Import af pistol fra Tyskland?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Frantz » 20. jul 2019, 20:27

Dette må klart være Martin......
67336898_2389953284556161_2900411674349535232_n.jpg
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 26. aug 2019, 20:40

Lige en lille Update. Modtog i sidste uge et betalings link til SKV. Ringede så til SKV idag for at høre hvornår jeg kunne søge våbenpas på den nye skyder, jeg fik så at vide at våbnet ikke var på den godkendte våbenliste. Og min formand havde modtaget en mail med krav om dokumentation i form af billeder på våbnets udsende.

Vi fik en lille snak om våbnet, men i farten glemte jeg at spørge om hvilken betydning og evt ekstra ventetid dette ville medføre :wall: :fun:

Noget der har oplevet det samme? Og hvad var jeres erfaringer?

Vil ikke ringe og forstyrre de flinke travle dammer igen, de har vist nok at se til :biggrin:
“Der var et egern!”

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af O27 » 26. aug 2019, 21:24

Det er da alligevel pænt træls

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Raptor357 » 26. aug 2019, 21:41

Martin G skrev:
26. aug 2019, 20:40
Lige en lille Update. Modtog i sidste uge et betalings link til SKV. Ringede så til SKV idag for at høre hvornår jeg kunne søge våbenpas på den nye skyder, jeg fik så at vide at våbnet ikke var på den godkendte våbenliste. Og min formand havde modtaget en mail med krav om dokumentation i form af billeder på våbnets udsende.

Vi fik en lille snak om våbnet, men i farten glemte jeg at spørge om hvilken betydning og evt ekstra ventetid dette ville medføre :wall: :fun:

Noget der har oplevet det samme? Og hvad var jeres erfaringer?

Vil ikke ringe og forstyrre de flinke travle dammer igen, de har vist nok at se til :biggrin:
Jeg har prøvet det, og det tog 2 dage, så fortalte de at den ikke kunne bruges til en godkendt diciplin hos dgi, så blev den søgt hos unionen og gled lige igennem. Det kostede totalt 2-3 uger. Og 2x SKV gebyr :evil: :mad: :evil:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 26. aug 2019, 23:36

Raptor357 skrev:
26. aug 2019, 21:41
Martin G skrev:
26. aug 2019, 20:40
Lige en lille Update. Modtog i sidste uge et betalings link til SKV. Ringede så til SKV idag for at høre hvornår jeg kunne søge våbenpas på den nye skyder, jeg fik så at vide at våbnet ikke var på den godkendte våbenliste. Og min formand havde modtaget en mail med krav om dokumentation i form af billeder på våbnets udsende.

Vi fik en lille snak om våbnet, men i farten glemte jeg at spørge om hvilken betydning og evt ekstra ventetid dette ville medføre :wall: :fun:

Noget der har oplevet det samme? Og hvad var jeres erfaringer?

Vil ikke ringe og forstyrre de flinke travle dammer igen, de har vist nok at se til :biggrin:
Jeg har prøvet det, og det tog 2 dage, så fortalte de at den ikke kunne bruges til en godkendt diciplin hos dgi, så blev den søgt hos unionen og gled lige igennem. Det kostede totalt 2-3 uger. Og 2x SKV gebyr :evil: :mad: :evil:
Nåå så der da håb forude. Da de hørte det var en 2011 blev samtalen dog mere afslappet. Så håber på det går :bowdown:

Hvilket våben havde du igennem, hvis man må være så fræk at spørge :razz:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 7. okt 2019, 23:08

Update.

Så skulle tilladelse være færdigbehandlet, så de sidste små trin er stortset op til posten :neutral:
“Der var et egern!”

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af T-REX » 8. okt 2019, 02:12

Martin G skrev:
7. okt 2019, 23:08
Update.

Så skulle tilladelse være færdigbehandlet, så de sidste små trin er stortset op til posten :neutral:
Jeg håber, at du enten selv afhenter den, eller at du får den tilsendt, med en våbengodkendt speditør.
At bruge "Pesten" er yderst risikabelt.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Bofhenator » 8. okt 2019, 06:08

JRexA skrev:
8. okt 2019, 02:12
Martin G skrev:
7. okt 2019, 23:08
Update.

Så skulle tilladelse være færdigbehandlet, så de sidste små trin er stortset op til posten :neutral:
Jeg håber, at du enten selv afhenter den, eller at du får den tilsendt, med en våbengodkendt speditør.
At bruge "Pesten" er yderst risikabelt.
Men det er posten der kommer med SKV kortet...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 8. okt 2019, 06:26

JRexA skrev:
8. okt 2019, 02:12
Martin G skrev:
7. okt 2019, 23:08
Update.

Så skulle tilladelse være færdigbehandlet, så de sidste små trin er stortset op til posten :neutral:
Jeg håber, at du enten selv afhenter den, eller at du får den tilsendt, med en våbengodkendt speditør.
At bruge "Pesten" er yderst risikabelt.
Henter selv på våbenpas. Det var det nye kort/papirarbejde der er op til posten :giggle:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Fast Fumble » 8. okt 2019, 09:10

Martin G skrev:
8. okt 2019, 06:26
Henter selv på våbenpas.
Kan man hente på våbenpas? Hvordan fungerer det? Kan du få skrevet pistolen i våbenpas, når du ikke har SKV2 på den?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af T-REX » 8. okt 2019, 11:27

Han får vel
  1. Importtiladelse
  2. SKV2
  3. Våbenpas
Og derefter afhentes (Mindes at have set denne metode, i andre tråde)
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 8. okt 2019, 12:35

JRexA skrev:
8. okt 2019, 11:27
Han får vel
  1. Importtiladelse
  2. SKV2
  3. Våbenpas
Og derefter afhentes (Mindes at have set denne metode, i andre tråde)
Præcis :rock:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 8. okt 2019, 12:37

Fast Fumble skrev:
8. okt 2019, 09:10
Martin G skrev:
8. okt 2019, 06:26
Henter selv på våbenpas.
Kan man hente på våbenpas? Hvordan fungerer det? Kan du få skrevet pistolen i våbenpas, når du ikke har SKV2 på den?

Man kan vist nok få foreningsvåben skrevet i passet.


Men som JRexA skrev, så er det måden jeg henter den på
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Fast Fumble » 8. okt 2019, 14:13

Martin G skrev:
8. okt 2019, 12:37
Fast Fumble skrev:
8. okt 2019, 09:10
Martin G skrev:
8. okt 2019, 06:26
Henter selv på våbenpas.
Kan man hente på våbenpas? Hvordan fungerer det? Kan du få skrevet pistolen i våbenpas, når du ikke har SKV2 på den?
Man kan vist nok få foreningsvåben skrevet i passet.
Ja, det kan man, men foreningsvåben er jo også på SKV, og det er en nyindkøbt pistol, som ikke er importeret endnu, vel ikke?
Men modellen med SKV2 først, så våbenpas, så afhentning, havde jeg ikke lige gennemskuet. Det er jo pænt lang ventetid på en import, og ... nåja, det rakte min tårmodighed nok ikke til :-)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 8. okt 2019, 15:35

Fast Fumble skrev:
8. okt 2019, 14:13
Martin G skrev:
8. okt 2019, 12:37
Fast Fumble skrev:
8. okt 2019, 09:10
Martin G skrev:
8. okt 2019, 06:26
Henter selv på våbenpas.
Kan man hente på våbenpas? Hvordan fungerer det? Kan du få skrevet pistolen i våbenpas, når du ikke har SKV2 på den?
Man kan vist nok få foreningsvåben skrevet i passet.
Ja, det kan man, men foreningsvåben er jo også på SKV, og det er en nyindkøbt pistol, som ikke er importeret endnu, vel ikke?
Men modellen med SKV2 først, så våbenpas, så afhentning, havde jeg ikke lige gennemskuet. Det er jo pænt lang ventetid på en import, og ... nåja, det rakte min tårmodighed nok ikke til :-)

Det har faktisk kun taget 4 dage længere end en normal grov SKV2 behandling. Et andet medlem betalte samme dag som mig og modtog kort i sidste uge :biggrin:

Jeg skal så lige have kørt et våbenpas igennem også..

Der var desværre ikke andet at gøre, hvis det var den model jeg ville ha, ja så måtte den hjem fra udlandet. De danske forhandlere jeg havde fat i kunne hvertfald ikke, prøvede også ved våbensmeden.

Efter hvad jeg har kunne finde frem til. Så er STI lige stoppet med at producere dem (knap 2000units) :???: og kan se at den tyske STI importør forventer endnu en lille leverance.

Tænker næsten kun der kommer én i DK :biggrin: og den skal hvertfald nok blive brugt 🤠 bare lidt trist den går i open pga. Længden... men den kan jo så tilgengæld hold major PF på hidsig hjemmerullede 😬
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Fast Fumble » 8. okt 2019, 16:03

Martin G skrev:
8. okt 2019, 15:35
Tænker næsten kun der kommer én i DK :biggrin: og den skal hvertfald nok blive brugt 🤠 bare lidt trist den går i open pga. Længden... men den kan jo så tilgengæld hold major PF på hidsig hjemmerullede 😬
Æh, hvad?!? Er den ikke til Standard? Det var da fjollet!
Nå, frem med vinkelsliberen, hvis du korter beavertail lidt ned, og snitter lidt af bagenden af magwell, så passer den fint i IPSC kassen (overholder målene for Standard), og så er du kørende med en fin skyder!
(Du kan jo købe en ekstra beavertail og magwell, så du kan "bygge den tilbage igen")
Jeg kender flere der har 5,4" Infinity'er som skyder IPSC Standard.

Nu nærlæste jeg lige STI's beskrivelse af pistolen. Den leveres vel ikke i Europa med 22 skuds magasiner, vel? (140mm)
Det er nemlig ikke lovligt mere, de må ikke være på mere end 20 skud. Håber den leveres med 126mm magasiner, de skulle efter sigende kunne indeholde 20 skud standard, mod STI's gamle magasiner på kun 17 skud standard.

Oooh, så ser jeg lige den har Extreme Engineering trigger kit! Det kan du godt glæde dig til, det har jeg også i min Edge, og DET er godt!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 8. okt 2019, 17:29

Fast Fumble skrev:
8. okt 2019, 16:03
Martin G skrev:
8. okt 2019, 15:35
Tænker næsten kun der kommer én i DK :biggrin: og den skal hvertfald nok blive brugt 🤠 bare lidt trist den går i open pga. Længden... men den kan jo så tilgengæld hold major PF på hidsig hjemmerullede 😬
Æh, hvad?!? Er den ikke til Standard? Det var da fjollet!
Nå, frem med vinkelsliberen, hvis du korter beavertail lidt ned, og snitter lidt af bagenden af magwell, så passer den fint i IPSC kassen (overholder målene for Standard), og så er du kørende med en fin skyder!
(Du kan jo købe en ekstra beavertail og magwell, så du kan "bygge den tilbage igen")
Jeg kender flere der har 5,4" Infinity'er som skyder IPSC Standard.

Nu nærlæste jeg lige STI's beskrivelse af pistolen. Den leveres vel ikke i Europa med 22 skuds magasiner, vel? (140mm)
Det er nemlig ikke lovligt mere, de må ikke være på mere end 20 skud. Håber den leveres med 126mm magasiner, de skulle efter sigende kunne indeholde 20 skud standard, mod STI's gamle magasiner på kun 17 skud standard.

Oooh, så ser jeg lige den har Extreme Engineering trigger kit! Det kan du godt glæde dig til, det har jeg også i min Edge, og DET er godt!
Ja har tænkt på at korte den lidt ned. Fik oplyst at den er 230mm :wall:

Det er en EU model med +1000grams aftræk og serienummer på under/over+løb. Samt 4stk 18+2rds

Det er lidt random med specs på den skyder.. STI og Taran markedsførte den med pull weight fra 1.75# til 2.5# trigger. Men den laveste rapporterede vægt fra ejere på diverse US forums er 2.18#, så det er liiiige under de 1000gram. Har dog ikke læst om nogen målt til over 2.5#

Det er dog også noget random om den er leveret på US marked med 126mm eller 140mm mag tubes.

Men ja, den har en masse lækre dele bla. Tooless guidrod og tunet ejector osv :thumbup:

Jeg glæder mig efterhånden også pænt meget til at få den i hænderne :biggrin:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Fast Fumble » 8. okt 2019, 21:54

Martin G skrev:
8. okt 2019, 17:29
Ja har tænkt på at korte den lidt ned. Fik oplyst at den er 230mm :wall:
Det er nu til at løse. Hvis ikke du selv har mod på det, så kan en kompetent våbensmed godt klippe det der skal til på beavertail og magwell, så du kan skyde Standard. Og som sagt, det koster jo ikke en herregård med en ekstra beavertail og magwell.

HPS har en model hvor de er kortet ned:
https://www.hps-guns.de/media/images/hp ... -large.jpg
Martin G skrev:
8. okt 2019, 17:29
Det er en EU model med +1000grams aftræk og serienummer på under/over+løb. Samt 4stk 18+2rds
Fremragende! Så bliver det jo ikke bedre.
Martin G skrev:
8. okt 2019, 17:29
Det er lidt random med specs på den skyder.. STI og Taran markedsførte den med pull weight fra 1.75# til 2.5# trigger. Men den laveste rapporterede vægt fra ejere på diverse US forums er 2.18#, så det er liiiige under de 1000gram. Har dog ikke læst om nogen målt til over 2.5#
Hvis den er under 1000g og du helst vil have den over, så er det ret let, blot ved at justere på den 3-bladede fjeder i grebet, så den trykker lidt hårdere på Sear.
Martin G skrev:
8. okt 2019, 17:29
Men ja, den har en masse lækre dele bla. Tooless guidrod og tunet ejector osv :thumbup:
Funny, det har jeg også i min STI Edge. Dawson Toolless guide rod.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 8. okt 2019, 22:09

De 1000gram genere mig nu ik så meget så længe den bare køre lækkert og knækker som glas :smile:

Jeg har jo en supermatch nu med fuld justerbart aftræk. Og synes ik jeg mærker forskel fra 907gram også op til de 1200gram. Men jo lavere jo bedre, så længe det er sikkert og forsvarligt :thumbup:

Regner dog med at lade min supermatch smutte til fordel for en DVC limited i 9mm. Noget federe med skydere der deler grej når nu man har fået licens :DancingBanana:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Fast Fumble » 9. okt 2019, 08:17

Martin G skrev:
8. okt 2019, 22:09
De 1000gram genere mig nu ik så meget så længe den bare køre lækkert og knækker som glas :smile:

Jeg har jo en supermatch nu med fuld justerbart aftræk. Og synes ik jeg mærker forskel fra 907gram også op til de 1200gram. Men jo lavere jo bedre, så længe det er sikkert og forsvarligt :thumbup:
Aftræksvægt er noget meget individuelt. Jeg har prøvet pistoler med alt fra 1800g ned til 500g, og har fundet ud af at omkring 900g er det der passer mig bedst. Det betyder jo så at jeg må have ne "terræn-fjeder" liggende, så jeg skifter fjeder, når jeg skal til terrænpistol stævne, for der skal den være over 1000g. Men skift af den fjeder har jeg efterhånden så meget rutine i, at det tager max 5 minutter.
Og ja, det vigtigste er at aftrækket "knækker som glas". Det gør et Extreme Engineering hammer/sear.
Martin G skrev:
8. okt 2019, 22:09
Regner dog med at lade min supermatch smutte til fordel for en DVC limited i 9mm. Noget federe med skydere der deler grej når nu man har fået licens :DancingBanana:
Det er en ubetinget fordel til IPSC, at kunne have en reservepistol med, som har samme ergonomi som den man startede ud med. Skift mellem 2 forskellige greb, er noget bøvl, og ender som regel i at den ene pistol ender med at ligge og samle støv i våbenskabet.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 9. okt 2019, 09:46

Ja det 900gram er også det jeg har kørt min supermatch ind på, dejlig let og til at styre samtidig.

Hvad skal der egentlig til for at sænke aftrækket på sådan en 2011?? Man kan jo tilsyneladende bøje fjederen for at øge vægten. Gør det samme sig gældende den anden vej?

Men ja, ens skydere er et must! Er nu rigtig glad for min supermatch, den er dog noget mere levende end de 2011’ere jeg har prøvet. Så der går lidt tid til ved dobbelt tap’s når jeg går efter A zonen på afstand, alternativ skal jeg klappe dem 3 gange. Det gik nu ganske fint til licens kurset, men der er hvertfald tid at hente med en roligere platform.
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Fast Fumble » 9. okt 2019, 10:14

Martin G skrev:
9. okt 2019, 09:46
Hvad skal der egentlig til for at sænke aftrækket på sådan en 2011?? Man kan jo tilsyneladende bøje fjederen for at øge vægten. Gør det samme sig gældende den anden vej?
Ja, det gør det, men pas på at den ikke bliver FOR blød, for så kan den gå full-auto! (Er den kun lidt for blød, begynder den at lave dobbeltskud, eller tabe hammeren til half-notch).
Det er et emne, hvor konsekvenserne ved en fejl kan være lidt vel store, så jeg vil ikke gå ind i metoden her. Den hører nok mere hjemme på en hands-on workshop, eller sådan noget.
Jeg skrev lidt om det for mange år siden her: http://blog.uckfup.dk/2009/11/trigger-tuning/
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 9. okt 2019, 10:16

Nu er jeg ret finger fix, men tror jeg lader en fagmand tage sig af den del så :fun:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af Martin G » 4. nov 2019, 21:49

104 dage senere. Men klap nu i den skyder godt!

Kræver dog noget tilvending :fun:
Vedhæftede filer
8A05F7D5-9BB9-4EF6-968B-4058BF7F625B.jpeg
“Der var et egern!”

BMadsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 366
Tilmeldt: 27. apr 2006, 09:18
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Import af pistol fra Tyskland?

Indlæg af BMadsen » 5. nov 2019, 09:13

Tillykke med den!
Den vil jeg da ikke have noget imod at prøve efter en Dall match engang (selv om det bare er en svag 9'er) :blink:

Besvar