For nogen æoner siden, kom jeg kørende hjem fra en hyggeskydning med våben nok til en større bandekrig liggende bag i min daværende Sportsvan.. Ok, de lå selvfølgelig i tasker, men der var ingen tvivl om hvad det var..
Skæbnen ville at der var razzia den dag, og smarte her havde selvfølgelig "glemt" at tage sele på(Ak ja, det var dengang man var ung og letsindig. Nu er man kun... letsindig..

).... Nåmen, jeg blev selvfølgelig viftet ind...
Den ellers flinke politimand kastede godt nok et blik ind bag i bilen, men var mest interesseret i min manglende sele, og om jeg havde drukket(hvilket jeg selvfølgelig ikke havde).. Jeg måtte insistere på at han skulle se mine tilladelser, men han gad ikke vente på at jeg pakkede dem ud så han kunne kontrollere om det var de rigtige våben..
Faktisk tænker jeg på at hvis jeg ikke havde sagt noget, så havde han heller ikke spurgt til noget... Selvom der ingen tvivl var om hvad jeg kørte med... Men ok, jeg bor jo også i Udkantsdanmark, hvor politiet er mere vant til at man kører rundt med et mindre arsenal i bilen..