Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 12. jul 2019, 16:36

The Mad Viking skrev:
12. jul 2019, 09:41
Uh, Alien Breed-spillene. :biggrin:
Jeg brændte tit tør for bønner, bare fordi jeg ville høre den skønne lyd af sci-fi automatrifler. :tmg:
For bagefter at høre den grumme lyd af klik-klik-klik-klik-klik... (Med 15 aliens stormende imod mig) :getout:
Det er også et af mine absolutte favorit spil til Amiga - derfor måtte jeg også have 2'eren med hjem, selvom jeg pt. ikke har en Amiga 1200 at spille den på.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af The Mad Viking » 12. jul 2019, 17:17

Elbæk skrev:
12. jul 2019, 16:36
The Mad Viking skrev:
12. jul 2019, 09:41
Uh, Alien Breed-spillene. :biggrin:
Jeg brændte tit tør for bønner, bare fordi jeg ville høre den skønne lyd af sci-fi automatrifler. :tmg:
For bagefter at høre den grumme lyd af klik-klik-klik-klik-klik... (Med 15 aliens stormende imod mig) :getout:
Det er også et af mine absolutte favorit spil til Amiga - derfor måtte jeg også have 2'eren med hjem, selvom jeg pt. ikke har en Amiga 1200 at spille den på.
Hvor meget står sådan en omgang i?
Mest spillet, men jeg er også lidt nysgerrig på maskineriet.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 12. jul 2019, 17:23

The Mad Viking skrev:
12. jul 2019, 17:17
Elbæk skrev:
12. jul 2019, 16:36
The Mad Viking skrev:
12. jul 2019, 09:41
Uh, Alien Breed-spillene. :biggrin:
Jeg brændte tit tør for bønner, bare fordi jeg ville høre den skønne lyd af sci-fi automatrifler. :tmg:
For bagefter at høre den grumme lyd af klik-klik-klik-klik-klik... (Med 15 aliens stormende imod mig) :getout:
Det er også et af mine absolutte favorit spil til Amiga - derfor måtte jeg også have 2'eren med hjem, selvom jeg pt. ikke har en Amiga 1200 at spille den på.
Hvor meget står sådan en omgang i?
Mest spillet, men jeg er også lidt nysgerrig på maskineriet.
Alt hvad du ser på billedet ligger i omkring kr. 2300,- Af det udgør Amiga 600 kr. 1400,-

Fungerende originale spil, med manualer og i æske ligger typisk i omegnen af kr. 2-300,-
Hvis der er tale om sjældne eller meget populære spil; noget mere. Hvis der er tale om decideret ringe spil; noget mindre.
Danske klassikere som Super Osvald og Skærmtrolden Hugo koster lidt mønt med manualer og boks.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af The Mad Viking » 12. jul 2019, 17:44

Det var jo egentlig ikke så voldsomt igen. :smile:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 12. jul 2019, 19:12

The Mad Viking skrev:
12. jul 2019, 17:44
Det var jo egentlig ikke så voldsomt igen. :smile:
Det er, synes jeg, pengene værd. Der bliver ikke mere af den gamle hardware - og tiden hvor man får det smidt i nakken (som min gamle A500) for at tage det, for en plov (som min gamle A600) - eller slet og ret klunser det på den lokale genbrugsplads (som meget af mit gamle tilbehør) - er for længst ovre. Man kan stadig falde over noget på kræmmermarkeder, i genbrugsbutikker og på DBA og Gul & Gratis, men ingen af stederne giver nogen mulighed for at teste tingene ordentligt inden køb og i praksis er privatkøb "fuld tilfredshed eller pengene er spildt".
Jeg vil gerne støtte op på at der findes et firma som Want To Sell Retro, hvor man kan købe gennemtestet hardware med to års reklamationsret - ikke mindst når priserne på ingen måde er ublu i forhold til de gængse DBA og Gul & Gratis tilbud, de 1400,- som han tager for en A600 er hvad de normalt handles for i dag mellem private.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Drikkedunk
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 26. aug 2017, 15:40
Interesser: Historiske skydevåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 121 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Drikkedunk » 12. jul 2019, 21:25

Elbæk skrev:
12. jul 2019, 19:12
The Mad Viking skrev:
12. jul 2019, 17:44
Det var jo egentlig ikke så voldsomt igen. :smile:
Det er, synes jeg, pengene værd. Der bliver ikke mere af den gamle hardware - og tiden hvor man får det smidt i nakken (som min gamle A500) for at tage det, for en plov (som min gamle A600) - eller slet og ret klunser det på den lokale genbrugsplads (som meget af mit gamle tilbehør) - er for længst ovre. Man kan stadig falde over noget på kræmmermarkeder, i genbrugsbutikker og på DBA og Gul & Gratis, men ingen af stederne giver nogen mulighed for at teste tingene ordentligt inden køb og i praksis er privatkøb "fuld tilfredshed eller pengene er spildt".
Jeg vil gerne støtte op på at der findes et firma som Want To Sell Retro, hvor man kan købe gennemtestet hardware med to års reklamationsret - ikke mindst når priserne på ingen måde er ublu i forhold til de gængse DBA og Gul & Gratis tilbud, de 1400,- som han tager for en A600 er hvad de normalt handles for i dag mellem private.
Nej, det lyder ikke slemt. Man kan stadig godt gøre nogle fund med gamle computerting, konsoller og arkadespil, men der bliver desværre længere og længere imellem dem.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 15. jul 2019, 08:37

Et eksempel på hvorfor man skal handle med Kasper fra WTS Retro.

Jeg valgte, stik mod Kaspers klare anbefaling, QuickShot musen på billedet ovenfor. Musen virkede da vi testede den i butikken.

Da jeg kom hjem og fik sat det hele op, fungerede musen ikke (den registrerer klik, men ikke bevægelse) - og en rensning hjalp ikke.

Jeg kontaktede Kasper og spurgte ham til råds - og senere for at høre hvad jeg skulle give for en fungerende mus. Svaret var at han sender mig en ny fungerende mus U/B.

Det er altså bare i orden service :thumbup:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 7. aug 2019, 18:26

3DPrintWorms.jpg

I got Worms..!

3D printede modeller baseret på originale 3D filer fra udviklingen af det første Worms spil, fornyligt fremdraget fra en af Team17's oprindelige Amigaer, doneret af en af udviklerne til YouTuber Christian Simpson/Perifractic.

Tak til Bofh. for hjælpen med at få dem printet :Hug:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Bofhenator » 7. aug 2019, 20:53

Elbæk skrev:
7. aug 2019, 18:26
3DPrintWorms.jpg


I got Worms..!

3D printede modeller baseret på originale 3D filer fra udviklingen af det første Worms spil, fornyligt fremdraget fra en af Team17's oprindelige Amigaer, doneret af en af udviklerne til YouTuber Christian Simpson/Perifractic.

Tak til Bofh. for hjælpen med at få dem printet :Hug:
Det var så lidt :-)

Det var en udfordring at få hacket 3D-filer der i den grad ikke er lavet mhp print, om til noget det kunne printes :-D Der er områder i de oprindelige filer, hvor der åbenbart ingenting er, ml grebet og magasinet feks og ml rammen og omløberen til piben, så første forsøg faldt bare fra hinanden :-D

Farven er forøvrigt den pinkeste pinke jeg har filament i, overhovedet!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 18. aug 2019, 13:51

Dagens kræmmermarkedsfund:

20190818_132144.jpg
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af ESAF » 18. aug 2019, 15:41

Elbæk skrev:
18. aug 2019, 13:51
Dagens kræmmermarkedsfund:


20190818_132144.jpg
Oooh. Ghostbusters havde jeg i sin tid :mrgreen:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Langenge » 18. aug 2019, 18:20

Bofhenator skrev:
7. aug 2019, 20:53
…….
Farven er forøvrigt den pinkeste pinke jeg har filament i, overhovedet!
Ja, der studsede jeg sgu også lige en tand :shock:
Synes selv jeg har filament i mange farver, men lige den der.....?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Bofhenator » 18. aug 2019, 19:00

Langenge skrev:
18. aug 2019, 18:20
Bofhenator skrev:
7. aug 2019, 20:53
…….
Farven er forøvrigt den pinkeste pinke jeg har filament i, overhovedet!
Ja, der studsede jeg sgu også lige en tand :shock:
Synes selv jeg har filament i mange farver, men lige den der.....?
:-D Nogen skulle bruge en pink orm, så måtte man jo finde pink filament...

