Køb af fill station via kina dur det?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Luluselsker » 2. feb 2019, 13:34

Sad p alirxpress og lurede de har akkurst samme mørke model osv fyldestation som feks arms-gallery sælger

Men er der nogen ide i at købe det hjem eller er det at vove pelsen kontra at købe i dk
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af The Mad Viking » 2. feb 2019, 16:48

Du slipper nok ikke for at betale told, men når det er sagt, så har jeg handlet på AliExpress flere gange.
Der er mange gange endda tracking på pakkerne og de kommer hurtigere end eBay-pakker. :smile:
Min bank har så lige sendt et nyt kort til mig (Igen) og jeg har en mistanke om at det er fordi jeg bruger det på AliExpress.
Der er aldrig nogensinde blevet hævet nogle beløb som ikke skulle være hævet, men det er så umuligt at forklare korttosserne. :mad:
Så: Jeg har intet at klage over, men der er en lille risiko for at banken udsteder et nyt kort. (Arbejdernes Landsbank)

Edit: Alt efter hvor dyr dimsen ser ud, så kan du normalt sagtens få sælgeren til at skrive en lav pris på pakken.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Luluselsker » 2. feb 2019, 16:57

Var mere rent sikkerhedsmæssigt mht trykket og kvaliteten smt evt om man dkulle gå efter noget specielt jeg savler lidt efter noget portabelt til den bsa jeg købte af r2d2
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af The Mad Viking » 3. feb 2019, 10:38

Ah. :oops:
Selve det med fyldestationer ved jeg desværre bjælde om.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Luluselsker » 3. feb 2019, 19:12

The Mad Viking skrev:
3. feb 2019, 10:38
Ah. :oops:
Selve det med fyldestationer ved jeg desværre bjælde om.
Nu har jeg bestilt lidt forskellig hell til 100kr leveret er jeg klar over jeg nok lige skal smide det i sprængfadet når det skal testes af men modelnavn og det hele er ens med dem fra dk så enten god kopi ellers habdler unævneligt firma også i kinaland
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Sort » 5. feb 2019, 22:42

det er meget sandsynligt at amerikanerne får deres kompressorer lavet i kina..
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Luluselsker » 5. feb 2019, 23:46

jeg har bestilt hhv 3 forskellige til YOKE og 5 typer til DIN - om ikke andet så får jeg da chancen for at sprænge noget i luften i vandkaret :D

uanset så har jeg valgt at bestille korrekte højtryksstumper hjem til at samle et kit til kompressoren i klubben er trods alt noget nemmere når jeg alligevel står og fylder flasker med alverdens nastye luftarter som ATML nitrox trimix osv. lige at smutte luftbøssen på den store fadølshane fra kompressoren
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af 10-22 » 6. feb 2019, 08:24

Der kommer skam rigtig fine ting ud af Kina.
Men du bare aldrig om det er din tur til at få noget lort.
Kunne du finde på at købe dine skydebriller i Kina ?
Eller din cykelhjelm ?
Hvis svaret er ja, så bare giv gas med Kina stumper til højtryk.
:smile:
10-22

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Luluselsker » 6. feb 2019, 10:12

10-22 skrev:
6. feb 2019, 08:24
Der kommer skam rigtig fine ting ud af Kina.
Men du bare aldrig om det er din tur til at få noget lort.
Kunne du finde på at købe dine skydebriller i Kina ?
Eller din cykelhjelm ?
Hvis svaret er ja, så bare giv gas med Kina stumper til højtryk.
:smile:
Præcis det jeg tænkte da jeg spurgte ind til det men vandkaret er klar så ser vi om det siger bang eller det dur
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Timber » 6. feb 2019, 11:24

Luluselsker skrev:
6. feb 2019, 10:12
10-22 skrev:
6. feb 2019, 08:24
Der kommer skam rigtig fine ting ud af Kina.
Men du bare aldrig om det er din tur til at få noget lort.
Kunne du finde på at købe dine skydebriller i Kina ?
Eller din cykelhjelm ?
Hvis svaret er ja, så bare giv gas med Kina stumper til højtryk.
:smile:
Præcis det jeg tænkte da jeg spurgte ind til det men vandkaret er klar så ser vi om det siger bang eller det dur
Sig lige til hvornår jeg skal kigge over mod Sjællandssiden efter eventuelle paddehatteskyer.. :blink: :fun: :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Luluselsker » 6. feb 2019, 12:05

Timber skrev:
6. feb 2019, 11:24
Luluselsker skrev:
6. feb 2019, 10:12
10-22 skrev:
6. feb 2019, 08:24
Der kommer skam rigtig fine ting ud af Kina.
Men du bare aldrig om det er din tur til at få noget lort.
Kunne du finde på at købe dine skydebriller i Kina ?
Eller din cykelhjelm ?
Hvis svaret er ja, så bare giv gas med Kina stumper til højtryk.
:smile:
Præcis det jeg tænkte da jeg spurgte ind til det men vandkaret er klar så ser vi om det siger bang eller det dur
Sig lige til hvornår jeg skal kigge over mod Sjællandssiden efter eventuelle paddehatteskyer.. :blink: :fun: :fun:
Dem har vi filtreret i undersøisk kabel mod Rusland
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af 10-22 » 6. feb 2019, 12:53

Luluselsker skrev:
6. feb 2019, 10:12
10-22 skrev:
6. feb 2019, 08:24
Der kommer skam rigtig fine ting ud af Kina.
Men du bare aldrig om det er din tur til at få noget lort.
Kunne du finde på at købe dine skydebriller i Kina ?
Eller din cykelhjelm ?
Hvis svaret er ja, så bare giv gas med Kina stumper til højtryk.
:smile:
Præcis det jeg tænkte da jeg spurgte ind til det men vandkaret er klar så ser vi om det siger bang eller det dur
Sagen er bare den at du ikke finde ud af det, bare ved at trykke det op.
Hvis godstykkelse er for lille eller materialet er forket eller for urent.
Så kan den måske fint holde til trykket, men får det så et slag så er den gal.
Eksempel så bliver alu ndt hvirvelstrøms testet, for at finde skjulte revner.
Normale procedure ved trykprøvning, er 1,5 gang dit arbejdstryk og tryk med vand.
Det handler om tillid.
10-22

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Luluselsker » 6. feb 2019, 13:01

Og hele det er årsagen til det blir testet af i vandkaret på samme nåde som med flasker :) men nu ser vi jeg regner med der dukker lidt op on 3-9uger 🤣 så ser vi on det siger bum eller ej
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Rigsby » 6. feb 2019, 14:28

Luluselsker skrev:
6. feb 2019, 13:01
Og hele det er årsagen til det blir testet af i vandkaret på samme nåde som med flasker :) men nu ser vi jeg regner med der dukker lidt op on 3-9uger 🤣 så ser vi on det siger bum eller ej
Hvad mener du med "testet af i vandkaret" ?
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Luluselsker » 6. feb 2019, 17:34

Akkurat det jeg skriver forklaret sådan at der hvor jeg har tjans med at fylde fylder vi dem i testkar under vand for sikkerheds skyld så om det er en flaske eller et fyldekit jeg kyler i badet er et fedt sker der noget er energien optaget
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Sort » 6. feb 2019, 23:05

Jeg er lidt forvirret. Snakker vi om en minikompressor eller om et fyldekit til at montere på en flaske?

Jeg ville nok fraråde minikompressor i vandbad.

Men fyldekit.. tja den faktiske belastning på et bøjlemonteret kit er max 400kg, nok nærmere 300. For kits der skrues i flasken er det nok ca det samme men gevindet er så langt at det nok kunne snittes i bøgetræ og alligevel holde.

Jeg ville ikke være overvældende nervøs ved et kina fyldekit, fordi belastningen er så relativt lille og selv den ultimative eksplosion, næppe vil være decideret livsfarlig (ret lille volumen og små flader) Men jeg ville på den anden side nok ikke spare de par basører og vente det længere.

Kinakompressor.. hmmm jeg tror jeg har nogle sandsække der kan stables omkring sådan et uhyre og nok kommer til at stå der sådan det første stykke tid. Jeg ville i hvertfald næppe synes om at være i direkte synsvinkel fra maskinen før den har slæbt en del uden unoder. Evt ville den få læ i skodaens baggagerum og slange nok til at den worst case pelser baggage rummet lidt uden at mennesker kommer på skudhold (fordelen ved en ældre bil).

Jeg vil ikke påstå at jeg ikke kunne finde på at købe sådan en, men jeg er sgu lidt skeptisk ved at være alt for nær ved selv almindelige nogenlunde godkendte højtrykskompressorer. Dvs jeg foretrækker at være i et andet lokale når der fyldes flasker i feks dykkerklub. Bare sådan fordi hvad nu hvis..
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Luluselsker » 7. feb 2019, 13:12

Sort skrev:
6. feb 2019, 23:05
Jeg er lidt forvirret. Snakker vi om en minikompressor eller om et fyldekit til at montere på en flaske?

Jeg ville nok fraråde minikompressor i vandbad.

Men fyldekit.. tja den faktiske belastning på et bøjlemonteret kit er max 400kg, nok nærmere 300. For kits der skrues i flasken er det nok ca det samme men gevindet er så langt at det nok kunne snittes i bøgetræ og alligevel holde.

Jeg ville ikke være overvældende nervøs ved et kina fyldekit, fordi belastningen er så relativt lille og selv den ultimative eksplosion, næppe vil være decideret livsfarlig (ret lille volumen og små flader) Men jeg ville på den anden side nok ikke spare de par basører og vente det længere.

Kinakompressor.. hmmm jeg tror jeg har nogle sandsække der kan stables omkring sådan et uhyre og nok kommer til at stå der sådan det første stykke tid. Jeg ville i hvertfald næppe synes om at være i direkte synsvinkel fra maskinen før den har slæbt en del uden unoder. Evt ville den få læ i skodaens baggagerum og slange nok til at den worst case pelser baggage rummet lidt uden at mennesker kommer på skudhold (fordelen ved en ældre bil).

Jeg vil ikke påstå at jeg ikke kunne finde på at købe sådan en, men jeg er sgu lidt skeptisk ved at være alt for nær ved selv almindelige nogenlunde godkendte højtrykskompressorer. Dvs jeg foretrækker at være i et andet lokale når der fyldes flasker i feks dykkerklub. Bare sådan fordi hvad nu hvis..
er fyldekit - kompressor har jeg adgang til hvor vi fylder for både brand/redning ind imellem men også dykkerklub og et par skytteforeninger mht at stå i andet rum så vær lige obs på at en flaskesprængning med stor sandsynlighed sender flasken gennem væggen ;) grunden for vi fylder dem under vand er 2 ting
1 temperaturen fyldningen/dekanteringen fra banken mv. udvikler varme varm luft fylder mere end kold luft og du får en uens fyldning i flasken

2 vandet absorberer energien til en hvis grad hvis der skulle ske en sprængning så optager vandet energien og mindsker risikoen for personskade --- DET SAGT så ER det set at en flaske med defekt gevind (læs forkert ventil monteret af ejermand) har skudt ventilen op gennem troltex loftet i fylderummet og op gennem isoleringen for at ryge ud igennem eternit taget flaskens ventil fejlede ved omkring 150bar til sammenligning er det vidst omkring 60bar shinsungs .50 rifler brager ud med efter regulatoren
så 150bar i røven af en 1.2kilo messingklump - det frembringer et ret godt drøn
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Sort » 7. feb 2019, 17:58

De fleste PCP våben ligger mellem 90 og 120 bar for at levere skud.

Men du kan ikke sammenligne en ventil der er skruet i en flaske (feks konisk ventil sat i cylindrisk flaskegevind) Umiddelbart under den femkronestore flade sådan en ventil har, er der jo masser af luft og endda lidt "løb" til at holde retning imens der opbygges hastighed.

Nedenunder en bøjleventil er der under en halv mm hulrum og overfladen indenfor O-ringen er igen under en kvadrat centimeter. Desuden forudsætter afskydning af ventilen jo at bøjlen svigter helt i begge sider og ikke bare at den giver lidt efter og bliver utæt.

Decideret flaskesprængning, er virkeligt sjældent hvis ikke de værste pirater har været involveret. Typisk sker der slange eller rørbrud, hvor ting flyver lidt rundt og det er typisk ikke livsfarligt, men helt bestemt ubehageligt. Jeg har oplevet to sprængninger af manometerslanger under dyk og det er da noget rod, dykkeren får gerne lidt lussinger af slangestumpen og det larmer fælt. Men hvis ellers man tager det roligt, kan man jo sagtens komme til overfladen med makkers hjælp.

Selv hvis flasken faktisk sprænges, er det typisk ikke noget med mange fragmenter, i reglen krøller den mere eller mindre vrangen ud, uden at flyve voldsomt langt. Men hvis ventilen ryger og flasken har lidt tilløb (sådan over en meter), så kommer den nemt gennem en murstensmur og det stopper den heller ikke rigtigt af.

Men som med alt andet, så er større afstand altså lig med mere sikkerhed, desuden larmer kompressorer fælt, selv når de bare gør det de skal.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 669
Tilmeldt: 8. jul 2012, 08:23
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 109 times

Re: Køb af fill station via kina dur det?

Indlæg af Rigsby » 7. feb 2019, 18:42

Sort skrev:
7. feb 2019, 17:58
De fleste PCP våben ligger mellem 90 og 120 bar for at levere skud.

Men du kan ikke sammenligne en ventil der er skruet i en flaske (feks konisk ventil sat i cylindrisk flaskegevind) Umiddelbart under den femkronestore flade sådan en ventil har, er der jo masser af luft og endda lidt "løb" til at holde retning imens der opbygges hastighed.

Nedenunder en bøjleventil er der under en halv mm hulrum og overfladen indenfor O-ringen er igen under en kvadrat centimeter. Desuden forudsætter afskydning af ventilen jo at bøjlen svigter helt i begge sider og ikke bare at den giver lidt efter og bliver utæt.

Decideret flaskesprængning, er virkeligt sjældent hvis ikke de værste pirater har været involveret. Typisk sker der slange eller rørbrud, hvor ting flyver lidt rundt og det er typisk ikke livsfarligt, men helt bestemt ubehageligt. Jeg har oplevet to sprængninger af manometerslanger under dyk og det er da noget rod, dykkeren får gerne lidt lussinger af slangestumpen og det larmer fælt. Men hvis ellers man tager det roligt, kan man jo sagtens komme til overfladen med makkers hjælp.

Selv hvis flasken faktisk sprænges, er det typisk ikke noget med mange fragmenter, i reglen krøller den mere eller mindre vrangen ud, uden at flyve voldsomt langt. Men hvis ventilen ryger og flasken har lidt tilløb (sådan over en meter), så kommer den nemt gennem en murstensmur og det stopper den heller ikke rigtigt af.

Men som med alt andet, så er større afstand altså lig med mere sikkerhed, desuden larmer kompressorer fælt, selv når de bare gør det de skal.
Fuldstændig enig, jeg har også selv oplevet slangebrud på manometerslangen flere gange, sidste gang faldt manometerkonsolen af og det eneste jeg gjorde var at knække slangen så var lækagen næsten stoppet, for en sikkerheds skyld gik vi op og lavede sikkerheds stop, og længere var den ikke.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Besvar