The Colt Python is back

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

The Colt Python is back

Indlæg af Mito » 1. jan 2020, 15:43


Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Mito » 1. jan 2020, 15:57


Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Ras.Killing » 1. jan 2020, 20:24

Spændende!

Er kvaliteten som de gamle?

... det er jo gået stødt ned af bakke hos S&W, siden de gode gamle dage :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Mito » 1. jan 2020, 20:34

Ras.Killing skrev:
1. jan 2020, 20:24
Spændende!

Er kvaliteten som de gamle?

... det er jo gået stødt ned af bakke hos S&W, siden de gode gamle dage :biggrin:
De første som amerikanerne i øjeblikket slås om at købe er nok i orden, men om de kan holde standarden er spørgsmålet, de siger dog allerede at de jo nu er hovedsageligt CNC fremstillet så det skulle gøre standarten mere ens så mon ikke det også betyder bedre?

Men jeg ønsker mig en sort 4.25" til mit sidste klip i SKV kortet så jeg skal alligevel vente lidt til de kommer på markedet og så må vi jo se.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Ras.Killing » 1. jan 2020, 20:47

Mito skrev:
1. jan 2020, 20:34
Ras.Killing skrev:
1. jan 2020, 20:24
Spændende!

Er kvaliteten som de gamle?

... det er jo gået stødt ned af bakke hos S&W, siden de gode gamle dage :biggrin:
De første som amerikanerne i øjeblikket slås om at købe er nok i orden, men om de kan holde standarden er spørgsmålet, de siger dog allerede at de jo nu er hovedsageligt CNC fremstillet så det skulle gøre standarten mere ens så mon ikke det også betyder bedre?

Men jeg ønsker mig en sort 4.25" til mit sidste klip i SKV kortet så jeg skal alligevel vente lidt til de kommer på markedet og så må vi jo se.
Muligvis mere ens - ikke nødvendigvis bedre!
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

308Win
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 100
Tilmeldt: 25. mar 2008, 13:58
Geografisk sted: Århus
Been thanked: 4 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af 308Win » 2. jan 2020, 11:32

Hvem har import i DK? (Kan ikke se noget på Colt's Manufacturing website)

JW63SS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. dec 2016, 18:19
Interesser: pistolskydning
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af JW63SS » 2. jan 2020, 11:33

De bliver Helt sikkert ikke bedre end de gamle, der var håndtilpasset af Colts bøssemagere.
De nye vil uden tvivl blive lavet på samlebånd, men derfor behøver de ikke at være ringe... Imo
feinwerkbau aw 93
S&W 627 TC 357 mag
Sig Sauer P220 x-six 45 acp
S&W 625 5" 45acp
Sig Sauer P226 X-six supermatch club 30
Uberti cattleman 45 LC

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Fast Fumble » 2. jan 2020, 12:12

Ras.Killing skrev:
1. jan 2020, 20:24
... det er jo gået stødt ned af bakke hos S&W, siden de gode gamle dage :biggrin:
Ja, det har jeg hørt flere sige, men mine - efterhånden 4 - S&W revolvere, som alle har været produceret indenfor de sidste 15-20 år, de har nu været i top-kvalitet. Så måske er det bare en ammestue historie?

Det helt springende punkt er jo nok om Colt omsider har formået at få et ordenligt Double Action aftræk (for man skyder jo kun DA med revolvere). Det har nemlig aldrig været anvendeligt tidligere.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Ras.Killing » 2. jan 2020, 14:27

Fast Fumble skrev:
2. jan 2020, 12:12
Ras.Killing skrev:
1. jan 2020, 20:24
... det er jo gået stødt ned af bakke hos S&W, siden de gode gamle dage :biggrin:
Ja, det har jeg hørt flere sige, men mine - efterhånden 4 - S&W revolvere, som alle har været produceret indenfor de sidste 15-20 år, de har nu været i top-kvalitet. Så måske er det bare en ammestue historie?

Det helt springende punkt er jo nok om Colt omsider har formået at få et ordenligt Double Action aftræk (for man skyder jo kun DA med revolvere). Det har nemlig aldrig været anvendeligt tidligere.
Well... det tangere i hvert fald også til de gode gamle dage :giggle:

De par nyere S&W revolvere jeg har haft igennem fingrene, lever ikke helt op til de gamle :smile: ikke at det er dårlige våben! Slet ikke. Jeg byttede ikke mine S&W revolvere for noget :biggrin: men de havde mere fokus på fit and finish førhen...
Senest rettet af Ras.Killing 2. jan 2020, 16:48, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Fast Fumble » 2. jan 2020, 14:33

Ras.Killing skrev:
2. jan 2020, 14:27
...men de havde mere fokus på fit and finish førhen...
HAH!
Det er du simpelthen ikke gammel nok til at kunne udtale dig om!

Men tilbage til Python: Jeg kan se at den ærgerlige tromlelås stadig er en pain-in-the-ass at betjene, så skyderen får ikke udbredelse i discipliner hvor genladning skal gå nogenlunde gelinde. Har de fået lavet ordenligt DA aftræk? Er den præcis? Anyone?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Høker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 10. jan 2010, 22:10
Interesser: Pistol / IPSC
Geografisk sted: Stoholm Jyll. Dk.
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Høker » 2. jan 2020, 15:02

JW63SS skrev:
2. jan 2020, 11:33
De bliver Helt sikkert ikke bedre end de gamle, der var håndtilpasset af Colts bøssemagere.
De nye vil uden tvivl blive lavet på samlebånd, men derfor behøver de ikke at være ringe... Imo
Jeg tror på at de kan fremstilles bedre og med rigtig fine tolerancer på nye moderne maskiner.
Og gjort rigtigt så med et meget velfungerende resultat.
Noget der er næsten lavet færdig og efterfølgende filet skævt så det fungere bliver aldrig ligeså slidstærkt.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af C-X » 2. jan 2020, 16:05

Høker skrev:
2. jan 2020, 15:02
JW63SS skrev:
2. jan 2020, 11:33
De bliver Helt sikkert ikke bedre end de gamle, der var håndtilpasset af Colts bøssemagere.
De nye vil uden tvivl blive lavet på samlebånd, men derfor behøver de ikke at være ringe... Imo
Jeg tror på at de kan fremstilles bedre og med rigtig fine tolerancer på nye moderne maskiner.
Og gjort rigtigt så med et meget velfungerende resultat.
Noget der er næsten lavet færdig og efterfølgende filet skævt så det fungere bliver aldrig ligeså slidstærkt.
Håndtilpassede våben er jo også elendige at få reservedele til, så hellere miste en smule i tolerancerne og få en ensartet produktion, der har fuldt reservedelsprogram, uden det hele skal omkring en bøssemager.

Jeg er vild med gamle skydere, tag ikke fejl af det, men det generer mig slet ikke, at produktionen omstilles, så længe QC virker, på moderne skydere. Vil man have sjæl med i købet, så køb noget gammelt skrammel og nyd det, med de særheder det nu har. Der er noget fedt ved, at skyde med noget der er født før en selv :smile:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Mito » 2. jan 2020, 19:04

Colt siger selv at den nye Python er stærkere i rammen og har bedre aftræk (og mere simpelt) end de gamle og nogle de testere som har skudt DA med den siger at den er bedre fordi den er lavet på CNC og håndtrimmet i modsætning til den gamle Python som er håndtilpasset og det oversætter jeg til at der nu ikke er så meget overladt til om manden med grovfilen hos Colt har haft en god dag eller ej og samtidigt har han nu også kun brug for en fin smergelsten i sit arbejde.

Efter at have ejet den samme Python som eneste revolver i 30 år er jeg jo nok heller ikke helt upartisk men jeg er bestemt heller ikke fanatisk og synes egentligt bare at det er skønt at det har været muligt for Colt at bringe den tilbage.

Godt gået COLT :10:

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Ølgaard » 2. jan 2020, 19:19

Jeg spurgte min ven i USA som er handler af Colt, han har bestilt et par stykker, han siger det er en modernisering af deres V spring konstruktion, og indvendigt ser det fint ud, men han kan ikke lide de lange "leads" på tromlen det ligner det er fordi det er en lidt dårligere tilpasning ??, han har en god ven som arbejder på Colt, og han siger at tilpasningen ikke er som de gamle Python, det er godt men ikke i den gamle gode standart, når han får dem hjem skiller han dem ad så jeg får et mere udførligt svar.

:razz: :razz:

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Bjarne41 » 2. jan 2020, 21:31

Jeg har for nogle år siden haft lejlighed til at skyde med nogle .357 Mag Colt Python og havde ikke problemer med tromlelåsen.
Men, har også kun 2 tommelfinger og ikke i frankfurter udgaven :smile:

Mon ikke Hunters House allerede har en føler ude efter eneretten til de våben og så vil have 20000 kr pr. stk ? :???:

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Ølgaard » 21. jan 2020, 11:20

Ølgaard skrev:
2. jan 2020, 19:19
Jeg spurgte min ven i USA som er handler af Colt, han har bestilt et par stykker, han siger det er en modernisering af deres V spring konstruktion, og indvendigt ser det fint ud, men han kan ikke lide de lange "leads" på tromlen det ligner det er fordi det er en lidt dårligere tilpasning ??, han har en god ven som arbejder på Colt, og han siger at tilpasningen ikke er som de gamle Python, det er godt men ikke i den gamle gode standart, når han får dem hjem skiller han dem ad så jeg får et mere udførligt svar.

:razz: :razz:
Min ven i USA har nu undersøgt den nye Python, hans forventninger var ikke ret høje, særlig efter han havde undersøgt den nye Cobra, aftrækket er et mix mellem den gamle V spring og MRK III og meget blødt, tilpasning og finish er helt fint, de lange riller i tromlestoppet pynter ikke ligefrem, prisen er i top, og han ville ikke blive overrasket hvis prisen falder indenfor et år ?? Skæfterne var efter hans mening noget juks fra ASIEN, det så sagt han selv laver kvalitets skæfter som har været i div. gun magasins for top kvalitet. Han har her sat et par skæfter af sine egne på, han mener at hardcore Pythons fans vil hellere have en flot gammel model end en ny, for priserne på flotte brugte er høje. Det er så hans mening, lad se hvad vi siger hvis den lander i DK til en fornuftig penge ;-)

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
82522729_800006027145854_3844583393115242496_o.jpg
78397-DEFAULT-l.jpg

Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Mito » 21. jan 2020, 16:10

Ølgaard skrev:
21. jan 2020, 11:20
Ølgaard skrev:
2. jan 2020, 19:19
Jeg spurgte min ven i USA som er handler af Colt, han har bestilt et par stykker, han siger det er en modernisering af deres V spring konstruktion, og indvendigt ser det fint ud, men han kan ikke lide de lange "leads" på tromlen det ligner det er fordi det er en lidt dårligere tilpasning ??, han har en god ven som arbejder på Colt, og han siger at tilpasningen ikke er som de gamle Python, det er godt men ikke i den gamle gode standart, når han får dem hjem skiller han dem ad så jeg får et mere udførligt svar.

:razz: :razz:
Min ven i USA har nu undersøgt den nye Python, hans forventninger var ikke ret høje, særlig efter han havde undersøgt den nye Cobra, aftrækket er et mix mellem den gamle V spring og MRK III og meget blødt, tilpasning og finish er helt fint, de lange riller i tromlestoppet pynter ikke ligefrem, prisen er i top, og han ville ikke blive overrasket hvis prisen falder indenfor et år ?? Skæfterne var efter hans mening noget juks fra ASIEN, det så sagt han selv laver kvalitets skæfter som har været i div. gun magasins for top kvalitet. Han har her sat et par skæfter af sine egne på, han mener at hardcore Pythons fans vil hellere have en flot gammel model end en ny, for priserne på flotte brugte er høje. Det er så hans mening, lad se hvad vi siger hvis den lander i DK til en fornuftig penge ;-)

:razz: :razz:
Interessant, der har også været et par test i USA hvor der har været tekniske problemer og det er helt ærligt lidt underligt at Colt ikke har fået testet funktionen ordentligt inden de kommer på markedet.

