Jeg søger hjælp til Valg af .22lr pistol:

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Jeg søger hjælp til Valg af .22lr pistol:

Indlæg af O27 » 14. okt 2018, 14:31

Er blevet grebet af skydningen efter at have været i skytteforening de sidste par måneder. Dog irriterer det mig at jeg hver gang skal starte forfra med at justere og indstille på pistolen, hvis den jeg jeg havde sidste gang ikke eller er lånt ud til anden side. Jeg er begyndt at kigge efter første køb men ikke noget der som sådan haster.
Jeg vil gerne have en .22lr der minder om en tilsvarende i 9mm så jeg kan få så meget træning som muligt/“muscel memory” på samme platform. Dem jeg har kigget på er;

Sig Sauer P226 AL SO BT .22lr i skyttebutikken; http://www.skyttebutik.dk/Produkter/Spo ... -22-000524
Billede

Beretta 92FS-22 ved HH; https://huntershouse.dk/kat137-Beretta/ ... FS-22.html
Billede

Walther Colt 1911 Railgun: https://www.jjsu.dk/shop/walther-colt-r ... eserveret/
Billede

Tanfoglio Force 22L S.A: http://skyttebutik.dk/Produkter/Sport/V ... -R--009237
Billede

Beretta 87 Target (det er dog mere Target end Field): http://www.beretta.com/en/87-target/
Billede

Og den foregående model, Beretta 89: http://www.genitron.com/Handgun/Beretta ... /Variant-1
Billede

Hælder pt. Mest til P226 eller Beretta 87T - dog mest P226 da jeg senere kan få et 9mm Conversion kit til den og jeg så vil være vant til at træne med den.

Til sommer vil det være Grovpistol 15+25m og terrænskydning.

Det er ikke ønsket at kunne ramme 300 point hver gang, men ønsket om en alsidig pistol der stadig kan ramme +240 og kan bruges til at hyppig træning i forhold til 9mm
Senest rettet af Refraktorius 14. okt 2018, 21:57, rettet i alt 5 gange.

Mnielse
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 12. okt 2014, 22:41
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Re: Valg af .22LR pistol

Indlæg af Mnielse » 14. okt 2018, 19:55

Alle de pistoler du har listet har en egenspredning, der vil irritere dig max. Har haft en p226 x5, som var fantastisk til terrænskydning, men derudover ubrugelig i forhold til min matchguns!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Valg af .22LR pistol

Indlæg af Fast Fumble » 14. okt 2018, 21:38

Mnielse skrev:
14. okt 2018, 19:55
Alle de pistoler ... vil irritere dig max. Har haft en p226 x5 ... ubrugelig i forhold til min matchguns!
De pistoler du lister, er (undskyld til alle dem jeg fornærmer nu) elendige sportspistoler. De vil sikre dig ringe placeringer på 15m bane, 25m bane og Terrænpistol. De vil kun være gode til simuleret grovpistol træning, hvis du får købt dig den tilsvarende grovkalibrede pistol. Og lige DET formål, er kun interessant, hvis du allerede ER en dygtig pistolskytte, som primært vil konkurrere på grovpistol discipliner.

Men for lige at være helt fair, så er den eneste af ovenstående jeg har prøvet, Tanfoglio Force. Den er helt vildt ringe.

Jeg skyder med Browning Buckmark. Den er også ret ringe, hvis man vil vinde præcisions discipliner, men den er bedre end dem på din liste (det er naturligvis MIN mening, og derfor også årsagen til at jeg har valgt den .22 pistol). Og en af mine begrundelser for valget, er at den har samme grebsvinkel som mine 2011 pistoler, som jeg skyder mere end 10 x så mange skud med årligt, derfor bliver det meget vigtigt for mig med en ergonomi der ligner mine grovpistoler.
Jeg trådte mine barnesko med en High Standard The Victor, indtil jeg erkendte at der ikke var specielt god til at nørde med sigte teknik og aftræksteknik, og lige det nørderi er meget vigtigt de første år, hvis man vil være rigtig god til at skyde. SÅ fik jeg mig en matchpistol (mit valg faldt på Pardini SP, men der er flere som er virkelig gode).

