Hatsan mod 125 combo - erfaringer?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Loxx
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. okt 2018, 20:42
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Hatsan mod 125 combo - erfaringer?

Indlæg af Loxx » 28. okt 2018, 18:54

Nogle der kender det?

Vil gerne have præcision og kraft.

Har også set på Hatsan 55s combo.

Andre?

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Hatsan mod 125 combo - erfaringer?

Indlæg af Rahan » 28. okt 2018, 19:22

Hatsan 125 er kendt for at være utrolig hård ved kikkerterne.
Og også kendt for at skyde utroligt hårdt, og utroligt upræcist :smile:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hatsan mod 125 combo - erfaringer?

Indlæg af Timber » 28. okt 2018, 19:46

Præcision og Hatsan fjedergeværer er en umulig mission.. De er alt for kraftige/sprælske til andet en dåsesmadring på korte distancer...

Det er de så til gengæld yderst gode til....... Hvis man kan ramme... :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

ulni
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 703
Tilmeldt: 30. nov 2008, 12:11
Interesser: weirauch
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Hatsan mod 125 combo - erfaringer?

Indlæg af ulni » 28. okt 2018, 20:13

Jeg har haft en i 6 timer.. Mage til l... Skal man lede længe efter.. Den røg retur hvor den kom fra

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Hatsan mod 125 combo - erfaringer?

Indlæg af Happy » 28. okt 2018, 20:16

Loxx skrev:
28. okt 2018, 18:54
Nogle der kender det?

Vil gerne have præcision og kraft.

Har også set på Hatsan 55s combo.

Andre?
Hej Loxx :smile: Hvis, at du søger noget (fjeder-gevær) med både Kraft og Præcision - Så vil jeg foreslå dig, at kigge på og overveje en "Diana 350 Magnum Premium" (Du kan se sådan en på bla. Gunpit`s hjemmeside og en alm standard 350 på KR. O. Skov`s hjemmeside).

Hatsan har mange pris-billige og udemærkede luft-gevær (bla Striker 1000 s o.s.v.) - men deres Ultra-Kraftige Fjeder-Modeller 125 - 135 - 150 -155 (Og dette er de ! De Overgår de alt andet - På det danske markede - Med længder - Hvad at både kraft og rekyl angår.) De er Ikke særligt let-skudte (kræver en hel del vilje, øvelse, erfaring og indsigt, at skyde præcist med... og herudover, at man udelukkende anvender de tungeste hagl - som koster Ekstra....).

Specifikt Hatsan 125 modellen har (heruover) ry for at "rykke" sig selv i stykker (for at have for mange krafter til sin konstruktion).....

Jeg har selv bla. en Hatsan 155.... Som - Ikke - er et gevær for hverken børn eller begyndere ! 155 er kva sin - Ekstreme Kraft - Ikke et gevær som, at jeg vil anbefale - i 4,5mm cal 177 - til andre end personer - end dem - som har erfaring og som ønsker en reel personlig udfordring med, at opnå præcision - hvad at der godt kan lade sig gøre... Men dette kræver både en seriøs tilgang - til opgaven... Og en Reel - Personlig - vilje til at forstå, føle våbnet - Og til at acceptere dette for hvad, at det nu er (Et Regulært Elefant Luft-Gevær !). Jeg er Meget glad for min 155, men vil Ikke anbefale - Nogen - kun at have en sådanne i våbenskabet !

Jeg har også en Diana 350 Magnum Premium (Også et Ultra-Kraftigt luft-gevær). Denne model er - heller Ikke - for børn og begyndere, men dog et langt mere kultiveret våben - Og langt mere let skudt end både Hatsan 125-150. Også Diana 350 kræver både vilje, øvelse og erfaring - men slet ikke på samme nivau.... Personligt oplever jeg Diana 350 som et - Fremragende Ultra-gevær - af høj kvalitet og med formidabel præcision (brug hagl på +13 grains/over 13 grains i vægt). Diana 350 er en af mine absolutte personlige FAVORITTER !

Hatsan 55 s combo kunne være et udemærket sted, at starte.. En pakke med det hele ! (jeg vil dog anbefale, at du i givet fald bruger hagl på +10 grains - og at du forsøger der frem med forskellige, for at finde dem som passer bedst for dig personligt.). Jeg er ikke i tvivl om at en 55 s vil kunne give dig mange gode skyde oplevelser (men overvej også at kigge på Walther Classus 16 joule-udgaven, Diana modellerne 240 og 280 eller Weihrauch HW 50 S eller en Gamo Big Cat (som dog har en noget hård aftrækker) combo. Mvh Happy :smile:

Generelt om at skyde med Hatsan 125 - 135 - 150 - 155 og opnå resultater med disse (At opnå disse våben`s max-mulige-præstation) - Dette kræver en vilje og tålmodighed - som åbenlyst og logisk nok - at flertallet ikke besidder og heller ikke skal forventes, at besidde... (kan sammenlignes med, at vælge at løbe Marathon-løb - fremfor kortere distancer).
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Hatsan mod 125 combo - erfaringer?

Indlæg af LJ » 28. okt 2018, 21:27

Jeg må nok erkende at jeg aldrig ville anbefale en Hatsan 125 til nogen. Det eksemplar jeg var udsat for var rædselsfuldt. Skrammel.
Deres Striker vil være et bedre valg og det vil Gamo IGT fusion m.fl. også være.
Hvis man er heldig er der stadig et HW97 til salg i køb og bytte herinde, som overgår ovenstående på alle væsentlige punkter.
Skynd dig at købe det.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Hatsan mod 125 combo - erfaringer?

Indlæg af Happy » 28. okt 2018, 22:10

LJ skrev:
28. okt 2018, 21:27
Jeg må nok erkende at jeg aldrig ville anbefale en Hatsan 125 til nogen. Det eksemplar jeg var udsat for var rædselsfuldt. Skrammel.
Deres Striker vil være et bedre valg og det vil Gamo IGT fusion m.fl. også være.
Hvis man er heldig er der stadig et HW97 til salg i køb og bytte herinde, som overgår ovenstående på alle væsentlige punkter.
Skynd dig at købe det.
Du kan evt prøve, at skriv til "LUFTSKIPPER" via private beskeder vedr HW 97 KT Blackline (han har eller har haft et tilsalg under køb, salg bytte-rubrikken). Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hatsan mod 125 combo - erfaringer?

Indlæg af Timber » 28. okt 2018, 22:23

Happy skrev:
28. okt 2018, 22:10
LJ skrev:
28. okt 2018, 21:27
Jeg må nok erkende at jeg aldrig ville anbefale en Hatsan 125 til nogen. Det eksemplar jeg var udsat for var rædselsfuldt. Skrammel.
Deres Striker vil være et bedre valg og det vil Gamo IGT fusion m.fl. også være.
Hvis man er heldig er der stadig et HW97 til salg i køb og bytte herinde, som overgår ovenstående på alle væsentlige punkter.
Skynd dig at købe det.
Du kan evt prøve, at skriv til "LUFTSKIPPER" via private beskeder vedr HW 97 KT Blackline (han har eller har haft et tilsalg under køb, salg bytte-rubrikken). Mvh Happy :smile:
Luftskippers gevær er blevet solgt.. :blink: Og nej, det er ikke mig... :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Besvar