Familiehygge og eksploderende dåser.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Familiehygge og eksploderende dåser.

Indlæg af Werecat » 14. maj 2018, 10:49

Jeg fik lidt skydetid i weekenden. Ikke så meget til mig selv, men min 8 årige nevø savner til tider lidt action.

Endvidere havde vi lidt rigeligt med sodavand (det er ikke mig der har drukket de Vestfyens der er på videoen. Jeg drikker kun faxe kondi :razz: )med, ihvertfald flere end vi kunne drikke, så det problem løste vi :sniper: :biggrin: :GoodBoy:


youtu.be/O3F5mKMZr0s

Han kan stadig ikke lade børnegeværet selv, en Daisy Youth Model 105 Buck, så der er ikke så meget skydetid til mig. Det er måske det bedste, for det kræver fortsat påmindelser om hvorhen piben peger at sikre at den kun peger i en sikker retning.

Men han synes at det er en fest.

Da han for noget tid siden fortalte at der var nogen af drengene i hans skole, der ikke troede på at han har skudt med luftgevær, havde jeg kameraet med til at skaffe beviser. Ud over denne lidt mere anonyme video blev det også til en privat youtube video med ham der skyder (inkl, og undskyld hvis jeg er en tease når jeg ikke vil vise den, en video i slowmotion over skulderen på ham, hvor man kan se haglet flyve ud og ramme en dåse :numberone: ). Så skulle den være på plads i skolen :TOS:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Familiehygge og eksploderende dåser.

Indlæg af Happy » 16. maj 2018, 23:00

:biggrin: Dåse-Skydning er en FEST :rock: Personligt bliver jeg aldrig træt af det - om end at mine dåser som oftest er tømt - og at det er bunden at jeg skyder efter - og på alverdens forskellige afstande ! Super med Videoèrne til knægten !!!
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Familiehygge og eksploderende dåser.

Indlæg af Werecat » 23. maj 2018, 20:45

Så fik jeg med ord, gode gerninger og benhård forhandling en dag med luftgeværet.

Det drillede rigtig meget uden at jeg helt kunne sætte fingeren på problemet, der var bare mange flyvere og træfpunktet flyttede sig ligesom til tider. Jeg troede at det var vinden der ændrede sig... Rookie :oops:

I frustration skød jeg nogle dåser.

youtu.be/mABjYlIMHp0

Efter aftensmaden og putning af barn (det var en del af dealen) fik jeg mulighed for at komme ud i skumringen. Da jeg skød første skud var træfpunktet flyttet 5-7 cm på 50 m siden jeg gik ind.

Det var selvfølgelig sigtet der var gået løst og havde været det hele dagen...

Det blev strammet, indskydning gik som en leg (det er lettere når kikkerten sidder fast) og jeg fik trods nogen vind præsteret disse på 50 m.
CTC17mm.jpg
Center til center 17mm. 22 skud 50m
CTC22mm.jpg
Center til center 22mm. 22 skud 50m
Våbnet var min FX impact 4,5mm med MTC Viper pro sigte, haglene var JSB Exact Heavy 4,52mm.

Jeg er sgu tilfreds. Især gruppen på 22mm for den var åndssvagt lille til jeg lavede de tre "pis-skud-samtidig-med-pulsslag-skud"der ligger øverst... Eller også var det nerverne som reaktion på den pæne samling, det var ikke de allersidste skud, men de tre kom i de sidste 5 skud.

Disclaimer: De er skudt med støtte fra forreste støtteben, men ingen sandsæk bagest. Det passer faktisk nogenlunde med den spredning der er når sigtet danser til hjerterytmen. Det kunne være jeg skulle investere i en sandsæk... :sniper:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Familiehygge og eksploderende dåser.

Indlæg af Timber » 23. maj 2018, 21:28

Jeg synes nu det er ganske fornuftige grupper på de omtalte 50 meter.. Og der skal jo også være lidt plads til forbedring.. :blink: :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Besvar