Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Cpt » 16. aug 2019, 10:22

Jeg går og overvejer om jeg skal anskaffe mig enten en SIG P320 x five, en CZ Shadow 2 eller en gammel Neuhausen.
Jeg har prøvet de to sidste men ikke P320eren, så hvad er Jeres erfaringer med en P320? Kan man ramme lige så godt med den som de 2 andre? (neuhausen og shadow 2 fandt jeg begge utroligt velskydende med lækre aftræk og ret nemme at ramme med selv første gang man står med dem i hånden).

Henning
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 199
Tilmeldt: 11. okt 2005, 22:53
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 42 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Henning » 16. aug 2019, 13:12

Jeg er så "heldig" at have både P320 og P210-2 (og har tidligere haft CZ -dog Combat sport). Jeg er ikke et sekund i tvivl om du skal gå efter P210. Det "gamle skrammel" som godt nok "kun" har 7 patroners magasin, overgår dem alle. Personligt er jeg temmelig skuffet over P320, og havde forventet mig noget andet.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Flugteren » 16. aug 2019, 13:20

Henning skrev:
16. aug 2019, 13:12
Jeg er så "heldig" at have både P320 og P210-2 (og har tidligere haft CZ -dog Combat sport). Jeg er ikke et sekund i tvivl om du skal gå efter P210. Det "gamle skrammel" som godt nok "kun" har 7 patroners magasin, overgår dem alle. Personligt er jeg temmelig skuffet over P320, og havde forventet mig noget andet.
P210 er i forhold til moderne pistoler nærmest en konkurrencepistol. Håndtilpassede slæder og rammer, komplet stålramme og udmærket balance.

Der er en grund til, at f.eks. Hi-Power pistolerne og P210 var mange år om at blive udskiftet, de er simpelthen bare gode.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Fast Fumble » 16. aug 2019, 14:30

Flugteren skrev:
16. aug 2019, 13:20
Henning skrev:
16. aug 2019, 13:12
Jeg er så "heldig" at have både P320 og P210-2 (og har tidligere haft CZ -dog Combat sport). Jeg er ikke et sekund i tvivl om du skal gå efter P210. Det "gamle skrammel" som godt nok "kun" har 7 patroners magasin, overgår dem alle. Personligt er jeg temmelig skuffet over P320, og havde forventet mig noget andet.
P210 er i forhold til moderne pistoler nærmest en konkurrencepistol. Håndtilpassede slæder og rammer, komplet stålramme og udmærket balance.

Der er en grund til, at f.eks. Hi-Power pistolerne og P210 var mange år om at blive udskiftet, de er simpelthen bare gode.
OP må gerne lige sige noget om hvad han skal bruge pistolen til.
Til baneskydning og PistolTerræn er jeg helt enig med Flugteren, P210 er en fremragende pistol.
Men der er jo discipliner hvor magasinskift eller magasinkapacitet har betydning, og så er P210 designet ikke særlig optimalt.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Cpt » 16. aug 2019, 16:04

Fast Fumble skrev:
16. aug 2019, 14:30
Flugteren skrev:
16. aug 2019, 13:20
Henning skrev:
16. aug 2019, 13:12
Jeg er så "heldig" at have både P320 og P210-2 (og har tidligere haft CZ -dog Combat sport). Jeg er ikke et sekund i tvivl om du skal gå efter P210. Det "gamle skrammel" som godt nok "kun" har 7 patroners magasin, overgår dem alle. Personligt er jeg temmelig skuffet over P320, og havde forventet mig noget andet.
P210 er i forhold til moderne pistoler nærmest en konkurrencepistol. Håndtilpassede slæder og rammer, komplet stålramme og udmærket balance.

Der er en grund til, at f.eks. Hi-Power pistolerne og P210 var mange år om at blive udskiftet, de er simpelthen bare gode.
OP må gerne lige sige noget om hvad han skal bruge pistolen til.
Til baneskydning og PistolTerræn er jeg helt enig med Flugteren, P210 er en fremragende pistol.
Men der er jo discipliner hvor magasinskift eller magasinkapacitet har betydning, og så er P210 designet ikke særlig optimalt.
Det er primært baneskydning og terræn.. Men det kan ikke udelukkes at nogle andre discipliner kunne komme til undervejs.. Til hvilke discipliner tænker du at jeg vil få mere gavn af P320?

