Præcision med din riffel

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af ABjerre » 21. maj 2017, 14:01

Efter et par skuffende ture på skydebanen hvor det for alvor gik op for mig, at man betaler for præcision, har jeg fundet ud af at Norma Gold Target fungerer ganske godt i min Sauer 202.

Jeg træner til riffelprøve i øjeblikket, så de fleste skud sker liggende med kanonen hen over en rygsæk med et sammenrullet tæppe i. Derfor er der selvsagt ikke helt samme præcision som hvis det var fra bænk, men jeg er nu alligevel ganske godt tilfreds:

Billede
21/05 2017
Sauer 202, liggende over rygsæk.
6 skud, Norma Gold Target, 150gr .308win
Spredning: 25mm fra midt øverst til midt nederst; 20mm fra midt højre til midt venstre.
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af LapuaMagnum » 30. maj 2017, 18:21

ABjerre skrev:Efter et par skuffende ture på skydebanen hvor det for alvor gik op for mig, at man betaler for præcision, har jeg fundet ud af at Norma Gold Target fungerer ganske godt i min Sauer 202.

Jeg træner til riffelprøve i øjeblikket, så de fleste skud sker liggende med kanonen hen over en rygsæk med et sammenrullet tæppe i. Derfor er der selvsagt ikke helt samme præcision som hvis det var fra bænk, men jeg er nu alligevel ganske godt tilfreds:

Sauer 202, liggende over rygsæk.
6 skud, Norma Gold Target, 150gr .308win
Spredning: 25mm fra midt øverst til midt nederst; 20mm fra midt højre til midt venstre.
Det har du også god grund til at være :smile: Du er vist rigeligt klar til riffelprøven..

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af LapuaMagnum » 30. maj 2017, 18:30

Var også ude at skyde i Lørdags :smile:

Jeg skød en elektronisk markering med spredning 10,7 mm. på 200 meter.

og papir 10 mm. på 200 meter. Det skal siges at det kun er med 2 skud i hver, men det blev gentaget 2 gange i stræk. Vi har dog alle dage hvor det bare ikke spiller og dem vil jeg begynde at lægge op, i stedet for at det kun er de bedste grupper, hvilket ikke siger så meget om skytten men om det han vil vise frem. Så frem over vi I se de dårligste grupper jeg laver :giggle: :giggle:

Jeg har kun dokumentation for papiret og vidner på elektronikken :rolf:

mvh
Vedhæftede filer
.308 200 meter.jpg
200 meter liggende
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Nuser
This member is
This member is
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29. nov 2007, 18:20
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 16 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Nuser » 30. maj 2017, 19:16

Banekommandøren fra i lørdags, kan bevidne, at der ikke er snydt :respekt:

Brugeravatar
P.K.Hansen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 8. sep 2005, 14:23
Interesser: Luftvåben, blankvåben.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 64 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af P.K.Hansen » 31. maj 2017, 08:12

Aner ikke størrelsen af gruppen da jeg ikke kan finde ud af den pokkers skærm :biggrin:
Rem. 700 AAC-SD, 168gr z-max. Skudt hos Østjysk.
Billede
Billede

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af TheDarkSide » 4. jun 2017, 11:29

LapuaMagnum skrev:Vi har dog alle dage hvor det bare ikke spiller og dem vil jeg begynde at lægge op, i stedet for at det kun er de bedste grupper, hvilket ikke siger så meget om skytten men om det han vil vise frem. Så frem over vi I se de dårligste grupper jeg laver :giggle: :giggle:


mvh
Hørt!

Og så synes jeg da også det er sjovere at se hvor godt folk kan skyde fra andre skydestillinger end lige skydebænk, liggende med bipod osv.

En anden ting er at mange ikke rammer i plet, selvom de laver gode grupper. På jagt er det af mindre betydning om man kan sætte tre skud inden for 10 eller 25 mm på 100 meter. Men rammer man 4-5 cm fra centrum har jo skudt forbi på kragen og måske forbi på rævehvalpen, hvis den stod på 200 meter :blink:

Næ, det første skud fra skydestok er da langt mere interessant, når man snakker jagt.
Eller tre skud inden for 10 sekunder, så får man virkelig testet om skydestilling er god eller dårlig, især hvis man skyder med at våben med noget rekyl og fra skydestok. Hvis man ikke kan holde målet i fokus hele tiden, også ved rekyl og når man repeterer, så kan man ikke skyde hurtigt og samtidig ramme præcist.

Jeg går altid ud fra at jeg på skydebanen, på en given afstand og fra en given skydestilling, skal kunne ramme inden for ½-1/3 af målets størrelse.
Så hvis jeg vil skyde et rådyr fra skydestok, så er min maks afstand på jagt med skydestok, den afstand hvor jeg på skydebanen konsekvent kan sætte et skud inden for en cirkel på 8 cm. Det er lidt mindre end en knyttet hånd. Det kan jeg nemt på 100 meter, men på 200 meter kan der godt ske smuttere, så det afhænger jo også lidt af situationen.
På jagt er skydning jo tit lidt sværere, da det blæser, regner, man har bukkefeber, tidspres, myg osv.

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 265 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Boryx » 4. jun 2017, 12:19

Jeg har købt en salonriffel med det formål at træne til feltskydninger. Jeg har monteret en rail derpå så jeg kan flytte kikkerten fra min jagtfeltskydningsriffel over. Ligesom lyddæmperen er den samme og sallnriflen er med 22mm pibe så alting matcher så tæt på som muligt.
Jeg var i tvivl om hvad jeg kunne forvente af præcision på 70 meter med salonriflen, det er den afstand jeg har mulighed for at træne på.

I fredags havde jeg fået alle komponenter samlet og havde lige lidt tid til at indskyde og teste præcision (intermistisk).

På det ene billede er det en femskudsgruppe skudt med bipod og det andet billede mener jeg at jeg skød 8 skud - de er dog skudt siddende uden hjælpemidler.
Alt i alt er jeg meget tilfreds med riflen og tror der er mulighed for god og billig træning.

Edit - hmm billederne kommer ikke med selvom jeg uploader dem.
Vedhæftede filer
image.png
image.png
image.png
Senest rettet af Boryx 4. jun 2017, 20:09, rettet i alt 5 gange.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Bofhenator » 4. jun 2017, 13:57

Boryx skrev:
Edit - hmm billederne kommer ikke med selvom jeg uploader dem... Hmm
Ud over at uploade dem, skal de også indsættes i indlægget.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 265 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Boryx » 4. jun 2017, 14:39

Bofhenator skrev:
Boryx skrev:
Edit - hmm billederne kommer ikke med selvom jeg uploader dem... Hmm
Ud over at uploade dem, skal de også indsættes i indlægget.
Men jeg har da gjort som jeg plejer..... Men idag er det fra telefonen fordi vi er i sommerhuset. Hmm - jeg prøver igen.

Edit - umiddelbart var det billedstørrelselsen. Jeg tog nogle screendumps, dem kunne jeg indsætte.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3582
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Agamemnon » 6. jun 2017, 15:35

Første egentlige testgruppe med min nye 338 Lapua Magnum, på 300m. Havde desværre kun 4 skud til rådighed.
Patrondata:
-Lapua hylster
-CCI #250 Large Rifle Magnum fænghætte.
-300gr. Sierra Matchking.
-99gr. RS80.
-COL: 96,50mm.
Grp. str.: 0,54 MOA/47mm.

Det sorte plaster er Ø19mm.
Vedhæftede filer
338, 300gr. SMK, 99gr. RS80, 300m..png
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
P.K.Hansen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 8. sep 2005, 14:23
Interesser: Luftvåben, blankvåben.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 64 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af P.K.Hansen » 7. jun 2017, 19:27

Remington 700 AAC-SD 308w
Barnes 150 grains TTSX 308w
Billede
Hornady SST 150 grains
Billede

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3582
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Agamemnon » 18. jun 2017, 18:54

4 skud med DK bullets .338 "Bore-rider" projektil, på 300m.

Patrondata:
Projektilvægt: 251gr.
Ladning: 88gr.
Krudt: RS70.
Fænghætte: CCI #250 LRM
Hylster: Lapua
COL: 96.00mm.

Det sorte plaster er Ø19mm.

Dette er en testladning og kan sikkert "tunes" en smule på ladning og COL.
Vedhæftede filer
Screenshot_20170618-141425.png
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af ABjerre » 20. jun 2017, 10:51

LapuaMagnum skrev: Det har du også god grund til at være :smile: Du er vist rigeligt klar til riffelprøven..
Tak tak - jeg var oppe for et par uger siden. Da vi gik ned og inspicerede skiverne stak den sagkyndige i et grin og med sådan en "tøhø-stemme" konstaterede han, at: "vi kan vist ikke vurdere om den er bestået, vel? Der er jo kun 3 huller i skiven, haha!", så den klarede jeg i fin stil :smile:

Desværre var jeg på skive 1, så der var ikke rigtig tid til at finde telefonen frem og dokumentere resultatet, så i må tage til takke med anekdoten...
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Centurion » 20. jun 2017, 23:36

[quote="TheDarkSide"]
.......Og så synes jeg da også det er sjovere at se hvor godt folk kan skyde fra andre skydestillinger end lige skydebænk, liggende med bipod osv.

En anden ting er at mange ikke rammer i plet, selvom de laver gode grupper. På jagt er det af mindre betydning om man kan sætte tre skud inden for 10 eller 25 mm på 100 meter. Men rammer man 4-5 cm fra centrum har jo skudt forbi på kragen og måske forbi på rævehvalpen, hvis den stod på 200 meter :blink:

Næ, det første skud fra skydestok er da langt mere interessant, når man snakker jagt.
Eller tre skud inden for 10 sekunder, så får man virkelig testet om skydestilling er god eller dårlig, især hvis man skyder med at våben med noget rekyl og fra skydestok. Hvis man ikke kan holde målet i fokus hele tiden, også ved rekyl og når man repeterer, så kan man ikke skyde hurtigt og samtidig ramme præcist." Unquote.

Som test af de hjemmerullede er skydning fra bænk o.lign. selvfølgelig fint, og det er en disciplin som mange har stor glæde af, men til riffelprøven, som skal sikre, at nye jægere ikke laver anskydninger, er det lidt urealistisk med liggende skydning med anlæg på rygsæk. Det er sjældent at det forekommer under jagt på de kanter, hvor jeg kommer.
Siddende, eller stående med skydestok var nok mere realistisk.
"In case of panic: don't panic"

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3582
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Agamemnon » 21. jun 2017, 17:48

Ny personlig rekord.
Spredning center-center: 20mm/0.24 MOA
Afst.:300m
Siddende ved bord/bænk.
338 Lapua Magnum
251gr. DK bullets match.
89,0gr RS70.
COL: 96.45mm.

Dét her har jeg aldrig gjort før.... Og der går nok lidt, før det sker igen. :giggle:
Vedhæftede filer
Screenshot_20170621-165937.png
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af LapuaMagnum » 22. jun 2017, 13:55

TheDarkSide skrev:
LapuaMagnum skrev:Vi har dog alle dage hvor det bare ikke spiller og dem vil jeg begynde at lægge op, i stedet for at det kun er de bedste grupper, hvilket ikke siger så meget om skytten men om det han vil vise frem. Så frem over vi I se de dårligste grupper jeg laver :giggle: :giggle:


mvh
Hørt!

Og så synes jeg da også det er sjovere at se hvor godt folk kan skyde fra andre skydestillinger end lige skydebænk, liggende med bipod osv.

En anden ting er at mange ikke rammer i plet, selvom de laver gode grupper. På jagt er det af mindre betydning om man kan sætte tre skud inden for 10 eller 25 mm på 100 meter. Men rammer man 4-5 cm fra centrum har jo skudt forbi på kragen og måske forbi på rævehvalpen, hvis den stod på 200 meter :blink:
De fleste af os har en knop oven på kikkerten der kan drejes på, og nogle af os bruger den rent faktisk :biggrin:



Næ, det første skud fra skydestok er da langt mere interessant, når man snakker jagt.
Eller tre skud inden for 10 sekunder, så får man virkelig testet om skydestilling er god eller dårlig, især hvis man skyder med at våben med noget rekyl og fra skydestok. Hvis man ikke kan holde målet i fokus hele tiden, også ved rekyl og når man repeterer, så kan man ikke skyde hurtigt og samtidig ramme præcist.
Jeg tog bjørneprøven og lagde 3 skud i træfområdet hvor det sidste skulle rykkes til anden skive og med en ringdiameter på 6 cm.
om jeg ikke tager fejl, på 5 sekunder, og det samme med de andre skud på 80, 60 og 20 meter. normalt bruger jeg 5-8 sekunder ved 3 skud underordnet hvilken stilling jeg står i, med undtagelse af meget små mål, og det eneste jeg umiddelbart har svært ved er stående skydning
:biggrin:

Jeg går altid ud fra at jeg på skydebanen, på en given afstand og fra en given skydestilling, skal kunne ramme inden for ½-1/3 af målets størrelse.
Så hvis jeg vil skyde et rådyr fra skydestok, så er min maks afstand på jagt med skydestok, den afstand hvor jeg på skydebanen konsekvent kan sætte et skud inden for en cirkel på 8 cm. Det er lidt mindre end en knyttet hånd. Det kan jeg nemt på 100 meter, men på 200 meter kan der godt ske smuttere, så det afhænger jo også lidt af situationen.
På jagt er skydning jo tit lidt sværere, da det blæser, regner, man har bukkefeber, tidspres, myg osv.


Næste gang jeg kommer på skydebane skyder jeg 3 skud på 100 meter med skydestok på 10 sekunder og 3 skud på 200 meter på 10 sekunder og 3 skud stående på 100 meter :biggrin:
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af PSindrup » 22. jun 2017, 16:08

ABjerre skrev:Efter et par skuffende ture på skydebanen hvor det for alvor gik op for mig, at man betaler for præcision, har jeg fundet ud af at Norma Gold Target fungerer ganske godt i min Sauer 202.
Af de typer ammunition jeg har prøvet, er Norma GT også den min 6,5x55 skyder mest præcist med. Med de 3 typer Norma baneammo. hænger pris og præcision sammen for mig
ABjerre skrev:Jeg træner til riffelprøve i øjeblikket, så de fleste skud sker liggende med kanonen hen over en rygsæk med et sammenrullet tæppe i. Derfor er der selvsagt ikke helt samme præcision som hvis det var fra bænk, men jeg er nu alligevel ganske godt tilfreds:
Jeg skyder stort set lige præcist/samlet i bænk som liggende med bipod og albuerne i jorden.
Det er klart den skydestilling/setup jeg ville anbefale til riffelprøven.

Peter

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af LapuaMagnum » 22. jun 2017, 16:34

Agamemnon skrev:Ny personlig rekord.
Spredning center-center: 20mm/0.24 MOA
Afst.:300m
Siddende ved bord/bænk.
338 Lapua Magnum
251gr. DK bullets match.
89,0gr RS70.
COL: 96.45mm.

Dét her har jeg aldrig gjort før.... Og der går nok lidt, før det sker igen. :giggle:
Det er en syg god samling med en .338 LM :rock:

Tillykke med den mester :numberone:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af TheDarkSide » 22. jun 2017, 17:49

@Lapua

Det er jo nemt nok at ramme i plet, i andet skud :blink: :biggrin:

Det sjoveste og mest afslørende skud på skydebanen er det første. Har man ramt bukken godt eller hvad :blink:

Det er fint at nørde med gode ladninger og små grupper. Det gør en forskel.
Men jeg set mange på skydebanen, der skyder rigtig godt fra bænken eller liggende med fast anlæg, men når de så står op, døjer de med at ramme inden for 20 cm på 100 meter.

Jeg vil hellere bruge min efterhånden sparsomme tid på de største momenter af usikkerhed, som er mig selv og ikke mit grej.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af C-X » 22. jun 2017, 18:09

Er det ikke et grundlag for en ny tråd?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af ABjerre » 22. jun 2017, 18:37

PSindrup skrev: Jeg skyder stort set lige præcist/samlet i bænk som liggende med bipod og albuerne i jorden.
Det er klart den skydestilling/setup jeg ville anbefale til riffelprøven.
Mange tak for anbefalingen - jeg har skam også kig på bipod.

Riffelprøven er dog overstået, og jeg klarede den ganske fint. Satte et 4-kløver og så 2, der sad med nogle milimeter papir imellem hullerne. I praksis bliver der dog nok ikke rigtig tid til at lægge sig med rygsæk når først præmiehjorten kommer springende, så der skal helt bestemt ben på før eller siden :smile:
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Slettet bruger

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Slettet bruger » 21. jul 2017, 20:22

5 skud
600 meter
Lapua Scenar 167 grain fabriksladet
Accuracy International riffel
S&B kikkert - 50x forstørrelse

Edit, hvorfor kan jeg ikke få billedet med ?
" vedhæftede filer" bliver fint grøn, men så sker der ikke mere.
Senest rettet af Slettet bruger 22. jul 2017, 10:57, rettet i alt 5 gange.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Bofhenator » 21. jul 2017, 20:27

Slettet bruger skrev:5 skud
600 meter
Lapua Scenar 167 grain fabriksladet
Accuracy International riffel
S&B kikkert - 50x forstørrelse

Edit, hvorfor kan jeg ikke få billedet med ?
" vedhæftede filer" bliver fint grøn, men så sker der ikke mere.
Hvad sker der hvis du trykker indsæt inline (eller noget i den stil)?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Slettet bruger

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Slettet bruger » 21. jul 2017, 20:37

Bofhenator skrev:
Slettet bruger skrev:5 skud
600 meter
Lapua Scenar 167 grain fabriksladet
Accuracy International riffel
S&B kikkert - 50x forstørrelse

Edit, hvorfor kan jeg ikke få billedet med ?
" vedhæftede filer" bliver fint grøn, men så sker der ikke mere.
Hvad sker der hvis du trykker indsæt inline (eller noget i den stil)?
Den har jeg ikke/ kender jeg ikke - det er fra telefon jeg prøver.
Jeg må prøve fra PC på et senere tidspunkt

Slettet bruger

Re: Præcision med din riffel

Indlæg af Slettet bruger » 22. jul 2017, 10:59

5 skud
600 meter
Lapua Scenar 167 grain fabriksladet
Accuracy International riffel
S&B kikkert - 50x forstørrelse

image.jpeg
Billedet er drejet 90 gr. Det var for højt.
Der er 58 mm C/C mellem de to skud der er længst fra hinanden.

Besvar