Gode råd til taktisk jagtriffel??

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Brugeravatar
TheReaper
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 266
Tilmeldt: 26. jul 2007, 20:44
Interesser: Våben, militaria, antik
Geografisk sted: Fyns Land
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af TheReaper » 9. jan 2019, 11:07

Hej NVF :help:

Nu har jeg i lang tid gået og syslet med tanken om at anskaffe mig en jagtriffel! Jeg har dog en meget stor forkærlighed for taktisk udseende rifler, grundet en fortid som soldat.
Derfor har jeg kigget lidt på Troy Par, Tikka TX3 TAC A1. Jeg mangler dog lidt "hands on" erfaring?
Det er min første riffel til jagt, og det skal derfor være en repeter riffel, som lovligt kan bruges til jagt i DK!

Er der andre alternativer end dem jeg har nævnt ovenfor, og som kan købes i Danmark?

I må meget gerne komme med input og forslag :razz:

Hvad angår kaliber, pris osv. Så søger jeg primært efter 308.W eller 223.rem, og helst i nærheden af 10-15.000 kroner!

:NVFrules:
To win the war, you gotta become the war... Citat: John Rambo.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Ras.Killing » 9. jan 2019, 11:33

Tikka’en er i hvert fald et stærkt bud.

Troy’en er en pump rifle, personligt ville jeg hellere fortrække en bolt. Ved ikke om de laver Troy’en i 308.Win?

223.Rem er ikke super optimal hvis man kun har en riffel. Man udelukker i hvert fald sig selv for jagt på hjorte, svin o.lign.
Senest rettet af Ras.Killing 9. jan 2019, 13:34, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4199
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 818 times
Been thanked: 429 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af 458hunter » 9. jan 2019, 12:15

En Troy PAR 308win er nok det tætteste du kommer en jagtlovlig riffel der minder om M95.

Som der også skrives giver det ikke mening at begrænse sig med en 223rem som første riffel.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Senserazer » 9. jan 2019, 12:17

Bergara B14 HMR. Se eksempelvis nutnfancy's review af den. Jeg synes det er en super fed riffel, hvor man får ekstremt meget for pengene. Det er sådan en jeg selv skal have mig, med en Vortex på toppen. :thumbup:
Den forhandles i Danmark til 11.000
Senest rettet af Senserazer 9. jan 2019, 12:31, rettet i alt 1 gang.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Kleth » 9. jan 2019, 12:20

Som Ras.Killing skriver, så udelukker .223Rem alt der er større end rådyr, men det er en glimrende skydebane- og plinke-kaliber :smile:

Jeg har et lidt ambivalent forhold til pump-rifler; de er sikkert smarte nok til drivjagt, skydning til bevægeligt mål og anden aktionpræget skydning, og på skydebanen kan jeg se den er bøvlet med trefod, sandsække og skydestok.
Hvis den skal være super-hurtig at repetere, så kunne Strasser TAC1 måske være interessant?!? - Ikke at jeg har erfaringer med den riffel.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 265 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Boryx » 9. jan 2019, 12:44

Senserazer skrev:
9. jan 2019, 12:17
Bergara B14 HMR. Se eksempelvis nutnfancy's review af den. Jeg synes det er en super fed riffel, hvor man får ekstremt meget for pengene. Det er sådan en jeg selv skal have mig, med en Vortex på toppen. :thumbup:
Den forhandles i Danmark til 11.000
Enig!! Sådan en kunne jeg godt bruge i 6,5 CM

Brugeravatar
TheReaper
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 266
Tilmeldt: 26. jul 2007, 20:44
Interesser: Våben, militaria, antik
Geografisk sted: Fyns Land
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af TheReaper » 9. jan 2019, 13:21

Tak for fine input indtil videre :Hug:

308.W it will be :bowdown:

Ligger også meget lunt i svinget til Den Tikka TX3 Tac A1, men syntes den er relativt pricy, når der lige skal noget optik på også :impatient:

Den der Strasser Tac1 var jeg dog ikke faldet over, så den skal da lige undersøges nærmere :what: (update, nu fandt jeg den lige ved Korsholm) :shame: :shame: :shame: Den koster jo kun lige knap 67 af de store lapper :axe
To win the war, you gotta become the war... Citat: John Rambo.