Så man kan godt sige jeg startede ud med en pistol jeg "følte for", og så skiftede jeg den til noget meget bedre, da jeg kom igennem processen med erkendelse af, at den pistol jeg følte for, ikke var ret god til det mål jeg ville nå.
Og så gjorde jeg det samme igen med min grovpistol, da jeg kom dertil. Købte en H&K USP Expert, brugte et par år på at erkende, at "verdens fedeste pistol" bare var rigtig svær at skyde med, og skiftede så til en platform der var meget lettere, som jeg så har brugt lige siden.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af CO » 14. okt 2018, 22:12

:goodpost:
What he said!
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af O27 » 14. okt 2018, 22:20

Tak for input, havde egentlig forventet at der var lidt mere "kærlighed" for fx. Beretta 87/89 :fun:

Faldt over ældre tråd herinde omkring en GSG der er nærmest identisk med Walter Railgun; https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... 9&start=50 - ser ud til den får ok kritik;

"Indlæg af CO » onsdag, 16. juni 2010 10:31

En rensning for fabrikkens fedt og en smøring gør underværker, men Pistol Match o. lign. ligger lige på grænsen.
Min kører dog fint med Geco og også Pistol Match hvis den bliver renset og smurt en gang i mellem.
Aftrækket er markant forbedret efter 500 aftræk, men kan let poleres op til match grade standard.
Aftrækket er standard 1911 og 1911 tuningsdele passer i."

Nu er det jo 8 år siden :rolf: så der er løbet en del vand i åen siden da antager jeg :smile:

Carl1024
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 24. aug 2016, 19:42
Interesser: Pistol
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af Carl1024 » 15. okt 2018, 06:11

Jeg havde det på fuldstændig samme måde som dig, da jeg startede. Prøvede lidt forskelligt, men de var bare ikke gode nok og endte med at købe en Feinwerkbau AW93. Den rammer. Og så købte jeg en fed grov ved siden af.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af CO » 15. okt 2018, 07:47

O27 skrev:
14. okt 2018, 22:20
Tak for input, havde egentlig forventet at der var lidt mere "kærlighed" for fx. Beretta 87/89 :fun:

Faldt over ældre tråd herinde omkring en GSG der er nærmest identisk med Walter Railgun; https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... 9&start=50 - ser ud til den får ok kritik;

"Indlæg af CO » onsdag, 16. juni 2010 10:31

En rensning for fabrikkens fedt og en smøring gør underværker, men Pistol Match o. lign. ligger lige på grænsen.
Min kører dog fint med Geco og også Pistol Match hvis den bliver renset og smurt en gang i mellem.
Aftrækket er markant forbedret efter 500 aftræk, men kan let poleres op til match grade standard.
Aftrækket er standard 1911 og 1911 tuningsdele passer i."

Nu er det jo 8 år siden :rolf: så der er løbet en del vand i åen siden da antager jeg :smile:
Jeg skyder stadig med min GSG, men kun til det den blev købt til.
Billig “grov” træning.
Jeg skyder 1911 og 2011 grovpistoler og GSG’en virker fint til formålet.
Den lider dog af at være alt for let.

Præcisionen er faktisk ok, men langt fra som en matchpistol og meget sværere at skyde med, pga. atræk, ergonomi, vægt og kort sigtelinie.
Jeg ville aldrig bruge den til nogen form for konkurrence.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af O27 » 15. okt 2018, 08:11

Tak for input, det fornuftige valg lader til at kigge mere i retning af en fornuftig .22lr og så gå mere all-in på grovpistolen.

Af de nævnte har jeg ikke endnu afskrevet Beretta 87/89 da det ser ud til at 89 er en fornuftig pistol på linien med S&W model 41 og at 87 er den nye model der nyder godt af et trigger-job med skifte til en aftrækker fra 89 modellen og så ellers er meget fornuftigt også, plus at det er en model der stadig kan fåes enkelte steder fra ny.

Derudover vil jeg undersøge nærmere omkring S&W Model 41 da der ikke er meget negativt at finde på den;

Billede

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af PSindrup » 15. okt 2018, 08:51

Er der ikke nogen i din lokale skydeklub der har nogle af de pistoler du har på ønskelisten?

Det er altid nemmest at vælge noget man har "set på med fingrene"

Peter

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af Ninjakebab » 15. okt 2018, 09:22

Hvilken skytteklub kommer du i?

Jeg kan selv tale godt for Beretta 92FS .22 især for 5500,- fabriksny
Det med egenspredningen er altså ikke så slemt for denne model. Måske er jeg heldig med min, måske er den bare god. Sidste baneskydning jeg var til var 25m med en Pardini SP hvor jeg fik førsteplads med 265-270 point, hvis jeg husker rigtigt.

Jeg fik min Beretta kort tid efter, og den kan jeg sagtens snige op til 10-15 point under Pardinien. Den overraskede mig positivt med præcisionen. Men tilkøb af justerbart bagsigte er et must :( 600 kr ca.

Ulempen ved den er, som OP selv pointerer, at den ikke kan opgraderes til 9 mm - da underdelen bl.a. er i plast.

Billede
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af O27 » 15. okt 2018, 23:26

Tak for input, det lyder da ganske interessant :razz:

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af Ninjakebab » 17. okt 2018, 09:49

Jeg var lige på 15 meter skydebane i aftes så her er supplerende info om Beretta 92FS præcisionen (fritstående):
Beretta.jpg
Beretta 92FS .22 - 15m med SK ammo. Sort Ø = 10cm (ur for scale)
Det er ikke helt ringe. Jeg kæmper lidt med sigtemidlerne, da jeg ikke skal holde lige på. Med justerbare sigtemidler og bedre ammo kan grupperne nok samles mere.
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Øboen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 393
Tilmeldt: 1. apr 2013, 23:00
Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 264 times
Been thanked: 87 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af Øboen » 17. okt 2018, 11:26

Paul Harrell på Youtube har en fin gennemgang af nogle begynder våben. Her har han bl.a testet Berettaen i 22lr., der fremstår som et godt valg med en god præcision (ud fra amerikanske forhold). Videoen kan ses her:

youtu.be/N1tfsASA4Ps

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af O27 » 17. okt 2018, 20:41

Når man tænker på det er udendørs og der er en smule vind, ser det da ud til at præcisionen er godkendt, også efter europæiske forhold?

Øboen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 393
Tilmeldt: 1. apr 2013, 23:00
Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 264 times
Been thanked: 87 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af Øboen » 17. okt 2018, 21:22

Det jeg mente med "amerikanske forhold" er, at de ikke i ligeså høj grad bruger rendyrkede konkurrence 22lr. pistoler med ortopædiske greb, som der er tradition for her i Europa. Deres tilgang til våbenejerskab er ud fra deres 2nd amendment, hvor vi kun bruger vores som sportsvåben.

Skulle jeg selv have en ny 22lr. pistol, som kun skulle bruges til at være en trænings erstatning for en 9mm grovpistol, så havde jeg ikke været nervøs for at købe Berettaen. Præcisionen er i min optik godtaget med det udgangspunkt i mente.

APE74
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13. dec 2017, 17:07
Interesser: Sportskydning
Geografisk sted: PA- USA
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af APE74 » 19. okt 2018, 19:18

Korrekt , de fleste vaaben herovre er std. vaaben,, tror ikke engang jeg har set et eneste konkurrence vaaben i skydeklubben,, det fleste er std. Glock 17/ 19 / 42 ,,,,,, S&W M&P, Div. 1911, Beretta , Sig P229 / 226 osv da de fleste traener med deres carry vaaben

har selv en Buckmark, som egentlig er OK,, men noget matchvaaben er det vil ikke ligefrem - er en basismodel men gav heller ikke mere end ca $ 230 for den sidste aar til Black Friday sale

gaar saa heller ikke ud og koeber det dyreste match grade ammo, da vi egentlig bare skyder for sjov

Brugeravatar
P22
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 78
Tilmeldt: 6. feb 2007, 19:46
Interesser: Skydning med riffel og pistol
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af P22 » 19. okt 2018, 19:31

Hvorfor skyder alle der er noget ved VM, OL, og andet med Pardini?

