Borgerforslag om jagttid på skarv.

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Boerge » 11. nov 2019, 10:48

Støt dette forslag - sæt det ind på din FB profil, og opfordre venner og bekendte til at støtte:

https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoe ... IpmWSFMwoM
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Bofhenator » 11. nov 2019, 11:09

Jeg mener ikke fuglebeskyttelsesderiktivet giver mulighed for jagttid på skarv, så den skal rykkes op på EU niveau. Desværre.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Boerge » 11. nov 2019, 11:41

Du har sikkert ret Bofhenator - men måske kunne det give et hint til politikerne om, at det måske var på tide at overveje at se på nogle af de meningsløse indskrænkninger fra EU af dansk suverænitet og selvbestemmelsesret!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Høker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 10. jan 2010, 22:10
Interesser: Pistol / IPSC
Geografisk sted: Stoholm Jyll. Dk.
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Høker » 11. nov 2019, 12:28

Boerge skrev:
11. nov 2019, 11:41
Du har sikkert ret Bofhenator - men måske kunne det give et hint til politikerne om, at det måske var på tide at overveje at se på nogle af de meningsløse indskrænkninger fra EU af dansk suverænitet og selvbestemmelsesret!
Så er der sq nogle der snart skal til at stemme anderledes,
[Fjernet af Moderator]
og det ser det svære ud til at de fleste danske politikkere er klar til knæfald for Eu i et hvert henseende..

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Bobo » 11. nov 2019, 12:35

Jeg har regulerings tilladelse på skarv. (disclaimer)
Det der undrer mig er, at det blev nemt af få, efter at en biolog bekendtgjorde at skarver spiser de fisk der bliver udsat i vandløb og udmundinger.
Big surprice, vi må gøre noget. :wall:
Flere lavere uddannede personer har i mange år været bekendt med at skarver spiser fisk :oops:
Men det er en stats støttet udsætning ( som jeg fuldt ud går ind for ) men burde godsejeren der sætter fasaner ud så ikke have lov at skyde duehøg ?
Nej selvfølgelig ikke, for duehøgen er flot og fascinerende ( og det synes jeg også), mens skarven bare er en ulækker og ildelugtende møgfugl (og det synes jeg måske også :blink: )
Men det moderne syn på fauna er meget opdelt i ønsket og uønsket art, bestemt af nogle meget subjektive holdninger. :getout:
Bobo ------ Igen uden billeder

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af PSindrup » 11. nov 2019, 12:44

Bofhenator skrev:
11. nov 2019, 11:09
Jeg mener ikke fuglebeskyttelsesderiktivet giver mulighed for jagttid på skarv, så den skal rykkes op på EU niveau. Desværre.
Er du sikker på at skarven er dækket ind under fuglebeskyttelsesderiktivet?
Hvis den var det, kan det undre at det gives reguleringstilladelser til at bortskyde den …

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af PSindrup » 11. nov 2019, 12:55

Boerge skrev:
11. nov 2019, 10:48
Støt dette forslag - sæt det ind på din FB profil, og opfordre venner og bekendte til at støtte:

https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoe ... IpmWSFMwoM
Delt på FB (og underskrevet)

Peter

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Bofhenator » 11. nov 2019, 13:00

PSindrup skrev:
11. nov 2019, 12:44
Bofhenator skrev:
11. nov 2019, 11:09
Jeg mener ikke fuglebeskyttelsesderiktivet giver mulighed for jagttid på skarv, så den skal rykkes op på EU niveau. Desværre.
Er du sikker på at skarven er dækket ind under fuglebeskyttelsesderiktivet?
Hvis den var det, kan det undre at det gives reguleringstilladelser til at bortskyde den …

Peter
Temmelig, direktivet giver nemlig mulighed for regulering:
Fuglebeskyttelses- og habitatdirektivet lægger gennem dansk lovgivning rammerne for forvaltningen af skarv i Danmark. Fuglebeskyttelsesdirektivet forpligter os til at udpege beskyttelsesområder for skarv, der optræder som en regelmæssigt tilbagevendende trækfugleart i antal af international eller national betydning. Direktivet giver ikke mulighed for, at der åbnes for en jagttid på skarven, men giver mulighed for at problemer, forårsaget af skarv eksempelvis i relation til fiskeriinteresser løses eller afhjælpes.
Ovenstående er fra forvaltningsplanen for skarv.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af PSindrup » 11. nov 2019, 13:02

Bofhenator skrev:
11. nov 2019, 13:00
PSindrup skrev:
11. nov 2019, 12:44
Bofhenator skrev:
11. nov 2019, 11:09
Jeg mener ikke fuglebeskyttelsesderiktivet giver mulighed for jagttid på skarv, så den skal rykkes op på EU niveau. Desværre.
Er du sikker på at skarven er dækket ind under fuglebeskyttelsesderiktivet?
Hvis den var det, kan det undre at det gives reguleringstilladelser til at bortskyde den …

Peter
Temmelig, direktivet giver nemlig mulighed for regulering:
Fuglebeskyttelses- og habitatdirektivet lægger gennem dansk lovgivning rammerne for forvaltningen af skarv i Danmark. Fuglebeskyttelsesdirektivet forpligter os til at udpege beskyttelsesområder for skarv, der optræder som en regelmæssigt tilbagevendende trækfugleart i antal af international eller national betydning. Direktivet giver ikke mulighed for, at der åbnes for en jagttid på skarven, men giver mulighed for at problemer, forårsaget af skarv eksempelvis i relation til fiskeriinteresser løses eller afhjælpes.
Ovenstående er fra forvaltningsplanen for skarv.
Bingo! :razz:

Peter

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Bobo » 11. nov 2019, 13:28

Bofhenator skrev:
11. nov 2019, 13:00
PSindrup skrev:
11. nov 2019, 12:44
Bofhenator skrev:
11. nov 2019, 11:09
Jeg mener ikke fuglebeskyttelsesderiktivet giver mulighed for jagttid på skarv, så den skal rykkes op på EU niveau. Desværre.
Er du sikker på at skarven er dækket ind under fuglebeskyttelsesderiktivet?
Hvis den var det, kan det undre at det gives reguleringstilladelser til at bortskyde den …

Peter
Temmelig, direktivet giver nemlig mulighed for regulering:
Fuglebeskyttelses- og habitatdirektivet lægger gennem dansk lovgivning rammerne for forvaltningen af skarv i Danmark. Fuglebeskyttelsesdirektivet forpligter os til at udpege beskyttelsesområder for skarv, der optræder som en regelmæssigt tilbagevendende trækfugleart i antal af international eller national betydning. Direktivet giver ikke mulighed for, at der åbnes for en jagttid på skarven, men giver mulighed for at problemer, forårsaget af skarv eksempelvis i relation til fiskeriinteresser løses eller afhjælpes.
Ovenstående er fra forvaltningsplanen for skarv.
Jeg bliver så træt, så træt - når jeg ser det på skrift
Vi får klap på skulderen når vi afliver en mink eller mårhund, uanset at de har nyfødte unger.
Men krager eller måger der plyndrer en viberede må vi ikke røre.
Viberne har ikke noget at skulle have sagt :wall:
Bobo ------ Igen uden billeder

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Cpt » 11. nov 2019, 14:00

Bobo skrev:
11. nov 2019, 12:35
Jeg har regulerings tilladelse på skarv. (disclaimer)
Det der undrer mig er, at det blev nemt af få, efter at en biolog bekendtgjorde at skarver spiser de fisk der bliver udsat i vandløb og udmundinger.
Big surprice, vi må gøre noget. :wall:
Flere lavere uddannede personer har i mange år været bekendt med at skarver spiser fisk :oops:
Men det er en stats støttet udsætning ( som jeg fuldt ud går ind for ) men burde godsejeren der sætter fasaner ud så ikke have lov at skyde duehøg ?
Nej selvfølgelig ikke, for duehøgen er flot og fascinerende ( og det synes jeg også), mens skarven bare er en ulækker og ildelugtende møgfugl (og det synes jeg måske også :blink: )
Men det moderne syn på fauna er meget opdelt i ønsket og uønsket art, bestemt af nogle meget subjektive holdninger. :getout:
Man kunne måske argumentere for at de statslige fiske udsætninger er et forsøg på at rode bod på tidligere tiders synder (ødelæggelsen af vandløbene) og dermed blot returnere noget fauna til før den blev smadret.. Jeg er ikke fugle ekspert, men mig bekendt kan man næppe hævde det samme omkring fasanerne?

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af TheDarkSide » 11. nov 2019, 14:22

Cpt skrev:
11. nov 2019, 14:00
Bobo skrev:
11. nov 2019, 12:35
Jeg har regulerings tilladelse på skarv. (disclaimer)
Det der undrer mig er, at det blev nemt af få, efter at en biolog bekendtgjorde at skarver spiser de fisk der bliver udsat i vandløb og udmundinger.
Big surprice, vi må gøre noget. :wall:
Flere lavere uddannede personer har i mange år været bekendt med at skarver spiser fisk :oops:
Men det er en stats støttet udsætning ( som jeg fuldt ud går ind for ) men burde godsejeren der sætter fasaner ud så ikke have lov at skyde duehøg ?
Nej selvfølgelig ikke, for duehøgen er flot og fascinerende ( og det synes jeg også), mens skarven bare er en ulækker og ildelugtende møgfugl (og det synes jeg måske også :blink: )
Men det moderne syn på fauna er meget opdelt i ønsket og uønsket art, bestemt af nogle meget subjektive holdninger. :getout:
Man kunne måske argumentere for at de statslige fiske udsætninger er et forsøg på at rode bod på tidligere tiders synder (ødelæggelsen af vandløbene) og dermed blot returnere noget fauna til før den blev smadret.. Jeg er ikke fugle ekspert, men mig bekendt kan man næppe hævde det samme omkring fasanerne?
Debatten om "skydefugle" er ikke så sort/hvid, som mange ellers gør den til. Jeg har endog hørt jægere der påstår de ikke skyder udsatte fasaner, kun vilde :fun: Men nej - Fasaner er ikke naturligt hjemmehørende. Men den biodiversitet som fasanjagt medfører er betydelig. Hvis godserne ikke måtte sætte fasaner ud, så ville der ikke være et læhegn, remise eller vildtager på deres jord, kun golde marker. Sådan lidt hårdt trukket op i hvert fald.

Så snart vi mennesker piller ved noget, så er det jo ikke naturligt. Uanset om det er at brænde skove, plante ny skov, skyde skarver, udsætte ørreder, lave "naturgenopretning" osv. Alt sammen en masse "unaturlige" aktiviter for at fremme noget vi ønsker. Sådan er det bare.
Udpeger man et område til urørt natur, ja, så ender det jo normalt i konflikter med naboerne. Så skal der alligevel pilles lidt i naturen for at den ikke er til for megen gene :giggle:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af PSindrup » 11. nov 2019, 14:36

Cpt skrev:
11. nov 2019, 14:00
Bobo skrev:
11. nov 2019, 12:35
Jeg har regulerings tilladelse på skarv. (disclaimer)
Det der undrer mig er, at det blev nemt af få, efter at en biolog bekendtgjorde at skarver spiser de fisk der bliver udsat i vandløb og udmundinger.
Big surprice, vi må gøre noget. :wall:
Flere lavere uddannede personer har i mange år været bekendt med at skarver spiser fisk :oops:
Men det er en stats støttet udsætning ( som jeg fuldt ud går ind for ) men burde godsejeren der sætter fasaner ud så ikke have lov at skyde duehøg ?
Nej selvfølgelig ikke, for duehøgen er flot og fascinerende ( og det synes jeg også), mens skarven bare er en ulækker og ildelugtende møgfugl (og det synes jeg måske også :blink: )
Men det moderne syn på fauna er meget opdelt i ønsket og uønsket art, bestemt af nogle meget subjektive holdninger. :getout:
Man kunne måske argumentere for at de statslige fiske udsætninger er et forsøg på at rode bod på tidligere tiders synder (ødelæggelsen af vandløbene) og dermed blot returnere noget fauna til før den blev smadret.. Jeg er ikke fugle ekspert, men mig bekendt kan man næppe hævde det samme omkring fasanerne?
Fasanerne er ret beset en invasiv art (eller i det mindste en "udsat" art) - så nej.

Jeg syntes derimod det er fint at man forsøger at rette op på fortidens synder …

Peter

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Ras.Killing » 11. nov 2019, 15:14

Jeg har også en reguleringstilladelse til skarv. Den var ikke svær at få :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Langenge » 11. nov 2019, 18:08

Direkte sakset fra http://www.dls-jagt.dk/jagt/opskrifter
Mums :razz:

4 skarvbryster.
Vand
1 kop eddike
Sukker
Smør.
1 æble
1 gulerod
En tot persille
1 strøgen spiseske honning
Meljævning
Ribsgelé
Kartofler
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Tralle
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 138
Tilmeldt: 9. jan 2009, 19:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Ribe
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Tralle » 13. nov 2019, 14:11

Det er som med bramgæs og duer, det er kun proforma fredninger.
Rent beaukrati, alle der kan møde kriterierne får en tilladelse.
Vanvittigt spild af skattekroner.

Brugeravatar
1407
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 124
Tilmeldt: 27. apr 2013, 12:45
Interesser: Jagt og Historiskskydning
Geografisk sted: sydvest jylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af 1407 » 21. nov 2019, 00:38

nu spørger jeg direkte, kan man få tilladelse til regulering af skarv på søterritoriet ? . jeg da med gælde tage et par stykker. jeg forstår ærlig talt ikke man ikke regulere lidt i bestanden der har slået sig ned på kidholme. havet omkring er næsten dødt. (af flere årsager) .
mvh 1407
old soldier never die, they just fade away
Anschütz 1407
Mauser k98k
CarlGustaf 6,5 x 55
Enfield p14 303"
Lanber Norlett 12/70

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Ras.Killing » 21. nov 2019, 01:16

1407 skrev:
21. nov 2019, 00:38
nu spørger jeg direkte, kan man få tilladelse til regulering af skarv på søterritoriet ? . jeg da med gælde tage et par stykker. jeg forstår ærlig talt ikke man ikke regulere lidt i bestanden der har slået sig ned på kidholme. havet omkring er næsten dødt. (af flere årsager) .
Ja det kan du. Som udgangspunkt på to forskellige grundlag.

1. De truer den fauna de befinder sig i. Altså en trussel over for andre (sårbare) arter. F.eks stalling eller ål.

2. Hvis du er fritidsfisker kan du få tilladelse til alt regulere dem inde for 1000m af dine garn/ruser.

Så kan man selvfølgelig sige det er lidt paradoksalt, at man på den ene hånd kan få tilladelse til at regulere skarven, da den truer ålen... samtidig med at man kan få tilladelse til at skyde skarven, for at den ikke fanger alle de ål man selv vil fange :giggle:
Senest rettet af Ras.Killing 21. nov 2019, 21:31, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
1407
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 124
Tilmeldt: 27. apr 2013, 12:45
Interesser: Jagt og Historiskskydning
Geografisk sted: sydvest jylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af 1407 » 21. nov 2019, 20:34

Ras.Killing skrev:
21. nov 2019, 01:16
1407 skrev:
21. nov 2019, 00:38
nu spørger jeg direkte, kan man få tilladelse til regulering af skarv på søterritoriet ? . jeg da med gælde tage et par stykker. jeg forstår ærlig talt ikke man ikke regulere lidt i bestanden der har slået sig ned på kidholme. havet omkring er næsten dødt. (af flere årsager) .
Ja det kan du. Som udgangspunkt på to forskellige grundlag.

1. De truer den fauna de befinder sig i. Altså en trussel over for andre (sårbare) arter. F.eks stalling eller ål.

2. Hvis du er fritidsfisker kan du få tilladelse til alt regulere dem inde for 1000m af dine garn/ruser.

Så kan man selvfølgelig sige det er lidt paradoksalt, at man kan på den ene hånd kan få tilladelse til at regulere skarven, da den truer ålen... samtidig med at man kan få tilladelse til at skyde skarven, for at den ikke fanger alle de ål man selv vil fange :giggle:
Jeg må have købt mig et par fiskenet,
mvh 1407
old soldier never die, they just fade away
Anschütz 1407
Mauser k98k
CarlGustaf 6,5 x 55
Enfield p14 303"
Lanber Norlett 12/70

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af RKN » 22. nov 2019, 07:05

Jeg var en smut ved Ryå i går morges. Der lettede lige 8 stk skarver, så de har mæsket sig i abbore, for jeg fangede nemlig ikke nogen. :inspect:

Må heller få søgt den tilladelse, så kan de komme i gryden, de tyv fiskere :mob:
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af PSindrup » 22. nov 2019, 07:51

RKN skrev:
22. nov 2019, 07:05
Jeg var en smut ved Ryå i går morges. Der lettede lige 8 stk skarver, så de har mæsket sig i abbore, for jeg fangede nemlig ikke nogen. :inspect:

Må heller få søgt den tilladelse, så kan de komme i gryden, de tyv fiskere :mob:
Hvem ejer de arealer hvor du så skarven?

Kan man få reguleringstilladelse på skarv, på "anden mands jord" - hvis jorden er privatejet?

Peter

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Ras.Killing » 22. nov 2019, 12:04

PSindrup skrev:
22. nov 2019, 07:51
RKN skrev:
22. nov 2019, 07:05
Jeg var en smut ved Ryå i går morges. Der lettede lige 8 stk skarver, så de har mæsket sig i abbore, for jeg fangede nemlig ikke nogen. :inspect:

Må heller få søgt den tilladelse, så kan de komme i gryden, de tyv fiskere :mob:
Hvem ejer de arealer hvor du så skarven?

Kan man få reguleringstilladelse på skarv, på "anden mands jord" - hvis jorden er privatejet?

Peter
Det vil være ejeren der skal søge om tilladelsen. Eller i forbindelse med fiskeri så er det fiskeren.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af PSindrup » 22. nov 2019, 12:25

Ras.Killing skrev:
22. nov 2019, 12:04
PSindrup skrev:
22. nov 2019, 07:51
RKN skrev:
22. nov 2019, 07:05
Jeg var en smut ved Ryå i går morges. Der lettede lige 8 stk skarver, så de har mæsket sig i abbore, for jeg fangede nemlig ikke nogen. :inspect:

Må heller få søgt den tilladelse, så kan de komme i gryden, de tyv fiskere :mob:
Hvem ejer de arealer hvor du så skarven?

Kan man få reguleringstilladelse på skarv, på "anden mands jord" - hvis jorden er privatejet?

Peter
Det vil være ejeren der skal søge om tilladelsen. Eller i forbindelse med fiskeri så er det fiskeren.
Kan man blot med "fiskeretten" søge reguleringstilladelse?

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af C-X » 22. nov 2019, 12:29

Altså, når der nu er frit fiskeri i nedre del af Gudenåen, så burde der også være fri regulering af skarv! :hunter:

Jeg kan faktisk godt li' skarven, det er en fantastisk spændende fugl, men det kan simpelthen ikke passe, at vi skal miste endemiske fiskestammer, pga. den forslugne ålekrage skal være fredet i så enormt antal.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Borgerforslag om jagttid på skarv.

Indlæg af Ras.Killing » 22. nov 2019, 12:30

Det vil jeg mene. Og så skal du selvfølgelig bar leve op til de ting der står i tilladelsen. Ved ikke om der er nogen garanti for at få den, mon ikke de også vurdere hvor mange skarv der er i det område du søger på.

De kræver ikke dokumentation om fritidsfiskertegn ell. lign., men det er en forudsætning for at kunne regulere lovligt, da du får tilladelsen til at regulere inde for 1000m af aktive garn eller ruser.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar