Hvor købes knivslibesæt i god kvalitet?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Raz 5-3x0
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. jan 2019, 20:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Fynsland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 30 times

Hvor købes knivslibesæt i god kvalitet?

Indlæg af Raz 5-3x0 » 10. feb 2019, 13:50

TL;DR
Kvinslibesæt i høj kvalitet søges.

Admin/mods: Jeg håber at denne tråd er på det rigtige board, eller flyt den :thumbup:

Lillebror fylder 30 år og skal have en gave.
Han er begyndt at interessere sig for slibning af knive, økser og deslige. Han har allerede et lansky slibesæt men nu vil han gerne op til next level, ja han er blevet gear-queer på det felt.

Men hvad skal man købe?
Han har selv nævnt TSProf https://tsprof.com/en/catalog/complect/standartnyij-k02 men de sælger kun i USA og Rusland. Da produktet er relativt dyrt vil jeg gerne slippe for told osv.

Jeg synes at det er en fed ting at ønske sig og vil gerne give ham et sæt som ikke er plasticfantastic (læs: lansky). Vi skal lige et niveau op ad stigen. Desværre er jeg sgu ret blank. Når jeg ligge googler lidt er det kun Lansky som dukker op.

Skarpe anbefalinger søges.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Hvor købes knivslibesæt i god kvalitet?

Indlæg af 10-22 » 10. feb 2019, 14:31

Tormek,
Selv Bonderøven har en Tormek. :smile:
10-22

Raz 5-3x0
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. jan 2019, 20:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Fynsland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvor købes knivslibesæt i god kvalitet?

Indlæg af Raz 5-3x0 » 10. feb 2019, 16:26

10-22 skrev:
10. feb 2019, 14:31
Tormek,
Selv Bonderøven har en Tormek. :smile:
Det ser da meget fornuftigt ud, mange tak

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hvor købes knivslibesæt i god kvalitet?

Indlæg af C-X » 10. feb 2019, 18:47

Der er så mange måder at få knive skarpe på, at det er noget nær religion. Personligt er jeg glad ved Lansky systemet, så længe det er til mindre knive.
Du kunne også overveje en gang seriøse sten til vådslibning.
Og i kategorien så billig at det kunne være en gimmick, uden at være det, er økse pucks, f.eks. fra Lansky. Alle burde faktisk eje sådan en.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Hvor købes knivslibesæt i god kvalitet?

Indlæg af LJ » 10. feb 2019, 19:53

Seriøs kvalitet:

https://wickededgeusa.com/collections/sharpeners

Sælges også i Europa.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvor købes knivslibesæt i god kvalitet?

Indlæg af Raptor357 » 10. feb 2019, 22:06

Raz 5-3x0 skrev:
10. feb 2019, 13:50

Men hvad skal man købe?
Han har selv nævnt TSProf https://tsprof.com/en/catalog/complect/standartnyij-k02 men de sælger kun i USA og Rusland. Da produktet er relativt dyrt vil jeg gerne slippe for told osv.

Jeg synes at det er en fed ting at ønske sig og vil gerne give ham et sæt som ikke er plasticfantastic (læs: lansky). Vi skal lige et niveau op ad stigen. Desværre er jeg sgu ret blank. Når jeg ligge googler lidt er det kun Lansky som dukker op.

Skarpe anbefalinger søges.
Jeg kiggede på den fine russiske knivsliber på et tidspunkt, jeg fandt ingen problemer i forsendelse af dimsen.
Men totalprisen fra min klik amok var over hvad jeg var i humør til, så jeg har ikke købt (endnu)
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Raz 5-3x0
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10. jan 2019, 20:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Fynsland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvor købes knivslibesæt i god kvalitet?

Indlæg af Raz 5-3x0 » 11. feb 2019, 01:18

Tak for input, folkens.
Møgungen havde faktisk i forvejen set på Tormek'en, og er blevet ret så forelsket, så mon ikke det bliver den.
C-X skrev:
10. feb 2019, 18:47
Der er så mange måder at få knive skarpe på, at det er noget nær religion. Personligt er jeg glad ved Lansky systemet, så længe det er til mindre knive.
Du kunne også overveje en gang seriøse sten til vådslibning.
Og i kategorien så billig at det kunne være en gimmick, uden at være det, er økse pucks, f.eks. fra Lansky. Alle burde faktisk eje sådan en.
Det har jeg overvejet, men knægten er ret specifik i sine ønsker. Ingen tvivl om at det er et udemærket stykke grej til slibning.
LJ skrev:
10. feb 2019, 19:53
Seriøs kvalitet:

https://wickededgeusa.com/collections/sharpeners

Sælges også i Europa.
Den havde jeg helt glemt. Men som sagt så er han mest lun på Tormek systemet.
Raptor357 skrev:
10. feb 2019, 22:06
Raz 5-3x0 skrev:
10. feb 2019, 13:50

Men hvad skal man købe?
Han har selv nævnt TSProf https://tsprof.com/en/catalog/complect/standartnyij-k02 men de sælger kun i USA og Rusland. Da produktet er relativt dyrt vil jeg gerne slippe for told osv.

Jeg synes at det er en fed ting at ønske sig og vil gerne give ham et sæt som ikke er plasticfantastic (læs: lansky). Vi skal lige et niveau op ad stigen. Desværre er jeg sgu ret blank. Når jeg ligge googler lidt er det kun Lansky som dukker op.

Skarpe anbefalinger søges.
Jeg kiggede på den fine russiske knivsliber på et tidspunkt, jeg fandt ingen problemer i forsendelse af dimsen.
Men totalprisen fra min klik amok var over hvad jeg var i humør til, så jeg har ikke købt (endnu)
Ja, den er lidt hidsig.

Besvar