Hvad angår prisen i DK gætter jeg på USD listepris x 10 = altså omkring 15.000 DKK

Brugeravatar
Pistolero
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 3. apr 2009, 11:30
Interesser: Fitness & skydevåben
Geografisk sted: Fyen
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Pistolero » 21. jan 2020, 19:07

Den gode hickok45 snakker lidt om den her:


youtu.be/7dO-lQEX49U
Du misser 100% de skud du aldrig tager.

Brugeravatar
Pemso
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 6. feb 2017, 19:58
Interesser: Revolvere og genladning
Geografisk sted: Køge
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 10 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Pemso » 24. jan 2020, 17:12

Colt er begyndt at tilbagekalde dem pga. tekniske problemer..... Der er flere der har alvorlige problemer med dem.

https://www.youtube.com/watch?v=YxWNDiTY6Xs&t=4s

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Ras.Killing » 25. jan 2020, 01:43

Pemso skrev:
24. jan 2020, 17:12
Colt er begyndt at tilbagekalde dem pga. tekniske problemer..... Der er flere der har alvorlige problemer med dem.

https://www.youtube.com/watch?v=YxWNDiTY6Xs&t=4s
Ikke den bedste start på en relancering :thumbdown:

Jeg begriber ikke at man sender sådan noget på markedet før det er gennemtestet... det er umådelig dårlig reklame.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Pemso
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 6. feb 2017, 19:58
Interesser: Revolvere og genladning
Geografisk sted: Køge
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 10 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Pemso » 25. jan 2020, 15:41

Ras.Killing skrev:
25. jan 2020, 01:43
Pemso skrev:
24. jan 2020, 17:12
Colt er begyndt at tilbagekalde dem pga. tekniske problemer..... Der er flere der har alvorlige problemer med dem.

https://www.youtube.com/watch?v=YxWNDiTY6Xs&t=4s
Ikke den bedste start på en relancering :thumbdown:

Jeg begriber ikke at man sender sådan noget på markedet før det er gennemtestet... det er umådelig dårlig reklame.
Som Hickok45 siger - så fandt man ud af hvordan en revolver skulle fungere i ca 1840 - så det burde sku være muligt at produceren en fungerende revolver i 2020.... :smile:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: The Colt Python is back

Indlæg af Ras.Killing » 25. jan 2020, 16:29

Pemso skrev:
25. jan 2020, 15:41
Ras.Killing skrev:
25. jan 2020, 01:43
Pemso skrev:
24. jan 2020, 17:12
Colt er begyndt at tilbagekalde dem pga. tekniske problemer..... Der er flere der har alvorlige problemer med dem.

https://www.youtube.com/watch?v=YxWNDiTY6Xs&t=4s
Ikke den bedste start på en relancering :thumbdown:

Jeg begriber ikke at man sender sådan noget på markedet før det er gennemtestet... det er umådelig dårlig reklame.
Som Hickok45 siger - så fandt man ud af hvordan en revolver skulle fungere i ca 1840 - så det burde sku være muligt at produceren en fungerende revolver i 2020.... :smile:
Men er Colts revolvere ikke også mere kompliceret end hvad godt er? (De nyere vel at bemærke - ikke lige dem fra 1840 :biggrin: )

Vi har en tidligere våbensmed som medlem i vores forening. Han har tit fortalt om, hvor super lækker sådan en Colt Python er bygget... og lige så elendig den er, når først noget går i stykker.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar