ændrer de danske sundhedsmyndigheder nu igen taktik i kampen mod corona. Det betyder, at man nu igen vil teste flere for covid-19.
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... ste-flere/

Det virker ikke til at være den bedst måde at skabe tillid på.
10-22

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 22. mar 2020, 21:17

10-22 skrev:
22. mar 2020, 19:59
Efter kritik fra bl.a. WHO ændrer de danske sundhedsmyndigheder nu igen taktik i kampen mod corona. Det betyder, at man nu igen vil teste flere for covid-19.
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... ste-flere/

Det virker ikke til at være den bedst måde at skabe tillid på.
Jo, det er fint. Jeg syntes ikke det ændrer på tilliden,

Man skal først have de fornødne testkits før man kan begynde at brede tilbuddet om test ud.

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 22. mar 2020, 21:22

Er jeg den eneste der har spekuleret på hvornår vi begynder at se de første folkelige protester og måske endda optøjer i gaderne, når folks penge begynder at slippe op og der ikke kan komme mad på bordet? Her tænker jeg specielt på USA, hvor de har mange timelønnede som har mistet deres job, og som ikke har nogen arbejdsløshedsforsikring.
(og sundhedsforsikring, for den sags skyld)

Peter

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 22. mar 2020, 21:31

Jeg tror ikke, der sker så meget i den vestlige verden den næste måned eller to. Men, alt efter hverdan denne virus situation udvikler sig og flere og flere virksomheder går i stå, begynder hylderne i dagligvare forretninger måske at rumme færre vare. Så tager hamstringen fart og jungleloven viser sit grimme ansigt
Vejret bliver sommerlig ligesom i 2018 og hvem vil så være indendøre uanset forbud og forbandelser ?

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 22. mar 2020, 21:35

Angående "kontrolgruppe" så lyder det efterhånden som om, at det delvist er svenskerne der er ved at blive det.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 22. mar 2020, 21:37

PSindrup skrev:
22. mar 2020, 21:22
Er jeg den eneste der har spekuleret på hvornår vi begynder at se de første folkelige protester og måske endda optøjer i gaderne, når folks penge begynder at slippe op og der ikke kan komme mad på bordet? Her tænker jeg specielt på USA, hvor de har mange timelønnede som har mistet deres job, og som ikke har nogen arbejdsløshedsforsikring.
(og sundhedsforsikring, for den sags skyld)

Peter
De har efter min mening længe siddet oven på en social krudtønde, så det er da ikke utænkeligt.
Og da der der i USA er et vist overlap mellem socialklasse og race kan det også risikere at skubbe til den konflikt.

Herhjemme forventer jeg det ikke, medmindre situation bliver meget værre.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 22. mar 2020, 21:41

ReneKJ skrev:
22. mar 2020, 21:37
PSindrup skrev:
22. mar 2020, 21:22
Er jeg den eneste der har spekuleret på hvornår vi begynder at se de første folkelige protester og måske endda optøjer i gaderne, når folks penge begynder at slippe op og der ikke kan komme mad på bordet? Her tænker jeg specielt på USA, hvor de har mange timelønnede som har mistet deres job, og som ikke har nogen arbejdsløshedsforsikring.
(og sundhedsforsikring, for den sags skyld)

Peter
De har efter min mening længe siddet oven på en social krudtønde, så det er da ikke utænkeligt.
Og da der der i USA er et vist overlap mellem socialklasse og race kan det også risikere at skubbe til den konflikt.

Herhjemme forventer jeg det ikke, medmindre situation bliver meget værre.
Mja, efter alle FB opdateringer at dømme, så kommer oprøret når denne periode bliver forlænget... Synes dælme folk er blevet pirrelige allerede efter en uge... Specielt dem med børn...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 22. mar 2020, 21:48

Timber skrev:
22. mar 2020, 21:41
ReneKJ skrev:
22. mar 2020, 21:37
PSindrup skrev:
22. mar 2020, 21:22
Er jeg den eneste der har spekuleret på hvornår vi begynder at se de første folkelige protester og måske endda optøjer i gaderne, når folks penge begynder at slippe op og der ikke kan komme mad på bordet? Her tænker jeg specielt på USA, hvor de har mange timelønnede som har mistet deres job, og som ikke har nogen arbejdsløshedsforsikring.
(og sundhedsforsikring, for den sags skyld)

Peter
De har efter min mening længe siddet oven på en social krudtønde, så det er da ikke utænkeligt.
Og da der der i USA er et vist overlap mellem socialklasse og race kan det også risikere at skubbe til den konflikt.

Herhjemme forventer jeg det ikke, medmindre situation bliver meget værre.
Mja, efter alle FB opdateringer at dømme, så kommer oprøret når denne periode bliver forlænget... Synes dælme folk er blevet pirrelige allerede efter en uge... Specielt dem med børn...

Folk må være naive, hvis de forventer, at det er overstået til den 30. Marts ?

Det med børnene fatter jeg simpelthen ikke. Jeg arbejder dels hjemme pga situationen og dels på arbejde, men har afkommet hjemme. Vi får det til at fungere, selvom det da ikke er optimalt, men man har vel fået børn, fordi man kan li dem
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 22. mar 2020, 21:57

Leon skrev:
22. mar 2020, 21:48
Timber skrev:
22. mar 2020, 21:41
Mja, efter alle FB opdateringer at dømme, så kommer oprøret når denne periode bliver forlænget... Synes dælme folk er blevet pirrelige allerede efter en uge... Specielt dem med børn...

Folk må være naive, hvis de forventer, at det er overstået til den 30. Marts ?

Det med børnene fatter jeg simpelthen ikke. Jeg arbejder dels hjemme pga situationen og dels på arbejde, men har afkommet hjemme. Vi får det til at fungere, selvom det da ikke er optimalt, men man har vel fået børn, fordi man kan li dem
Det vil jeg umiddelbart også mene.. Men det kan jo være nogen opdager det måske ikke alt sammen er lærernes eller pædagogernes skyld hvordan ens barn opfører sig..

Nu er jeg så desværre delefar, så jeg kører stadig for at se knægten, men ville da have grebet denne chance for mere samvær med kyshånd..


Og nej, jeg tror heller ikke det stopper her d.30... Desværre...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 22. mar 2020, 22:04

Leon skrev:
22. mar 2020, 21:48
Timber skrev:
22. mar 2020, 21:41
ReneKJ skrev:
22. mar 2020, 21:37


De har efter min mening længe siddet oven på en social krudtønde, så det er da ikke utænkeligt.
Og da der der i USA er et vist overlap mellem socialklasse og race kan det også risikere at skubbe til den konflikt.

Herhjemme forventer jeg det ikke, medmindre situation bliver meget værre.
Mja, efter alle FB opdateringer at dømme, så kommer oprøret når denne periode bliver forlænget... Synes dælme folk er blevet pirrelige allerede efter en uge... Specielt dem med børn...

Folk må være naive, hvis de forventer, at det er overstået til den 30. Marts ?

Det med børnene fatter jeg simpelthen ikke. Jeg arbejder dels hjemme pga situationen og dels på arbejde, men har afkommet hjemme. Vi får det til at fungere, selvom det da ikke er optimalt, men man har vel fået børn, fordi man kan li dem
Ah, i kender danskere: "Revolutionen aflyst pga regnvejr"
Der skal nok blive brokket, facebooket og indsamlet underskrifter men gadeoptøjer bliver indskrænket til dem der i forvejen har det som hobby. :smile:

Angående børn så er problemet for nogen nok at de er vant til at blive aktiverede 8-16 af lærer og pædagoger, og det kan være svært at leve op til for forældre der måske stadigt har et arbejde at passe.
Mine er heldigvis gamle nok til at være rimeligt selvstændige, plus at deres skole har været god til at få stablet en plan på benene på trods af den korte varsel.

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Oscar123 » 22. mar 2020, 22:27

Timber skrev:
22. mar 2020, 21:41
Mja, efter alle FB opdateringer at dømme, så kommer oprøret når denne periode bliver forlænget... Synes dælme folk er blevet pirrelige allerede efter en uge... Specielt dem med børn...
Situationen med børnene kunne man vel kalde "poetic justice". Nu får forældrene fornøjelsen af at opleve den djævleyngel de har opfostret...

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 22. mar 2020, 22:29

ReneKJ skrev:
22. mar 2020, 22:04
Leon skrev:
22. mar 2020, 21:48
Timber skrev:
22. mar 2020, 21:41
ReneKJ skrev:
22. mar 2020, 21:37


De har efter min mening længe siddet oven på en social krudtønde, så det er da ikke utænkeligt.
Og da der der i USA er et vist overlap mellem socialklasse og race kan det også risikere at skubbe til den konflikt.

Herhjemme forventer jeg det ikke, medmindre situation bliver meget værre.
Mja, efter alle FB opdateringer at dømme, så kommer oprøret når denne periode bliver forlænget... Synes dælme folk er blevet pirrelige allerede efter en uge... Specielt dem med børn...

Folk må være naive, hvis de forventer, at det er overstået til den 30. Marts ?

Det med børnene fatter jeg simpelthen ikke. Jeg arbejder dels hjemme pga situationen og dels på arbejde, men har afkommet hjemme. Vi får det til at fungere, selvom det da ikke er optimalt, men man har vel fået børn, fordi man kan li dem
Ah, i kender danskere: "Revolutionen aflyst pga regnvejr"
Der skal nok blive brokket, facebooket og indsamlet underskrifter men gadeoptøjer bliver indskrænket til dem der i forvejen har det som hobby. :smile:

Angående børn så er problemet for nogen nok at de er vant til at blive aktiverede 8-16 af lærer og pædagoger, og det kan være svært at leve op til for forældre der måske stadigt har et arbejde at passe.
Mine er heldigvis gamle nok til at være rimeligt selvstændige, plus at deres skole har været god til at få stablet en plan på benene på trods af den korte varsel.
Jo,medmindre vi løber tør for bajere eller bacon, eller toiletpapir for den sags skyld, så tror jeg heller ikke der kommer decideret optøjer.. Men jo man kan godt fornemme forældre er mere sammen med deres børn end normalt... :giggle:

Er dog ved at være godt træt af FB's moralpoliti... Landet er altså ikke lukket ned, der er ikke udgangsforbud, blot nogle restriktioner ved det.. Vil påstå at dem der råber højest om vi skal bliv hjemme, er dem der trænger mest til frisk luft.. :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 22. mar 2020, 22:30

Oscar123 skrev:
22. mar 2020, 22:27
Timber skrev:
22. mar 2020, 21:41
Mja, efter alle FB opdateringer at dømme, så kommer oprøret når denne periode bliver forlænget... Synes dælme folk er blevet pirrelige allerede efter en uge... Specielt dem med børn...
Situationen med børnene kunne man vel kalde "poetic justice". Nu får forældrene fornøjelsen af at opleve den djævleyngel de har opfostret...

:razz:
Oscar123
Ha ha, jeg er ond nok til at hygge mig med det... :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 22. mar 2020, 23:23

Leon skrev:
22. mar 2020, 21:48


Folk må være naive, hvis de forventer, at det er overstået til den 30. Marts ?
Ja, det må de da være.
Vi skal ikke regne med, at elever kommer tilbage i skole før efter sommerferien. Det samme med institutioner.

Sundhedsstyrelsen har lukket ned for det kliniske arbejde i min branche frem til midt juni, hvorfor jeg er hjemme de næste 2 1/2 måned.

Så jeg kommer til at være hjemme med mine to små drenge. Og den del glæder jeg mig til.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 23. mar 2020, 05:23

Sender 100.000 coronatests ud af landet: Sundhedsstyrelsen svarede aldrig

En fynsk medicinalvirksomhed tilbød for en uge siden at hjælpe Sundhedsstyrelsen med at udvide deres coronatestkapacitet.

De fik aldrig svar, og lørdag løb flere regioner tør

.....

PentaBase ville ifølge eget udsagn kunne levere 10.000 coronatests om dagen til det danske marked, men i stedet sender PentaBase nu ugentligt store mængder reagenser ud af landet til Indien, Australien og snart Spanien.

- Vi bliver kun udnyttet af udlandet lige nu. Det er ærgerligt, at de tager alt vores kapacitet, når vi kunne bruges i Danmark, siger direktør Ulf Bech Christensen.

- Den kommende tid skal vi hver uge levere mere end 100.000 test ugentligt til Australien.

Han tilføjer, at PentaBase også har tilbudt de danske myndigheder at gøre brug af de 14 real-time PCR-maskiner, som firmaet har stående - og som kan bruges til at analysere test for coronavirus. PentaBase råder også over 18 forskere, der kan benytte dem.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ig/8060065
Sydkorea tilbød Danmark tusindvis af coronatest. Svaret var »nej tak«

Søndag eftermiddag besluttede sundheds- og ældreministeren, at alle med mistanke om moderat til svær covid-19 skal testes. Trods globale udfordringer med testkapacitet. Derfor skal testningen ske i tæt samarbejde med både private og offentlige partnere.

Men private virksomheder har svært ved at komme i kontakt med myndighederne.

Og sydkoreanske leverandører med tusindvis af test på lager løb panden mod en mur, da de tilbød at sælge til danskerne.
https://www.berlingske.dk/business/sydk ... ar-nej-tak

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 23. mar 2020, 07:44

Scrapper skrev:
22. mar 2020, 23:23
Leon skrev:
22. mar 2020, 21:48


Folk må være naive, hvis de forventer, at det er overstået til den 30. Marts ?
Ja, det må de da være.
Vi skal ikke regne med, at elever kommer tilbage i skole før efter sommerferien. Det samme med institutioner.

Sundhedsstyrelsen har lukket ned for det kliniske arbejde i min branche frem til midt juni, hvorfor jeg er hjemme de næste 2 1/2 måned.

Så jeg kommer til at være hjemme med mine to små drenge. Og den del glæder jeg mig til.
Professor i eksperimentel virologi ved Institut for Immunologi og Mikrobiologi på Københavns Universitet, Allan Randrup Thomsen, er enig ifølge BT og Berlingske:

Han forklarer, at han 'er helt overbevist om, at skolerne ikke åbner på næste mandag':
- Og hvis jeg skal være ærlig, vil jeg mene, det er urealistisk at tro, at skolerne åbner på denne side af sommerferien. Der har været en debat om, hvorvidt børn kan være smittespredere eller ej, men der er nye data fra Kina, der antyder, at der er mere infektion i børnene, end vi tidligere har fokuseret på, siger han til Berlingske.

Link: https://www.berlingske.dk/politik/profe ... mark-vaere
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 23. mar 2020, 08:20

Jeg ved ikke om det først bliver efter sommerferien, det tror jeg ikke. Men det er bare noget jeg tror fordi det bliver relativt uoverskueligt ift de af mine unger der skal til afgangsprøve...

Men det ville være helt tovligt ikke at tage en uge mere, så rammer vi påskeferien og får en "gratis" uge der.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 23. mar 2020, 08:24

Var der ikke snak om, at man havde ændret reglerne, så der var mulighed for, at man kunne droppe eksamen og i stedet bruge folks årskarakterer i folkeskolen og ungdomsuddannelserne, så folk kan komme videre i uddannelsessystemet?

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 23. mar 2020, 08:35

DB89 skrev:
23. mar 2020, 08:24
Var der ikke snak om, at man havde ændret reglerne, så der var mulighed for, at man kunne droppe eksamen og i stedet bruge folks årskarakterer i folkeskolen og ungdomsuddannelserne, så folk kan komme videre i uddannelsessystemet?

Det kan man sagtens.
Det kræver bare at man laver en lov som siger "I 2020 overføres årskarakteren til eksamensbeviset"

Den er lidt værre på de uddannelser hvor der ikke gives årskarakterer men kun eksamenskarakterer.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 23. mar 2020, 08:37

Smitteudvikling.
Der skal ikke meget mere til, får amerikanerne har en sikker førsteplads.
Vedhæftede filer
ETvVDRVXQAYbSzw.jpg
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 23. mar 2020, 08:46

Refraktorius skrev:
23. mar 2020, 08:35
DB89 skrev:
23. mar 2020, 08:24
Var der ikke snak om, at man havde ændret reglerne, så der var mulighed for, at man kunne droppe eksamen og i stedet bruge folks årskarakterer i folkeskolen og ungdomsuddannelserne, så folk kan komme videre i uddannelsessystemet?

Det kan man sagtens.
Det kræver bare at man laver en lov som siger "I 2020 overføres årskarakteren til eksamensbeviset"

Den er lidt værre på de uddannelser hvor der ikke gives årskarakterer men kun eksamenskarakterer.
Jeg kan ikke se de store problemer i at gennemføre hverken skriftlige eller mundtlige eksaminationer online, i hvert tilfælde ikke ved de videregående uddannelser. Vil har gjort det i det små længe og har et par måneder til at få det på plads systematisk.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 23. mar 2020, 09:12

Det kommer an på hvilke eksamener det er.
Der vil være en social skævhed i de forhold folk kan arbejde under. Mine egne unger har et stort værelse med en god netforbindelse. Det er ikke alle der er så heldige..
Hvis det er eksamener uden hjælpemidler eller med specificerede hjælpemidler, så vil nogen også have markant bedre muligheder for at "få hjælp" end andre.

Vi prioriterer det ret højt, at eksamen skal ske under ens vilkår.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar