Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 14. mar 2020, 12:08

Bofhenator skrev:
14. mar 2020, 12:00
PSindrup skrev:
14. mar 2020, 11:17
Der har jo også været spekulationer/teorier/beskyldninger om at corona stammer fra...
aliens.jpg

Der er teorier og beskyldninger om alt muligt...

Naturen kan sagtens selv finde på de her ting, så vi behøver ikke bringe tosserierne til torvs, før der er dokumentation.
Hvis du citerer mig, kunne jeg så ikke bede dig om at tage hele sætningen med?
Ovenstående brudstykke giver ingen mening i forhold mit budskab, nemlig:
Der har jo også været spekulationer/teorier/beskyldninger om at corona stammer fra forsøgsdyr fra det laboratorium der findes i byen. Forsøgsdyr der skulle have været sendt til destruktion, men er blevet solgt på selv samme marked.

Og det kan, på ingen måde, bare afskrives som spekulationer, specielt set i lyset af at både laboratoriet og kødmarkedet ligger i den samme by.

Peter

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 14. mar 2020, 12:39

PSindrup skrev:
14. mar 2020, 12:08



Og det kan, på ingen måde, bare afskrives som spekulationer, specielt set i lyset af at både laboratoriet og kødmarkedet ligger i den samme by.

Peter
Næ, men det kan heller ikke tilskrives... Netop derfor er det spekulationer.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 14. mar 2020, 12:39

PSindrup skrev:
14. mar 2020, 12:08
Bofhenator skrev:
14. mar 2020, 12:00
PSindrup skrev:
14. mar 2020, 11:17
Der har jo også været spekulationer/teorier/beskyldninger om at corona stammer fra...
aliens.jpg

Der er teorier og beskyldninger om alt muligt...

Naturen kan sagtens selv finde på de her ting, så vi behøver ikke bringe tosserierne til torvs, før der er dokumentation.
Hvis du citerer mig, kunne jeg så ikke bede dig om at tage hele sætningen med?
Ovenstående brudstykke giver ingen mening i forhold mit budskab, nemlig:
Der har jo også været spekulationer/teorier/beskyldninger om at corona stammer fra forsøgsdyr fra det laboratorium der findes i byen. Forsøgsdyr der skulle have været sendt til destruktion, men er blevet solgt på selv samme marked.

Og det kan, på ingen måde, bare afskrives som spekulationer, specielt set i lyset af at både laboratoriet og kødmarkedet ligger i den samme by.

Peter
Du beskriver det selv som spekulationer, så jo, det kan det sagtens. Eller er det noget vrøvl det du skriver i dit første indlæg?

Og der ligger også et astronomisk observatorium i samme by, så måske det er aliens!

Om du har teorier om det ene eller andet er underordnet hvis ikke det er dokumenteret. Derfor klippede jeg det ud.

Lad være med at bringe den slags til torvs hvis ikke det er dokumenteret, det mudrer vandende.

Min pointe var, hvis det er dokumenteret, så giver det mening at dele det, hvis det er:
spekulationer/teorier/beskyldninger
så lad det blive på din egen side af skærmen.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lycon » 14. mar 2020, 12:43

PSindrup skrev:
14. mar 2020, 12:08
Bofhenator skrev:
14. mar 2020, 12:00
PSindrup skrev:
14. mar 2020, 11:17
Der har jo også været spekulationer/teorier/beskyldninger om at corona stammer fra...
aliens.jpg

Der er teorier og beskyldninger om alt muligt...

Naturen kan sagtens selv finde på de her ting, så vi behøver ikke bringe tosserierne til torvs, før der er dokumentation.
Hvis du citerer mig, kunne jeg så ikke bede dig om at tage hele sætningen med?
Det er nu en helt normal og anerkendt måde at citere på. Din citerede, men afbrudte sætning, henviser til dit indlæg, og viser der er mere tekst via de afsluttende 3 ... prikker. Det er for at man ikke skal scrolle i en evighed, specielt hvis man sidder på en mobiltelefon. De fleste læser jo hele tråden fra start, eller har fulgt med fra start, :blink: så læseren er klar over den fulde kontekst.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ACE1 » 14. mar 2020, 12:54

sakset fra nettet:
Hvad er egentlig dødeligheden ved COVID-19?

Med vores nuværende viden er det svært at vurdere, om reaktionen på coronaepidemien er passende. Er den proportional med truslen eller overdreven?

En af de indikatorer, vi bør kende til, er dødeligheden for de smittede. Herom er der stor usikkerhed, men Sundhedsstyrelsen frygter en dødelighed på mellem 0,3 og 1 procent af de smittede i Danmark.

I forgårs udkom så en artikel i The Lancet (der er et af de mest anerkendte medicinske tidsskrifter i verden), hvor de beregner dødeligheden på en angiveligt mere retvisende måde. I stedet for bare at se på antal døde ud af antal smittede, beregner de antallet, der dør som følge af COVID-19 på en given dag i forhold til antallet af smittede to uger før. De tager altså højde for inkubationstiden og tiden fra symptomudbrud til indlæggelse og død.

Så viser det sig, at dødeligheden for dem, der udviser symptomer chokerende nok er over 15 procent uden for Kina, 5,7 procent globalt og helt op til 20 procent for beboere i Wuhan-provinsen, hvor epidemien begyndte.

Hvis det er sandt, så står vi over for en meget stor katastrofe, og Sundhedsstyrelsens vurdering virker for optimistisk. Jeg håber selvfølgelig ikke, det går så galt, men de håndfaste reaktioner fra myndighederne skal nok ses i det lys. I mine øjne virker det proportionalt med truslen, men det ved vi alle meget mere om til påske.

Kilde: https://www.thelancet.com/journals/lani ... V3VhbrHENY
Senest rettet af ACE1 14. mar 2020, 13:47, rettet i alt 1 gang.
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 14. mar 2020, 12:56

Bofhenator skrev:
14. mar 2020, 12:39
Min pointe var, hvis det er dokumenteret, så giver det mening at dele det, hvis det er:
spekulationer/teorier/beskyldninger
så lad det blive på din egen side af skærmen.
Det står da én fuldstændig frit for at spekulere i hvordan den virus er kommet for dagen.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 14. mar 2020, 13:02

Scrapper skrev:
14. mar 2020, 12:56
Bofhenator skrev:
14. mar 2020, 12:39
Min pointe var, hvis det er dokumenteret, så giver det mening at dele det, hvis det er:
spekulationer/teorier/beskyldninger
så lad det blive på din egen side af skærmen.
Det står da én fuldstændig frit for at spekulere i hvordan den virus er kommet for dagen.
Ja det gør det, spekulér alt det du vil!
Lige så frit som det passer dig! Gi den gas!

Men jeg synes det er almindelig omtanke at tænke over hvilke rygter man spreder og lade:
spekulationer/teorier/beskyldninger
blive hjemme.

Men det er min synsning :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 14. mar 2020, 13:16

Bofhenator skrev:
14. mar 2020, 13:02
Scrapper skrev:
14. mar 2020, 12:56
Bofhenator skrev:
14. mar 2020, 12:39
Min pointe var, hvis det er dokumenteret, så giver det mening at dele det, hvis det er:
spekulationer/teorier/beskyldninger
så lad det blive på din egen side af skærmen.
Det står da én fuldstændig frit for at spekulere i hvordan den virus er kommet for dagen.
Ja det gør det, spekulér alt det du vil!
Lige så frit som det passer dig! Gi den gas!

Men jeg synes det er almindelig omtanke at tænke over hvilke rygter man spreder og lade:
spekulationer/teorier/beskyldninger
blive hjemme.

Men det er min synsning :-)
Jeg ville give sig ret, hvis der var tale om et nyhedsmedie.

Men her kan jeg ikke se nogen fare ved det.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 14. mar 2020, 13:18

Scrapper skrev:
14. mar 2020, 13:16
Bofhenator skrev:
14. mar 2020, 13:02
...
Men det er min synsning :-)
Jeg ville give sig ret, hvis der var tale om et nyhedsmedie.

Men her kan jeg ikke se nogen fare ved det.
Det er vi ikke enige om, men det behøver vi heldigvis heller ikke være :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 14. mar 2020, 13:40

ACE1 skrev:
14. mar 2020, 12:54
sakset fra nettet:
Hvad er egentlig dødeligheden ved COVID-19?

Med vores nuværende viden er det svært at vurdere, om reaktionen på coronaepidemien er passende. Er den proportional med truslen eller overdreven?

En af de indikatorer, vi bør kende til, er dødeligheden for de smittede. Herom er der stor usikkerhed, men Sundhedsstyrelsen frygter en dødelighed på mellem 0,3 og 1 procent af de smittede i Danmark.

I forgårs udkom så en artikel i The Lancet (der er et af de mest anerkendte medicinske tidsskrifter i verden), hvor de beregner dødeligheden på en angiveligt mere retvisende måde. I stedet for bare at se på antal døde ud af antal smittede, beregner de antallet, der dør som følge af COVID-19 på en given dag i forhold til antallet af smittede to uger før. De tager altså højde for inkubationstiden og tiden fra symptomudbrud til indlæggelse og død.

Så viser det sig, at dødeligheden for dem, der udviser symptomer chokerende nok er over 15 procent uden for Kina, 5,7 procent globalt og helt op til 20 procent for beboere i Wuhan-provinsen, hvor epidemien begyndte.

Hvis det er sandt, så står vi over for en meget stor katastrofe, og Sundhedsstyrelsens vurdering virker for optimistisk. Jeg håber selvfølgelig ikke, det går så galt, men de håndfaste reaktioner fra myndighederne skal nok ses i det lys. I mine øjne virker det proportionalt med truslen, men det ved vi alle meget mere om til påske.

Kilde: https://www.thelancet.com/…/PIIS1473-30 ... …/fulltext
Dit link virker ikke.

De procentsatser, du har angivet, virker uden sammenhæng. En dødelighed på 15 procent uden for Kina og 5,7 procent globalt, ville betyde, at dødeligheden skulle være markant lavere i Kina end resten af verden, alligevel skriver du at dødeligheden er 20 procent for Wuhan. Hvilket heller ikke passer - på nogen måde - med de officielle tal.

Prøv at angiv kilden, du har sakset oplysningerne fra.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ACE1 » 14. mar 2020, 13:47

3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 14. mar 2020, 13:53

Fundet med Google.


https://www.thelancet.com/journals/lani ... aaOAjsszUo

Her er den fulde artikel.

Den danske tekst er SVend Brinkmann på facebook. https://www.facebook.com/svendbrinkmann ... 0633811205
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 14. mar 2020, 14:05

BentxBetjent skrev:
14. mar 2020, 13:53
Fundet med Google.


https://www.thelancet.com/journals/lani ... aaOAjsszUo

Her er den fulde artikel.

Den danske tekst er SVend Brinkmann på facebook. https://www.facebook.com/svendbrinkmann ... 0633811205
Tak.

Svend Brinkmanns gengivelse af artiklen forekommer ikke fyldestgørende/ retvisende. Hvad der står i artiklen er blandt andet følgende:
On this basis, using WHO data on the cumulative number of deaths to March 1, 2020, mortality rates would be 5·6% (95% CI 5·4–5·8) for China and 15·2% (12·5–17·9) outside of China. Global mortality rates over time using a 14-day delay estimate are shown in the figure, with a curve that levels off to a rate of 5·7% (5·5–5·9), converging with the current WHO estimates. Estimates will increase if a longer delay between onset of illness and death is considered. A recent time-delay adjusted estimation indicates that mortality rate of COVID-19 could be as high as 20% in Wuhan, the epicentre of the outbreak.6 These findings show that the current figures might underestimate the potential threat of COVID-19 in symptomatic patients.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 14. mar 2020, 14:07

ACE1 skrev:
14. mar 2020, 13:47
sorry, har rettet linket:

https://www.thelancet.com/journals/lani ... V3VhbrHENY
Tak.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ACE1 » 14. mar 2020, 14:26

Han har nu slettet sit indlæg:
Jeg har besluttet at slette et opslag, der handlede om dødeligheden ved COVID-19. Jeg havde delt en artikel fra i forgårs, der er udkommet i det ansete medicinske tidsskrift The Lancet.

Artiklen formidler et dødelighedsestimat for COVID-19, der er større end fx Sundhedsstyrelsens, og selv om jeg forsøgte at formidle dens indhold uden alarmisme, må jeg bare konstatere i den følgende diskussion, at emnet både er for følsomt og komplekst til en almindelig Facebookdiskussion lige nu - i hvert fald i mit regi.

Det respekterer jeg, og det sidste jeg ønsker er at anspore til panik. Jeg beklager, hvis nogen er blevet unødigt chokeret. Der er et stykke vej fra en videnskabelig artikel og til en Facebookdiskussion, og jeg var ikke i stand til at formidle nuancerne, usikkerhederne og alle mellemregningerne. Det beklager jeg.
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 14. mar 2020, 14:28

I Belgien tager man det pt. ikke seriøst. Alt lader til at fortsætte ufortrødent. Tætpakkede natklubber helt op til kl. 00:00 hvor 'lockdown' trådte i kraft. Og i dag sumrer markedspladserne tilsyneladende som altid.
Kunne man håbe hele EU apparatet lige blev lagt ned?! :danishgun:

Edit: og på den mere seriøse side er jeg forundret over hvor lallende en tilgang mange stadig har til det her. Både her og der.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 14. mar 2020, 18:40

Bofhenator skrev:
14. mar 2020, 12:39
PSindrup skrev:
14. mar 2020, 12:08
Bofhenator skrev:
14. mar 2020, 12:00
PSindrup skrev:
14. mar 2020, 11:17
Der har jo også været spekulationer/teorier/beskyldninger om at corona stammer fra...
aliens.jpg

Der er teorier og beskyldninger om alt muligt...

Naturen kan sagtens selv finde på de her ting, så vi behøver ikke bringe tosserierne til torvs, før der er dokumentation.
Hvis du citerer mig, kunne jeg så ikke bede dig om at tage hele sætningen med?
Ovenstående brudstykke giver ingen mening i forhold mit budskab, nemlig:
Der har jo også været spekulationer/teorier/beskyldninger om at corona stammer fra forsøgsdyr fra det laboratorium der findes i byen. Forsøgsdyr der skulle have været sendt til destruktion, men er blevet solgt på selv samme marked.

Og det kan, på ingen måde, bare afskrives som spekulationer, specielt set i lyset af at både laboratoriet og kødmarkedet ligger i den samme by.

Peter
Du beskriver det selv som spekulationer, så jo, det kan det sagtens. Eller er det noget vrøvl det du skriver i dit første indlæg?

Og der ligger også et astronomisk observatorium i samme by, så måske det er aliens!

Om du har teorier om det ene eller andet er underordnet hvis ikke det er dokumenteret. Derfor klippede jeg det ud.

Lad være med at bringe den slags til torvs hvis ikke det er dokumenteret, det mudrer vandende.

Min pointe var, hvis det er dokumenteret, så giver det mening at dele det, hvis det er:
spekulationer/teorier/beskyldninger
så lad det blive på din egen side af skærmen.
Undskyld, men siden hvornår et det blevet forbudt at spekulerer i denne tråd?

Peter

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Elbæk » 14. mar 2020, 18:52

Den fortsætter I lige over PM, ikke?
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 14. mar 2020, 19:39

Fra BT
I løbet af foråret forventer Sundhedsstyrelsen, at 10% af befolkningen vil blive smittet med coronavirus.

11.000 i Danmark forventes at skulle i behandling.

Det skriver styrelsen i en pressemeddelelse.

- Vi planlægger ud fra at omkring 11.000 patienter smittet med coronavirus vil få brug for sygehusbehandling. Af dem vil knap 2.900 blive kritisk syge og få behov for intensiv behandling, forklarer centerchef i Sundhedsstyrelsen, Helene Probst.
Med lidt over 400 respiratorer i Danmark - der også skal bruges til andre kritisk syge - skal det nok blive en udfordring for sundhedsvæsnet at følge med.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 14. mar 2020, 19:40

Elbæk skrev:
14. mar 2020, 18:52
Den fortsætter I lige over PM, ikke?
Javel :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 14. mar 2020, 19:56

Leon skrev:
14. mar 2020, 19:39
Med lidt over 400 respiratorer i Danmark - der også skal bruges til andre kritisk syge - skal det nok blive en udfordring for sundhedsvæsnet at følge med.
Hvor får du tallet 400 fra ?
For ifølge den opgørelse som lige er blevet fremlagt så er der 866 til rådighed i hele dk.
10-22

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ingsorsi » 14. mar 2020, 20:00

Leon skrev:
14. mar 2020, 19:39
Fra BT
I løbet af foråret forventer Sundhedsstyrelsen, at 10% af befolkningen vil blive smittet med coronavirus.

11.000 i Danmark forventes at skulle i behandling.

Det skriver styrelsen i en pressemeddelelse.

- Vi planlægger ud fra at omkring 11.000 patienter smittet med coronavirus vil få brug for sygehusbehandling. Af dem vil knap 2.900 blive kritisk syge og få behov for intensiv behandling, forklarer centerchef i Sundhedsstyrelsen, Helene Probst.
Med lidt over 400 respiratorer i Danmark - der også skal bruges til andre kritisk syge - skal det nok blive en udfordring for sundhedsvæsnet at følge med.
Tallet er pt. 60.000 man forventer bliver smittet.
Antallet af respiratorer er 875. Dog er sundhedsstyrelsens prognoser for hvor mange smittede der forventes at kræve intensiv behandling tvivlsom.
Kilde: Iza Alfredsen, speciallæge i almen medicin: https://sygellersund.dk/?p=938

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 14. mar 2020, 20:02

Det er også ret interessant at læse hvordan de har grebet det an i Taiwan.
https://www.nbcnews.com/health/health-n ... s-n1153826
10-22

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 14. mar 2020, 20:03

Ingsorsi skrev:
14. mar 2020, 20:00
Leon skrev:
14. mar 2020, 19:39
Fra BT
I løbet af foråret forventer Sundhedsstyrelsen, at 10% af befolkningen vil blive smittet med coronavirus.

11.000 i Danmark forventes at skulle i behandling.

Det skriver styrelsen i en pressemeddelelse.

- Vi planlægger ud fra at omkring 11.000 patienter smittet med coronavirus vil få brug for sygehusbehandling. Af dem vil knap 2.900 blive kritisk syge og få behov for intensiv behandling, forklarer centerchef i Sundhedsstyrelsen, Helene Probst.
Med lidt over 400 respiratorer i Danmark - der også skal bruges til andre kritisk syge - skal det nok blive en udfordring for sundhedsvæsnet at følge med.
Tallet er pt. 60.000 man forventer bliver smittet.
Antallet af respiratorer er 875. Dog er sundhedsstyrelsens prognoser for hvor mange smittede der forventes at kræve intensiv behandling tvivlsom.
Kilde: Iza Alfredsen, speciallæge i almen medicin: https://sygellersund.dk/?p=938
:thumbup: Eller noget - tallet “lidt over 400” blev nævnt i TV forleden, men det kan jo være, de har fået talt efter :smile:

Blokken, som du henviser til, er - som du også skriver - godt nok noget sarkastisk overfor beregningerne:

Jeg siger ikke at det er politisk bestillingsarbejde sundhedsstyrelsen har lavet. Jeg siger bare, at jeg og en del andre nok gerne ville se regnestykket. For det virker som om almindelige epidemiologisk regneregler og almindelige grundprincipper er sat ud af spil.

Og så er det da helt perfekt vi lige lander på det tal, 870, altså lige indenfor skiven. Det passer lige på et kussehår, som vi sagde, da jeg gik til soldat.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 14. mar 2020, 20:19

Leon skrev:
14. mar 2020, 20:03
Ingsorsi skrev:
14. mar 2020, 20:00
Leon skrev:
14. mar 2020, 19:39
Fra BT
I løbet af foråret forventer Sundhedsstyrelsen, at 10% af befolkningen vil blive smittet med coronavirus.

11.000 i Danmark forventes at skulle i behandling.

Det skriver styrelsen i en pressemeddelelse.

- Vi planlægger ud fra at omkring 11.000 patienter smittet med coronavirus vil få brug for sygehusbehandling. Af dem vil knap 2.900 blive kritisk syge og få behov for intensiv behandling, forklarer centerchef i Sundhedsstyrelsen, Helene Probst.
Med lidt over 400 respiratorer i Danmark - der også skal bruges til andre kritisk syge - skal det nok blive en udfordring for sundhedsvæsnet at følge med.
Tallet er pt. 60.000 man forventer bliver smittet.
Antallet af respiratorer er 875. Dog er sundhedsstyrelsens prognoser for hvor mange smittede der forventes at kræve intensiv behandling tvivlsom.
Kilde: Iza Alfredsen, speciallæge i almen medicin: https://sygellersund.dk/?p=938
:thumbup: Eller noget - tallet “lidt over 400” blev nævnt i TV forleden, men det kan jo være, de har fået talt efter :smile:
Det blev oplyst for 2-3 uger siden, at vi i DK råder over 431 respiratorer, og at man var i gang med at indkøbe/fremskaffe flere, og uddanne personale, så man kan håndtere flere patienter. Det er sikkert derfor tallet nu er højere.

Patient 1 i Italien (Matteo) er i øvrigt ude af respirator nu, og skal i gang med genoptræning. Han var en 38-årig fodboldspiller og marathonløber, og altså i særdeles god form. Men han tilbragte alligevel 3 uger i coma i en respirator. Så deeet...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar