[Besvaret] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Alt om software, sikkerhed, kryptering m.m. Spørg og der er sikkert en der kan hjælpe.
Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

[Besvaret] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 9. okt 2019, 08:15

Baggrund:
Vi har p.t. to Siemens loftmonterede 230V optiske røgalarmer med 9V backupbatteri. Problemet med dem er at når de har lavt batteri, så går de i fuld alarm og det er selvfølgeligt altid om natten :mad: så børn og hund er ved at prutte små grønne grise. En semi-løsning er at jeg har kørt et regime hvor jeg skifter backup-batterierne en gang om året, men på trods af at jeg anvender kvalitetsbatterier, så hænder det at et batteri er under norm-kapacitet og så er fanden løs i laksegade igen . . . :wall: - Lidt uforståligt når der er tale om at batteriet er til backup.
Vi havde tidligere FireXSafety og de havde samme problem, hvorfor jeg skiftede til Siemens :impatient:
Vi har også nogle Jacob Jensen røgalarmer og de lider af samme problem med at når batteriet er lavt, så bliver vi også vækket om natten :wall:
Jeg er med på at røgalarmer skal vedligeholdes, støvsuges m.v. men jeg er pænt træt af at de går "all out" når der enten er lavt batteri eller en eller anden form for fejl.

Findes der en røgalarm til netspænding der ikke går "all out" når backup batteriet er ved at løbe ud? :???:
Det er ikke lykkedes mig at finde nogen, men der er en masse "smarte" alarmer med apps m.v. og de er ikke til netspænding. De kan være alternativ til Jacob Jensen alarmerne, men jeg skal bruge to alarmer til montage og netspænding - De to alarmer skal ikke kobles!
Senest rettet af Kleth 12. okt 2019, 09:24, rettet i alt 1 gang.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Rednex » 9. okt 2019, 09:33

Har du kigget på Cavius fra GreenLine?

Jeg har ingen erfaring med den, men de påstår den kan holde et år på batteri uden 230V forsyning og op til 10 år med 230V forsyning. Når batteriet er ved at løbe tør skulle den udsende et kort bip hvert 48. sekund.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 9. okt 2019, 09:46

Rednex skrev:
9. okt 2019, 09:33
Har du kigget på Cavius fra GreenLine?

Jeg har ingen erfaring med den, men de påstår den kan holde et år på batteri uden 230V forsyning og op til 10 år med 230V forsyning. Når batteriet er ved at løbe tør skulle den udsende et kort bip hvert 48. sekund.
Takker! Det lyder som lige det jeg vil have :thumbup:
Jeg ser lige om der ellers dukker andre gode bud op i tråden :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Raptor357 » 9. okt 2019, 10:44

Siemens brandalarmer til aba anlæg plejer faktisk at være blandt de bedre.
Vores brandalarmer fra harald nyborg skal have nyt 9v batteri ca hvert tredje år. Så der må være noget helt tyre tosset med dit setup. De burde kun skulle have nyt fancy 9v batteri hvert tiende år hvis man bruger 9v lithium batterier.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 9. okt 2019, 11:07

Raptor357 skrev:
9. okt 2019, 10:44
Siemens brandalarmer til aba anlæg plejer faktisk at være blandt de bedre.
Vores brandalarmer fra harald nyborg skal have nyt 9v batteri ca hvert tredje år. Så der må være noget helt tyre tosset med dit setup. De burde kun skulle have nyt fancy 9v batteri hvert tiende år hvis man bruger 9v lithium batterier.
Jeg prøvede med 9V lithium batterier og det var så dem der var under norm kapacitet, for der gik omkring 3mdr og så gik den ene alarm i gang og løsningen var et Panasonic 9V alkaline batteri.
Vi er på det andet sæt af Siemens 230V røgalarmer, så jeg har trods alt lidt erfaring med dem og derfor tænkte jeg at prøve noget andet som ikke er helt så binært i varslingerne.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af PSindrup » 9. okt 2019, 11:16

Der findes faktisk røgalarmer det udelukkende kører på batteri og kan køre i "korrespondance"

Dem jeg har kan vel køre omkring et år, og når batterierne er ved at være døde, så kommer den enkelte alarm med et lille diskret bib en gang hvert minut.

Peter

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 9. okt 2019, 12:25

PSindrup skrev:
9. okt 2019, 11:16
Der findes faktisk røgalarmer det udelukkende kører på batteri og kan køre i "korrespondance"
Det er p.g.a. det relevante bygningsreglement, den gang var der ikke et krav om serieforbindelse af røgalarmanlæg, så det er der ikke kabling til serieforbindelsen og jeg er jeg reelt set ikke interesseret i at de er koblet, for vi kan sagtens høre også når alarmen i stueetagen går, den er få meter fra alarmen på 1.sal men der er et betondæk mellem etagerne så det kan være tvivlsomt om en RF-løsning vil være god nok.
4.3.10
Hver bolig skal udføres med røgalarmanlæg, som er tilsluttet strømforsyningen og med batteribackup.
https://historisk.bygningsreglementet.d ... id450/0/42
4.3.10
Der placeres mindst en røgalarm i hver bolig. For at sikre en hurtig og rettidig alarmering er det vigtigt, at afstanden mellem røgalarmerne ikke er for lang. Ofte er det ikke hensigtsmæssigt, at der er mere end 10 m mellem detektorerne. Er boligen i flere etager, vil det give en hurtigere alarm, hvis der placeres mindst en røgalarm på hver etage. Der er især en risiko for, at en brand ikke bliver opdaget, når personer sover, derfor er det en fordel, hvis røgalarmerne placeres i forbindelse med de værelser, hvor personer sover.
Jeg har ingen grund til at ville af med røgalarmer på netspænding og det er reelt set ikke netspændingen som er problemet.
Og vi har som beskrevet i første post, Jacob Jensen røgalarmer i nær alle rum og de er uden kobling, udelukkende på batteri, anbefalet i Tænks test og de lider af samme boolske eller binære tilgang til alarmering.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af PSindrup » 9. okt 2019, 13:45

:thumbup:

Blot til serviceinfo. til andre: Dem jeg har der kører på batteri kører trådløst korrespondance, og det var faktisk ikke ret dyre.
(Jeg finder gerne det specifikke mærke, hvis nogen skulle være interesseret.)

Peter

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af HR » 9. okt 2019, 15:36

Kleth skrev:
9. okt 2019, 11:07
Raptor357 skrev:
9. okt 2019, 10:44
Siemens brandalarmer til aba anlæg plejer faktisk at være blandt de bedre.
Vores brandalarmer fra harald nyborg skal have nyt 9v batteri ca hvert tredje år. Så der må være noget helt tyre tosset med dit setup. De burde kun skulle have nyt fancy 9v batteri hvert tiende år hvis man bruger 9v lithium batterier.
Jeg prøvede med 9V lithium batterier og det var så dem der var under norm kapacitet, for der gik omkring 3mdr og så gik den ene alarm i gang og løsningen var et Panasonic 9V alkaline batteri.
Vi er på det andet sæt af Siemens 230V røgalarmer, så jeg har trods alt lidt erfaring med dem og derfor tænkte jeg at prøve noget andet som ikke er helt så binært i varslingerne.
Som backup burde der ikke være udtag af strøm overhovedet. Så dit udsagn om at dine lithium batterier var under kapacitet lyder lidt mærkelig. Jeg gad nok vide hvordan systemet tester om der er kapacitet på backup batteriet, og om denne test er tilpasset lithium batterier. De har en lidt anden afladningskurve end alkaliske. Til formålet, hvor shelf life er den vigtigste parameter, burde lithium batterier være det eneste rigtige og jeg kan ikke se nogen grund til at de skulle holde under 10 år.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 9. okt 2019, 20:25

HR skrev:
9. okt 2019, 15:36
Som backup burde der ikke være udtag af strøm overhovedet. Så dit udsagn om at dine lithium batterier var under kapacitet lyder lidt mærkelig. Jeg gad nok vide hvordan systemet tester om der er kapacitet på backup batteriet, og om denne test er tilpasset lithium batterier. De har en lidt anden afladningskurve end alkaliske. Til formålet, hvor shelf life er den vigtigste parameter, burde lithium batterier være det eneste rigtige og jeg kan ikke se nogen grund til at de skulle holde under 10 år.
Jeg er enig, det giver heller ikke mening for mig at vi skal have de problemer med backupbatterier.
Jeg kan iøvrigt se på Amazon.de, for røgalarmer med lithiumbatterier der skulle holde op til 10år, at flere klager over at de går død efter 2,5år og lignende.
Jeg havde heller ikke held med at sætte lithiumbatterier i vejrstationens måleenhed, den kunne ikke holde RF-forbindelsen med lithium men det gik fint med alkaline.
Mine Arlo holder så heldigvis rigtig længe på Lithiumbatterier og det gør vores andet alarmsystem også.

Men hvorfor der er problemer med at batteribackuppen i mine røgalarmer har jeg ingen ide om, som du nævner må det være i forbindelsen med målingen på spændingen. Vi har da et par årlige strømafbrydelser men sjældent noget af betydning og det hænder at vi laver røg i køkkenet der starter alarmen men ikke uden at der er spænding på komfuret o.lig.
Så jeg ved ikke hvad der er skyld i udfordringen. :impatient:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af FrederikF » 9. okt 2019, 20:33

Har du målt på din alarm om den “patter” på batteriet selv om der er netspænding på?

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 9. okt 2019, 21:50

FrederikF skrev:
9. okt 2019, 20:33
Har du målt på din alarm om den “patter” på batteriet selv om der er netspænding på?
Nej det har jeg ikke og jeg ved reelt set ikke hvordan jeg skulle udføre det. Det vil være besværligt at sætte et amperemeter og netspænding på samtidigt uden at modificere røgmelderen og lave et specielt tilslutningskabel.
Men batterier der har siddet et års tid (maj-maj) tester stadig som “OK” med batteritesteren.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Spørgsmål] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 10. okt 2019, 09:58

Så er der bestilt to Cavius Røgalarm 230V RF, så må vi se hvordan det går når de er blevet monteret.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Besvaret]Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 12. okt 2019, 09:39

Og så fik jeg installeret de nye Cavius 230V alarmer, de blev sat op på de eksisterende underlag så det var hurtigt overstået.
Den første jeg trak isoleringstrip’en ud af begyndte at bippe for lavt batteri efter den havde siddet i 4minutter :mad: men det er et piv hvert 48sec så det er væsentligt bedre en den tidligere “all-out” alarm.
Batteriet, et CR2 Duracel Ultra tester iøvrigt OK i en ekstern batteritester :impatient:
Der er to teknologityper, som spontant selvdestruerer når jeg er i nærheden og det er kopimaskiner og åbenbart røgalarmer :rolf:
Jeg prøver lige at bytte rundt på et par batterier og ser hvad der sker, om det er røgmelderen eller batteriet der er FUBAR.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: [Besvaret]Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af DB89 » 12. okt 2019, 10:25

Du er sikker på at den får sine 230V netspænding?

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Besvaret]Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 12. okt 2019, 10:33

DB89 skrev:
12. okt 2019, 10:25
Du er sikker på at den får sine 230V netspænding?
Ja, jeg har købt to og så satte jeg den anden op på strømforsyningen og 7-9-13 kører det :thumbup:
Og jeg har også nu byttet batterier uden at der er kommet advarsler . . . .
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Slettet bruger

Re: [Besvaret]Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Slettet bruger » 12. okt 2019, 10:50

Kleth skrev:
12. okt 2019, 10:33
DB89 skrev:
12. okt 2019, 10:25
Du er sikker på at den får sine 230V netspænding?
Ja, jeg har købt to og så satte jeg den anden op på strømforsyningen og 7-9-13 kører det :thumbup:
Og jeg har også nu byttet batterier uden at der er kommet advarsler . . . .
Får du en advarsel af røgalarmen hvis du slukker for dit hpfi?

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Besvaret]Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 12. okt 2019, 11:09

Jeg får bip når også jeg har skruet den af strømforsyningen. P.t. sidde den anden røgmelder på den samme strømforsyning med det første batteri og indtil videre er der ingen bip for lavt batteri.
Jeg prøvede så for et øjeblik siden, igen at bytte rundt og så begyndte den at bippe igen.

Så jeg har oprettet en RMA sag :impatient: men de nye strømforsyninger er monterede, så jeg ville gerne nøjes med at sende selve censoren tilbage.

Shit happens! Min oplevelse med røgmeldere er bare SNAFU!
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: [Besvaret]Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af DB89 » 12. okt 2019, 11:19

Greenline er normalt ret flinke. Hvis du er heldig så sender de bare en ny og en håndfuld vingummibamser uden at ville have den anden retur.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Besvaret]Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 12. okt 2019, 11:28

DB89 skrev:
12. okt 2019, 11:19
Greenline er normalt ret flinke. Hvis du er heldig så sender de bare en ny og en håndfuld vingummibamser uden at ville have den anden retur.
Så får jeg at se hvorledes BilligVVS vil håndterer det :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Bino
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 617
Tilmeldt: 1. feb 2004, 22:07
Interesser: Flugtskydning,paintball,våben.
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: [Besvaret] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Bino » 12. okt 2019, 17:20

https://www.greenline.dk/k/elartikler/r ... t-rogalarm Vi har 6 af dem i huset, jeg skifter batterier en gang om året. Og de har virket på den måde i 4 år nu.
Ham som var med fra starten.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: [Besvaret] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Kleth » 12. okt 2019, 17:56

Tak :thumbup: og den er ikke 230V, så den opfylder desværre ikke kravet om at køre på husets strømforsyning.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: [Besvaret] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Langenge » 12. okt 2019, 18:14

Kleth skrev:
12. okt 2019, 17:56
Tak :thumbup: og den er ikke 230V, så den opfylder desværre ikke kravet om at køre på husets strømforsyning.
Hvorfor bliver du ved med at insistere på den 230V tilslutning?
Det kan da ikke bare være på grund af et gammelt bygningsreglement?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: [Besvaret] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af DB89 » 12. okt 2019, 18:31

Langenge skrev:
12. okt 2019, 18:14
Kleth skrev:
12. okt 2019, 17:56
Tak :thumbup: og den er ikke 230V, så den opfylder desværre ikke kravet om at køre på husets strømforsyning.
Hvorfor bliver du ved med at insistere på den 230V tilslutning?
Det kan da ikke bare være på grund af et gammelt bygningsreglement?
En byggetilladelse og efterfølgende ibrugtagningstilladelse gives normalt på baggrund af, at man opfylder kravene i det på det tidspunkt gældende bygningsreglement, og de krav kan man normalt ikke bare selv efterfølgende begynde at slække på efter forgodtbefindende.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: [Besvaret] Anbefalinger på røgalarm til netspænding og loftmontage

Indlæg af Langenge » 12. okt 2019, 18:41

DB89 skrev:
12. okt 2019, 18:31
Langenge skrev:
12. okt 2019, 18:14
Kleth skrev:
12. okt 2019, 17:56
Tak :thumbup: og den er ikke 230V, så den opfylder desværre ikke kravet om at køre på husets strømforsyning.
Hvorfor bliver du ved med at insistere på den 230V tilslutning?
Det kan da ikke bare være på grund af et gammelt bygningsreglement?
En byggetilladelse og efterfølgende ibrugtagningstilladelse gives normalt på baggrund af, at man opfylder kravene i det på det tidspunkt gældende bygningsreglement, og de krav kan man normalt ikke bare selv efterfølgende begynde at slække på efter forgodtbefindende.
Øhhhh, okay :smile: Troede man måske kunne afvige til fordel for noget "nyere" :???:
Men jeg indrømmer, at jeg ikke har en skid forstand på det. Bor selv i et hus, som blot er registret som værende "opført før 1870".
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar