Ændringer til jagtloven

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af LJ » 5. dec 2017, 19:44

Ras.Killing skrev:Helt enig! :smile:
Fint! :blink:

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af T-REX » 6. dec 2017, 04:13

Kenneth Jensen skrev:
ReneKJ skrev:Armbrøster, var de ikke oprindeligt lovlige uden våbentilladelse?
Jeg syntes at de kunne købes frit i min barndom.
Korrekt - tidligere var armbrøsten på samme krav som buer og haglbøsser = 18 år :)

Hilsen Kenneth
Som jeg husker det:
Armbryste blev forbudt, ca. samtidig med slangebøsser.
Slangebøsser blev forbudt, fordi der kom modeller med håndleds støtte og 4 eller flere kraftige elastikker.
Disse kunne, med kuglelejekugler, skyde gennem politiets uroskjolde, og blev anvendt, af autonome.

I første omgang forbød man kun slangebøsser, med håndledsstøtte, men ret hurtigt derefter, der forbød man alle typer slangebøsser og også Armbrøste.
Det var også fordi Armbrøste havde fået en ny popularitet, bl.a. grundet James Bond filmen "Your Eyes Only" Og der gik rygter om, at de autonome, var ved at indkøbe armbrøste.

Grunden til, at man ikke forbød buer var, at en bue, den kræver en hel del træning, for at blive en habil skytte.
Hvorimod en Armbrøst, den lærer man, på et par timer.

I start 1980'erne, der var Compound buer hverken særlig almindelige, eller særligt avancerede, sammenlignet, med dagens modeller.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af Gryphon » 6. dec 2017, 17:36

JRexA skrev:
Som jeg husker det:
Armbryste blev forbudt, ca. samtidig med slangebøsser.
Slangebøsser blev forbudt, fordi der kom modeller med håndleds støtte og 4 eller flere kraftige elastikker.
Disse kunne, med kuglelejekugler, skyde gennem politiets uroskjolde, og blev anvendt, af autonome.

I første omgang forbød man kun slangebøsser, med håndledsstøtte, men ret hurtigt derefter, der forbød man alle typer slangebøsser og også Armbrøste.
Det var også fordi Armbrøste havde fået en ny popularitet, bl.a. grundet James Bond filmen "Your Eyes Only" Og der gik rygter om, at de autonome, var ved at indkøbe armbrøste.

Grunden til, at man ikke forbød buer var, at en bue, den kræver en hel del træning, for at blive en habil skytte.
Hvorimod en Armbrøst, den lærer man, på et par timer.

I start 1980'erne, der var Compound buer hverken særlig almindelige, eller særligt avancerede, sammenlignet, med dagens modeller.

Gid de autonome gad at bruge skattely, så vi også kunne få dem forbudt :cry:

Men helt seriøst, hvor mange gange har politiet oplevet at blive "beskudt" af slagebøsser ?? Og hvilke andre grupperinger brugte slagebøsser ??

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af C-X » 6. dec 2017, 17:42

Så er det derfor, at sæbe og deodorant stadig er tilladt... :hmm:

Slangebøsser blev brugt af lystfiskere og raske drenge - to af de farligste grupperinger der findes. :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af LapuaMagnum » 6. dec 2017, 18:21

Gryphon skrev:
Gid de autonome gad at bruge skattely, så vi også kunne få dem forbudt :cry:

Men helt seriøst, hvor mange gange har politiet oplevet at blive "beskudt" af slagebøsser ?? Og hvilke andre grupperinger brugte slagebøsser ??
Det er umiddelbart lidt forkert at sige mht. skattely. Jeg bor et sted som bliver kaldt skattely men det er jo ikke landet det er galt med men de mennesker der forsøger at snyde den danske og andre stater for penge de reelt skulle have ifølge lovgivningen. Danmark er jo også et ly land bare ikke på skatten og der sidder sikkert nogle et andet sted i verden og spekulere i at tage til danmark fordi det kan betale sig :smile:

Jeg er et usædvanligt lovlydigt menneske, også når det kommer til skatten, og hvis jeg er utilfreds kan jeg jo melde mig ind i politik og forsøge at ændrer holdningen, selvom det nok vil være en smule optimistisk eller leve med det :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af PSindrup » 6. dec 2017, 18:59

LapuaMagnum skrev:
Gryphon skrev:
Gid de autonome gad at bruge skattely, så vi også kunne få dem forbudt :cry:

Men helt seriøst, hvor mange gange har politiet oplevet at blive "beskudt" af slagebøsser ?? Og hvilke andre grupperinger brugte slagebøsser ??
Det er umiddelbart lidt forkert at sige mht. skattely. Jeg bor et sted som bliver kaldt skattely men det er jo ikke landet det er galt med ...
Tjoe, det er nu OGSÅ landet det er galt med.

Landets lovgivning gør det muligt at bruge landet som skattely, og der er i sig selv kritisabelt ...

Peter

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af LapuaMagnum » 6. dec 2017, 19:35

PSindrup skrev:
LapuaMagnum skrev:
Gryphon skrev:
Gid de autonome gad at bruge skattely, så vi også kunne få dem forbudt :cry:

Men helt seriøst, hvor mange gange har politiet oplevet at blive "beskudt" af slagebøsser ?? Og hvilke andre grupperinger brugte slagebøsser ??
Det er umiddelbart lidt forkert at sige mht. skattely. Jeg bor et sted som bliver kaldt skattely men det er jo ikke landet det er galt med ...
Tjoe, det er nu OGSÅ landet det er galt med.

Landets lovgivning gør det muligt at bruge landet som skattely, og der er i sig selv kritisabelt ...

Peter
:rolf: :rolf: :rolf: :rolf:

Jeg tænker man lige skal feje for egen dør før man skyder nogen noget i skoene, for med det du skriver forstår jeg det sådan at janteloven lever i vild flor :smile: Jeg håber da jeg tager fejl. Du bliver nød til at tænke på at det er befolkningen der bestemmer hvilken retning landet skal og ikke en politikker. Du kan da ikke seriøst mene at eks. Schweiz er skyld i at tosser flytter derned og snyder sit eget land, for så står det da godt nok slemt til :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af PSindrup » 6. dec 2017, 19:53

LapuaMagnum skrev:
PSindrup skrev:
LapuaMagnum skrev:
Gryphon skrev:
Gid de autonome gad at bruge skattely, så vi også kunne få dem forbudt :cry:

Men helt seriøst, hvor mange gange har politiet oplevet at blive "beskudt" af slagebøsser ?? Og hvilke andre grupperinger brugte slagebøsser ??
Det er umiddelbart lidt forkert at sige mht. skattely. Jeg bor et sted som bliver kaldt skattely men det er jo ikke landet det er galt med ...
Tjoe, det er nu OGSÅ landet det er galt med.

Landets lovgivning gør det muligt at bruge landet som skattely, og der er i sig selv kritisabelt ...

Peter
:rolf: :rolf: :rolf: :rolf:

Jeg tænker man lige skal feje for egen dør før man skyder nogen noget i skoene, for med det du skriver forstår jeg det sådan at janteloven lever i vild flor :smile: Jeg håber da jeg tager fejl. Du bliver nød til at tænke på at det er befolkningen der bestemmer hvilken retning landet skal og ikke en politikker. Du kan da ikke seriøst mene at eks. Schweiz er skyld i at tosser flytter derned og snyder sit eget land, for så står det da godt nok slemt til :smile:

mvh
Jo det mener jeg faktisk i ramme alvor.

Landets lovgivning muliggør snyderiet, modsat mange andre lande.

Peter

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af LapuaMagnum » 6. dec 2017, 20:27

PSindrup skrev:
LapuaMagnum skrev:
PSindrup skrev:
LapuaMagnum skrev:
Gryphon skrev:
Gid de autonome gad at bruge skattely, så vi også kunne få dem forbudt :cry:

Men helt seriøst, hvor mange gange har politiet oplevet at blive "beskudt" af slagebøsser ?? Og hvilke andre grupperinger brugte slagebøsser ??
Det er umiddelbart lidt forkert at sige mht. skattely. Jeg bor et sted som bliver kaldt skattely men det er jo ikke landet det er galt med ...
Tjoe, det er nu OGSÅ landet det er galt med.

Landets lovgivning gør det muligt at bruge landet som skattely, og der er i sig selv kritisabelt ...

Peter
:rolf: :rolf: :rolf: :rolf:

Jeg tænker man lige skal feje for egen dør før man skyder nogen noget i skoene, for med det du skriver forstår jeg det sådan at janteloven lever i vild flor :smile: Jeg håber da jeg tager fejl. Du bliver nød til at tænke på at det er befolkningen der bestemmer hvilken retning landet skal og ikke en politikker. Du kan da ikke seriøst mene at eks. Schweiz er skyld i at tosser flytter derned og snyder sit eget land, for så står det da godt nok slemt til :smile:

mvh
Jo det mener jeg faktisk i ramme alvor.

Landets lovgivning muliggør snyderiet, modsat mange andre lande.

Peter
Det vil sige fordi en tosse ikke kan finde ud af at håndtere våben så skal vi alle sammen straffes og vi er alle sammen tosser? nej vel. Kig gerne i egen baghave inden man begynder at kaste med snot eller sten :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af Bobo » 6. dec 2017, 20:33

KenP skrev:Så kunne jeg godt finde på at tage jagttegn :-), jeg ville nemlig aldrig skyde hagl.
Hvorfor ikke ? jeg spørger af nysgerrighed :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af KenP » 6. dec 2017, 20:50

Bobo skrev:
KenP skrev:Så kunne jeg godt finde på at tage jagttegn :-), jeg ville nemlig aldrig skyde hagl.
Hvorfor ikke ? jeg spørger af nysgerrighed :smile:
Reelt fordi jeg intressere mig ikke for jagt, men kan godt lide at skyde også langdistance... og kommer jo ikke over 300 meter med dgi eller unionen. Højst på lidt terræn hvor vi kommer ud til 400-500 meter.

Også kan man købe nogle våben som ikke behøver være Sauer str 200 og kan modificere den til hvad man vil have.

(Jeg lader min bror om at gå på jagt og spise hvad han nedlægger)

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af Langenge » 6. dec 2017, 21:43

KenP skrev:
Bobo skrev:
KenP skrev:Så kunne jeg godt finde på at tage jagttegn :-), jeg ville nemlig aldrig skyde hagl.
Hvorfor ikke ? jeg spørger af nysgerrighed :smile:
Reelt fordi jeg intressere mig ikke for jagt, men kan godt lide at skyde også langdistance... og kommer jo ikke over 300 meter med dgi eller unionen. Højst på lidt terræn hvor vi kommer ud til 400-500 meter.

Også kan man købe nogle våben som ikke behøver være Sauer str 200 og kan modificere den til hvad man vil have.

(Jeg lader min bror om at gå på jagt og spise hvad han nedlægger)
Vel reelt en lidt kedelig (og potentielt ødelæggende for jægerne) begrundelse for at tage jagttegn? (just IMHO)
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af KenP » 6. dec 2017, 21:47

Langenge skrev:
KenP skrev:
Bobo skrev:
KenP skrev:Så kunne jeg godt finde på at tage jagttegn :-), jeg ville nemlig aldrig skyde hagl.
Hvorfor ikke ? jeg spørger af nysgerrighed :smile:
Reelt fordi jeg intressere mig ikke for jagt, men kan godt lide at skyde også langdistance... og kommer jo ikke over 300 meter med dgi eller unionen. Højst på lidt terræn hvor vi kommer ud til 400-500 meter.

Også kan man købe nogle våben som ikke behøver være Sauer str 200 og kan modificere den til hvad man vil have.

(Jeg lader min bror om at gå på jagt og spise hvad han nedlægger)
Vel reelt en lidt kedelig (og potentielt ødelæggende for jægerne) begrundelse for at tage jagttegn? (just IMHO)
Vel ikke mere end nogle af de andre på dette forum, som har jagttegn, og skyder på 5-600 meter i Jylland ;-) eller “jægern” som kommer hos os med hans custom special bygget riffel, som aldrig kommer med på jagt... (og han går ikke på jagt)

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af Langenge » 6. dec 2017, 21:58

KenP skrev:
Langenge skrev:
KenP skrev:
Bobo skrev:
KenP skrev:Så kunne jeg godt finde på at tage jagttegn :-), jeg ville nemlig aldrig skyde hagl.
Hvorfor ikke ? jeg spørger af nysgerrighed :smile:
Reelt fordi jeg intressere mig ikke for jagt, men kan godt lide at skyde også langdistance... og kommer jo ikke over 300 meter med dgi eller unionen. Højst på lidt terræn hvor vi kommer ud til 400-500 meter.

Også kan man købe nogle våben som ikke behøver være Sauer str 200 og kan modificere den til hvad man vil have.

(Jeg lader min bror om at gå på jagt og spise hvad han nedlægger)
Vel reelt en lidt kedelig (og potentielt ødelæggende for jægerne) begrundelse for at tage jagttegn? (just IMHO)
Vel ikke mere end nogle af de andre på dette forum, som har jagttegn, og skyder på 5-600 meter i Jylland ;-) eller “jægern” som kommer hos os med hans custom special bygget riffel, som aldrig kommer med på jagt... (og han går ikke på jagt)
(Det har jeg heller ikke sagt eller skrevet)
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af Bobo » 6. dec 2017, 23:28

KenP skrev:
Bobo skrev:
KenP skrev:Så kunne jeg godt finde på at tage jagttegn :-), jeg ville nemlig aldrig skyde hagl.
Hvorfor ikke ? jeg spørger af nysgerrighed :smile:
Reelt fordi jeg intressere mig ikke for jagt, men kan godt lide at skyde også langdistance... og kommer jo ikke over 300 meter med dgi eller unionen. Højst på lidt terræn hvor vi kommer ud til 400-500 meter.

Også kan man købe nogle våben som ikke behøver være Sauer str 200 og kan modificere den til hvad man vil have.

(Jeg lader min bror om at gå på jagt og spise hvad han nedlægger)
Tak for et godt svar :thumbup:
det er da ærgerligt at man skal tage et jagttegn for at dyrke sin interesse for langholdskydning og undgå at blive begrænset af hvilke våben man må bruge til sporten, men det burde vel være skytteforeningerne der skal tage sig sammen til at skabe nogle ordentlige rammer.

Jeg var bare nysgerrig på om du var en af dem der var glad ved riffel eller bue og gerne ville være jæger på genvejen :smile:

Jeg er måske lidt (meget) gammeldags men i min verden er man jæger først og får så våben senere
Bobo ------ Igen uden billeder

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af KenP » 6. dec 2017, 23:41

Bobo skrev:
Jeg er måske lidt (meget) gammeldags men i min verden er man jæger først og får så våben senere

Nu er jeg så “skytte” og pisse utilfreds når jeg skyder en 9’er (endnu mere hvis det er en 9,9) er bedre til at skyde lang end jeg er til kort.... satser på næste år at komme øverst på ranglisten hos dgi på 200/300 meter, pt, er der plads til forbedring, da jeg laver ups engang imellem. (Men nr. 5 på den rangliste pt, er også ok for mig)

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af Bobo » 6. dec 2017, 23:53

KenP skrev:
Bobo skrev:
Jeg er måske lidt (meget) gammeldags men i min verden er man jæger først og får så våben senere

Nu er jeg så “skytte” og pisse utilfreds når jeg skyder en 9’er (endnu mere hvis det er en 9,9) er bedre til at skyde lang end jeg er til kort.... satser på næste år at komme øverst på ranglisten hos dgi på 200/300 meter, pt, er der plads til forbedring, da jeg laver ups engang imellem. (Men nr. 5 på den rangliste pt, er også ok for mig)
Lige præcis - du snakker om en idræt eller sport :thumbup:
hvis du er skytte er det forkert at du for at skyde med de våben du ønsker bliver nødt til at tage jagttegn.
Du ønsker ikke at jage men er "tvunget til" at tage jagttegn for at få tilladelse og det er absurd.

Men min mening har jeg stadig - man starter som jæger og når man selv kan stå op med en bøsse ( 2-3 år) og så kan affyre den (4-5 år) kan man evt få lov til at skyde efter noget med dem. Jagt er først når man har jagttegn
Bobo ------ Igen uden billeder

MMC
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19. sep 2017, 22:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 51 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af MMC » 7. dec 2017, 18:03


C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af C-X » 7. dec 2017, 20:14

En fin grønhakker i øjet på DOF! :rock:

Det er på dage som denne, jeg er glad for mit medlemskab af DJ. :razz:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af Bofhenator » 7. dec 2017, 21:57

C-X skrev:En fin grønhakker i øjet på DOF! :rock:

Det er på dage som denne, jeg er glad for mit medlemskab af DJ. :razz:
Enig!

Jeg er godt nok spændt på hvordan mulighederne for falkejagt bliver udmøntet. Det bliver aldrig noget jeg selv kommer til at dyrke, men for pokker jeg kunne godt tænke mig at komme med på en kigger!

Og så synes jeg det er fedt dem med interessen får muligheden!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ændringer til jagtloven

Indlæg af C-X » 7. dec 2017, 22:05

Jeg ville gerne med på sådan en jagt. Det er simpelthen en livsdrøm. Gerne kombineret med hund og evt. fritte.

Det har været en skamplet på vores nation, at en kulturarv som denne, er blevet undertrykt og dæmoniseret i årtier, blot for at tilfredsstille en lille flok hykleriske ornitologer.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar