Ny pistol ødelagt

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Lynge » 31. jan 2019, 15:10

i vores klub for 6 år siden havde ligende uheld med geco

det var med en 6 år gammel glock 17 den bogstaviig sagde bang og slæde og pipe splintede i mange stykker. geco ammoen var solgt i klubben.

klubben tog kontakt med ammo leverandøren og medlemmet fik en ny glock 17 UB han betalt godtnok for en ny SKV

det finder jeg god service! geco er godt ammo og bedre en meget andet der er på markedet men der kan altid være fejl på ammo det kender jeg som genlader
Olie sheik - George Gearløs

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Celia » 10. mar 2019, 20:25

Hej alle

Beklager men der er faktisk ikke noget nyt. Forhandler afventer stadig en ny pibe fra cz.

Han har accepteret at skifte den uden beregning for os (altså under garenti)

Da vi jo er glade for at forhandler strækker sig så langt, så vil vi jo ikke gynge båden. Men jeg tilstår at det er mere end trist at bare vente og vente når den ikke havde skudt 100 skud og var helt ny.

Forhandler har oplyst at der er to buler i piben. Vi har talt med en meget erfaren skytte der fortæller at det kunne tyde på en dobbelt ladning i ammonutionen.

Når jeg ved mere, vil jeg naturligvis opdatere.
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Nielshm » 13. mar 2019, 22:46

Det lyder helt vildt at det tager så lang tid. Gad nok vide om der er en importør, eller det er hver forhandler som køber en slat til sig selv.
Er det bekræftet at der er sendt besked til CZ og de HAR modtaget den?
Har du ellers tillid til forhandleren, eller er det en sludder for en sladder?

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Raptor357 » 13. mar 2019, 23:55

Den ene gang jeg har prøvet at få ny pibe var det næsten dag til dag levering.
Hvis de ikke kan udbedre inden for rimelig tid (lang tid siden) så syntes jeg at du skulle prøve at lade handlen gå tilbage.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

JW63SS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. dec 2016, 18:19
Interesser: pistolskydning
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af JW63SS » 16. mar 2019, 07:00

Med den tid der er gået, så vil mit gæt være, at forhandleren ligger lidt nord for køge.... :oops:
Er du gal det er håbløst, jeg føler med dig...
feinwerkbau aw 93
S&W 627 TC 357 mag
Sig Sauer P220 x-six 45 acp
S&W 625 5" 45acp
Sig Sauer P226 X-six supermatch club 30
Uberti cattleman 45 LC

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Celia » 12. apr 2019, 14:21

Skal vi lige tage en halv års update?

Forhandler har ikke fået løbet hjem endnu. Det var ikke med på sidste leverance fra producenten.

Så vi venter stadig. Det er jo ikke noget forhandler kan gøre for.
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Nielshm » 14. apr 2019, 07:04

Og du er heeeelt sikker på at forhandleren har gidet at bestille varerne? Jeg ville slå alvorligt i bordet, om ikke andet, så høre andre forhandlere om en mulig leveringstid.

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Herluf » 14. apr 2019, 11:14

Ras.Killing skrev:
9. okt 2018, 19:05

Det svare lidt til at gå ned til en bilforhandler, købe en ny bil, køre i den en uges tid for herefter at køre ind i et træ... Hvor mange her ville så tænke at det var rimeligt, at forhandleren tog bilen retur og leverede en ny? Den holder bare ikke.
Celia skrev:
9. okt 2018, 12:41
Skydning går således:
Skud 1 - misser
Skud 2 - misser
Skud 3 - rammer
Skud 4 - puff*
Skud 5 - bliver I magasinet

* skydning indstilles, patron hylster sidder fast og Pistolen står som billederne.
Det hænger bare ikke rigtig sammen med, at skud nummer 4. skulle have knaldet op i et andet projektil i piben? :???:
Jeg ville ikke mene at man kan sammenligne det med at køre en bil ind i et træ.
Det ville nærmere svare til at du får en ny bil, og mens du kører, går motoren totalt i stykker, på grund af det som senere viser sig at være forurenet brændstof som bilen kom med.
Det kan godt være, at der er en mislyd i bilen før motoren bliver totalskadet, men det gør det ikke til kørerens skyld.
Det er hellere ikke en defekt i bilen, men jeg ville forvente at forhandleren tager sig af skaden.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Ny pistol ødelag

Indlæg af Ras.Killing » 14. apr 2019, 11:47

Herluf skrev:
14. apr 2019, 11:14
Ras.Killing skrev:
9. okt 2018, 19:05

Det svare lidt til at gå ned til en bilforhandler, købe en ny bil, køre i den en uges tid for herefter at køre ind i et træ... Hvor mange her ville så tænke at det var rimeligt, at forhandleren tog bilen retur og leverede en ny? Den holder bare ikke.
Celia skrev:
9. okt 2018, 12:41
Skydning går således:
Skud 1 - misser
Skud 2 - misser
Skud 3 - rammer
Skud 4 - puff*
Skud 5 - bliver I magasinet

* skydning indstilles, patron hylster sidder fast og Pistolen står som billederne.
Det hænger bare ikke rigtig sammen med, at skud nummer 4. skulle have knaldet op i et andet projektil i piben? :???:
Jeg ville ikke mene at man kan sammenligne det med at køre en bil ind i et træ.
Det ville nærmere svare til at du får en ny bil, og mens du kører, går motoren totalt i stykker, på grund af det som senere viser sig at være forurenet brændstof som bilen kom med.
Det kan godt være, at der er en mislyd i bilen før motoren bliver totalskadet, men det gør det ikke til kørerens skyld.
Det er hellere ikke en defekt i bilen, men jeg ville forvente at forhandleren tager sig af skaden.
Det har du ret i... men det er da så sandeligt heller ikke forhandlerens skyld?

Hvis vi lige skal tilbage på sporet og ikke snakke for meget om biler :biggrin: så må det være producenten af ammunition (brændstoffet) der har ansvaret?

Sjovt nok har vi jo pt. en anden tråd kørende, hvor det ser ud til at noget Geco ammunition har ødelagt en Sig pistol, og her virker det netop til, at man placere skylden ved Geco.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Ny pistol ødelag

Indlæg af Raptor357 » 14. apr 2019, 14:08

Ras.Killing skrev:
14. apr 2019, 11:47
Herluf skrev:
14. apr 2019, 11:14
Ras.Killing skrev:
9. okt 2018, 19:05

Det svare lidt til at gå ned til en bilforhandler, købe en ny bil, køre i den en uges tid for herefter at køre ind i et træ... Hvor mange her ville så tænke at det var rimeligt, at forhandleren tog bilen retur og leverede en ny? Den holder bare ikke.
Celia skrev:
9. okt 2018, 12:41
Skydning går således:
Skud 1 - misser
Skud 2 - misser
Skud 3 - rammer
Skud 4 - puff*
Skud 5 - bliver I magasinet

* skydning indstilles, patron hylster sidder fast og Pistolen står som billederne.
Det hænger bare ikke rigtig sammen med, at skud nummer 4. skulle have knaldet op i et andet projektil i piben? :???:
Jeg ville ikke mene at man kan sammenligne det med at køre en bil ind i et træ.
Det ville nærmere svare til at du får en ny bil, og mens du kører, går motoren totalt i stykker, på grund af det som senere viser sig at være forurenet brændstof som bilen kom med.
Det kan godt være, at der er en mislyd i bilen før motoren bliver totalskadet, men det gør det ikke til kørerens skyld.
Det er hellere ikke en defekt i bilen, men jeg ville forvente at forhandleren tager sig af skaden.
Det har du ret i... men det er da så sandeligt heller ikke forhandlerens skyld?

Hvis vi lige skal tilbage på sporet og ikke snakke for meget om biler :biggrin: så må det være producenten af ammunition (brændstoffet) der har ansvaret?

Sjovt nok har vi jo pt. en anden tråd kørende, hvor det ser ud til at noget Geco ammunition har ødelagt en Sig pistol, og her virker det netop til, at man placere skylden ved Geco.
Det er meget simpelt. forhandleren har solgt bår pistrolen og ammoen. så der er ikke den mindste teoretiske mulighed for at det ikke er forhandlerens Ansvar. ikke skyld, men ansvar.
Det er så forhandlerens skyld at det ikke er løst endnu.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Ny pistol ødelag

Indlæg af Ras.Killing » 14. apr 2019, 18:15

Raptor357 skrev:
14. apr 2019, 14:08
Ras.Killing skrev:
14. apr 2019, 11:47
Herluf skrev:
14. apr 2019, 11:14
Ras.Killing skrev:
9. okt 2018, 19:05

Det svare lidt til at gå ned til en bilforhandler, købe en ny bil, køre i den en uges tid for herefter at køre ind i et træ... Hvor mange her ville så tænke at det var rimeligt, at forhandleren tog bilen retur og leverede en ny? Den holder bare ikke.
Celia skrev:
9. okt 2018, 12:41
Skydning går således:
Skud 1 - misser
Skud 2 - misser
Skud 3 - rammer
Skud 4 - puff*
Skud 5 - bliver I magasinet

* skydning indstilles, patron hylster sidder fast og Pistolen står som billederne.
Det hænger bare ikke rigtig sammen med, at skud nummer 4. skulle have knaldet op i et andet projektil i piben? :???:
Jeg ville ikke mene at man kan sammenligne det med at køre en bil ind i et træ.
Det ville nærmere svare til at du får en ny bil, og mens du kører, går motoren totalt i stykker, på grund af det som senere viser sig at være forurenet brændstof som bilen kom med.
Det kan godt være, at der er en mislyd i bilen før motoren bliver totalskadet, men det gør det ikke til kørerens skyld.
Det er hellere ikke en defekt i bilen, men jeg ville forvente at forhandleren tager sig af skaden.
Det har du ret i... men det er da så sandeligt heller ikke forhandlerens skyld?

Hvis vi lige skal tilbage på sporet og ikke snakke for meget om biler :biggrin: så må det være producenten af ammunition (brændstoffet) der har ansvaret?

Sjovt nok har vi jo pt. en anden tråd kørende, hvor det ser ud til at noget Geco ammunition har ødelagt en Sig pistol, og her virker det netop til, at man placere skylden ved Geco.
Det er meget simpelt. forhandleren har solgt bår pistrolen og ammoen. så der er ikke den mindste teoretiske mulighed for at det ikke er forhandlerens Ansvar. ikke skyld, men ansvar.
Det er så forhandlerens skyld at det ikke er løst endnu.
Kartoffel kartoffel...

Jeg kan ikke se at forhandleren er forpligtiget til at udbedre skaden. At han så vælger at tage ansvaret på sig og gør det alligevel, ser jeg så bare som rigtig god service :thumbup:

Men jeg aner egentlig ikke hvordan købeloven er skruet sammen på det punkt? Når et produkt ødelægger et andet.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Raptor357 » 14. apr 2019, 19:00

Det hedder produkt ansvar og man har normalt en forsikring.
Den der forvolder skaden har ansvaret, det kan være dybt uretfærdigt, men sådan er loven skruet sammen, og i den henseende er det sælgeren til slutbrugeren.
Hvis en forening sælger en æske til et medlem er det også foreningens ansvar. Men kan så typisk rette krav mod dem de har købt det af.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af C-X » 14. apr 2019, 19:15

:goodpost:
Sagt på anden vis; enten pistolen eller ammunitionen må være behæftet med fejl, med mindre andet kan påvises, og forhandleren har solgt begge dele til kunden.

God service var, hvis skaden havde været udbedret asap, i stedet for at trække ud i måneder.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Ras.Killing » 14. apr 2019, 20:17

Og i det tilfælde at man har købt pistolen ved forhandler A, men ammunitionen ved forhandler B, så er det altså B der skal ubejdre skaden?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af C-X » 14. apr 2019, 20:26

Det gør naturligvis sagen mere kompliceret. Jeg ville få en uvildig, sagkyndig person til, at vurdere årsagen til havariet, inden jeg gik til den af forhandlerne, hvor jeg mente jeg kunne gøre krav.
Nu er defekt ammunition jo ikke totalt uhørt, så jeg tænker en god forhandler vil være ganske behjælpelig, uanset om han har solgt enten ammunition eller skyder. Heldigvis sker det jo ikke så tit og fabrikanterne er ofte deres ansvar bevidst, med mindre det er stor tysk producent af upålidelige rettrækkere.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Ny pistol ødelag

Indlæg af Herluf » 15. apr 2019, 14:35

Ras.Killing skrev:
14. apr 2019, 11:47

Hvis vi lige skal tilbage på sporet og ikke snakke for meget om biler :biggrin: så må det være producenten af ammunition (brændstoffet) der har ansvaret?

Sjovt nok har vi jo pt. en anden tråd kørende, hvor det ser ud til at noget Geco ammunition har ødelagt en Sig pistol, og her virker det netop til, at man placere skylden ved Geco.
Jeg er helt enig, det er er ammunitionen som ser ud til at være problemet, så derfor bør forhandleren af ammunitionen have et ansvar for det der er sket.
Ikke at han har gjort noget som helst forkert, men når man forhandler et produkt, har man automatisk et ansvar for hvordan produktet fungerer (eller ikke fungerer).
Var ammunitionen købt hos en anden forhandler, var det ham man skulle tage fat i, og så skulle man måske sandsynliggøre over for ham at det var ammunitionen og ikke pistolen der var problemet. Her er alle de involverede komponenter fra samme forhandler, så jeg kan ikke se at der skulle være tvivl om hvem der har et ansvar (ikke skyld).

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Celia » 23. maj 2019, 07:40

Mini update

Intet nyt fra forhandler

Jeg har skrevet en mail til CZ for at høre hvor lang tid sådan noget normalt tager.

Jeg har også skrevet til Geco (da forhandler jo har oplyst at det ville han ikke) og har fortalt om hvordan vi har oplevet det parti ammonution.

Jeg opdatere herinde hvis vi får et svar :)
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Bagmanden
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 98
Tilmeldt: 5. okt 2014, 16:36
Interesser: Pistol skydning og våben.
Geografisk sted: Fyn - DK
Has thanked: 67 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Bagmanden » 23. maj 2019, 11:37

Celia skrev:
23. maj 2019, 07:40
Mini update

Intet nyt fra forhandler

Jeg har skrevet en mail til CZ for at høre hvor lang tid sådan noget normalt tager.

Jeg har også skrevet til Geco (da forhandler jo har oplyst at det ville han ikke) og har fortalt om hvordan vi har oplevet det parti ammonution.

Jeg opdatere herinde hvis vi får et svar :)
Jeg vil næsten tro at du med en import tilladelse, kan købe en ny pibe hos CZ. Det kan du med magsiner, så mon ikke.

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Celia » 29. maj 2019, 11:42

i går kom følgende svar fra Geco
Thank you for your e-mail and we regret, that you found a problem with one of our products.

First of all we hope that Mr. xxxxx (navn fjernet af mig) didn´t got harmed due the “explosion” of the gun.

Second we want to get a deeper look into your actual case.

Therefore we kindly ask you to send us some pictures from the damaged gun, the ammunition and the original packaging with the lotnumber on it.

Further we are interested how many rounds you still have from this lot and if it would be possible for you to send us the damaged pistol and ammunition through your dealer to Germany for investigation?

We are looking forward to hear from you again
Jeg har svaret med billeder (som også ses længere oppe i indlægget) og har desuden spurgt om jeg selv skal afholde udgiften med transport af pistolen til dem (hvilket selvfølgelig vil være helt rimeligt, men jeg vil blot have det på skrift)
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Nielshm » 29. maj 2019, 18:43

Vil det sige, at du selv har skrevet til Geco, og at din forhandler ikke har foretaget sig en skid i 7 måneder??

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Rigsby » 30. maj 2019, 20:33

Nielshm skrev:
29. maj 2019, 18:43
Vil det sige, at du selv har skrevet til Geco, og at din forhandler ikke har foretaget sig en skid i 7 måneder??
Gad vide om du havde gjort det samme hvis det var dit fladskærms-TV fra el-giganten som havde slået en godnatskid?

Hvis jeg kunne påvise at det er forhandleren som har solgt mig både pistol og patroner så tror jeg at jeg ville stå en del hårdere på at han fik det fikset, og heri indgår ikke en ventetid på 7 måneder, men nok nærmere en ny pistol.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Celia » 31. maj 2019, 13:44

Så kom svaret fra cz. Ikke særligt brugbart.
Thank you for using the CZ firearms.

To answer your question. Due to licensing restrictions, the export process to Denmark is time-consuming. Our Danish partner must first obtain it a Danish import license and only then we, at the CZ, can apply it for the export license. So the process may take up to 3 – 4 months. Please, make a call to the CZ Distributor in Denmark and ask them if they had already order the barrel for your husband.

For your convenience please find attached the contact information of the CZ distributor in Denmark.
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Flugteren » 31. maj 2019, 14:27

Celia skrev:
31. maj 2019, 13:44
Så kom svaret fra cz. Ikke særligt brugbart.
Thank you for using the CZ firearms.

To answer your question. Due to licensing restrictions, the export process to Denmark is time-consuming. Our Danish partner must first obtain it a Danish import license and only then we, at the CZ, can apply it for the export license. So the process may take up to 3 – 4 months. Please, make a call to the CZ Distributor in Denmark and ask them if they had already order the barrel for your husband.

For your convenience please find attached the contact information of the CZ distributor in Denmark.
Nja, men det er vel fair nok. De prøver bare at overholde dansk og tjekkisk lovgivning. I USA f.eks. kunne de bare sende dig en komplet slæde, de købes frit derovre. Snak med den danske importør.

Brugeravatar
Celia
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. maj 2009, 20:33
Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
Geografisk sted: 4000 Roskilde
Has thanked: 50 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af Celia » 15. jun 2019, 19:20

Så skete der pludselig noget! :shock:

Der tikkede en sms ind "dit våben er klar til afhentning" og sørme så... Den har fået skiftet løb og fået justeret løbet. Nu afventer vi så at foreningen åbner! Så vi kan få den afprøvet.

Geco holder pt ferie. Men jeg vil naturligvis opdatere når der er afprøvet og når der er svar fra geco.
Venlig hilsen
Cecillia

Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Ny pistol ødelagt

Indlæg af F U B A R » 15. jun 2019, 19:30

Gode nyheder
Og når der er plus nyheder fra forhandlere / producenter
Er det med at få det smidt ud på eks dette forum
Mvh
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Besvar