Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
skål
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. jun 2019, 17:37
Interesser: jagt,historie,økser,geværer
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 4 times

Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af skål » 12. jun 2019, 17:44

Hej, jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse, om man skal have tilladelse eller lign.?

billede for interesse
https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 0584035948
Senest rettet af Refraktorius 12. jun 2019, 22:06, rettet i alt 1 gang.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: vikingøkse

Indlæg af T-REX » 12. jun 2019, 18:17

Billedet du linker til, er kun en 1 hovedet økse, så er ikke "særlig" representativt, for dit ønske. :giggle: :oops:
1-bladet økse.jpg
1-bladet økse.jpg (38.85 KiB) Vist 15111 gange
Men hvis Øksen har et skær, på over 12 cm, og du ikke har nogen lovlig praktisk anvenelse for den (skal bare have den hængende) Så skal du bruge, en Blankvåbentilladelse.

https://brixensteel.dk/content/7-vabentilladelse

Denne økse:
vikinge-dobbeltokse.jpg
Har et skær, på 18 cm.

https://brixensteel.dk/home/122057-viki ... tokse.html
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: vikingøkse

Indlæg af C-X » 12. jun 2019, 18:47

Den er da 2-hånds!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

skål
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. jun 2019, 17:37
Interesser: jagt,historie,økser,geværer
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 4 times

Re: vikingøkse

Indlæg af skål » 12. jun 2019, 19:42

Jeg mente da den økse på billedet der er 2 hånds og ikke tohovedet, men tak for svar :)

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: vikingøkse

Indlæg af Kenned » 12. jun 2019, 22:47

JRexA skrev:
12. jun 2019, 18:17
Billedet du linker til, er kun en 1 hovedet økse, så er ikke "særlig" representativt, for dit ønske. :giggle: :oops:

1-bladet økse.jpg

Men hvis Øksen har et skær, på over 12 cm, og du ikke har nogen lovlig praktisk anvenelse for den (skal bare have den hængende) Så skal du bruge, en Blankvåbentilladelse.

https://brixensteel.dk/content/7-vabentilladelse

Denne økse:
vikinge-dobbeltokse.jpg

Har et skær, på 18 cm.

https://brixensteel.dk/home/122057-viki ... tokse.html
Og hvis den skal hænge til pynt skal man vist altid have en blankvåbentilladelse - suk...

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: vikingøkse

Indlæg af T-REX » 12. jun 2019, 23:37

C-X skrev:
12. jun 2019, 18:47
Den er da 2-hånds!
:oops: :wall: Jeg læste det, som 2 hoveders.... :bowdown:
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Lycon » 12. jun 2019, 23:43

Hvad er det for noget vrøvl de skriver om 12cm længde på øksens æg, det er der da ingen regler for.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Kloster » 13. jun 2019, 06:00

Lycon skrev:
12. jun 2019, 23:43
Hvad er det for noget vrøvl de skriver om 12cm længde på øksens æg, det er der da ingen regler for.
Man kan jo altid diskutere om en daneøkse er et våben eller et redskab
§ 2. Det kræver tilladelse fra politiet at erhverve, besidde, bære eller anvende
1) skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm,
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=179910
Kloster.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Kenned » 13. jun 2019, 08:23

Kloster skrev:
13. jun 2019, 06:00
Lycon skrev:
12. jun 2019, 23:43
Hvad er det for noget vrøvl de skriver om 12cm længde på øksens æg, det er der da ingen regler for.
Man kan jo altid diskutere om en daneøkse er et våben eller et redskab
§ 2. Det kræver tilladelse fra politiet at erhverve, besidde, bære eller anvende
1) skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm,
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=179910
Det kommer an på den faktuelle brug. For nogle vil den være et redskab, for andre et blankvåben.

Jeg baserer mit svar på politiet egen udmelding om champagnesabler, som kræver blankvåbentilladelse hvis de hænger til pynt på væggen, men ikke kræver tilladelse hvis de blot bruges til at åbne champagne med.

Så hvis du reelt bruger øksen til at flække brænde med, så er det blot endnu et redskab.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af High Standard » 13. jun 2019, 08:30

Hej,

Er man i tvivl så søg tilladelse, mig bekendt er en blankvåbentilladelse ret nem at få - det var min i alt fald - så se da at få søgt. Hvis jeg husker rigtigt er den oven i købet gratis.

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Lycon » 13. jun 2019, 09:17

Kenneth Jensen skrev:
13. jun 2019, 08:23
Jeg baserer mit svar på politiet egen udmelding om champagnesabler, som kræver blankvåbentilladelse hvis de hænger til pynt på væggen, men ikke kræver tilladelse hvis de blot bruges til at åbne champagne med.
Såfremt det er en industriel fremstillet Champagnesabel er den undtaget fra våbenloven. Er det farfars officerssværd der bruges til at åbne Champagnen, kræver det blankvåbentilladelse. Jeg har ikke lige nu tid til at grave lovændringen frem, men det er vel 3-4 år siden de blev undtaget. Omkring samme tid som rollesværd, daggerter og økser blev det. Æggen skal vist være 2mm bred for at opfylde kravet for fritagelse.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Kenned » 13. jun 2019, 09:26

Lycon skrev:
13. jun 2019, 09:17
Kenneth Jensen skrev:
13. jun 2019, 08:23
Jeg baserer mit svar på politiet egen udmelding om champagnesabler, som kræver blankvåbentilladelse hvis de hænger til pynt på væggen, men ikke kræver tilladelse hvis de blot bruges til at åbne champagne med.
Såfremt det er en industriel fremstillet Champagnesabel er den undtaget fra våbenloven. Er det farfars officerssværd der bruges til at åbne Champagnen, kræver det blankvåbentilladelse. Jeg har ikke lige nu tid til at grave lovændringen frem, men det er vel 3-4 år siden de blev undtaget. Omkring samme tid som rollesværd, daggerter og økser blev det. Æggen skal vist være 2mm bred for at opfylde kravet for fritagelse.
Tak for info - det er godt at vide :smile:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Ninjakebab » 13. jun 2019, 09:48

High Standard skrev:
13. jun 2019, 08:30
Hej,

Er man i tvivl så søg tilladelse, mig bekendt er en blankvåbentilladelse ret nem at få - det var min i alt fald - så se da at få søgt. Hvis jeg husker rigtigt er den oven i købet gratis.

Hilsen

High Standard
^ Dette. Der er vitterligt ingen grund til ikke at få sig sådan en. Gratis og nem at få, og så holder den i 10 år af gangen. Ventetiden er som regel det samme som SKV, så en 4-6 uger.
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Senserazer » 13. jun 2019, 12:51

Lycon skrev:
13. jun 2019, 09:17
Kenneth Jensen skrev:
13. jun 2019, 08:23
Jeg baserer mit svar på politiet egen udmelding om champagnesabler, som kræver blankvåbentilladelse hvis de hænger til pynt på væggen, men ikke kræver tilladelse hvis de blot bruges til at åbne champagne med.
Såfremt det er en industriel fremstillet Champagnesabel er den undtaget fra våbenloven. Er det farfars officerssværd der bruges til at åbne Champagnen, kræver det blankvåbentilladelse. Jeg har ikke lige nu tid til at grave lovændringen frem, men det er vel 3-4 år siden de blev undtaget. Omkring samme tid som rollesværd, daggerter og økser blev det. Æggen skal vist være 2mm bred for at opfylde kravet for fritagelse.
Skulle.du tilfældigvis lige falde over den, så må du meget gerne dele! Jeg vil også lige selv kigge efter det.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Elbæk » 13. jun 2019, 13:24

Der er ikke tale om en lovændring, men en ændret fortolkning af loven fra politiets side - afstedkommet som resultat af en dialog mellem Jan Poulsen hos Østjyllands Politi og repræsentanter for vikingemiljøet i og omkring Aarhus får nogle år tilbage. Fortolkningen er, efter lidt murren sine steder, tilsyneladende blevet antaget af politiet som helhed.

Spidsen på våbnene skal være rundet - jeg kan ikke huske om æggen skal være en eller to mm, men i praksis får man svært ved at finde et sparrings våben som har en æg under 2 mm, så det er i praksis underordnet. Mig bekendt har politiet aldrig været ude med skydelæren og kontrollere - og hvorfor skulle de også det? De forskellige re-enactment/kamp miljøer har en temmelig stram selvjustits overfor individer som ikke opfører sig hensigtsmæssigt.

Jeg kan ikke finde skrivelsen som blev sendt rundt i miljøet dengang - et par af de involverede i processen lovede for efterhånden lang tid siden at grave den frem til mig igen, men indtil videre har jeg ikke hørt noget.

Det er ikke 100% klart om man stadig skal have en erhverve og besidde tilladelse, som jeg husker det nævnte skrivelsen intet om dette. Under alle omstændigheder er det en tilladelse som tager minutter at søge - og som ikke koster noget.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Kenned » 13. jun 2019, 13:31

Jeg er enig i det med tilladelsen Elbæk, men for personer som ikke kan få en blankvåbentilladelse (pga. alder eller manglende vandelsgodkendelse), så er det væsentligt om et given ting regnes for et redskab eller et blankvåben. Det må også have betydning for den tilladte brug om emnet er det ene eller det andet.

Hvis fx en champagnesabel regnes for et blankvåben, så ville den jo ikke være lovlig at tage med til en fest?

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Elbæk » 13. jun 2019, 15:13

Kenneth Jensen skrev:
13. jun 2019, 13:31
Jeg er enig i det med tilladelsen Elbæk, men for personer som ikke kan få en blankvåbentilladelse (pga. alder eller manglende vandelsgodkendelse), så er det væsentligt om et given ting regnes for et redskab eller et blankvåben. Det må også have betydning for den tilladte brug om emnet er det ene eller det andet.

Hvis fx en champagnesabel regnes for et blankvåben, så ville den jo ikke være lovlig at tage med til en fest?

Hilsen Kenneth
Jeg synes at netop iht. champagnesabler, så er det ret klart at de - såfremt de er fremstillet som champagnesabler - er værktøj frem for våben, så længe man anvender dem til at åbne champagne med. Lige dér er politiet blevet spurgt utallige gange - og er ved flere af disse lejligheder fremkommet med et temmelig klart svar.

Mht. blunte våben til sparring og showkamp: Jeg kan godt se at lige netop i situationen hvor brugeren er under 18, eller er over 18 men ikke kan opnå vandelsgodkendelse, så kan spørgsmålet være relevant. Omend man, hvis man er under 18 år og hjemmeboende, vil være dækket af en - på samme adresse boende - forældre eller værges erhverve og besidde tilladelse.
Jeg tænker dog at det i praksis er umuligt at komme med en klokkeklar definition, da loven ikke indeholder en sådan. Det vil i praksis altid bero på en vurdering fra situation til situation. Og, langt henad vejen er det ikke noget jeg på nogen måde kan forestille mig at det etablerede miljø har den store interesse i at ændre på - og slet ikke med baggrund i en så snæver problemstilling som den fremførte. Som tingene foregår nu, fungerer de for både miljøet og politiet - ovenikøbet med en ret stor grad af frihed under ansvar, større end miljøet nogensiden har haft før.
Hvis der var et problem - f.eks. at politiet lige pludselig begyndte at rejse sigtelser på baggrund af en selvantaget strammere tolkning af loven - så kunne jeg se en grund til at arbejde henimod en afklaring. Men, det er ikke tilfældet - og at afkræve fastere rammer her, vil i praksis næppe medføre andet end snævrere rammer for alle.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Kenned » 13. jun 2019, 15:41

Elbæk skrev:
13. jun 2019, 15:13
Kenneth Jensen skrev:
13. jun 2019, 13:31
Jeg er enig i det med tilladelsen Elbæk, men for personer som ikke kan få en blankvåbentilladelse (pga. alder eller manglende vandelsgodkendelse), så er det væsentligt om et given ting regnes for et redskab eller et blankvåben. Det må også have betydning for den tilladte brug om emnet er det ene eller det andet.

Hvis fx en champagnesabel regnes for et blankvåben, så ville den jo ikke være lovlig at tage med til en fest?

Hilsen Kenneth
Jeg synes at netop iht. champagnesabler, så er det ret klart at de - såfremt de er fremstillet som champagnesabler - er værktøj frem for våben, så længe man anvender dem til at åbne champagne med. Lige dér er politiet blevet spurgt utallige gange - og er ved flere af disse lejligheder fremkommet med et temmelig klart svar.

Mht. blunte våben til sparring og showkamp: Jeg kan godt se at lige netop i situationen hvor brugeren er under 18, eller er over 18 men ikke kan opnå vandelsgodkendelse, så kan spørgsmålet være relevant. Omend man, hvis man er under 18 år og hjemmeboende, vil være dækket af en - på samme adresse boende - forældre eller værges erhverve og besidde tilladelse.
Jeg tænker dog at det i praksis er umuligt at komme med en klokkeklar definition, da loven ikke indeholder en sådan. Det vil i praksis altid bero på en vurdering fra situation til situation. Og, langt henad vejen er det ikke noget jeg på nogen måde kan forestille mig at det etablerede miljø har den store interesse i at ændre på - og slet ikke med baggrund i en så snæver problemstilling som den fremførte. Som tingene foregår nu, fungerer de for både miljøet og politiet - ovenikøbet med en ret stor grad af frihed under ansvar, større end miljøet nogensiden har haft før.
Hvis der var et problem - f.eks. at politiet lige pludselig begyndte at rejse sigtelser på baggrund af en selvantaget strammere tolkning af loven - så kunne jeg se en grund til at arbejde henimod en afklaring. Men, det er ikke tilfældet - og at afkræve fastere rammer her, vil i praksis næppe medføre andet end snævrere rammer for alle.
Jeg er enig med dig stort set hele vejen Elbæk - jeg frygter bare Politiets ageren i situationer hvor de tilfældigvis (i anden sammenhæng) møder op på en lokation, og så lige pludselig fx har et problem med at man har en champagnesabel med sig - det kunne også være en økse eller andet.

Problematikken er jo at emnerne kan være begge dele(blankvåben eller redskaber), men jeg forstår også godt problematikken omkring en strammere definition.

Jeg er nok bare blevet lidt paranoid efterhånden. Godt at jeg efterhånden ikke har andet end min blankvåbentilladelse at bekymre mig om - mine jagtvåben er solgt nu, og mit job kræver ikke en vandelgodkendelse, så jeg har ikke så meget at miste mere :smile:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Elbæk » 13. jun 2019, 15:56

Jeg er meget stor fan af if it aint broke dont fix it mentaliteten ifm. sådanne spørgsmål. Jeg er også stor fan af at have en sund skepsis overfor alt hvad der indebærer en individuel fortolkning eller vurdering fra politiets side. Når sådanne to principper kommer i konflikt med hinanden, er der kun ens akkumulerede erfaring med problemstillingen at trække på. Og, lige her siger min akkumulerede erfaring mig at det ikke er et spørgsmål, som der er nogen gevinst ved at forfølge - ligesom der pt. heller ikke er tungtvejende grunde til det.

Der foreligger pt. en rigtig lækker og funktionel forståelse mellem det etablerede miljø og politiet - og der er intet, jeg kender til, som tyder på at at politiet har det mindste ønske om at den forståelse ophører. Hvorfor udfordre den situation på baggrund af en, i hvert fald for nuværende, aldeles teoretisk problemstilling?

Jeg forstår godt det principielle ønske om at kunne efterspørge helt klare retningslinjer ifm. sådanne spørgsmål - men med en våbenlov som (som så mange andre af vore love) baserer sig på princippet om rammelovgivning, så er der rigtig meget som lægger op til individuelle vurderinger fra politiets og domstolenes side. Det er ikke en perfekt situation - og på godt og ondt giver det en "dynamisk" retstilstand ifm. våbenspørgsmål. Men, det åbner også op for at kunne samarbejde med politiet ifm. våbenspørgsmål, på måder som en detaljelovgivning ikke åbner op for. Der er flere eksempler på at politiet har håndteret (og til stadighed håndterer) den situation på, for os som våbenejere og -brugere, ikke befordrende vis - men, ovenstående er faktisk et eksempel på det modsatte.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Dansken
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 493
Tilmeldt: 8. mar 2006, 12:00
Geografisk sted: Sverige
Has thanked: 233 times
Been thanked: 354 times

Re: Jeg vil gerne høre om det er lovligt at købe/eje en 2-håndsvikingøkse?

Indlæg af Dansken » 17. jun 2019, 10:15


Besvar