Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Indlæg af Caspian1911 » 20. feb 2018, 09:38

Ølgaard skrev:Sagen lyder speget lige meget hvad man synes om Ole, jeg ved da forretningen blev lavet, overholdt Ole alle de krav som blev pålagt ham og fandt endda selv på nogle som han mente var gode imod evt. indbrud, det ved jeg fordi jeg var med til at lave alle de foranstaltninger som der krævedes og som sagt flere til, så at de pludselig mener at det ikke er nok lyder mærkeligt.

:razz: :razz:
Desværre er HH ikke de eneste, Østjysk blev også udsat for urimelig behandling af politiet, dog på en anden måde.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Indlæg af Senserazer » 20. feb 2018, 10:28

Kenneth Jensen skrev:
Senserazer skrev:Politiet indgår ikke i magtens tredeling. Bare en fodnote.
Den sædvanlige :blink: - og du har ret. Politiet er dog sat til at udføre deres hverv på bevilling fra regeringen(justitsministeren.)

Hilsen Kenneth
Fuldstændig korrekt :blink: Men det er en misforståelse man ser meget ofte (jeg kan godt læse ovenover hvordan det måske skulle forstås), så jeg plejer lige at lave en note :rolf:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Indlæg af Kalthoff » 20. feb 2018, 12:00

Jeg har idag skrevet til Østre Landsret og bedt om at der bliver lagt et domsresume af sagen på http://www.domstol.dk

Så må vi afvente om de efterkommer min anmodning.

Jeg er meget nysgerrig efter at læse dommen. Dels for at få et indtryk af hvad politiets argumenter mod Hunters Houses hidtidige indretning og fremgangsmåde er, dels for at se hvad der konkret er blevet dømt.

Hunters House er min lokale jagtbutik, hvor jeg har handlet siden jeg fik jagttegn. Jeg har nydt at besøge deres udstillingshvelving og været taknemmelig for at få lov at se med fingrene.

Jeg har stor respekt for den lille mand der kan og vil tage kampen mod systemet når han føler sig uretfærdigt behandlet. Mit ydmyge bidrag til HH under sagen har derfor været at jeg er fortsat med at handle der, men har undladt at prutte om prisen.

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 606
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:14
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 129 times
Been thanked: 159 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Indlæg af Depecheyawl » 20. feb 2018, 14:47

Kalthoff skrev:Jeg har idag skrevet til Østre Landsret og bedt om at der bliver lagt et domsresume af sagen på http://www.domstol.dk

Så må vi afvente om de efterkommer min anmodning.

Jeg er meget nysgerrig efter at læse dommen. Dels for at få et indtryk af hvad politiets argumenter mod Hunters Houses hidtidige indretning og fremgangsmåde er, dels for at se hvad der konkret er blevet dømt.

Hunters House er min lokale jagtbutik, hvor jeg har handlet siden jeg fik jagttegn. Jeg har nydt at besøge deres udstillingshvelving og været taknemmelig for at få lov at se med fingrene.

Jeg har stor respekt for den lille mand der kan og vil tage kampen mod systemet når han føler sig uretfærdigt behandlet. Mit ydmyge bidrag til HH under sagen har derfor været at jeg er fortsat med at handle der, men har undladt at prutte om prisen.
Er i samme båd og ELSKER det sted.
Fuldstændig ligeglad om jeg kan spare en 5'er et andet sted.
Det er MIN lokale butik og de har altid givet mig den VILDESTE betjening.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Indlæg af Fast Fumble » 20. feb 2018, 15:04

Kalthoff skrev:Jeg har stor respekt for den lille mand der kan og vil tage kampen mod systemet når han føler sig uretfærdigt behandlet.
Jeg har nok ret svært ved at genkende det scenarie, men det kan da godt være det er sandt i dette tilfælde, det ved jeg ikke.

Jeg har ikke handlet ved HH siden indehaveren overfusede min kone i telefonen, og forsøgte at anlægge en injuriesag mod mig. Årsagen? Jeg bad HH overholde deres garanti-forpligtelse på en defekt pistol. (Sagsanlægget skyldtes at jeg omtalte sagen herinde).
Der følte jeg ikke rigtig at de var "den lille mand der følte sig uretfærdigt behandlet". Jeg følte mere at det var mig der var den lille, som skulle kues med trusler. Og Forbrugerrådet gav mig ret i at det var mig, der var uretfærdigt behandlet.

Men igen, jeg kender ikke den aktuelle sag godt nok til at kloge mig. Jeg tror bare godt der kan risikere at være to sider af også den historie.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Indlæg af PSindrup » 20. feb 2018, 15:28

Der er ALTID (mindst) to sider af en sag. :thumbup:

Peter

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Indlæg af Langenge » 20. feb 2018, 17:25

Jeg bor i Jylland, og har kun været der i alt tre gange.
Alle tre gange blev jeg behandlet pænt, og jeg har altid været overvældet at deres udbud af gamle våben.
Men jeg har den ene gang overværet en, i mine øjne, mindre heldig ekspedition.
Men sammenligner jeg det med hvad jeg selv har oplevet i f.eks. Østjysk, så var det vist småting :rolf:
Ej, man kan altid få fat i en ekspedient, der bare ikke deler kemi med en selv, og alle er ikke perfekte hver gang. Hverken kunder eller personale.
Gælder vist alle de bikser, som jeg har besøgt.
Med min forkærlighed for gamle våben, har jeg et svagt hjerte for HH. Bare en skam, at jeg ikke bor i nærheden (Har lidt et princip med, at jeg kun kommer til københavn i arbejdsmæssigt øjemed. IKKE privat)
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Indlæg af Elbæk » 20. feb 2018, 22:05

Fast Fumble skrev:
Kalthoff skrev:Jeg har stor respekt for den lille mand der kan og vil tage kampen mod systemet når han føler sig uretfærdigt behandlet.
Jeg har nok ret svært ved at genkende det scenarie, men det kan da godt være det er sandt i dette tilfælde, det ved jeg ikke.

Jeg har ikke handlet ved HH siden indehaveren overfusede min kone i telefonen, og forsøgte at anlægge en injuriesag mod mig. Årsagen? Jeg bad HH overholde deres garanti-forpligtelse på en defekt pistol. (Sagsanlægget skyldtes at jeg omtalte sagen herinde).
Der følte jeg ikke rigtig at de var "den lille mand der følte sig uretfærdigt behandlet". Jeg følte mere at det var mig der var den lille, som skulle kues med trusler. Og Forbrugerrådet gav mig ret i at det var mig, der var uretfærdigt behandlet.

Men igen, jeg kender ikke den aktuelle sag godt nok til at kloge mig. Jeg tror bare godt der kan risikere at være to sider af også den historie.
Nå, så det var derfor samtalen lige pludselig var slut idet ekspedienten fik øje på min NVF pin, da jeg var inde og hente et sigte til min Ruger GP 100 d. 4. oktober sidste år :giggle:

Foresten selvsamme pin som jeg samme aften forærede til Ian fra Forgotten Weapons.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Indlæg af Kalthoff » 22. feb 2018, 15:07

Kalthoff skrev:Jeg har idag skrevet til Østre Landsret og bedt om at der bliver lagt et domsresume af sagen på http://www.domstol.dk
Østre Landsret svarede idag pr. email:
Din mal af 20. februar 2018 er modtaget.

Landsretten har ved domsafsigelsen vurderet, at afgørelsen alene vil være af
begrænset interesse for den brede befolkning. På den baggrund er der ikke udarbejdet
pressemeddelelse i sagen, ligesom afgørelsen ikke er offentliggjort på landsrettens
hjemmeside.

Såfremt du måtte ønske udskrift af afgørelsen, kan der søges om aktindsigt i dommen.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Indlæg af PSindrup » 22. feb 2018, 15:53

Kalthoff skrev:
Kalthoff skrev:Jeg har idag skrevet til Østre Landsret og bedt om at der bliver lagt et domsresume af sagen på http://www.domstol.dk
Østre Landsret svarede idag pr. email:
Din mal af 20. februar 2018 er modtaget.

Landsretten har ved domsafsigelsen vurderet, at afgørelsen alene vil være af
begrænset interesse for den brede befolkning. På den baggrund er der ikke udarbejdet
pressemeddelelse i sagen, ligesom afgørelsen ikke er offentliggjort på landsrettens
hjemmeside.

Såfremt du måtte ønske udskrift af afgørelsen, kan der søges om aktindsigt i dommen.
Hvis en agtindsigt koster penge så starter jeg gerne en crowdfunding til at dække udgifterne.

Peter

Besvar