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 604
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:14
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 129 times
Been thanked: 157 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Depecheyawl » 9. jan 2019, 13:37

Går selv på jagt med min tac A1 i 6.5 CRM uden problemer.
Den har 2 rådyr på samvittigheden indtil videre.
Jeg bliver stadig glad når jeg fisker den ud af skabet og den er MEGET præcis.
What's not to like.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Ras.Killing » 9. jan 2019, 13:37

Hvis det er at prisen strammer lidt. Så kan man jo altid købe en “basis” riffel med noget ordentligt optik, og så senere opgradere den med et andet skæfte og andet lir. Ikke at det bliver billigere... men så kan man da dele det lidt op, efterhånden som man får råd :biggrin:

Alternativt så hold øje med brugtmarkedet, der jan være gode penge at spare her også.

Budgettet på 10-15.000kr. er det inkl. optik?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Senserazer » 9. jan 2019, 13:47

Boryx skrev:
9. jan 2019, 12:44
Senserazer skrev:
9. jan 2019, 12:17
Bergara B14 HMR. Se eksempelvis nutnfancy's review af den. Jeg synes det er en super fed riffel, hvor man får ekstremt meget for pengene. Det er sådan en jeg selv skal have mig, med en Vortex på toppen. :thumbup:
Den forhandles i Danmark til 11.000
Enig!! Sådan en kunne jeg godt bruge i 6,5 CM
6.5CM kommer vist også til sin ret i den riffel. Det skulle efter sigende ikke være noget problem at skyde ud på 1km med den, ud af boksen. Hvis skytten kan følge med :giggle:
Det, og så justerbart skæfte, og AICS magasiner, så er man altså langt synes jeg :numberone:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 706
Tilmeldt: 26. aug 2010, 22:45
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 67 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Allan3 » 9. jan 2019, 14:58

Du kan evt. starte med en Sauer 200STR, også pengene efter en god kikkert. Der kan fås forskellige skæfter til Sauer 200 så den bliver mere taktisk at se på

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11032
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 723 times
Been thanked: 2616 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af C-X » 9. jan 2019, 15:28

Tikka T3x CTR i .308 Win., hvis tactical også skal være practical.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
TheReaper
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 266
Tilmeldt: 26. jul 2007, 20:44
Interesser: Våben, militaria, antik
Geografisk sted: Fyns Land
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af TheReaper » 9. jan 2019, 15:49

Ras.Killing skrev:
9. jan 2019, 13:37
Hvis det er at prisen strammer lidt. Så kan man jo altid købe en “basis” riffel med noget ordentligt optik, og så senere opgradere den med et andet skæfte og andet lir. Ikke at det bliver billigere... men så kan man da dele det lidt op, efterhånden som man får råd :biggrin:

Alternativt så hold øje med brugtmarkedet, der jan være gode penge at spare her også.

Budgettet på 10-15.000kr. er det inkl. optik?
Altså optikken kunne evt godt tilgå senere! Vigtigst er en god stabil og træfsikker riffel!
To win the war, you gotta become the war... Citat: John Rambo.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af CO » 9. jan 2019, 16:58

Ligger også meget lunt i svinget til Den Tikka TX3 Tac A1, men syntes den er relativt pricy, når der lige skal noget optik på også
Har lige set Tikka'en brugt, men som ny til 14.000kr.
Var det her?
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 651 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Oscar123 » 9. jan 2019, 17:29

Du kunne evt. starte med en relativt billig riffel baseret på Remington 700 platformen – og så siden bygge den om med det taktiske grej som du måtte ønske. Netop Remington 700 er en af de riffeltyper, der har de fleste after-market muligheder. Det indsatte billede nedenfor er et eksempel på et ”tactical chassis system” produceret af MDT. Der er også andre muligheder.

Jeg benytter selv en Remington 700 LTR i kal. 308 Win, modificeret med aftageligt magasinsystem. Selvom den næppe kan kaldes en taktisk riffel efter moderne standarder er det dog en handy lille sag med en ganske fin præcision (bedre end skytten). Og den vil uden problemer kunne gøres mere "tactical" såfremt det ønskes. Billede af den indsat nederst.

Held og lykke med projektet

:razz:
Oscar123
MDT TAC21 for REM 700.jpg
MDT TAC21 for REM 700.jpg (25.79 KiB) Vist 18106 gange
LTR m Leupold VX-6 1-6x24.jpg
LTR m Leupold VX-6 1-6x24.jpg (58.71 KiB) Vist 18106 gange
On scene - but unseen

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2765
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 442 times
Been thanked: 481 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Krung » 9. jan 2019, 18:43

Depecheyawl skrev:
9. jan 2019, 13:37
Går selv på jagt med min tac A1 i 6.5 CRM...
What's not to like.
Vægten. Den er ederbroderemig tung. Det bliver ikke den der er på ryggen, når vi er på ski.

Alt andet er fedt.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2009
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Tangloppen » 9. jan 2019, 19:05

Jeg har selv siddet i samme situation, men måtte indse, efter lidt tid, at det var bedre (og lidt kedeligere) at tage en mellemting, som så blev en Tikka CTR Adjustable.
Til gengæld blev det givet lidt mere gas på optikfronten.

Hvis den er tiltænkt jagt, så vil der blive skævet til den fuldt ud taktiske kanon. Smagsdommeri, men de fleste jægere er nogle konservative nogle, som fælder glædestårer over en gammel udbanket Otterup, men vrænger på næsen af et sort skæfte.

Du skal købe det du drømmer om, og skide på alle andres meninger, men husk blot at mange hurtigt ser fidusen ved en fiks, let og håndterbar riffel, istedet for et tungt skrummel. Og så er det ikke så skæg at sidde tilbage med en dyrt købt riffel som mister en del værdi hvis den skal afhændes...

Hov vent, det problem kan jo løses ved at udvide samlingen af rifler :biggrin:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af ABjerre » 9. jan 2019, 19:27

Det gik åbenbart tabt, da jeg svarede tidligere, men i slipper ikke!

Med hensyn til valg af kaliber, så er .308Win et super valg til første jagtriffel. Det er den absolut mest udbredte patron, så ammunition til træning (billigt, men godt når man skal øve det basale), match (dyrt, præcist så man kan vise de andre hvor dygtig man er) og jagt (rigtig dyrt, men påkrævet hvis man vil på jagt) kan *altid* opdrives.

Og nu vi taler jagt, så duer den i øvrigt til alt vildt på det europæiske kontinent, og hvis den ikke gør, så er det du er på jagt efter betragteligt dyrere bytte end en ny riffel i større kaliber koster ;)

Med hensyn til valg af "type" af riffel, så er "pump"- og "bolt"-action begge repeterrifler i lovens forstand, så ingen problemer dér.

Jeg har haft en TROY PAR i .308Win og den er super sjov til hurtig skydning på banen. Jeg kan også sagtens se den være relevant på drivjagt, men ud over det, så er den ikke nemt at gå på jagt med, da håndtaget gør den svær at bruge på samme måde som man ellers ville bruge en "klassisk" repeterriffel. Hvis du vil på jagt med din riffel og ikke kun gasse den på banen vil jeg derfor til enhver tid anbefale en klassisk repeterriffel da den simpelthen er nemmere i daglig brug og at få et godt og stabilt anlæg med på jagt. Til skydning på bane, hvis man f.eks vil ud på længere hold end 100 meter, så vinder den klassiske repeter også frem, da den ofte vil være meget mere præcis end en pump-action.

Tikka TAC A1 er ganske vist til den dyre side - jeg går selv og venter på at få min leveret. Den er super fed, men det kan godt gøres billigere. Tager man en Tikka CTR, som har samme mekanik som TAC A1, så er man et rigtig godt stykke hen ad vejen. Den ser i øvrigt også ganske tactical ud - specielt hvis man sætter en lyddæmper eller mundingsbremse på den. Vil man have den endnu mere tactical så kan man eftermontere et andet skæfte eller chassis, som måske er mere i ens smag end det som riflen er født med. Det kunne f.eks være GRS, MDT, KRG eller Cadex - der er efterhånden rigtig mange, der laver chassis til Tikka.
12/76 .17HMR ..22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 900
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Bemoni1 » 9. jan 2019, 19:29

C-X skrev:
9. jan 2019, 15:28
Tikka T3x CTR i .308 Win., hvis tactical også skal være practical.
+ 1 til CTR! Har selv to af dem i henholdsvis 308 og .260 Rem, sidstnævnte er blevet lagt i et MDT HS3 chassis og det spiller bare :biggrin:

Desuden er T3 efterhånden nærmest blevet standard på linje med Rem 700, når det kommer til aftermarket stumper, bortset fra, at det ikke er nødvendigt at udskifte halvdelen af mekanikken, for at få den til at skyde ordentligt....
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af ABjerre » 9. jan 2019, 19:33

Bemoni1 skrev:
9. jan 2019, 19:29
Desuden er T3 efterhånden nærmest blevet standard på linje med Rem 700, når det kommer til aftermarket stumper, bortset fra, at det ikke er nødvendigt at udskifte halvdelen af mekanikken, for at få den til at skyde ordentligt....
Det eksploderede efter Beretta begyndte at sende dem over til USA. Der er simpelthen et marked dér, som gør det værd for producenter at tage riflen i betragtning når det kommer til nyudvikling.

Kombineret med at folk så småt var begnydt at blive trætte af den svingende kvalitet på Remingtons 700-serie, som ellers har været kongen af den type rifler de sidste mange år, så stod stjernerne for alvor på række for Tikka i 2017 og 18.

Mit bud er at den kommer til at blive den absolut mest populære riffel til "lav-din-egen-riffel"-segmentet de næste mange år.
12/76 .17HMR ..22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1718 times
Been thanked: 2144 times
Kontakt:

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Bofhenator » 9. jan 2019, 19:36

Krung skrev:
9. jan 2019, 18:43
Depecheyawl skrev:
9. jan 2019, 13:37
Går selv på jagt med min tac A1 i 6.5 CRM...
What's not to like.
Vægten. Den er ederbroderemig tung. Det bliver ikke den der er på ryggen, når vi er på ski.

Alt andet er fedt.
Nu er du jo også et lille nips ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
TheReaper
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 266
Tilmeldt: 26. jul 2007, 20:44
Interesser: Våben, militaria, antik
Geografisk sted: Fyns Land
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af TheReaper » 9. jan 2019, 19:44

For saaaaten, hvor er i gode :NVFrules:
Nu er der lige dukket et alternativ mere op, nemlig en remington 700 LTR :inspect: Kan se at den opfylder mine krav, samtidig med at det er en meget rost riffel :numberone:
Hvad angår det der smagsdommeri, så er jeg pisseligeglad! Bare jeg er glad for min riffel :biggrin:
To win the war, you gotta become the war... Citat: John Rambo.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11032
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 723 times
Been thanked: 2616 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af C-X » 9. jan 2019, 20:10

Hvis man skal gøre en M700 færdig (i den forstand at man vil have magasin, rail, stort bolt håndtag og gevind), så koster den det samme som en Tikka T3x CTR.
Dermed ikke sagt at der er noget galt med f.eks. en Remington M700 LTR, som Oscars - jeg har selv dens lidt billigere fætter, M700 SPS Tactical AAC-SD. Udmærket riffel, især hvis kan leve med det hængslede magasin (det man aldrig taber!).

Hands down, så vinder Tikka T3x CTR bare kapløbet over M700 i samme segment, hvilket også afspejler sig i hvad der sælges og hypes. M700 er bare ikke længere the go to rifle, men de skyder nu ikke pludseligt ringere af den grund! ...(med mindre du får en mandags...)
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Senserazer » 9. jan 2019, 20:21

Jeg vil lige slå endnu et slag for Bergara B14 HMR, men AICS magasin, tactical bolt knob, justerbart skæfte (med alu chassis), Flush QD swivel cups, gevind til dæmper og "pistolvinklet" greb. Den koster som sagt 11.000. Imo har den alt en tactical riffel skal have, og alt det ekstra man ville smide på en Remington 700, undtagen den høje pris. :thumbup:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: Gode råd til taktisk jagtriffel??

Indlæg af Ras.Killing » 9. jan 2019, 20:27

+1 til M700 her fra.

Har selv haft 3 af dem :smile: M700 SPS i 223.Rem, M700 SPS Tactical i 308.Win og en M700 XTR i 300.WM.

Alle gode solide rifler, som der aldrig var bøvl med. Der er på ingen måde tale om fin mekanik... men det er enkelt og det virker.

Det er som allerede nævnt en fin riffel at bygge videre på. Mange skifter aftrækket på dem, men alle mine havde standard aftrækket, og det var fint til mig.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar