Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Starling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 267
Tilmeldt: 20. apr 2013, 18:34
Interesser: Knive, pistol, luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 22 times

Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Starling » 26. jul 2018, 11:03

Jeg tænker på at købe et Weihrauch luftgevær, men har endnu ikke bestemt hvilken model. Det svenske blad "Vapen" anbefaler geværet, i deres seneste udgave, så jeg er blevet lidt sulten efter et nyt gevær. Jeg har et gammelt Diana, og det er jeg glad for, men det er lidt slidt.

Vil nogen af jer anbefale en bestemt model, og hvilken forhandler er til at stole på ?

På forhånd tak !
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af PSindrup » 26. jul 2018, 12:00

Der har været masser af tråde om emnet.

Prøv at bruge søgefunktionen, og jeg er 99% sikker på at du får svar på dit spørgsmål. :razz:

Peter

RenLuft
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 20. maj 2018, 17:05
Interesser: Luftgevær 4.5 mm
Geografisk sted: Fyns
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af RenLuft » 26. jul 2018, 12:53

Hvis jeg skulle købe et gevær i den klasse ville jeg overveje et Walther LGV.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af C-X » 26. jul 2018, 13:59

Mærket kan du som sådan ikke gå helt galt med.

Hvad skal geværet bruges til?
Har du kig på nogle specifikke modeller?

Jeg har selv 2 HW 97 t Black Line, i hhv .177 og .22, som jeg bruger til plink, målskydning, skadedyrsbekæmpelse, regulering og jagt. Dejligt gevær og ganske tungt, så det simulerer en jagtriffel ganske udmærket, ved frit stående skydning. De er hverken børne- eller damevenlige, og kræver en del at håndtere og lade.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Andrik » 26. jul 2018, 16:56

Jeg vil give Renluft ret. Men et helt overset Weihrauch gevær, er HW98. Jeg har et sådant i to kalibre, .177 og .22 og det er særdeles velskydende.
Så vidt jeg husker, kan man også tilkøbe cal. 25 løb.
Karsten
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Happy » 26. jul 2018, 18:04

Starling skrev:
26. jul 2018, 11:03
Jeg tænker på at købe et Weihrauch luftgevær, men har endnu ikke bestemt hvilken model. Det svenske blad "Vapen" anbefaler geværet, i deres seneste udgave, så jeg er blevet lidt sulten efter et nyt gevær. Jeg har et gammelt Diana, og det er jeg glad for, men det er lidt slidt.

Vil nogen af jer anbefale en bestemt model, og hvilken forhandler er til at stole på ?

På forhånd tak !
Hej Starling :smile: Weihrauch - er et mærke - med en generel god kvalitet - på deres produkter ! Dog må det - Nødvendigvis - hertil bemærkes/tilføjes, at Weihrauch-fjeder-gevær generelt ligeledes - har STOR gavn - af at blive "TUNET"/opgraderet/fin-pusset/fin-justeret - fra den udgave - som, at de nu kommer fra fabrikken !!!

Dette BURDE ikke være sådanne ! Et nyt gevær, af denne ellers generelle gode kvalitet (absolut et mærke af de bedre !) burde være mere fin-pusset - i detaljen - fra fabrik.

Personligt ville jeg anbefale dig - et Walther LGV Master Pro (Du kan bla. finde dette gevær hos "GUNPIT" - som at jeg iøvrigt udelukkende har positive oplevelser med !).

Med et - Walther lgv Master Pro - vil du få et gevær som nærmest er "tunet" fra fabrikken - og som i sin finish efter min personlige mening langt overgår samtlige Weihrauch/fjeder-produkter. Og et gevær som at jeg - Personligt - opfatter som det bedste fjeder-luftvåben-produkt på markedet aktuelt.

Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

RenLuft
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 55
Tilmeldt: 20. maj 2018, 17:05
Interesser: Luftgevær 4.5 mm
Geografisk sted: Fyns
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af RenLuft » 27. jul 2018, 00:16

Happy skrev:
26. jul 2018, 18:04
Starling skrev:
26. jul 2018, 11:03
Jeg tænker på at købe et Weihrauch luftgevær, men har endnu ikke bestemt hvilken model. Det svenske blad "Vapen" anbefaler geværet, i deres seneste udgave, så jeg er blevet lidt sulten efter et nyt gevær. Jeg har et gammelt Diana, og det er jeg glad for, men det er lidt slidt.

Vil nogen af jer anbefale en bestemt model, og hvilken forhandler er til at stole på ?

På forhånd tak !
Hej Starling :smile: Weihrauch - er et mærke - med en generel god kvalitet - på deres produkter ! Dog må det - Nødvendigvis - hertil bemærkes/tilføjes, at Weihrauch-fjeder-gevær generelt ligeledes - har STOR gavn - af at blive "TUNET"/opgraderet/fin-pusset/fin-justeret - fra den udgave - som, at de nu kommer fra fabrikken !!!

Dette BURDE ikke være sådanne ! Et nyt gevær, af denne ellers generelle gode kvalitet (absolut et mærke af de bedre !) burde være mere fin-pusset - i detaljen - fra fabrik.

Personligt ville jeg anbefale dig - et Walther LGV Master Pro (Du kan bla. finde dette gevær hos "GUNPIT" - som at jeg iøvrigt udelukkende har positive oplevelser med !).

Med et - Walther lgv Master Pro - vil du få et gevær som nærmest er "tunet" fra fabrikken - og som i sin finish efter min personlige mening langt overgår samtlige Weihrauch/fjeder-produkter. Og et gevær som at jeg - Personligt - opfatter som det bedste fjeder-luftvåben-produkt på markedet aktuelt.

Mvh Happy :smile:
Også enig i at selv et dyrere weihrauch kunne trænge til tun. I sammenligning med mit diana 34 havde det Weihrauch jeg havde i hånden ved mit luftgevær træf en del fjeder vibrationer/uren skudafgivning. (eller hvordan det nu beskrives)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af C-X » 27. jul 2018, 00:18

Jeps, en HW 97 bliver lige det mere lækkert af et tun. Min .22'er er tunet, til et stille *Slafff* mens der er lidt *Spoing* i min FAC .177'er. Vmac og kompetent kærlighed gør forskellen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Andrik » 27. jul 2018, 11:28

C-X det er også min erfaring. Tuning er relativt enkelt og undergivet logikkens love. Men efter tuning af HW riflerne, har jeg aldrig været skuffet. :smile:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af C-X » 27. jul 2018, 11:31

Jeg vil dog ikke kalde tuning en nødvendighed, generelt set, på Weihrauch, men det er en opgradering, man bliver glad for. Om jeg får tunet min .177'er er derfor stadig uvist.

Man bør også kigge på Air Arms riflerne, når man har spenderebukserne på, for det er sataneme nogle flotte og lækre skydere. Skulle jeg købe noget, af ren besidderglæde, så blev det en AA Pro Sport!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Andrik » 27. jul 2018, 13:57

Jeg er den glade ejer af en Prosport 4,5mm. Det er nok den mest appetitlige luftskyder jeg har haft. Men hvis man ‘Pusler’ lidt med de andre kvalitets skydere, er det sådsn set stadig kun skytten der er begrænsningen.
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Happy » 28. jul 2018, 00:29

C-X skrev:
27. jul 2018, 11:31
Jeg vil dog ikke kalde tuning en nødvendighed, generelt set, på Weihrauch, men det er en opgradering, man bliver glad for. Om jeg får tunet min .177'er er derfor stadig uvist.

Man bør også kigge på Air Arms riflerne, når man har spenderebukserne på, for det er sataneme nogle flotte og lækre skydere. Skulle jeg købe noget, af ren besidderglæde, så blev det en AA Pro Sport!
Rigtigt - Ikke en NØDVENDIGHED ! (F.eks. min personlige HW 50 S er IKKE tunet, men den ville helt givet blive endnu bedre end, at den er på nuværende tidspunkt.... så at sige gå fra, at være god og en fornøjelse - til at være meget god og til være en udsøgt fornøjelse :biggrin: ).

og helt enig AA-èrne er rigtigt flotte (Dem at jeg nu har set og haft i hånden) :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Slettes2 » 29. jul 2018, 17:35

Jeg er ikke i tvivl om at en tuning af et Weihrauch luftgevær vil føre en masse godt med sig, men som ejer af henholdsvis en hw97 kt, en hw80 og en hw30, alle i 4,5mm vil jeg også gerne sige god for at bruge dem lige ud af æsken uden problemer.

Brugeravatar
Starling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 267
Tilmeldt: 20. apr 2013, 18:34
Interesser: Knive, pistol, luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 22 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Starling » 30. jul 2018, 10:18

Jeg har bestilt et Weihrauch HW 97 KT 4,5 mm, ved en lokal jagthandler. Jagthandleren havde tilfældigvis sådan en hjemme, men den var solgt, og ventede på at blive afhentet af ejeren. Så jeg har set det jeg køber, og jeg er imponeret må jeg sige. Jeg skal give 6500 kr for den, og det inkludere kikkert og montering af denne.
Luftgeværet skal bruges til lidt hyggeskydning, og som supplement til min gamle trofaste Diana.
Jeg ved godt at geværet er pokkers tungt, men det må jeg så finde mig i.
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af PSindrup » 30. jul 2018, 10:36

Starling skrev:
30. jul 2018, 10:18
Jeg ved godt at geværet er pokkers tungt, men det må jeg så finde mig i.
Jeg har en Air Arms 200 cal .22 og det er klart det tungeste våben jeg har i våbenskabet.

Jeg syntes hurtigt man bliver træt af vægten, specielt hvis jeg lige har skudt med min Ruger 10/22.

Peter

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Jesper5036 » 30. jul 2018, 13:11

Vedrørende den høje vægt på HW97, AA tx200, Diana 54 og flere i den klasse af fjeder våben, så er det nok nødvendigt for at hive det sidste præcision frem.
Hvis du Feks. ser her på forummet på 50-100meter.
AA tx 200 med MTC Viper

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af SorenSD » 30. jul 2018, 16:31

Starling skrev:
30. jul 2018, 10:18
Jeg har bestilt et Weihrauch HW 97 KT 4,5 mm, ved en lokal jagthandler. Jagthandleren havde tilfældigvis sådan en hjemme, men den var solgt, og ventede på at blive afhentet af ejeren. Så jeg har set det jeg køber, og jeg er imponeret må jeg sige. Jeg skal give 6500 kr for den, og det inkludere kikkert og montering af denne.
Luftgeværet skal bruges til lidt hyggeskydning, og som supplement til min gamle trofaste Diana.
Jeg ved godt at geværet er pokkers tungt, men det må jeg så finde mig i.
Tillykke med din nye skyder :smile: :eek:

Den skal du helt sikkert nok blive rigtigt glad for :thumbup:

Kan se, at prisen på en HW 97 KT er 3.700 kr i udlandet, så jeg håber dælme, at han sætter en ordentlig kikkert på, når differencen er 2.800 kr :biggrin: :thumbup:
:smile: :thumbup:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af C-X » 30. jul 2018, 17:52

Jeg tænkte også, om der fulgte et våben mere med i købet, til den pris.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Raptor660 » 30. jul 2018, 18:03

Tillykke med dyret, håber du bliver glad for den :thumbup:

Ja, prisen napper lidt. Men der er også betalt for montering af kikkert osv og måske indskydning
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af PSindrup » 30. jul 2018, 22:48

Raptor660 skrev:
30. jul 2018, 18:03
Tillykke med dyret, håber du bliver glad for den :thumbup:

Ja, prisen napper lidt. Men der er også betalt for montering af kikkert osv og måske indskydning
Hvis jeg må være lidt fræk, så er både montering og indskydning da noget man klarer selv.

Peter

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Raptor660 » 31. jul 2018, 09:00

PSindrup skrev:
30. jul 2018, 22:48
Raptor660 skrev:
30. jul 2018, 18:03
Tillykke med dyret, håber du bliver glad for den :thumbup:

Ja, prisen napper lidt. Men der er også betalt for montering af kikkert osv og måske indskydning
Hvis jeg må være lidt fræk, så er både montering og indskydning da noget man klarer selv.

Peter
Ja, men i det her tilfælde har han betalt sig fra det, det er Jo et valg man tager.
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af SorenSD » 31. jul 2018, 18:43

PSindrup skrev:
30. jul 2018, 22:48

Hvis jeg må være lidt fræk, så er både montering og indskydning da noget man klarer selv.

Peter
Jeg vil da også mene, at det er en stor del af oplevelsen af en ny riffel :thumbup: :smile:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Starling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 267
Tilmeldt: 20. apr 2013, 18:34
Interesser: Knive, pistol, luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 22 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Starling » 1. aug 2018, 11:21

Jeg afhentede mit nye våben i går, så jeg har ikke fået prøveskudt det endnu, men det kommer. kikkerten var monteret, og jeg havde i går lidt svært ved at stille skarpt, men nu skulle det være i orden. Da jeg går med briller, er det faktisk svært at håndtere en kikkert.
Det er et smukt våben, der på afstand godt kan minde om en rigtig riffel, og det er måske også meningen.
Jeg ved godt at jeg måske kunne have fået det billigere andre steder, men ved at bruge en lokal forhandler, er jeg også garanteret en vis support, og det er jo også noget værd. Endelig købte jeg en taske fra Stabilotherm, og forhandleren gav mig en æske hagl gratis.

Nu skal jeg så i gang med at prøveskyde Weihrauch.......
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af PSindrup » 1. aug 2018, 11:32

Tillykke med vidunderet! :razz:

Og husk, hvis den ikke skyder så præcist og ensartet som du forventer så skift hagl!

Der kan være enorme forskelle på hvordan de forskellige hagl performer i et luftgevær.

Da jeg købte mit hårdtskydende Norinco 4,5mm fulgte der en æske spidse hagl med.
På 15 meter kunne jeg ikke sætte haglene i en normal skive, og jeg var nødt til at sætte et stort stykke pap bag skydekassen for at se hvor skuddene sad - og de sad hele vejen rundt om skiven.

Min første tanke var selvfølgelig at det var en forfærdelig skyder jeg havde fået købt mig, indtil at jeg blev anbefalet at skifte hagl, og BINGO, så skød den præcist så godt som jeg vidste jeg var i stand til.

Peter

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Jeg tænker på at købe et Weihrauch gevær

Indlæg af Andrik » 1. aug 2018, 11:47

Ja tillykke.
Jeg håber at du bliver glad for geværet.
Jeg ville nok selv eksperimentere med jsb og hn hagl, hvis dem du har fået med ikke grupperer. Og det er rigtigt som beskrevet oven for, der kan være enorme forskelle på hagl.
Tillykke😀
Forresten hvad var det for en kikkert du fik monteret?
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Besvar