Tasco Kikkertsigtet (6-24-50) er et uheldigt/dårligt valg til HW 97 fordi, at det (på grund af sin længde/ret voldsomme længde) dårligt kan undgå, at komme til, at blokere hullet/porten - hvor haglet lades - på denne Weihrauch fast-løbs-model (på Walther LGVèn er der ikke samme problem med kikkertens længde - da denne er en knæk-løbs-model - og her fungere sigtet faktisk særdeles fremragende/ligeså godt som, at Nikko GCA AO kikkerten gjorde tidligere.).
Nikko GC Airking 3-9-42 er - som skabt til HW 97 - Lade-Porten kan uden problemer holdes fri og fuldt/nemt tilgængelig - med dette sigte/dette sigtes længde (Og er iøvrigt - efter min personlige mening - et rigtigt godt og pris-billigt kikkertsigte).
Blot en lille erfaring, som at jeg lige ville dele. Mvh Happy

(Tilføjelse 10/10-18 - til dem som mener, at en 3-9-42 AO er for lille til min HW 97 KT , kan jeg oplyse at der er bestilt en 4-16-50 AO kikkert af en model med en længde - som heller ikke vil blokere lade-porten. Dette da at jeg forventer, at skulle bruge min Nikko GCA 3-9-42 AO kikkert, på min Diana 350 - istedet for den 2-7-32 AO kikkert som sidder på denne aktuelt. 2-7-32 AO kikkerten skal over på min Anschutz 380 - istedet for den gamle Jæeger 3-9-40 kikkert - uden parrelaxe-justering - som sidder på denne aktuelt).