Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Øboen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 393
Tilmeldt: 1. apr 2013, 23:00
Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 264 times
Been thanked: 87 times

Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Øboen » 18. feb 2020, 22:46

God aften.

Jeg så et opslag fra Jysk Jagt & Skytteudstyr på Facebook, som måske kunne have nogens interesse herinde :smile:

Hej alle

Vi er blevet spurgt om vi vil udbrede følgende besked i vores netværk.

“D. 22 februar bliver der holdt årsmøde ved DSF. I den forbindelse vil der blive drøftet halvautomatiske sports rifler.

For at lave lidt undersøgelse af hvor mange der er interesseret i det.
Bedes i skrive en SMS til
Kim Snerup Nielsen
Tlf 20113157
Hvor I til kendegiver om det har interesse.
Således han har nogle og forhandle for.
Jo flere vi får fat i, jo bedre.
Så bare bred ud.

Og tænk på om andre end IPSC skytter kunne have interesse i det - historisk riffel skytter etc.

Støt op og få til sagt ja hvis vi ønsker det”

Brugeravatar
Thyk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. dec 2016, 13:27
Interesser: Finpistol, Grovpistol, Jagt
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 44 times
Been thanked: 27 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Thyk » 19. feb 2020, 19:31

Jeg er også stødt på den. Hvem er Kim? :)
Og kan jeg betro ham mit telefonnummer sammen med oplysningen om, at jeg er våbenejer?

ChristianL
Banned
Banned
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. dec 2019, 18:59
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 1 time

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af ChristianL » 19. feb 2020, 20:08

JDam skrev:
19. feb 2020, 19:31
Jeg er også stødt på den. Hvem er Kim? :)
Og kan jeg betro ham mit telefonnummer sammen med oplysningen om, at jeg er våbenejer?
kim er en fin fyr jeg kender ham personligt , men du kender selvfølgeligt ikke mig :rolf:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Bofhenator » 19. feb 2020, 20:16

Øboen skrev:
18. feb 2020, 22:46
God aften.

Jeg så et opslag fra Jysk Jagt & Skytteudstyr på Facebook, som måske kunne have nogens interesse herinde :smile:

Hej alle

Vi er blevet spurgt om vi vil udbrede følgende besked i vores netværk.

“D. 22 februar bliver der holdt årsmøde ved DSF. I den forbindelse vil der blive drøftet halvautomatiske sports rifler.

For at lave lidt undersøgelse af hvor mange der er interesseret i det.
Bedes i skrive en SMS til
Kim Snerup Nielsen
Tlf 20113157
Hvor I til kendegiver om det har interesse.
Således han har nogle og forhandle for.
Jo flere vi får fat i, jo bedre.
Så bare bred ud.

Og tænk på om andre end IPSC skytter kunne have interesse i det - historisk riffel skytter etc.

Støt op og få til sagt ja hvis vi ønsker det”
Jeg er voldsomt interesseret i halvautomatiske rifler på SKV, men jeg tænker den tilkendegivelse feks kunne ske gennem min forening direkte til DSF, i stedet for en sms ud i det blå 3 dage inden årsmødet.

Der er ingen af de IPSC skytter der er i min forening der IKKE er interesseret i IPSC riffel med en halvauto riffel, i et eller andet omfang, om ikke andet så for at støtte op om dem der er.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

LHL
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 483
Tilmeldt: 14. feb 2017, 22:57
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 105 times
Been thanked: 65 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af LHL » 19. feb 2020, 20:32

som våbenbrødre bør man vel have lidt tillid.individer der har kriminelle hensigter afslører vel sig selv rimeligt hurtigt.moderatorerne er da synlige her.har kun positive erfaringer med medlemmer her på NVF.

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Luluselsker » 19. feb 2020, 21:15

Der skal bare åbnes så alt kan regges man ønsker at have interesse for skydemæssogt så længe det holder mindste målene
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Øboen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 393
Tilmeldt: 1. apr 2013, 23:00
Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 264 times
Been thanked: 87 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Øboen » 19. feb 2020, 22:14

Jeg har fået tilbagemelding på, at over 350 personer indtil nu har tilkendegivet en interesse for halvautomatiske rifler på SKV. Og ja, det burde gå via ens forening, men jeg stoler på ovennævnte våbenhandler, og det han videreformidler.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Epae » 19. feb 2020, 22:46

IPSC shotgun derefter så vi kan få 3-gun? :D
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Ras.Killing » 20. feb 2020, 01:05

Wengel skrev:
19. feb 2020, 22:46
IPSC shotgun derefter så vi kan få 3-gun? :D
Nej :biggrin: for guds skyld nej... det har jeg slet ikke råd til!
Senest rettet af Ras.Killing 20. feb 2020, 07:52, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Martin G » 20. feb 2020, 07:14

Ras.Killing skrev:
20. feb 2020, 01:05
Wengel skrev:
19. feb 2020, 22:46
IPSC shotgun derefter så vi kan få 3-gun? :D
Nej :biggrin: for guds skyld nej... det har jeg sket ikke råd til!
Hah det var også min tanke :rolf: Det er jo ik fordi man ik vil! Men kunne man, så skulle man jo :thumbup:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Epae » 20. feb 2020, 07:25

Ras.Killing skrev:
20. feb 2020, 01:05
Wengel skrev:
19. feb 2020, 22:46
IPSC shotgun derefter så vi kan få 3-gun? :D
Nej :biggrin: for guds skyld nej... det har jeg sket ikke råd til!
Flugtskydningsbønner er billige - hvis de så lige tillader sabots samtidig så vi rigtig kan få gang i IPSC shotgun så er det måske noget andet snak (altså økonomisk).
Men altså... halalautoer er billige og endnu en undskyldning til mere grej er da altid velkommen :mrgreen:
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Fast Fumble » 20. feb 2020, 09:22

Wengel skrev:
20. feb 2020, 07:25
Men altså... halalautoer er billige og endnu en undskyldning til mere grej er da altid velkommen :mrgreen:
Halal-autoer?!?

Jeg får hverken råd eller tid til Semi-auto riffel, og der bliver heller ikke mange ranges i DK hvor det bliver en mulighed, så for mig er det at kaste meget energi efter noget kun ganske få kommer til at dyrke. Det i sig selv, skal ikke stoppe nogen, for enhver ny-skabelse starter med meget få udøvere. Men ser man realistisk på hvor mange som vil skyde semi-auto riffel på den lange bane, så kommer det formodentlig til at blive begrænset af ranges i mange, mange år fremover. (Se på hvor mange ranges der har mulighed for IPSC pistol i dag, og hvor mange år det har taget at få godkendelserne). Der er 3 ranges i Jylland som har afholdt level I matches. Ingen af de 3 kunne afholde en level I Rifle match.

Semi-auto shotgun kunne være interessant for mig. Det er billigere, og måske vil der (ad åre, naturligvis) blive ranges hvor det kunne være muligt, for sikkerhedsafstanden er ikke helt så voldsom. Men det ville kræve mulighed for bly-hagl og slugs også, før IPSC Shotgun kunne blive muligt, så også her kommer der til at gå mange år, før det reelt bliver noget man kan dyrke, uden at skulle udenlands en gang om måneden eller mere.

Jeg satser på handgun!
Her har vi dog nogle få ranges med muligheder. Får vi løbet lidt mere gang i Steel Challenge, som mange flere klubber formodentlig vil kunne tage på programmet, så er der udsigt til en reel aktivitetsfremgang, der kan give medlemstilgang og flere frivillige hænder i klubberne landet over. Det sætter jeg mine penge på, og der lægger jeg min energi - IPSC Pistol og Steel Challenge.
Jeg har i mange år brugt 30 - 50.000 /år på IPSC Handgun. Skulle jeg lægge IPSC Rifle oveni, skulle der enten seriøst omfordeles, eller beløbet skulle fordobles. Det er jeg simpelthen for fattig til! IPSC Riflerne koster nogenlunde det samme som pistolerne, men ammo prisen er lige dobbelt-op. Næææh… Maybe in my next life.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Epae » 20. feb 2020, 09:34

Fast Fumble skrev:
20. feb 2020, 09:22
Wengel skrev:
20. feb 2020, 07:25
Men altså... halalautoer er billige og endnu en undskyldning til mere grej er da altid velkommen :mrgreen:
Halal-autoer?!?