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af O27 » 19. okt 2018, 19:39

Kanon med alle de fine indlæg, må indrømme det er svært at finde balancen mellem præcision og "desireability":-)

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af Fast Fumble » 19. okt 2018, 19:49

P22 skrev:
19. okt 2018, 19:31
Hvorfor skyder alle der er noget ved VM, OL, og andet med Pardini?
Noget af årsagen er at Pardini laver rasende gode pistoler. Jeg havde en Pardini SP i 10 år (den skulle jeg aldrig have solgt!)
Pardini SP er et kløgtigt design med meget næsetung balance og let alu-slæde. Nem at skille ad, meget let at rengøre. Rekyldæmper med et vægt-system, men det er nu lidt primitivt.
En anden del af årsagen er nok, at Pardini sponserer en del skytter.
Men fx det danske militær landshold skyder også med Pardini, og de er ikke sponseret af Pardini.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
7TCU
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 2. sep 2005, 10:28
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 90 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af 7TCU » 19. okt 2018, 20:35

Efter 30 års skydning kommer jeg med mine 10 øres erfaring, jeg har har skudt / ejet en S&W 17 , S&W 617 (dog i 8 3/4" længde) , en High Standard Victor (der måtte lade livet pga revnet ramme) , en Browning FN 150 ( som nok er til salg) og en Walther GSP som er jeg også stadig er ejer af, den blev produceret i 1985 og jeg købte den af en nu afdød kollega.
Den er ikke "pæn" men er ortopædisk udformet, men der findes skæfter (neutrale) til den, der gør at den er til venstre / højre brug og ikke er så "ortopædisk" at se på, men det er den mest driftsikre / præcise skyder jeg har ejet (og leder lidt efter karabin sættet til at lave den til en salonriffel).

Det er ikke udseendet der gør det, det er sigte og aftrækker kontrol der gør det og det kræver øvelse og endnu mere øvelse, men at sætte sig bagud til at starte med, med en .22'er der kun er beregnet til dåseskydning er måske ikke vejen frem, at få selvtillid og vinde noget, er måske lidt mere befordrende for også at kunne få noget ud af en 9mm ( personligt er jeg mere til en revolver, mere præcist en S&W Mod 14 fra 1959)

Held og lykke med valget

7tcu
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af Mapzter » 19. okt 2018, 21:19

Det her var mine sidste 10 skud i onsdags med et 10 år gammelt .22 vekselsæt på en SIG Sauer 1911 ramme. 95/100, skudt med de billige CCI Standard Velocity (fordi det er dem mit vekselsæt bedst kan lide )
44232891_10156745997539938_3208123824587407360_n.jpg
Så det kan godt lade sig gøre at få brugbar præcision ud af en grovpistol ramme med et .22 vekselsæt, under de rette forudsætninger (på dette er piben og sigtemidlerne fikseret i forhold til hinanden).
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af T-REX » 20. okt 2018, 09:00

Øboen skrev:
17. okt 2018, 21:22
Det jeg mente med "amerikanske forhold" er, at de ikke i ligeså høj grad bruger rendyrkede konkurrence 22LR. pistoler med ortopædiske greb, som der er tradition for her i Europa. Deres tilgang til våbenejerskab er ud fra deres 2nd amendment, hvor vi kun bruger vores som sportsvåben.
Nu er Bullseye "ret" almindeligt, i USA, og der er .22LR Race Guns, udbredte.
Brian Zins, der er 12 dobbelt mester, i Pistolskydning, bruger f.eks. en Feinwerkbau AW-93.

Det man får, ved at tage en top europæisk Match Pistol, fremfor en mere standard pistol, er primært bedre ergonomi og langt flere justeringsmuligheder.

På ex. en S&W M41, kan man justere aftræksvægten, ved at flytte en "lever", men du kan ikke justere, særlig meget mere.
Dette kræver adskillelse, af pistolen.
M41_trig_adj_2a.JPG
M41_trig_adj_2a.JPG (57.75 KiB) Vist 17147 gange
På en Feinwerkbau AW-93, som jeg havde, der kan man justere Følgende: (Justering af Sear, krævede at grebet blev taget af)
Aftrækkerens placering
Længde af foraftræk (Trigger Point)
vægt af foraftræk(First stage)
Vægt af slutaftræk(Second stage)
Justere følsomheden af aftrækspunktet (Sear Engagement) [Sæt ikke dette FOR lavt, så er der funkfejl. Min gik heldigvis ikke full-auto :oops: ]

Match Guns, Morini, Pardini, Walther osv. har tilsvarende justeringsmuligheder.

Det at man har et fodformet skæfte gør, at der er større sandsynlighed for, at man holder pistolen ens, for hvert eneste skud, hvilket giver bedre præcision.
Matchguns skriver på deres side, at man mener, at op til 40% af præcisionen, ved pistolskydning, skyldes grebet.
http://www.matchguns.com/en/tailored-gun-grip
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af O27 » 20. okt 2018, 14:50

Mapzter skrev:
19. okt 2018, 21:19
Det her var mine sidste 10 skud i onsdags med et 10 år gammelt .22 vekselsæt på en SIG Sauer 1911 ramme. 95/100, skudt med de billige CCI Standard Velocity (fordi det er dem mit vekselsæt bedst kan lide )44232891_10156745997539938_3208123824587407360_n.jpg

Så det kan godt lade sig gøre at få brugbar præcision ud af en grovpistol ramme med et .22 vekselsæt, under de rette forudsætninger (på dette er piben og sigtemidlerne fikseret i forhold til hinanden).
Er det et specielt sæt eller bare er generisk konverterings kit på en alm 1911?

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af Mapzter » 20. okt 2018, 18:15

O27 skrev:
20. okt 2018, 14:50
Er det et specielt sæt eller bare er generisk konverterings kit på en alm 1911?
Specielt og specielt. Det er et sæt designet af Bob Marvel, en dygtig 1911 våbensmed, produceret af Advantage Arms. Det specielle er nok mest at sigtemidlerne og piben er fikseret i forhold til hinanden, og det er der også andre der har. Mit blev solgt under STI navnet. Rammen er en alm. 1911 fra SIG Sauer, som der normalt sidder en 9mm overdel på, jeg har arbejdet lidt på aftrækket for at få aftræksvægten ned, og gøre det lidt mere "smooth".
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Jeg søger hjælp til Valg af .22LR pistol:

Indlæg af O27 » 24. okt 2018, 18:22

O27 skrev:
15. okt 2018, 08:11
Tak for input, det fornuftige valg lader til at kigge mere i retning af en fornuftig .22LR og så gå mere all-in på grovpistolen.

Af de nævnte har jeg ikke endnu afskrevet Beretta 87/89 da det ser ud til at 89 er en fornuftig pistol på linien med S&W model 41 og at 87 er den nye model der nyder godt af et trigger-job med skifte til en aftrækker fra 89 modellen og så ellers er meget fornuftigt også, plus at det er en model der stadig kan fåes enkelte steder fra ny.

Derudover vil jeg undersøge nærmere omkring S&W Model 41 da der ikke er meget negativt at finde på den;

Billede
Fandt til min overraskelse ud af at der er en SW 41 i klubben, fik skudt et par runder med den igår, sammen med en Benelli hvor grebet desværre var for småt.

SW 41 overraskede positivt :smile:
Vedhæftede filer
SW Mod. 41 - 1.jpg

Besvar