Ja. Den ene er til at bringe folk fra A til B, den anden til at lave huller i papir. Én af delene slår som regel et par hundrede ihjel om året, og skader tusindvis, den anden gør ikke.
Hvad siger til SKV-6?
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 171 times
Re: Hvad siger i til SKV-6
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 223 times
Så behøver jeg vist ikke selv svareSenserazer skrev: ↑18. jun 2018, 18:47Ja. Den ene er til at bringe folk fra A til B, den anden til at lave huller i papir. Én af delene slår som regel et par hundrede ihjel om året, og skader tusindvis, den anden gør ikke.

Hilsen Kenneth
- Ølgaard
- This member is
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 108 times
Re: Hvad siger til SKV-6?
En af mine bekendte, har en bror som er i noget banderelateret, godt nok i Århus, men han har jagttegn og en hel del våben, 20 helt nøjagtigt, er det kun skytteforeningsvåben ? gælder det ikke jagtvåben, det er jo dem der bliver stjålet flest af i DK.

-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Men den ene kan kun vanskeligt benyttes som redskab til at slå andre ihjel med. Helt modsat forholder det sig med den anden. Den er som skabt til det.Senserazer skrev: ↑18. jun 2018, 18:47Ja. Den ene er til at bringe folk fra A til B, den anden til at lave huller i papir. Én af delene slår som regel et par hundrede ihjel om året, og skader tusindvis, den anden gør ikke.
Peter
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Ja OK, hvis det er den forskel DU ser, så er der nok ingen grund til at fortsætte, vi ligger meget langt fra hinanden i hvordan vi ser på det her.Senserazer skrev: ↑18. jun 2018, 18:47Ja. Den ene er til at bringe folk fra A til B, den anden til at lave huller i papir. Én af delene slår som regel et par hundrede ihjel om året, og skader tusindvis, den anden gør ikke.
-
- Bronze Member
NB. Der er grunde til at stort set ingen bliver dræbt med lovlige våben i DK, den her grund til nægtelse af SKV godkendelse, er måske én af dem ;-)Senserazer skrev: ↑18. jun 2018, 18:47Ja. Den ene er til at bringe folk fra A til B, den anden til at lave huller i papir. Én af delene slår som regel et par hundrede ihjel om året, og skader tusindvis, den anden gør ikke.
- Senserazer
- Platin Member
Grunden er måske at det ganske enkelt er nemmere at anskaffe et ulovligt våben.B Smith skrev: ↑19. jun 2018, 09:10NB. Der er grunde til at stort set ingen bliver dræbt med lovlige våben i DK, den her grund til nægtelse af SKV godkendelse, er måske én af dem ;-)Senserazer skrev: ↑18. jun 2018, 18:47Ja. Den ene er til at bringe folk fra A til B, den anden til at lave huller i papir. Én af delene slår som regel et par hundrede ihjel om året, og skader tusindvis, den anden gør ikke.

Edit: Om de ulovlige våben så er importeret eller anskaffet ved inbrud/hjemmerøverier (når et våben er stjålet er det per definition ikke længere lovligt) er mig sådan set ligegyldigt.
-
- Bronze Member
Det er da ikke ligegyldigt hvor de våben komme fra, os lovlydige skytter har da ingen interesse i at SKV våben bliver brugt til noget som helst ulovligt, det vil kun medføre strammere lovgivning og måske i sidste ende en indskrænkning i vores mulighed for at opbevarer våben i hjemmet. Hvis der kommer en stigende interesse i at hente SKV våben på vores adresser, så VIL det netop medføre stramninger...du har godt nok en mærkelig indstillingSenserazer skrev: ↑19. jun 2018, 10:48Grunden er måske at det ganske enkelt er nemmere at anskaffe et ulovligt våben.B Smith skrev: ↑19. jun 2018, 09:10NB. Der er grunde til at stort set ingen bliver dræbt med lovlige våben i DK, den her grund til nægtelse af SKV godkendelse, er måske én af dem ;-)Senserazer skrev: ↑18. jun 2018, 18:47Ja. Den ene er til at bringe folk fra A til B, den anden til at lave huller i papir. Én af delene slår som regel et par hundrede ihjel om året, og skader tusindvis, den anden gør ikke.
Edit: Om de ulovlige våben så er importeret eller anskaffet ved inbrud/hjemmerøverier (når et våben er stjålet er det per definition ikke længere lovligt) er mig sådan set ligegyldigt.
Ja det er nemmere at anskaffe sig ulovlige ikke-SKV våben, og sådan skal det da helst fortsætte, optimalt bør der slet ikke findes ulovlige skydevåben på gaderne, men det er nok at sætte barren for højt.
NB. Tror du seriøst at fordi et våben er et stjålet SKV våben og derfor er ulovligt, at det så ikke skaber fokus på os? Mit SKV våben i andre hænder er pr. definition ulovligt, det ændre bare ikke det faktum at det er MIG og SKV systemet det stammer fra...
- Senserazer
- Platin Member
Selvfølgelig skaber det fokus. Politikere handler ikke rationelt eller logisk, de handler udelukkende populistisk. 

- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Been thanked: 428 times
Og vil I starte en diskussion om kilden til ulovlige våben, så hop over i en af de utallige tråde om det emne.
I denne tråd er det holdningen til SKV-6 der er emnet.
I denne tråd er det holdningen til SKV-6 der er emnet.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."