C-X skrev:Jeg stemmer for et Camp NVF arrangement ved Woodmarsters træhytte, med røgvarer og øl! :eek:
Hvor længe ryger du sådan en kølle, så du kan være sikker på, at den er fast helt ind til benet? Det synes jeg har været mange røgeriers store prøvelse og det er virkelig ulækkert, hvis den føles rå i midten. Røget rådyr er ellers en gudespise :eating:
haha ja det kunne da være sjovt en dag:)
de har fået ca en uge, i ovnen skal siges jeg hælder til tyndrøg og rimeligt meget træk, de bevirker dels at røgen ik blir sur og der dannes ikke så meget kondens. det med og få køllen faste i midten af kødet er som jeg ser det et spørgsmål om eftermodning, gerne 3md+ røgen fordeler sig så det blir helt ensartet. plejer osse og fjerne selve "lårbenet" inden saltning, så er det nemmere og salte ensartet samt en del nemmere og skære skiver:)
har et gammelt køleskab der kun bruges til røgvare da det lugter kraftigt, et par fugt poser ind og så spiller det.
har aldrig prøver men en kold tør kælder eller loft skulle osse være godt.
hvis de tørre for hurtigt et sted med træk, dannes der en skorpe og fugten kan ikke slippe ud...
Den tid vi bruger på jagt og fiskeri tæller vor herre ik med i det store regnskab..