Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af LapuaMagnum » 15. okt 2018, 14:19

Ninjakebab skrev:
15. okt 2018, 11:18

Noget der til gengæld er garanteret at virke, hvis man ikke er bevæbnet er: en tommelfinger hårdt op i røven. I shit you not (pun intended). Det får selv en rottweiler i dræbemode med kæberne låst fast, til at give slip. Det er et tip til alle der faktisk er værd at huske på :TOS:
HAHAHA, virker det også på mennesker? Jeg har aldrig prøvet det :rolf: :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af Ninjakebab » 15. okt 2018, 14:24

LapuaMagnum skrev:
15. okt 2018, 14:19
Ninjakebab skrev:
15. okt 2018, 11:18

Noget der til gengæld er garanteret at virke, hvis man ikke er bevæbnet er: en tommelfinger hårdt op i røven. I shit you not (pun intended). Det får selv en rottweiler i dræbemode med kæberne låst fast, til at give slip. Det er et tip til alle der faktisk er værd at huske på :TOS:
HAHAHA, virker det også på mennesker? Jeg har aldrig prøvet det :rolf: :rolf:

mvh
Det tror jeg uden tvivl! :eek: Jeg skulle måske specificere at modtageren skal være den angribende hund. Det forvirrer i hvert fald fjenden, ellers!
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Parfait
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 335
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 248 times
Been thanked: 69 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af Parfait » 15. okt 2018, 19:21

Ninjakebab skrev:
15. okt 2018, 11:18

Noget der til gengæld er garanteret at virke, hvis man ikke er bevæbnet er: en tommelfinger hårdt op i røven. I shit you not (pun intended). Det får selv en rottweiler i dræbemode med kæberne låst fast, til at give slip. Det er et tip til alle der faktisk er værd at huske på :TOS:
Tak for informationen, det lyder plausibelt!

Har du erfaring med det, eller hvordan ved du det?

Mvh Jakob

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af Ninjakebab » 15. okt 2018, 20:08

Det skal lige siges at det selvfølgelig kun er muligt hvis man ikke selv er modtager af angrebet.

Men jeg har bl.a. overværet en angreb, som Wildlife var ude for, men endnu værre hvor den angribende hund (en Amstaff af en art, tror jeg) havde låst kæberne fast i et minuts tid (jeg var selv 16 år og stod og holdt min egen hund væk fra slagsmålet). Det slutter da en forbipasserende kommer farende og gør som beskrevet. I samme sekund vræler hunden og vrider sig rundt så ejeren får den hevet væk. Indtil da blev den sparket og slået med kæppe, den var ligeglad. Det skal lige siges at det ikke stopper aggressionen, men kun forskrækker hunden et par sekunder.

Jeg spurgte ham bagefter hvad han gjorde, da jeg ikke rigtig kunne se det - jeg antog lidt at han stak hunden med en kniv el.lign. - men han kunne så fortælle at det var den nævnte metode, og det ikke var første gang han gjort det med succes.

Så vidt jeg ved bruges det også som tip i undervisning i USA, og det er muligt at finde videoer og diverse anekdoter der beskriver effektiviteten. På den anden side er der nogen der påstår det er en myte, hvis man laver en google søgning. Men hvis en hund angriber afprøver jeg hellere end gerne en myte, hvis det kan hjælpe.

Jeg har ikke haft brug for det selv, og håber ikke det sker. Men mine tommelfingre er beredt, og klar til at tage en for holdet :alcohol:
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af Ras.Killing » 16. okt 2018, 01:38

Jeg er faktisk lidt i samme båd som Froe her.

Det i har været udsat for af den anden hund lyder for mig som et begreb kaldet pinning. Noget man kan opleve fra specielt meget territoriale og domminerende hunde. Jeg har selv oplevet det et par gange, og det ser meget voldsomt ud! Dog uden nogen reelle skader.

I det korte og lange er det ''bare'' en af hundens måder at kommunikere på. Den (ofte) større og dominerende hund river modparten i jorden og griber fat om hals/nakke i et fast greb med kæberne. Modparten vil selvfølgelig hyle og skrige, men det handler egentlig bare om at vise jeg er større og stærkere end dig, jeg bestemmer. Ofte har sådan en hund ikke intentioner at at skade eller dræbe den anden hund - men som sagt, det ser voldsomt ud! Det er måske specielt kendt inde for ulvene :smile: og det vilde liv.

Jeg tror ikke at den hund i mødte reelt havde i sinde og slagte jeres hund eller havde død i øjnene.. for så ville hverken dig eller Mille have sluppet derfra uden skrammer. 50kg rottweiler/schæfer er ikke at spøge med.

Alt det sagt... så skal sådan en hund under ingen omstændigheder gå løst. Den skal holdes i snor og man skal være meget opmærksom på sine omgivelser (læs: andre hunde i nærheden). Det er 100% ejeren der har skylden her.

Og så behøver vi nok ikke komme ind på, at i jo nok også burde have haft Mille i snor :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af C-X » 16. okt 2018, 07:01

Så behøver en rottweiler blanding altså heller ikke være værre. De er ikke rene dødsmaskiner, nødvendigvis. Faktisk er, især udstillingsmodellerne, blevet avlet ringere.
Men det bør andre hundeejere ikke skulle tåle, at finde ud af, ved at levere hunde til sådan et kræs aggressioner. Hvad så, hvis man selv har en hund der ikke vil lade sig knægte? Så er det igen endnu mere alvorligt.

Har man en hund, der ikke kan omgås andre hunde, på fredelig vis, så slipper man den ikke, med mindre den er under absolut fuld kontrol og konstant opsyn.

Sker der alligevel noget, som ikke skulke ske, så må man altså forvente, at det kan få den konsekvens, at man ikke får en levende hund med hjem, uanset om det er fordi den angreb en stærkere hund(e), blev dræbt af en beskyttende hundeejer eller optaget af politiet og senere aflivet, hvis de ikke skyder den på stedet.

Om det er synd for ejeren af den aggressive hund, vil jeg simpelthen ikke forholde mig til. På samme vis vil jeg ikke forholde mig til, om det er synd for spritbilisten. Man træffer et valg og gør noget, der øger risikoen for sig selv og andre betragteligt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1537
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af Wildlife » 16. okt 2018, 08:32

Ras.Killing skrev:
16. okt 2018, 01:38
Jeg er faktisk lidt i samme båd som Froe her.

Det i har været udsat for af den anden hund lyder for mig som et begreb kaldet pinning. Noget man kan opleve fra specielt meget territoriale og domminerende hunde. Jeg har selv oplevet det et par gange, og det ser meget voldsomt ud! Dog uden nogen reelle skader.

I det korte og lange er det ''bare'' en af hundens måder at kommunikere på. Den (ofte) større og dominerende hund river modparten i jorden og griber fat om hals/nakke i et fast greb med kæberne. Modparten vil selvfølgelig hyle og skrige, men det handler egentlig bare om at vise jeg er større og stærkere end dig, jeg bestemmer. Ofte har sådan en hund ikke intentioner at at skade eller dræbe den anden hund - men som sagt, det ser voldsomt ud! Det er måske specielt kendt inde for ulvene :smile: og det vilde liv.

Jeg tror ikke at den hund i mødte reelt havde i sinde og slagte jeres hund eller havde død i øjnene.. for så ville hverken dig eller Mille have sluppet derfra uden skrammer. 50kg rottweiler/schæfer er ikke at spøge med.

Alt det sagt... så skal sådan en hund under ingen omstændigheder gå løst. Den skal holdes i snor og man skal være meget opmærksom på sine omgivelser (læs: andre hunde i nærheden). Det er 100% ejeren der har skylden her.

Og så behøver vi nok ikke komme ind på, at i jo nok også burde have haft Mille i snor :biggrin:
Jeg er desværre 100% overbevist om at det ikke er tilfældet i denne sag, den gjorde alt hvad den kunne for at gøre skade på Mille og mig og ud fra ejerens ytringer frygtede han også det værste da han kom frem til os..
100 kg hundeejer er heldigvis heller ikke at spøge med. :razz:

Om vi burde have haft Mille i snor er vist et åbent spørgsmål, hun er under fuld kontrol/herredømme (*) og så er det så vidt jeg læser §3 i hundeloven ok at gå uden snor når det er udenfor bymæssig bebyggelse. Jeg må dog indrømme at jeg ikke havde tjekket ordensbekendtgørelsen før du bringer emnet op nu, men der er heller ikke skærpede krav til hund, andet end man ikke må køre med hunden løbende i snor ved siden af bilen(!)

Eftersom vi flytter fra området om et par måneder forventer jeg at risikoen for at rende i manden og hunden en anden gang er minimal.

*
"Fuldt herredømme" betyder ifølge tidligere domme, at hundeføreren kan standse hunden, hvis den fx angriber andre dyr og mennesker. Det betyder helt bogstaveligt, at hunden skal have tæt kontakt til føreren og ikke må genere andre gæster, hunde eller det vilde dyreliv, fx ved at true eller løbe efter dem. Hunde som ikke fx prompte kommer på kald skal derfor føres i snor eller holdes ved fod. Det er som udgangspunkt hundeføreren, som har ansvaret for at undgå konflikter.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 265 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af Boryx » 16. okt 2018, 08:46

iflg. Naturbeskyttelsesloven (kap. 4 § 23) så skal hunde føres i snor.

For mig er det vigtigt at vi som hundeejere altid overholder dette - signalværdien overfor andre er vigtig. Vores hunde kan være nok så meget i kontrol og de mest lalleglade væsner. Hvis et barn eller voksen har en frygt for hunde, så betyder det alverden for dem at hunden er i snor.

Jeg kunne også forestille mig at reaktionen fra den "dumme hund" havde været anderledes hvis Mille havde været i snor og tæt på jer. Det undskylder på ingen måde at den reagerede som den gjorde.

Vil man lufte sin hund uden snor, så foregår det enten på egen matrikel eller i en af kommunernes hundeskove.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af C-X » 16. okt 2018, 09:07

Jeg har ad flere omgange måtte kæmpe angribende hunde væk fra hunde jeg førte i snor, så jeg tror ikke det hjælper at have egen hund i snor.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af DB89 » 16. okt 2018, 09:15

Boryx skrev:
16. okt 2018, 08:46
iflg. Naturbeskyttelsesloven (kap. 4 § 23) så skal hunde føres i snor.
Hvis man læser loven helt firkantet, så skal jægere på jagt i egen skov vel så også have hunden i snor?

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 265 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af Boryx » 16. okt 2018, 09:55

DB89 skrev:
16. okt 2018, 09:15
Boryx skrev:
16. okt 2018, 08:46
iflg. Naturbeskyttelsesloven (kap. 4 § 23) så skal hunde føres i snor.
Hvis man læser loven helt firkantet, så skal jægere på jagt i egen skov vel så også have hunden i snor?
Nej - loven er ift. offentlighedens adgang.

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 265 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af Boryx » 16. okt 2018, 09:58

C-X skrev:
16. okt 2018, 09:07
Jeg har ad flere omgange måtte kæmpe angribende hunde væk fra hunde jeg førte i snor, så jeg tror ikke det hjælper at have egen hund i snor.
Omvendt så har jeg mødt hunde der kommer farende og holder en passende afstand.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Overfaldet af rottweiler/schæferblanding i skoven

Indlæg af LapuaMagnum » 16. okt 2018, 10:15

Som tidligere figurant og interesse i opdragelse af hunde ville jeg gøre det samme som wildlife, da man ikke ved om hunden slår ihjel eller ej og jeg ikke ville lade det stå sin prøve med egen hund som offer. Jeg mener han har gjort det helt rigtige omend det er en mundfuld at sluge hvis man afliver en hund med hænderne hvilket ikke er rart at skulle. Jeg har en oplevelse fra en tidligere arbejdsplads hvor der boede nogle utilpassede personer i en gruppe der havde hunde udelukkende til kamp, og de hunde ville jeg decideret være bange for, da ejerne har voldtaget hundene psykisk og de vil bare destruere alt og alle som de kan høre og se, da ringede vi til politi og fortalte at kom der ikke nogen og hentede køteren ville den blive aflivet med jagtgevær, det mente betjenten dog var en dårlig idè og de havde dem under observation. De køtere er direkte livsfarlige og forfærdelige. Man ved aldrig om aggressive hunde tænder helt af eller om de bare vil dominere før det næsten er for sent, og er man i tvivl er det en snor der skal til.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Besvar