Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af LJ » 11. okt 2019, 15:11

Har længe overvejet en PCP igen og nu er det ved at være tid.
Jeg har indtil videre indskrænket valget til de i overskriften nævnte i 4,5 mm.
Der er fordele ved begge og prisforskellen er til at overkomme.
Erfaringer og råd omkring dem modtages med tak.

Kenneth fugl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. okt 2019, 21:18
Interesser: Hygge skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af Kenneth fugl » 11. okt 2019, 16:22

Hvis du er i nærheden af mig må du gerne prøve min nye Walther Rotex RM8 24 joule. Den er super lækker syntes jeg.

Brugeravatar
ARD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 333
Tilmeldt: 22. sep 2008, 18:52
Geografisk sted: København
Been thanked: 21 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af ARD » 11. okt 2019, 16:26

Du kan også prøve min steyr lp50 men den er ikke helt billig...Hovsa, det var ikke en luftpistol du spurgte til...

Du kan prøve min gamle Walther LG300 Dominator (uden magasin) eller Weihrauch HW100.

Ud fra hvad jeg kan se om Rotex RM8 så ligner den meget Walther 1250 Dominator som har et ikke særligt godt aftræk. Sådan en har jeg haft for længe siden og solgt igen (på grund af det dårlige aftræk).

Mvh. Alex

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af LJ » 11. okt 2019, 20:07

Kenneth fugl skrev:
11. okt 2019, 16:22
Hvis du er i nærheden af mig må du gerne prøve min nye Walther Rotex RM8 24 joule. Den er super lækker syntes jeg.
Meget flot tilbud, som jeg meget vil overveje at tage imod. Det var faktisk netop din, som for alvor gjorde den til kandidat :biggrin:

Det der for mit vedkommende taler for Marauderen er bl.a. dens shroud, så jeg er interesseret i at høre hvor meget en RM8 siger med dæmper på i forhold :smile:

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af LJ » 11. okt 2019, 20:20

ARD skrev:
11. okt 2019, 16:26
Du kan også prøve min steyr LP50 men den er ikke helt billig...Hovsa, det var ikke en luftpistol du spurgte til...

Du kan prøve min gamle Walther LG300 Dominator (uden magasin) eller Weihrauch HW100.

Ud fra hvad jeg kan se om Rotex RM8 så ligner den meget Walther 1250 Dominator som har et ikke særligt godt aftræk. Sådan en har jeg haft for længe siden og solgt igen (på grund af det dårlige aftræk).

Mvh. Alex
Igen, mange tak for tilbuddet! Steyr er generelt noget lækkert smitsomt stads, så den springer jeg helt sikkert over på! :fun:
HW100 er kram men kun aktuel, hvis man kunne finde en fin brugt.
Jeg har rifler og en pænt modificeret 10/22 til det grovere, så det er kun en skyder til have-plinking, hvorfor jeg har sat et max. beløb på 5000,- for selve skyderen.

Igennem diverse reviews og omtale på nettet havde jeg egentlig fået indtryk af at RM8 havde rigtig fin præcision og et hæderligt aftræk men jeg kan godt huske at de ældre Walthere fik kritik for bl.a. deres aftræk, så måske har de ændret det. Ikke at jeg tror det er et matchaftræk men mindre kan også gøre det og hvis ellers der er metalflader i det kunne det nok forbedres lidt :smile:

Kenneth fugl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. okt 2019, 21:18
Interesser: Hygge skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af Kenneth fugl » 12. okt 2019, 00:39

Du er velkommen.
Den siger ikke meget med en lyddæmper på. 😄
Tror sgu næppe naboerne kam høre den. Og den larmer godt uden lyddæmper. 😊 😊 Og jeg syntes aftrækket er helt fint det fungere fint med 2 stage og kan justeres.

Kenneth fugl
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 4. okt 2019, 21:18
Interesser: Hygge skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af Kenneth fugl » 12. okt 2019, 00:42

Ser du også er fra Sjælland. 😊 Jeg skal indskyde og hygge skyde i haven i morgen så du er da velkommen forbi.
Der er endeligt lovet lidt tørvejr. 😊

Du kan fange mig på tlf 30638520.

Mvh Kenneth

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af LJ » 12. okt 2019, 18:29

Hele weekenden er desværre booket med alt andet end den slags hyggelige aktiviteter, så jeg må vende frygteligt tilbage :smile:
Jeg håber du får vindstille tørvejr hele dagen! :fun:

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af Happy » 14. okt 2019, 22:25

LJ skrev:
11. okt 2019, 15:11
Har længe overvejet en PCP igen og nu er det ved at være tid.
Jeg har indtil videre indskrænket valget til de i overskriften nævnte i 4,5 mm.
Der er fordele ved begge og prisforskellen er til at overkomme.
Erfaringer og råd omkring dem modtages med tak.
Personligt har jeg udelukkende gode oplevelser med Walther`s produkter (jeg har et "par "stykker af mærket :giggle: ). Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af LJ » 22. mar 2020, 23:19

Jeg kom aldrig videre med det indkøb og i mellemtiden blev jeg opmærksom på en anden kandidat. Diana Outlaw/Artemis M16. Der skrives mange positive ting om den, både i en fin anmeldelse herinde og andre steder. Kritikpunkterne lader til at være få. Jeg hælder nok mest til Diana´en, da den efter sigende færdiggøres hos Diana og testes der.
Aftrækket skulle være en af forskellene. Diana skulle have et bedre to-trins aftræk. Er der nogen der kan bekræfte det? Evt. andre forskelle (udover skæftet)

Pft.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 03:03

LJ skrev:
11. okt 2019, 15:11
Har længe overvejet en PCP igen og nu er det ved at være tid.
Jeg har indtil videre indskrænket valget til de i overskriften nævnte i 4,5 mm.
Der er fordele ved begge og prisforskellen er til at overkomme.
Erfaringer og råd omkring dem modtages med tak.
Hej igen 🙂 hvis at du kigger lidt længere nede på listen over indlæg, så er der et indlæg om netop artemis-modellen og Diana's forbedrede kina-udgave. Læs hele den tråd, så får svar på dine spørgsmål.

Jeg ring-agter Ikke Diana's Artemis klon eller øvrige Kina-modeller.

Jeg vil dog personligt anbefale dig, at holde fast ved Walther'en. Da at jeg personligt ikke mener, at den endog meget lille positive pris-forskel i Diana'ens favør gi'r nogen (samlet set) god nok grund til, at vælge denne. Og herudover er Walther'en en "buddy-bottle' riffel (i min personlige verden, i sig selv begrundelse nok, til at vælge Artemis-klonen fra.).

Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af LJ » 23. mar 2020, 08:00

Happy skrev:
23. mar 2020, 03:03

Hej igen 🙂 hvis at du kigger lidt længere nede på listen over indlæg, så er der et indlæg om netop artemis-modellen og Diana's forbedrede kina-udgave. Læs hele den tråd, så får svar på dine spørgsmål.

Jeg ring-agter Ikke Diana's Artemis klon eller øvrige Kina-modeller.

Jeg vil dog personligt anbefale dig, at holde fast ved Walther'en. Da at jeg personligt ikke mener, at den endog meget lille positive pris-forskel i Diana'ens favør gi'r nogen (samlet set) god nok grund til, at vælge denne. Og herudover er Walther'en en "buddy-bottle' riffel (i min personlige verden, i sig selv begrundelse nok, til at vælge Artemis-klonen fra.).

Mvh Happy

Jeg har skam læst hele tråden :thumbup:
Flere andre nævner at M16 har et fint 2 trins aftræk, hvor det i tråden nævnes at Diana'en har en forbedret aftrækker. Derfor blev jeg nysgerrig omkring forskellen.

Hvad gør en Buddy-bottle konstruktion bedre end en med almindelig cylinder?

Prisforskellen er underordnet, de ligger alle tre indenfor det budget jeg har sat. Lydniveauet er til gengæld en væsentlig faktor og med shroud og en god dæmper tror jeg Diana'en kan blive temmelig stille :smile:

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af Happy » 23. mar 2020, 08:36

LJ skrev:
23. mar 2020, 08:00
Happy skrev:
23. mar 2020, 03:03

Hej igen 🙂 hvis at du kigger lidt længere nede på listen over indlæg, så er der et indlæg om netop artemis-modellen og Diana's forbedrede kina-udgave. Læs hele den tråd, så får svar på dine spørgsmål.

Jeg ring-agter Ikke Diana's Artemis klon eller øvrige Kina-modeller.

Jeg vil dog personligt anbefale dig, at holde fast ved Walther'en. Da at jeg personligt ikke mener, at den endog meget lille positive pris-forskel i Diana'ens favør gi'r nogen (samlet set) god nok grund til, at vælge denne. Og herudover er Walther'en en "buddy-bottle' riffel (i min personlige verden, i sig selv begrundelse nok, til at vælge Artemis-klonen fra.).

Mvh Happy

Jeg har skam læst hele tråden :thumbup:
Flere andre nævner at M16 har et fint 2 trins aftræk, hvor det i tråden nævnes at Diana'en har en forbedret aftrækker. Derfor blev jeg nysgerrig omkring forskellen.

Hvad gør en Buddy-bottle konstruktion bedre end en med almindelig cylinder?

Prisforskellen er underordnet, de ligger alle tre indenfor det budget jeg har sat. Lydniveauet er til gengæld en væsentlig faktor og med shroud og en god dæmper tror jeg Diana'en kan blive temmelig stille :smile:
Der er givet delte Meninger om hvad som er bedst. Min begrundelse en Boddy-bottle kan kun blive utæt et sted, den anden type beholder to steder.

Du skal 100 procent tage/vælge den model som "fanger" dig personligt mest. Men prøv gerne dem alle først. Og hver ops på at waltheren er forberedt til montage af lyddæmper/også kan monteres med sådanne.

Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Ny PCP, Walther Rotex RM8 eller Benjamin Maqauder?

Indlæg af LJ » 23. mar 2020, 10:04

Happy skrev:
23. mar 2020, 08:36

Der er givet delte Meninger om hvad som er bedst. Min begrundelse en Boddy-bottle kan kun blive utæt et sted, den anden type beholder to steder.

Du skal 100 procent tage/vælge den model som "fanger" dig personligt mest. Men prøv gerne dem alle først. Og hver ops på at waltheren er forberedt til montage af lyddæmper/også kan monteres med sådanne.

Mvh Happy
Utætheder undgår man jo gerne, så det argument kan jeg sagtens følge, det skulle lige passe at man manglede netop den o-ring der blev utæt.
De 2 Walther (træ/syntetisk) leveres med henholdsvis løbsvægt og airstripper monteret, så ja, der sidder et unf gevind klar til dæmper. Jeg tror bare at man kan få en endnu mere støjsvag riffel, hvis den er med shroud :smile:

Besvar