Jeg får hverken råd eller tid til Semi-auto riffel, og der bliver heller ikke mange ranges i DK hvor det bliver en mulighed, så for mig er det at kaste meget energi efter noget kun ganske få kommer til at dyrke. Det i sig selv, skal ikke stoppe nogen, for enhver ny-skabelse starter med meget få udøvere. Men ser man realistisk på hvor mange som vil skyde semi-auto riffel på den lange bane, så kommer det formodentlig til at blive begrænset af ranges i mange, mange år fremover. (Se på hvor mange ranges der har mulighed for IPSC pistol i dag, og hvor mange år det har taget at få godkendelserne). Der er 3 ranges i Jylland som har afholdt level I matches. Ingen af de 3 kunne afholde en level I Rifle match.

Semi-auto shotgun kunne være interessant for mig. Det er billigere, og måske vil der (ad åre, naturligvis) blive ranges hvor det kunne være muligt, for sikkerhedsafstanden er ikke helt så voldsom. Men det ville kræve mulighed for bly-hagl og slugs også, før IPSC Shotgun kunne blive muligt, så også her kommer der til at gå mange år, før det reelt bliver noget man kan dyrke, uden at skulle udenlands en gang om måneden eller mere.

Jeg satser på handgun!
Her har vi dog nogle få ranges med muligheder. Får vi løbet lidt mere gang i Steel Challenge, som mange flere klubber formodentlig vil kunne tage på programmet, så er der udsigt til en reel aktivitetsfremgang, der kan give medlemstilgang og flere frivillige hænder i klubberne landet over. Det sætter jeg mine penge på, og der lægger jeg min energi - IPSC Pistol og Steel Challenge.
Jeg har i mange år brugt 30 - 50.000 /år på IPSC Handgun. Skulle jeg lægge IPSC Rifle oveni, skulle der enten seriøst omfordeles, eller beløbet skulle fordobles. Det er jeg simpelthen for fattig til! IPSC Riflerne koster nogenlunde det samme som pistolerne, men ammo prisen er lige dobbelt-op. Næææh… Maybe in my next life.
Halalautoer til shotgun IPSC er ikke dyre ifht de fleste o/u's af et respektabelt mærke var hvad jeg mente :)
Ja man kan gå ud og bruge en formue på en TTI M2 hvis man virkelig ville have noget i den dyre ende men det er jo ikke noget krav.

IPSC Shotgun ville også klart være det jeg ville foretrække hvis der var et valg, som du selv siger, sikkerhedsafstandene er meget lavere end med riffel og det er da også en del billigere at skyde.
Begge dele er jo semi-auto'er hvor reglerne jo sådan set de samme der skal laves om, nemlig magasinkapaciteten og det at måtte have mere end 2 skud i dem.
Slugs/Sabots skal tillades ja, mht blyhagl ved jeg ikke - man kan vel godt nedlægge stålplader med stålhagl. Har min tvivl på at vi nogensinde vil få lov at bruge blyhagl til den slags i Danmark, især med henblik på at EU nu også er begyndt at se kritisk på blyhagl generelt (hvor det jo stadigvæk er tilladt de fleste steder undtagen Danmark).
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Mapzter » 20. feb 2020, 09:45

Fast Fumble skrev:
20. feb 2020, 09:22
Jeg får hverken råd eller tid til Semi-auto riffel, og der bliver heller ikke mange ranges i DK hvor det bliver en mulighed, så for mig er det at kaste meget energi efter noget kun ganske få kommer til at dyrke. Det i sig selv, skal ikke stoppe nogen, for enhver ny-skabelse starter med meget få udøvere. Men ser man realistisk på hvor mange som vil skyde semi-auto riffel på den lange bane, så kommer det formodentlig til at blive begrænset af ranges i mange, mange år fremover. (Se på hvor mange ranges der har mulighed for IPSC pistol i dag, og hvor mange år det har taget at få godkendelserne). Der er 3 ranges i Jylland som har afholdt level I matches. Ingen af de 3 kunne afholde en level I Rifle match.
Men de kunne holde en lv. II IPSC mini-rifle match, da det kun er .22lr. Der tror jeg mange kunne være interesseret. Og problemet med at få rifler til det er pt. det samme. Der findes også billigere muligheder end der er i centerfire.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Ras.Killing » 20. feb 2020, 10:18

Mapzter skrev:
20. feb 2020, 09:45
Fast Fumble skrev:
20. feb 2020, 09:22
Jeg får hverken råd eller tid til Semi-auto riffel, og der bliver heller ikke mange ranges i DK hvor det bliver en mulighed, så for mig er det at kaste meget energi efter noget kun ganske få kommer til at dyrke. Det i sig selv, skal ikke stoppe nogen, for enhver ny-skabelse starter med meget få udøvere. Men ser man realistisk på hvor mange som vil skyde semi-auto riffel på den lange bane, så kommer det formodentlig til at blive begrænset af ranges i mange, mange år fremover. (Se på hvor mange ranges der har mulighed for IPSC pistol i dag, og hvor mange år det har taget at få godkendelserne). Der er 3 ranges i Jylland som har afholdt level I matches. Ingen af de 3 kunne afholde en level I Rifle match.
Men de kunne holde en lv. II IPSC mini-rifle match, da det kun er .22LR. Der tror jeg mange kunne være interesseret. Og problemet med at få rifler til det er pt. det samme. Der findes også billigere muligheder end der er i centerfire.
Amen til det! Og for den sags skyld PCC også.

Jeg skal ikke kunne snakke for alle baner, men vores godkendelser bygger på kaliberen og ikke våbnet. Vi ville derfor kunne skyde både IPSC mini-rifle og PCC hos os.

Jeg må indrømme at jeg aldrig rigtig har forstået den “alt eller intet” politik der har kørt omkring de halvautomatiske rifler. Jeg forstår ikke, at man ikke prøve at satse på 22lr og PCC i første omgang :???: det er for mig at se mere realistisk.
Senest rettet af Ras.Killing 20. feb 2020, 14:10, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Flugteren » 20. feb 2020, 10:21

Findes der ikke en form for IPSC Pistol Caliber Carbine-klasse?

Så kunne man f.eks. anvende 9mm/.45 ACP i små riffelplatforme, såsom CZ Skorpion v.2, H&K SP5K eller en AR-9? Og da det er pistolkalibre, så skal banerne vel ikke godkendes igen?

ChristianL
Banned
Banned
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. dec 2019, 18:59
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 1 time

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af ChristianL » 20. feb 2020, 12:29

Fast Fumble skrev:
20. feb 2020, 09:22
Wengel skrev:
20. feb 2020, 07:25
Men altså... halalautoer er billige og endnu en undskyldning til mere grej er da altid velkommen :mrgreen:
Halal-autoer?!?

Jeg får hverken råd eller tid til Semi-auto riffel, og der bliver heller ikke mange ranges i DK hvor det bliver en mulighed, så for mig er det at kaste meget energi efter noget kun ganske få kommer til at dyrke. Det i sig selv, skal ikke stoppe nogen, for enhver ny-skabelse starter med meget få udøvere. Men ser man realistisk på hvor mange som vil skyde semi-auto riffel på den lange bane, så kommer det formodentlig til at blive begrænset af ranges i mange, mange år fremover. (Se på hvor mange ranges der har mulighed for IPSC pistol i dag, og hvor mange år det har taget at få godkendelserne). Der er 3 ranges i Jylland som har afholdt level I matches. Ingen af de 3 kunne afholde en level I Rifle match.

Semi-auto shotgun kunne være interessant for mig. Det er billigere, og måske vil der (ad åre, naturligvis) blive ranges hvor det kunne være muligt, for sikkerhedsafstanden er ikke helt så voldsom. Men det ville kræve mulighed for bly-hagl og slugs også, før IPSC Shotgun kunne blive muligt, så også her kommer der til at gå mange år, før det reelt bliver noget man kan dyrke, uden at skulle udenlands en gang om måneden eller mere.

Jeg satser på handgun!
Her har vi dog nogle få ranges med muligheder. Får vi løbet lidt mere gang i Steel Challenge, som mange flere klubber formodentlig vil kunne tage på programmet, så er der udsigt til en reel aktivitetsfremgang, der kan give medlemstilgang og flere frivillige hænder i klubberne landet over. Det sætter jeg mine penge på, og der lægger jeg min energi - IPSC Pistol og Steel Challenge.
Jeg har i mange år brugt 30 - 50.000 /år på IPSC Handgun. Skulle jeg lægge IPSC Rifle oveni, skulle der enten seriøst omfordeles, eller beløbet skulle fordobles. Det er jeg simpelthen for fattig til! IPSC Riflerne koster nogenlunde det samme som pistolerne, men ammo prisen er lige dobbelt-op. Næææh… Maybe in my next life.
Der er da masser af baner der kan bruges til IPSC riffel . Tranum . Ulfborg .Borris . Ksc. Karup og hevring

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Fast Fumble » 20. feb 2020, 12:45

ChristianL skrev:
20. feb 2020, 12:29
Fast Fumble skrev:
20. feb 2020, 09:22
Der er 3 ranges i Jylland som har afholdt level I matches. Ingen af de 3 kunne afholde en level I Rifle match.
Der er da masser af baner der kan bruges til IPSC riffel . Tranum . Ulfborg .Borris . Ksc. Karup og hevring
Ja, der er også baner i Sverige og Norge.
Det jeg mener er, der er ikke rigtig nogen ranges med adgang til træning og stævneaktivitet. Man kunne måske lægge stævner i militære terræn'er - måske, hvis vi kan få lov. Men der er stadig ikke mulighed for træninger.
Skal IPSC Rifle kunne udvikle sig, er der behov for træningsmuligheder og behov for i hvert fald mindre stævner.
Det har vi oparbejdet mulighederne for i IPSC Handgun og vi er nogenlunde i gang med Steel Challenge også. Der er lang vej for IPSC Rifle.

Jeg tror mere på mulighederne for IPSC Mini Rifle og IPSC Shotgun, men også her kommer det til at tage nogle år at få det løbet i gang.

Det var bare det jeg forsøgte at sige, hej.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

ChristianL
Banned
Banned
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. dec 2019, 18:59
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 1 time

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af ChristianL » 20. feb 2020, 16:13

Fast Fumble skrev:
20. feb 2020, 12:45
ChristianL skrev:
20. feb 2020, 12:29
Fast Fumble skrev:
20. feb 2020, 09:22
Der er 3 ranges i Jylland som har afholdt level I matches. Ingen af de 3 kunne afholde en level I Rifle match.
Der er da masser af baner der kan bruges til IPSC riffel . Tranum . Ulfborg .Borris . Ksc. Karup og hevring
Ja, der er også baner i Sverige og Norge.
Det jeg mener er, der er ikke rigtig nogen ranges med adgang til træning og stævneaktivitet. Man kunne måske lægge stævner i militære terræn'er - måske, hvis vi kan få lov. Men der er stadig ikke mulighed for træninger.
Skal IPSC Rifle kunne udvikle sig, er der behov for træningsmuligheder og behov for i hvert fald mindre stævner.
Det har vi oparbejdet mulighederne for i IPSC og vi er nogenlunde i gang med Steel Challenge også. Der er lang vej for IPSC Rifle.

Jeg tror mere på mulighederne for IPSC Mini Rifle og IPSC Shotgun, men også her kommer det til at tage nogle år at få det løbet i gang.

Det var bare det jeg forsøgte at sige, hej.
får vi lov at skyde IPSC riffel i dk er der vel de samme muligheder får at træne det, som der er med pistol idag ?

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Mapzter » 20. feb 2020, 16:31

ChristianL skrev:
20. feb 2020, 16:13
får vi lov at skyde IPSC riffel i dk er der vel de samme muligheder får at træne det, som der er med pistol idag ?
Nej.
Eksempelvis har min forening 8 baneafsnit der er miljøgodkendt til skydning med 9mm pistol, og 3 baneafsnit som er miljøgodkendt til skydning med .40 og .45. Der træner vores IPSC skytter. Ingen af disse baneafsnit er miljøgodkendt til skydning med riffel. Så vores IPSC skytter ville ikke umiddelbart ha' nogen mulighed for at træne IPSC riffel i foreningen, hvis der blev lukket op for at få halvauto rifler på SKV i morgen. Kan nogen af dem miljøgodkendes til riffel? Måske et enkelt, og det ved jeg kun fordi foreningen var meget, meget fremsynet, og fik lavet støjberegninger på en riffel i 5,56 i forbindelse med godkendelse af baneafsnit til .40 og .45
Så det er ikke "bare lige", og der vil aldrig komme helt de samme muligheder simpelthen pga. at rifler støjer mere. Men der er da nogen steder, hvor det ville være muligt.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

ChristianL
Banned
Banned
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. dec 2019, 18:59
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 1 time

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af ChristianL » 20. feb 2020, 16:38

Mapzter skrev:
20. feb 2020, 16:31
ChristianL skrev:
20. feb 2020, 16:13
får vi lov at skyde IPSC riffel i dk er der vel de samme muligheder får at træne det, som der er med pistol idag ?
Nej.
Eksempelvis har min forening 8 baneafsnit der er miljøgodkendt til skydning med 9mm pistol, og 3 baneafsnit som er miljøgodkendt til skydning med .40 og .45. Der træner vores IPSC skytter. Ingen af disse baneafsnit er miljøgodkendt til skydning med riffel. Så vores IPSC skytter ville ikke umiddelbart ha' nogen mulighed for at træne IPSC riffel i foreningen, hvis der blev lukket op for at få halvauto rifler på SKV i morgen. Kan nogen af dem miljøgodkendes til riffel? Måske et enkelt, og det ved jeg kun fordi foreningen var meget, meget fremsynet, og fik lavet støjberegninger på en riffel i 5,56 i forbindelse med godkendelse af baneafsnit til .40 og .45
Så det er ikke "bare lige", og der vil aldrig komme helt de samme muligheder simpelthen pga. at rifler støjer mere. Men der er da nogen steder, hvor det ville være muligt.
nej jeg klar over at der ikke kan trænes meget IPSC riffel i dall ,men der kan de andre steder jeg nævnte

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Mapzter » 20. feb 2020, 16:43

ChristianL skrev:
20. feb 2020, 16:38
nej jeg klar over at der ikke kan trænes meget IPSC riffel i dall ,men der kan de andre steder jeg nævnte
Joda. Der ville da være nogen muligheder. Jeg ser det ikke som "de samme muligheder", men det kan man selvfølgelig lægge noget forskelligt i :razz:
Under alle omstændigheder ville det helt sikkert være at foretrække at få muligheden, frem for ikke at have den.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

ChristianL
Banned
Banned
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. dec 2019, 18:59
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 1 time

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af ChristianL » 20. feb 2020, 16:57

Mapzter skrev:
20. feb 2020, 16:43
ChristianL skrev:
20. feb 2020, 16:38
nej jeg klar over at der ikke kan trænes meget IPSC riffel i dall ,men der kan de andre steder jeg nævnte
Joda. Der ville da være nogen muligheder. Jeg ser det ikke som "de samme muligheder", men det kan man selvfølgelig lægge noget forskelligt i :razz:
Under alle omstændigheder ville det helt sikkert være at foretrække at få muligheden, frem for ikke at have den.
det jeg mente med samme muligheder er at ligesom man kan bruge dall til at træne IPSC pistol ,så burde man også kunne bruge de andre skyde baner som jeg nævnte før ,til at træne IPSC riffel, hvis vi får lov at skyde det herhjemme

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Martin G » 20. feb 2020, 17:26

PCC kunne være så fedt! Det er nok også mere realistisk i forhold til miljø godkendelser.

Sådan en SIG MPX fra TTI, ville også se godt ud i skabet ved siden af min “for lange” 9mm :fun:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Interesseret i halvautomatiske rifler under DSF?

Indlæg af Langenge » 20. feb 2020, 17:54

Fast Fumble skrev:
20. feb 2020, 09:22
…..
Semi-auto shotgun kunne være interessant for mig. Det er billigere, og måske vil der (ad åre, naturligvis) blive ranges hvor det kunne være muligt, for sikkerhedsafstanden er ikke helt så voldsom. Men det ville kræve mulighed for bly-hagl og slugs også, før IPSC Shotgun kunne blive muligt, så også her kommer der til at gå mange år, før det reelt bliver noget man kan dyrke, uden at skulle udenlands en gang om måneden eller mere.
….
Jeg har ikke forstand på det der IPSC eller hvad det nu hedder for noget. jeg har heller ingen interesse i det.
Men westerskytter kan jo da få tilladelse til blyhagl, og en blyhaglspatron kan købes (med rette tilladelse) her i DK til 2,10 kr stykket, og der er vel næppe forskel på en bane til westernskytter med haglbøsser og en bane til ISPxxxx, øhh lalalala skytter?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar