Leupold DeltaPoint Pro - erfaringer anyone?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Leupold DeltaPoint Pro - erfaringer anyone?

Indlæg af Lycon » 4. dec 2018, 20:29

Jeg har et Trijicon Model RM01-33 med 3,25 MOA red Dot, men overvejer at supplere med et Leupold DeltaPoint Pro, er der nogle der har erfaring med dette sigte? Jeg ser at Våbensmeden har det nedsat for tiden.

Andre forslag til optik i samme komprimerede størrelse? Jeg var inde og kigge på Zero Mike Armory, men ser kun store klodsede optics. :cry:

Sonos.dk har et produkt der hedder Votex Venom, nogen der kender dette?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Leupold DeltaPoint Pro - erfaringer anyone?

Indlæg af Great Dane » 4. dec 2018, 22:11

Jeg kender ikke den Leupold, men det er klart et skridt i den rigtige retning, runde dots så store som den du har 3,25 MOA er kun til præcision inden for en spisetallerken. En trekant er klart at foretrække, og jeg tror du faktisk bliver glædeligt overrasket. Leupold er kram.
Mvh Great Dane

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Leupold DeltaPoint Pro - erfaringer anyone?

Indlæg af Lycon » 4. dec 2018, 22:51

Great Dane skrev:
4. dec 2018, 22:11
Jeg kender ikke den Leupold, men det er klart et skridt i den rigtige retning, runde dots så store som den du har 3,25 MOA er kun til præcision inden for en spisetallerken. En trekant er klart at foretrække, og jeg tror du faktisk bliver glædeligt overrasket. Leupold er kram.
Ja prikken er stor, men til mit formål er den fin. Jeg købte den til min Crosman RatChatcher hvor afstanden ikke overstiger 30 meter. På den afstand kan jeg fint vælte de små tændstiksæsker. Elbæk prøvede den i sommers og han havde heller ikke problemer med præcisionen omend det var en beskeden afstand vi skød på.

Men nu har jeg fundet en fremragende artikel her: 4 Best Pistol Red Dot Sights [2018 Real-Views] der har både Trijicon RMR 2 (min er en RMR1), Leupold Deltapoint, Vortex Vennom og Burris FastFire sat op mod hinanden.

Leupold Deltapoint får bestem gode ord med på vejen, og det at den har auto-sluk efter 4-5 timer hvis det ikke har registreret bevægelse er en god ting, ligesom automatisk lysregulering sikkert også er det.

Jeg er nu heller ikke afvisende overfor Burris FastFire, men mest pga. at prisen er særdeles tiltalende.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
JNielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 236
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:45
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Uh o æ land
Has thanked: 118 times
Been thanked: 72 times

Re: Leupold DeltaPoint Pro - erfaringer anyone?

Indlæg af JNielsen » 5. dec 2018, 16:23

Har haft et Leupold DeltaPoint Pro med 3 MOA prik monteret på 2 rifler - jeg er godt tilfreds; blot er det vigtigt - som med andre "små" rødpunktsigter - at være opmærksom på, at parallaksefejl kan drille. Indskød én af riflerne i bænk; det duede slet ikke, da jeg efterfølgende skød stående.

Overvejer også at montere det på slæden på min pistol til production optics (IPSC) - men er ikke kommet til det endnu.......

Mit sigte auto-slukker efter 5 minutter - og tænder igen ved den mindste bevægelse.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Leupold DeltaPoint Pro - erfaringer anyone?

Indlæg af Grendel » 5. dec 2018, 16:49

Jeg har et Vortex Venom som har siddet på min revolver, det er et fint sigte til fornuftig pris. Den har mulighed for autojustering af lysstyrke og manuel af samme, god aftegning af dot.

Nu sidder der et Docter lll på min revolver og den har jeg ikke fået testet endnu men umiddelbart er det også et lækkert rødpunkt som tænder ved at fjerne beskyttelse hætten og er med autojustering af lysstyrke.

De to deler samme mount profil og der skal man lige undersøge hvilke muligheder man har for at mounte sine red dots på våbenplatforme :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Happyshooter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 65
Tilmeldt: 22. feb 2014, 16:36
Interesser: Jagt,pistolskydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Leupold DeltaPoint Pro - erfaringer anyone?

Indlæg af Happyshooter » 11. dec 2018, 19:49

Jeg har et Delta point Pro med 7,5 MOA triangle.

Det virker helt fint for mig. Jeg har også trijicon RMR og der er fordele og ulemper ved begge.

Jeg har kørt 2 stk. Burris Fastfire ned og ville ikke købe dette igen. Jeg syntes ikke at kvaliteten er ok. På det ene røg gevindet på batteri dækslet rimelig hurtigt trods forsigtighed.

Brugeravatar
SKS
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. sep 2017, 20:17
Interesser: Riffel & Pistol
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 171 times

Re: Leupold DeltaPoint Pro - erfaringer anyone?

Indlæg af SKS » 1. jan 2019, 19:32

Grauwolf.net i tyskland har leupold deltapoint pro til små 3400,-
Quando Omni Flunkus Moritati

tobydaniels
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. feb 2019, 04:41
Interesser: Hunting, Fishing
Geografisk sted: Los Angeles, California

Re: Leupold DeltaPoint Pro - erfaringer anyone?

Indlæg af tobydaniels » 12. feb 2019, 08:07

My father is using the Leopold Delta Point Pro. He said that he liked it for crystal-clear glass. It is easy to regular use for focusing and shooting. But I use EOTech 552 that is a good quality holographic scope. I am using it for three years. It really works marvelous.

Besvar