Aflivning af kælekanin?

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Aflivning af kælekanin?

Indlæg af PSindrup » 11. aug 2019, 12:07

Min nevø har en kælekanin som han skal have aflivet.

Han syntes at dyrlægens pris på 1700,- kroner for opgaven er lige i overkanten.

Hvordan afliver jeg kræet mest effektivt, uden det store drama?

Slag i nakken med en kæp medens jeg holder den i bagbenene?
Skud i nakken med .22?
Skud i panden med .22?
Skud fra siden med 9mm haglpatron?

Som sædvanligt, er alle forslag mere end velkomne

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af C-X » 11. aug 2019, 12:14

Slag i baghovedet med koben, vandrør eller lignende tung genstand, mens du holder ninus i bagbene, det virker hver gang.

Er du led ved det, så skyd den i hovedet. Din .22 LR er rigeligt til opgaven - og det er et halvkraftigt luftgevær også.

1700,- ?! Er de åndsvage? Jeg synes 1300,- for en stor hund var dyrt... :shock:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af BentxBetjent » 11. aug 2019, 12:17

Uden nevøen ser det.
I panden eller fra siden. Så kan du se hvad du laver.
Fordi du spørger, så skal du ikke vælge slag.
Enten slår du ikke hårdt nok, eller også kan det blive noget griseri.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af C-X » 11. aug 2019, 12:40

Tænk hele situationen igennem først. Nu beskriver du ikke hvorfor ninus skal aflives eller hvor gammel din nevø er, og hvor praktisk han ser situationen.

Såfremt nevøen er et barn eller følsom:
Husk at formidle nødvendigheden af aflivningen, hvorfor det er bedre at ninus dør med mindst muligt stress og lidelse, og at du gør det her for at hjælpe ninus, ikke fordi du er en ond jæger.
Bed nevø om at tage afsked inden, og sørg for et klæde hvis ninus skal begraves (skydning i hovedet kan medføre "poppede" øjne og det er ikke lækkert).
Det kan også være en grim oplevelse at høre skuddet, hvilket kan give uheldige associationer senere.
Sørg for, at udvise mest mulig empati og større, samt at udvise med tydelighed, at du tager ansvar for situationen og har det praktisk under kontrol.
Gravearbejde er træls, men en god stund til, at være fælles om det sidste farvel.

Rent praktisk - vær helt sikker når du skyder, det skal ikke være nødvendigt at skyde to gange (lad dog op til flere skud!). Hav evt. kaninen i en papkasse, med høje sider, eller lignende trygge omgivelser, eller simpelthen snor på kræet. Medbring "noget ekstra", hvis der er komplikationer (kniv, kølle eller således).

Det summerer nok nogenlunde op, hvad jeg har spekuleret over og ageret efter, når jeg har aflivet katte der var løbet tør for liv.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Patrold
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 8. jan 2010, 21:20
Interesser: riffel/hagl / jagt / skydning
Geografisk sted: djursland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 23 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af Patrold » 11. aug 2019, 13:01

Du må bære over med mit dumme spørgsmål.
Du har prøvet at aflive et dyr før og du har jagttegn ?
Jeg har oplevet hare og kaniner være ret urolige efter de er døde, det har kun været i kort tid, men alligevel....
Husk sikkerheden hvis du vælger at skyde.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af PSindrup » 11. aug 2019, 13:18

C-X skrev:
11. aug 2019, 12:40
Tænk hele situationen igennem først. Nu beskriver du ikke hvorfor ninus skal aflives eller hvor gammel din nevø er, og hvor praktisk han ser situationen.

Såfremt nevøen er et barn eller følsom:
Husk at formidle nødvendigheden af aflivningen, hvorfor det er bedre at ninus dør med mindst muligt stress og lidelse, og at du gør det her for at hjælpe ninus, ikke fordi du er en ond jæger.
Bed nevø om at tage afsked inden, og sørg for et klæde hvis ninus skal begraves (skydning i hovedet kan medføre "poppede" øjne og det er ikke lækkert).
Det kan også være en grim oplevelse at høre skuddet, hvilket kan give uheldige associationer senere.
Sørg for, at udvise mest mulig empati og større, samt at udvise med tydelighed, at du tager ansvar for situationen og har det praktisk under kontrol.
Gravearbejde er træls, men en god stund til, at være fælles om det sidste farvel.

Rent praktisk - vær helt sikker når du skyder, det skal ikke være nødvendigt at skyde to gange (lad dog op til flere skud!). Hav evt. kaninen i en papkasse, med høje sider, eller lignende trygge omgivelser, eller simpelthen snor på kræet. Medbring "noget ekstra", hvis der er komplikationer (kniv, kølle eller således).

Det summerer nok nogenlunde op, hvad jeg har spekuleret over og ageret efter, når jeg har aflivet katte der var løbet tør for liv.
Tak for et smukt og empatisk indlæg.

Nevøen og hans kæreste er midt i tyverne og de ønsker Ninus aflivet fordi den er træt af dage.

Jeg vil tage alle dine input med i overvejelserne.

Jeg hælder mest til haglskud eller slag i nakken.

Peter
Senest rettet af PSindrup 11. aug 2019, 13:24, rettet i alt 1 gang.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af PSindrup » 11. aug 2019, 13:22

Patrold skrev:
11. aug 2019, 13:01
Du må bære over med mit dumme spørgsmål.
Du har prøvet at aflive et dyr før og du har jagttegn ?
Jeg har oplevet hare og kaniner være ret urolige efter de er døde, det har kun været i kort tid, men alligevel....
Husk sikkerheden hvis du vælger at skyde.
Ingen spørgsmål er dumme i denne sammenhæng.

Det største dyr jeg har aflivet er rotter og JA jeg har jagttegn.

Hvilken aflivningsmetode giver mindst “efterliv”?

Peter

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af FrederikF » 11. aug 2019, 13:35

“Efterlivet” vil stort set være det samme hvis metoden udføres korrekt.
Jeg ville give et håndkantslag i nakken (eller vandrør - er ikke glad for at slå ihjel med koben, da det er så tungt at det nemt bliver for hårdt).
Men er enig med tidligere indlæg - når du spørger så lad være med at slå :blink:
En .22lr gennem hjernen gør arbejdet effektivt - vær sikker på at ramme (alvorligt ment, har set folk skyde ting på 2m afstand for så at ramme 2cm for højt).
Har du din 9mm rottebøsse så stik den tæt på kræets hoved - der er garanteret lukket for livet. Det blir ikke så pænt men hvis sønneke har nået en så moden alder, så går det nok.
Held og lykke med det.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af PSindrup » 11. aug 2019, 13:41

FrederikF skrev:
11. aug 2019, 13:35
“Efterlivet” vil stort set være det samme hvis metoden udføres korrekt.
Jeg ville give et håndkantslag i nakken (eller vandrør - er ikke glad for at slå ihjel med koben, da det er så tungt at det nemt bliver for hårdt).
Men er enig med tidligere indlæg - når du spørger så lad være med at slå :blink:
En .22LR gennem hjernen gør arbejdet effektivt - vær sikker på at ramme (alvorligt ment, har set folk skyde ting på 2m afstand for så at ramme 2cm for højt).
Har du din 9mm rottebøsse så stik den tæt på kræets hoved - der er garanteret lukket for livet. Det blir ikke så pænt men hvis sønneke har nået en så moden alder, så går det nok.
Held og lykke med det.
Det er vigtigt at det er “pænt” da de unge mennesker jo holdet af kæledyret.

Et 9mm skud til kroppen kunne være en mulighed.

Hvis jeg skyder den med .22 så bliver det på helt klods hold, uden mulighed for forbiskud.

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af C-X » 11. aug 2019, 14:10

Ja, PBR og så er en .22 LR rigeligt (i hvert fald til katte - og .17 HMR er overkill).

Laver man håndkantslaget, så er et solidt nakketræk nærmest obligatorisk. Her er fordelen, at man kan holde dyret så fikseret, at de værste spasmer dæmpes, og der er ingen larm. Oh ja, kaniner kan skrige som små børn... :nolisten:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af Marius » 11. aug 2019, 15:27

Forbered hul og resten, ingen tilskuere.
Havehandsker og lange ærmer på.
Hårdt fat om kræet hals, et gok i baghovedet eller nakken med et stykke træ.
Nummer to slag sviner, hvis du vil være helt sikker.
Forvent en hel del sprællen efter døden.
Det hele er for Ninus overstået på under 10 sekunder.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af Raptor357 » 11. aug 2019, 15:47

en .22 short på klods hold i nakken. det har jeg gjort 3 gange og de slukkede alle 3 med det samme. det grisser lidt men intet i forhold til hvad jeg antager et haglskud gør.
mundingen blev holdt mod nakken lige bag kraniet. min egen teori er at den har klippet rygmarven.
en helt anden mulighed er brug af co2 eller lattergas. co2 er beskrevet her inde til aflivning af var det dværgpindsvin?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af Elbæk » 11. aug 2019, 15:54

Jeg har aflivet flere kaniner, både tamme spisekaniner og ifm. kaninjagt. Jeg holder personligt meget af at spise kanin.

Metoden med at holde dem i bagbenene (hvor deres naturlige instinkt er at stivne og strække hals) og så tildele dem et beslutsomt slag med håndkant eller en tung kæp i nakken, er langt det nemmeste og meget humant. Personligt ville jeg lade salonriflen blive i skabet til den opgave.

Noget helt andet er at man skal overveje om man gider være en, som andre kan tilkalde for at aflive deres kæle- eller slagtedyr for dem. Den overvejelse hár jeg gjort mig - og svaret er at det gider jeg personligt ikke og slet ikke hvis det eneste argument for det er at jeg er billigere end dyrlægen.
Det er ikke engang en måned siden jeg sidst fik spørgsmålet, der drejede det sig også om kaniner "som jeg da lige kunne..." Det blev et pænt nej tak.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af PSindrup » 11. aug 2019, 16:09

Elbæk skrev:
11. aug 2019, 15:54
Jeg har aflivet flere kaniner, både tamme spisekaniner og ifm. kaninjagt. Jeg holder personligt meget af at spise kanin.

Metoden med at holde dem i bagbenene (hvor deres naturlige instinkt er at stivne og strække hals) og så tildele dem et beslutsomt slag med håndkant eller en tung kæp i nakken, er langt det nemmeste og meget humant. Personligt ville jeg lade salonriflen blive i skabet til den opgave.

Noget helt andet er at man skal overveje om man gider være en, som andre kan tilkalde for at aflive deres kæle- eller slagtedyr for dem. Den overvejelse hár jeg gjort mig - og svaret er at det gider jeg personligt ikke og slet ikke hvis det eneste argument for det er at jeg er billigere end dyrlægen.
Det er ikke engang en måned siden jeg sidst fik spørgsmålet, der drejede det sig også om kaniner "som jeg da lige kunne..." Det blev et pænt nej tak.
Tak, men det gider jeg godt når det er min nærmeste familie jeg skal hjælpe.

Peter

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af Bofhenator » 11. aug 2019, 16:20

PSindrup skrev:
11. aug 2019, 13:41
FrederikF skrev:
11. aug 2019, 13:35
“Efterlivet” vil stort set være det samme hvis metoden udføres korrekt.
Jeg ville give et håndkantslag i nakken (eller vandrør - er ikke glad for at slå ihjel med koben, da det er så tungt at det nemt bliver for hårdt).
Men er enig med tidligere indlæg - når du spørger så lad være med at slå :blink:
En .22LR gennem hjernen gør arbejdet effektivt - vær sikker på at ramme (alvorligt ment, har set folk skyde ting på 2m afstand for så at ramme 2cm for højt).
Har du din 9mm rottebøsse så stik den tæt på kræets hoved - der er garanteret lukket for livet. Det blir ikke så pænt men hvis sønneke har nået en så moden alder, så går det nok.
Held og lykke med det.
Det er vigtigt at det er “pænt” da de unge mennesker jo holdet af kæledyret.

Et 9mm skud til kroppen kunne være en mulighed.

Hvis jeg skyder den med .22 så bliver det på helt klods hold, uden mulighed for forbiskud.

Peter
Jeg kunne godt være nervøs for et 9mm haglskud til kroppen på tæt hold kunne skyde en lille kanin midt over , så det skal du måske overveje alt efter hvor står den er? Så bliver det ikke pænt. Nakkeskud med en 22er eller et slag er nok det "pæneste".
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af C-X » 11. aug 2019, 16:26

Jeg har nakket rigtig mange kæle- og hobbydyr for andre, gennem tiden. Ofte rører det mig ikke, med mindre jeg selv har kendt dyret. Hunde ville nok være grænsen, med mindre det var bydende nødvendigt. Dem har jeg til gengæld fulgt til dyrlægen, hvis ejeren ikke selv kunne.

Argumentet om, at det er billigere er korrekt, og nogle gange står det bare ikke mål med den udgift en dyrlæge ville tage. Fattige mennesker holder også dyr og de har ikke altid en opsparing når det skal herfra.
Andre gange ville det være en stressfaktor, som dyret helst skal skånes for. Har katten ikke tidligere været ved dyrlæge, eller er vant til at køre i bil, så kan den lige så fint dø på matriklen.
Nogle gange har bare været akut opståede behov, hvor jeg kunne være der først.

Jeg ser det nok mere som om jeg gør dyret en tjeneste, fremfor ejeren, men hvis begge er det også fint nok med mig.

Tidligere gik jeg også med hund, og har derfor affanget en del vildt, skudt til af mindre dygtige eller uheldige jægere. Vejside-"ofre" også. Dyr jeg skulle æde, eller skulle ædes af andre. Sådan er skæbnen for en Fat Top Predator.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Høker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 10. jan 2010, 22:10
Interesser: Pistol / IPSC
Geografisk sted: Stoholm Jyll. Dk.
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af Høker » 11. aug 2019, 16:31

Hvis ikke dem er syg, så smager de som kylling
Så ned i ønskebrønden sammen med nogle kartofler så kan i kalde det nal og æd. :getout:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af C-X » 11. aug 2019, 16:38

Høker skrev:
11. aug 2019, 16:31
Hvis ikke dem er syg, så smager de som kylling
Så ned i ønskebrønden sammen med nogle kartofler så kan i kalde det nal og æd. :getout:
Man æder ikke folks kæledyr, med mindre de ikke ved det, eller man virkelig ikke kan lide dem. :impatient:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af Peter » 11. aug 2019, 17:42

Klart slag i nakken. Effektivt og humant. Håndkantslag eller en kort og stiv metalpind i passende tykkelse, fx et stykke af en metalhegnspæl (for at kunne ramme præcist).
Evt. øv dig et par gange på noget tøj eller lignende (der skal slås lidt skrå, men det giver sig selv, når du står med kaninen i bagbenene).

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af TheDarkSide » 11. aug 2019, 18:58

9 mm hagl er ikke egnet til opgaven. Det er meget små hagl og lav hastighed.

22 LR i hovedet eller nakken er effektivt, men forvent at den spræller..

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af KKA » 11. aug 2019, 19:14

Har aflivet fra kreaturer, hunde og nedefter og kan varmt anbefale håndkantslaget som tidligere beskrevet udført. Anvend en HANDSKE, så din hånd ikke lider overlast ved kontakten.
Håber ikke, det er en belgisk kæmpe, som er tung st holde.....

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af Bobo » 11. aug 2019, 20:28

Elbæk skrev:
11. aug 2019, 15:54
Jeg har aflivet flere kaniner, både tamme spisekaniner og ifm. kaninjagt. Jeg holder personligt meget af at spise kanin.

Metoden med at holde dem i bagbenene (hvor deres naturlige instinkt er at stivne og strække hals) og så tildele dem et beslutsomt slag med håndkant eller en tung kæp i nakken, er langt det nemmeste og meget humant. Personligt ville jeg lade salonriflen blive i skabet til den opgave.

Noget helt andet er at man skal overveje om man gider være en, som andre kan tilkalde for at aflive deres kæle- eller slagtedyr for dem. Den overvejelse hár jeg gjort mig - og svaret er at det gider jeg personligt ikke og slet ikke hvis det eneste argument for det er at jeg er billigere end dyrlægen.
Det er ikke engang en måned siden jeg sidst fik spørgsmålet, der drejede det sig også om kaniner "som jeg da lige kunne..." Det blev et pænt nej tak.
Sådan har jeg det også - jeg har rigeligt med at dræbe mit eget nu. Jeg har aflivet en del for andre ( mest katte og hunde ) og er endt med at føle mig lidt misbrugt.
Nu tror jeg bare jeg sender opgaven videre til CX :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af Lassescout » 11. aug 2019, 20:53

Er jeg den eneste der synes at man skal give dyrlægen de skaldede 1,700,- ?

Tænk på hvor dyrt det er for dyrlægen at køre firhjulstrækker! Han skal også på ferie med kone og børn, på jagtrejser i tide og utide, og på "konferencer" på Hawaii med elskerinden. Det løber sku op! Og der er kun kunderne til at betale det hele.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af C-X » 11. aug 2019, 21:20

Nogle dyrlæger har i så fald mere end én elskerinde.

Det er så for vidt fair nok, at behandlinger koster penge, men 1.700,- for at aflive en kanin, det er altså at tage pis på sine kunder, hvis man gerne vil se dem igen fremover. Der må være andre opgaver man kan lægge finde indtjeningen på, f.eks. hvor der er lidt mere faglig dygtighed påkrævet. Det vil jeg i hvert fald gerne betale for.

Bemærk også, jeg nævnte at jeg nyligt fik en stor hund aflivet for 1.300,- (ekskl. kremering (Kronjyden)).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Aflivning af kælekanin?

Indlæg af DB89 » 11. aug 2019, 21:28

Lassescout skrev:
11. aug 2019, 20:53
Er jeg den eneste der synes at man skal give dyrlægen de skaldede 1,700,- ?

Tænk på hvor dyrt det er for dyrlægen at køre firhjulstrækker! Han skal også på ferie med kone og børn, på jagtrejser i tide og utide, og på "konferencer" på Hawaii med elskerinden. Det løber sku op! Og der er kun kunderne til at betale det hele.
Jeg synes det lyder lidt billigt. Vi havde på arbejdet (industri) en stor omstrejfende kattekilling, som så virkeligt sølle ud, og begyndte at bevæge sig ind i produktionshaller osv. Vi endte med at få et firma til at indfange den og tage den til aflivning ved dyrlægen. Jeg mener fakturaen lød på 2400kr+moms :shock:

Låst