Jeg kan kompensere ved at fortælle jeg har bestilt petg hjem i sort med kulfiber i, det skal bruges til at printe en holder så min afstandsmåler kan monteres på en rail.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 29. dec 2019, 22:32

Amiga600Setup29122019_001.jpg
Amiga600Setup29122019_002.jpg

Så kom min Commodore Amiga 600 endelig hjem igen efter den helt store interne overhaling/fremtidssikring. Alle elektrolytiske kondensatorer er blevet udskiftet, drevet er blevet renset og kalibreret (begge dele hos en fagmand) og der er blevet installeret et ekstra 1 MB chip RAM modul (det klarede jeg selv), så den nu er oppe på hele 2 MB.

Det er (u)hyggeligt hvordan man lige pludselig med ét bliver 11-12 år igen :smile:

Projektet er ikke helt slut endnu, men det nærmer sig. Pt. kører jeg med en PCMCIA/CF baseret løsning til at overføre programmer og spil til disketter, det fungerer (men det går meget langsomt og er omstændigt), i længden ender jeg nok med en harddisk løsning eller en USB drev baseret diskette drevs emulator (Gotek). Disketter er en uddøende race - og det bliver sværere og sværere at komme til fungerende eksemplarer for menneskepenge.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 13. feb 2020, 09:58

Jeg har sådan en fætter her på vej fra Kina:

06_936d6fc3-72af-4f4b-af0b-3f98b513e46d_1024x1024.jpg
11_182c8936-a060-46c9-81eb-912a8402be6e_1024x1024.jpg

Modellen kaldes en BittBoy - en mini GameBoy klon beregnet til at spille (*host*) sikkerhedskopier af dine originale GameBoy, GameBoy Color og GameBoy Advance spil (+en stak andre formater).

Der produceres rigtig mange produkter lig dette i Kina, men den her lader de fleste af de større YouTubere på området at være enige om er god.

De ligger normalt omkring $60-70, men pt. er de på tilbud til $29.99 inkl. fragt. Det kunne jeg ikke lige stå for.

Jeg solgte min egen GameBoy Pocket og min Vini Game Master, samtidig med min Amiga 600, da jeg stadig studerede. For mindre end en tiendedel af hvad de kunne indbringe i dag. Men, sådan er det jo med sådanne ting :cry:

Er man til Nintendo Entertainment System og Super Nintendo, kan jeg anbefale at kigge på en Nintendo Switch med online abonnement, Nintendo fylder konstant ny NES og Super Nintendo spil på deres service, som en del af prisen på online abonnementet. Både Sega og Capcom har desuden udgivet "classic compilations" til Swtich, jeg har selv den fra Sega - og rigtig mange andre producenter har (med varierende succes) støvet deres klassikkere af og portet dem til Switch. I det hele taget er jeg rigtig glad for min Nintendo Switch, pt. er jeg i gang med slutningen ag Final Fantasy IX - et af mine absolutte favorit spil gennem tiden. En anden af mine favoritter Neverwinter Nights er også blevet portet til Switch - men det kan jeg kun anbefale at man holder sig fra, med mindre man anser seneskedehindebetændelse og uendelige frustrationer med interfacet for at være essentielle dele af ens spiloplevelse.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Mapzter » 13. feb 2020, 10:45

Elbæk skrev:
2. jul 2019, 10:46
QuickShot II - måske et af de meste solgte billige joysticks nogensinde. Egentlig ikke særlig godt, men meget nostalgisk
Joysticks med bladkontakter holdt ikke i længden. Jeg har i hvert fald set nogen stykker, hvor højre blad fik metaltræthed og knækkede. The Arcade var mit favorit joystick. Mon ikke jeg har det endnu? Min C=64 mangler dog en strømforsyning, og om 1802D monitoren stadig virker er ukendt.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 13. feb 2020, 13:29

Mapzter skrev:
13. feb 2020, 10:45
Elbæk skrev:
2. jul 2019, 10:46
QuickShot II - måske et af de meste solgte billige joysticks nogensinde. Egentlig ikke særlig godt, men meget nostalgisk
Joysticks med bladkontakter holdt ikke i længden. Jeg har i hvert fald set nogen stykker, hvor højre blad fik metaltræthed og knækkede. The Arcade var mit favorit joystick. Mon ikke jeg har det endnu? Min C=64 mangler dog en strømforsyning, og om 1802D monitoren stadig virker er ukendt.
Jeg kan anbefale dem her; www.c64psu.com for strømforsyninger til C64 og Amiga. Jeg har selv en til min Amiga 600.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 26. feb 2020, 20:07

Bittboy.jpg

Modtog min Bittboy i dag.

Den er og gør alt hvad producenten lover. Til prisen er jeg meget overrasket over hardware kvaliteten, navnlig skærmen er rigtig god, lyden er meget skinger, præcis lige som den er på en original Gameboy, knapperne føles også meget som en original Gameboy. Softwaren kræver lidt tilvænning - navnlig da enheden benytter flere forskellige emulatorer som betjenes forskelligt - men alt fungerer som det skal. Med lidt justering af indstillinger, kan man få de fleste spil vist i den opløsning og aspect ratio som de er tænkt til.

Ergonomien er overraskende god i forhold til den diminutive størrelse - i hvert fald god nok til kortere sessioner på farten. Enheden er ca. på størrelse med en pakke cigaretter. Jeg har gennemsnitlige hænder (str. 9/10), jeg kunne godt forestille mig at man løber tør for plads, hvis man har markant større hænder end det, i hvert fald skal man justere sit greb for at kompensere for størrelsen*

Den medfølgende hardcase gør hvad den skal, den beskytter enheden uden at tilføje alt for meget størrelse - og kvaliteten virker over middel. Alene at man ikke skal have besværet med at finde et passende etui andetsteds gør det værd at bestille casen med.

Alt i alt lader det til at jeg bliver glad for købet. Det lever i hvert fald umiddelbart op til mine forventninger.

*ja, det sagde hun også i går...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Flagg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 145
Tilmeldt: 19. dec 2005, 21:24
Interesser: 4.5 mm. Plinking.
Geografisk sted: Vestjylland
Geografisk sted: Vestjylland
Been thanked: 34 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Flagg » 14. apr 2020, 20:28

Købt på eBay: Space Invaders årg. 1980. Jeg har stadig den originale, jeg fik i julegave da jeg var 14, men den har desværre taget skade af nogle utætte brunstensbatterier :wall:

.
Billede
.
Billede

Brugeravatar
Drikkedunk
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 26. aug 2017, 15:40
Interesser: Historiske skydevåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 121 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Drikkedunk » 14. apr 2020, 20:41

Flagg skrev:
14. apr 2020, 20:28
Købt på eBay: Space Invaders årg. 1980. Jeg har stadig den originale, jeg fik i julegave da jeg var 14, men den har desværre taget skade af nogle utætte brunstensbatterier :wall:
Den er for fed :smile:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Elbæk » 14. apr 2020, 21:58

Nuhr den er fræk! :razz:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Overtroldmand » 9. maj 2020, 21:08

Hvis man kender og følger 8-bit guy, så er det jo lidt sjovt at se at der åbenbart er et sammefald mellem retro computere og våben :-)

https://www.youtube.com/watch?v=u5y6PLe8V9s

Flagg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 145
Tilmeldt: 19. dec 2005, 21:24
Interesser: 4.5 mm. Plinking.
Geografisk sted: Vestjylland
Geografisk sted: Vestjylland
Been thanked: 34 times

Re: Retro gaming; spil, hardware og emulatorer

Indlæg af Flagg » 12. dec 2021, 21:58

Min første 'puter var en ZX Spectrum. Jeg har overvejet at købe en Raspberry Pi, for at prøve at spille Manic Miner, Jetset Willy og de suveræne "Ultimate Play The Game" igen.

Men nu kom jeg istedet til at trykke "bestil" på denne: http://kortlink.dk/2e9ah

Spectrum, C64 og MAME emulator indbygget, og flere spil kan tilføjes!

https://www.youtube.com/watch?v=lsvLocGzYuk

Den kan nok ikke klare Amiga, men til den pris, skal det prøves...

Besvar