En sprit ny P320 er jo billigere end en brugt P210 så jeg kan muligvis godt overtales til en P320, da den også har muligheden for red-dot sigtet og så har p320 jo en noget større tacti-cool factor..
men omvendt ville jeg også bare stå og blive træt af den hvis jeg føler det er pistolen der sætter begrænsningen for min score til skiveskydning.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Ras.Killing » 16. aug 2019, 21:11

Shadow 2 - uden at blinke :thumbup:

Overvej også en CZ Tactical Sport eller Tactical Sport Orange. Samme boldgade som Shadow, men bare udelukkende med et (lækkert) SA aftræk.

P320 er i min optik en polymer pistol som så mange andre, P210 er efterhånden gammel i gårde... selvom et velholdt eksemplar nu er en dejlig skyder.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Bofhenator » 16. aug 2019, 21:24

Til skiveskydning og terræn ville jeg uden at blinke vælge en 210.

Som baggrund kan det tilføjes at jeg selv har en shadow 2 (og har skudt rigtig mange tusind skud med en 210).

Jeg har prøvet et par hundrede knald med en 320 og det er en striker polymer skyder, en nydelig en af slagsen og den kunne godt få lov at komme med mig til de varme lande, men til skydning med 5 skud ad gangen hvor det ikke haster med magasinerne, 210.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Fast Fumble » 16. aug 2019, 22:39

Bofhenator skrev:
16. aug 2019, 21:24
Til skiveskydning og terræn ville jeg uden at blinke vælge en 210.

Som baggrund kan det tilføjes at jeg selv har en shadow 2 (og har skudt rigtig mange tusind skud med en 210).

Jeg har prøvet et par hundrede knald med en 320 og det er en striker polymer skyder, en nydelig en af slagsen og den kunne godt få lov at komme med mig til de varme lande, men til skydning med 5 skud ad gangen hvor det ikke haster med magasinerne, 210.
100% enig.

Polymer-pistoler er tacticool, men elendige til sportsskydning.
Hvis der bliver tale om IPSC eller Tjenestepistol, så ville jeg kigge væk fra P210... Men stadig ikke på polymer. (Begge discipliner har genladning, og der kommer P210 til kort.)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Cpt » 17. aug 2019, 22:37

Jeg kom lige i tanke om at en Pardini GT9 også kan købes brugt i ca samme prisleje.. Den har jeg dog heller ikke prøvet at skyde med men jeg forestiller mig at Pardini laver gode præcisions pistoler. Hvordan ville i vurdere en gt9 til skiveskydning og terræn sammenlignet med de 3 andre? Er det stadig neuhausen som tager førstepladsen? Og er en neuhausen merprisen på omkring 3-4000kr værd?

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Raptor357 » 17. aug 2019, 22:51

Cpt skrev:
17. aug 2019, 22:37
Jeg kom lige i tanke om at en Pardini GT9 også kan købes brugt i ca samme prisleje.. Den har jeg dog heller ikke prøvet at skyde med men jeg forestiller mig at Pardini laver gode præcisions pistoler. Hvordan ville i vurdere en gt9 til skiveskydning og terræn sammenlignet med de 3 andre? Er det stadig neuhausen som tager førstepladsen? Og er en neuhausen merprisen på omkring 3-4000kr værd?
P320 duer ikke til præcisions skydning
P210 af de gamle er en rigtig fin præcisions pistol, men aftrækket er ikke med som et super aftræk, det virker dog.
P210 af de nye. Genladning er blevet nemmere og det er det eneste pæne jeg kan sige om dem.

GT9 er en rigtig fin pistol der kan skyde godt. Jeg har hørt om en enkelt der drillede, ellers er det lutter roser. Jeg vil hellere en GT9 frem for en hvilken somhelst af de andre.
En cz shadow er bedre end en P320, men ikke nogle af de andre. CZ tactical sport er en rigtig fin pistol, men det er ikke en GT9 eller en P210 af de gamle.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Bofhenator » 17. aug 2019, 23:23

Jeg bliver konsekvent ramt af udkastet fra en GT 9 i panden, så prøv den grundigt inden du køber om det også er et issue for dig.

Ud over det er det en glimrende pistol. Jeg kan godt lide grebsvinklen.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Ras.Killing » 18. aug 2019, 00:37

Nu har jet set hvad en bruger her på siden kan præstere med en Shadow 2 :biggrin: når man kan sætte 5 skud i 10’eren på en ISSF 25 skive, og det kan dækkes med 3 plastre... så skal man i hvert fald ikke sige at en Shadow ikke er en præcisions skyder :biggrin:

Indianeren og ikke buen i ved.

Men helt enig i at det ikke er en P210... men nu er en P210 jo heller ikke den hellige gral :numberone:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Raptor357 » 18. aug 2019, 00:43

Bofhenator skrev:
17. aug 2019, 23:23
Jeg bliver konsekvent ramt af udkastet fra en GT 9 i panden, så prøv den grundigt inden du køber om det også er et issue for dig.

Ud over det er det en glimrende pistol. Jeg kan godt lide grebsvinklen.
Jeg har oplevet det på en X-five super match, det var udkasteren der var dårlig/defekt. Den kortsigtede løsning var en kasket, den langsigtede var en ny udtrækker. Den knækkede efter 3-4 måneder, det var ved udskiftningen at jeg opdagede at den ikke skulle kaste hylsteret i panden på skytten.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Cpt » 18. aug 2019, 13:31

Ras.Killing skrev:
18. aug 2019, 00:37
Nu har jet set hvad en bruger her på siden kan præstere med en Shadow 2 :biggrin: når man kan sætte 5 skud i 10’eren på en ISSF 25 skive, og det kan dækkes med 3 plastre... så skal man i hvert fald ikke sige at en Shadow ikke er en præcisions skyder :biggrin:

Indianeren og ikke buen i ved.

Men helt enig i at det ikke er en P210... men nu er en P210 jo heller ikke den hellige gral :numberone:
Var det på 25 meter? For så er det da alvorligt godt skudt :numberone:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Ras.Killing » 18. aug 2019, 15:55

Cpt skrev:
18. aug 2019, 13:31
Ras.Killing skrev:
18. aug 2019, 00:37
Nu har jet set hvad en bruger her på siden kan præstere med en Shadow 2 :biggrin: når man kan sætte 5 skud i 10’eren på en ISSF 25 skive, og det kan dækkes med 3 plastre... så skal man i hvert fald ikke sige at en Shadow ikke er en præcisions skyder :biggrin:

Indianeren og ikke buen i ved.

Men helt enig i at det ikke er en P210... men nu er en P210 jo heller ikke den hellige gral :numberone:
Var det på 25 meter? For så er det da alvorligt godt skudt :numberone:
:blink: jep.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Gunslinger » 18. aug 2019, 18:25

Til alle jer der mener at en P320 blot er en plastic skyder som alle andre og at den ikke kan bruges til præcisionsskydning, bør I lige tage et kig på denne gruppe skudt af Bruce Gray fra Gray Guns. Gruppen er skudt på 50 yards (!) med Gray Guns aftræk i.

Til jer der mener den heller ikke duer til sportsskydning, her en video af undertegnede, ligeledes skudt på 50 yards, ligeledes med Gray Guns aftræk: https://www.youtube.com/watch?v=MdPn1q7oGVY
Vedhæftede filer
P320_50yards.jpg

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Raptor357 » 18. aug 2019, 18:49

Den gruppe er flot, særligt for 50m.
Men en del af det du betaler for ved en match klasse pistol er at tingene virker ud af kassen og beholder præcisionen, også efter 50.000 skud.
Jeg vil stadig holde på at en P320 x-five ikke skal måles sammen med match pistoler.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Ras.Killing » 18. aug 2019, 21:07

Gunslinger skrev:
18. aug 2019, 18:25
Til alle jer der mener at en P320 blot er en plastic skyder som alle andre og at den ikke kan bruges til præcisionsskydning, bør I lige tage et kig på denne gruppe skudt af Bruce Gray fra Gray Guns. Gruppen er skudt på 50 yards (!) med Gray Guns aftræk i.

Til jer der mener den heller ikke duer til sportsskydning, her en video af undertegnede, ligeledes skudt på 50 yards, ligeledes med Gray Guns aftræk: https://www.youtube.com/watch?v=MdPn1q7oGVY
Enig det er fine grupper :thumbup: og god skydning.

Men hånden på hjertet... ville den rigtige skytte ikke kunne lave samme nummer med f.eks. en Glock 34, S&W M&P 2.0, H&K osv. ?

IMO er der ikke den store forskel på de mange polymer pistoler. Nogen er selvfølelig bedre end andre (og P320 er uden tvivl i den rigtige ende), men når alt kommer til alt... så er det den samme boldgade.

Du må da give mig ret i, at der er en væsentlig forskel på f.eks en P320 og så en X-Five / X-Six Supermatch?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Henning
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 199
Tilmeldt: 11. okt 2005, 22:53
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 42 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Henning » 18. aug 2019, 23:03

"Du må da give mig ret i, at der er en væsentlig forskel på f.eks en P320 og så en X-Five / X-Six Supermatch?" ..... :numberone: :numberone:

Det er kloge ord .... Og hvis vi nu skal vende tilbage til den standart indkøbte pistol - Ikke noget med et eller andet "ekstra indkøbt" aftræk - men det P320 er født med .... Det er sgu helt ærligt ikke noget at råbe hurra for ..... Og jo - så snakker vi FASTE SIGTEMIDLER ... og ikke P320 med Romeo1 - så tror jeg faktisk også jeg kunne lave det samme træfbillede.
Så er der et af de ærede medlemmer som "hakker" lidt på aftrækket af P210 .... det er altså bare op med hanen, og spænde/løsne lidt på skruen - så får man lige det aftræk man vil have .... Jeg mener bestemt ikke P210 er "hellig gral" - Jeg syndes også selv den ligger lidt i den dyre ende..( og for os som allerede har den) nok taber ganske betydelig i værdi, hvis de + 10.000 som forsvaret har, lukkes ud på det åbne markeder om små to år...MEN til en almindelig terræn skydning, er det en god skyder ... har man behov for at skyde tjenestepistol ... Ja - så må man enten træne i magasin skifte - og man KAN altså godt komme på en rimelig tid ...eller købe nogle andre magasiner, og få indbygget en ny magasinudløser - men så er vi igen borte fra standart pistolen - som jeg syndes det oprindelig spørgsmål gik på...

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af O27 » 19. aug 2019, 08:21

Der er jo også muligheden for én af di billigere 2011’er som fx SPS Pantera eller Armscore. Til dut allround brug ville jeg nok kigge i den retning eller finde en brugt tunet Tanfoglio Limited, Stock etc

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Martin G » 21. aug 2019, 17:52

Jeg blev hvertfald fælt skuffet over P320. Jeg oplevede problemer med skarpe kanter på beavertail. Også klappede det eksemplar jeg prøvede, ikke tændingen lige i røven 1/10 gange hvilket resulterede i en klikker.

Aftrækket er jo typisk striker action. Og på ingen måde til sammenligning med de andre muligheder.
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Fast Fumble » 22. aug 2019, 09:18

O27 skrev:
19. aug 2019, 08:21
Der er jo også muligheden for én af di billigere 2011’er som fx SPS Pantera eller Armscore. Til dut allround brug ville jeg nok kigge i den retning eller finde en brugt tunet Tanfoglio Limited, Stock etc
Der er faktisk en brugt STI til salg herinde, der kunne være interessant.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Cpt » 22. aug 2019, 13:18

Fast Fumble skrev:
22. aug 2019, 09:18
O27 skrev:
19. aug 2019, 08:21
Der er jo også muligheden for én af di billigere 2011’er som fx SPS Pantera eller Armscore. Til dut allround brug ville jeg nok kigge i den retning eller finde en brugt tunet Tanfoglio Limited, Stock etc
Der er faktisk en brugt STI til salg herinde, der kunne være interessant.
Er det den i .38 super? Eller har jeg overset en? For jeg skal ikke ud i nogen kalibere der er dyrere i drift end 9mm

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Fast Fumble » 22. aug 2019, 14:16

Cpt skrev:
22. aug 2019, 13:18
Fast Fumble skrev:
22. aug 2019, 09:18
O27 skrev:
19. aug 2019, 08:21
Der er jo også muligheden for én af di billigere 2011’er som fx SPS Pantera eller Armscore. Til dut allround brug ville jeg nok kigge i den retning eller finde en brugt tunet Tanfoglio Limited, Stock etc
Der er faktisk en brugt STI til salg herinde, der kunne være interessant.
Er det den i .38 super? Eller har jeg overset en? For jeg skal ikke ud i nogen kalibere der er dyrere i drift end 9mm
Ah, sorry, det glemte jeg. (Ja, det var den jeg mente).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Erfaringer med SIG P320 X-FIVE?

Indlæg af Epae » 22. aug 2019, 19:32

Jeg har så en P320X5 og må sige at jeg ikke har stødt på problemer overhovedet endnu - den er ca 8 måneder gammel.
Man kan diskutere aftræk frem og tilbage men til prisen den sælges for og hvis du bare tager den out-of-the-box er det altså en fremragende pistol efter min mening.

Min har efterfølgende fået monteret et Romeo1 6 moa rødpunkt fordi ja... hvorfor ikke, men præcisionen fejler altså intet selv uden tunet aftræk eller diverse aftermarket dele og personligt har jeg intet problem med aftrækket heller.
Du kan evt kikke på P320X5 Legion hvis man foretrækker vægten bliver mere lig f.eks. Shadow 2, men om den kommer til Danmark vides ikke endnu.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Besvar