Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 4. jul 2017, 00:11

Hej

Kanon forum....:-)

Jeg har støvsuget forum lidt og læst en masse på nettet ang hvilket luftgevær .177, man evt. skal investere i.
Jeg skal primært plinke kort og lang afstand. max 50m. måske en enkel rotte her og der...

i starten kiggede jeg på crosman rifler men er blevet lidt klogere herinde......måske. :-)
findes der slet ikke nogen breakbarrel rifler der bare virker?

Jeg har sat mig for en HW97K eller en HW97 måske....mest grundet den lidt højere kindstøtte i relation til HW77. Men køber man riflen fra tyskland skal den jo ha skiftet fjeder med det samme selvom den følger med i kittet,... og de skyder jo heller ikke super optimalt uden mods lige fra kassen... så der skal moddes før eller senere.

Alternativet er en Walther lgu Master der ikke kræver mods men er endnu tungere end HW97K. Minneli skæfte lyder top nice og indmaden er ikke fra det 20 århundrede men nærmest en slags open source indenfor mods til HW bla.. gennem de sidste 20år...
ikke at gammelt er skidt, men i kender jo selv fjeder problematikkerne..

Walther set til 3700 i 295ms versionen i dk. noget dyrere en HW97K fra Tyskland,,,,men så er den næsten færdig. HW eren skal jo næsten forbi en expert samt flere indkøb...

Måske skal jeg i virkeligheden ha en PCP version men synes bare jeg formentlig ikke får den brugt nok til det...
Jeg er er dog ok med at investere i noget ordentligt fra start, jeg vil ha noget kram.

scope: evt et Hawke scope med et single antivibrations mount. 4-16-40->50

Andre gode forslag....? :-)

Editeret af MOD: Du har konsekvent skrevet hk97 og hk97k, jeg har taget mig den frihed at ændre det til HW97 og HW97K, da jeg tror det er det du mener.
Senest rettet af Lycon 4. jul 2017, 01:44, rettet i alt 1 gang.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Flugteren » 4. jul 2017, 02:20

Bullseje skrev:Hej

Kanon forum....:-)

Jeg har støvsuget forum lidt og læst en masse på nettet ang hvilket luftgevær .177, man evt. skal investere i.
Jeg skal primært plinke kort og lang afstand. max 50m. måske en enkel rotte her og der...

i starten kiggede jeg på crosman rifler men er blevet lidt klogere herinde......måske. :-)
findes der slet ikke nogen breakbarrel rifler der bare virker?

Jeg har sat mig for en HW97K eller en HW97 måske....mest grundet den lidt højere kindstøtte i relation til HW77. Men køber man riflen fra tyskland skal den jo ha skiftet fjeder med det samme selvom den følger med i kittet,... og de skyder jo heller ikke super optimalt uden mods lige fra kassen... så der skal moddes før eller senere.

Alternativet er en Walther lgu Master der ikke kræver mods men er endnu tungere end HW97K. Minneli skæfte lyder top nice og indmaden er ikke fra det 20 århundrede men nærmest en slags open source indenfor mods til HW bla.. gennem de sidste 20år...
ikke at gammelt er skidt, men i kender jo selv fjeder problematikkerne..

Walther set til 3700 i 295ms versionen i dk. noget dyrere en HW97K fra Tyskland,,,,men så er den næsten færdig. HW eren skal jo næsten forbi en expert samt flere indkøb...

Måske skal jeg i virkeligheden ha en PCP version men synes bare jeg formentlig ikke får den brugt nok til det...
Jeg er er dog ok med at investere i noget ordentligt fra start, jeg vil ha noget kram.

scope: evt et Hawke scope med et single antivibrations mount. 4-16-40->50

Andre gode forslag....? :-)

Editeret af MOD: Du har konsekvent skrevet hk97 og hk97k, jeg har taget mig den frihed at ændre det til HW97 og HW97K, da jeg tror det er det du mener.
295 m/s i en .177 version lyder som noget, der ikke skyder særligt præcist.

Hvor får du ideen fra, at Weihrauch-riflerne skal ændres og tunes, før de virker? Der er selvfølgelig altid plads til småforbedringer, men out-of-the-box er HW97(K) stadig rigtig lækkert, velskydende riffel. Jeg har ikke oplevet problemer med dem, jeg har skudt med.

Fjederteknologi er ikke "gammeldags" i den forstand, man havde "PCP" tilbage til 1700-tallet.

Hvad med at kigge på en HW98 Field Target? Den er lækker, er optimeret til længere plink. Du finder ikke meget lækrere fjedervåben, medmindre du køber noget til 10.000+.

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Elvisch » 4. jul 2017, 06:13

Godmorgen :zombie:

Står i samme situation og har søgt rundt som en gal på nettet og brugt NVF en hel masse. Det handler jo om en vejning af pengepung og kvalitet.

Her er min plan:

Første leder jeg efter noget brugt Weirauch eller andet kvalitet som kan betales :) (drømmer også om en HW97K :rock: )

Her er min plan B som faktisk er ved at blive søsat: Køber en først en pumpe her: https://www.aliexpress.com/item/4500PSI ... 0.0.vfM0Jt

Næste trin når den kommer hjem er en PR900W som en bruger herinde har skrevet positivt om, den er også lavet i Kina, men som jeg har forstået det er den designet i England og bygget i en rigtig fin kvalitet (ikke Tysk, jeg ved det godt :numberone: )

Så er jeg i gang med at plinke PCP med magasin for under 3k :eek: Nogen vil sikkert være imod mit Kina projekt :wall: Men jeg må være ærlig og sige jeg har købt mange ting i Kina, carbon cykler, utallige nips ting, etc og jeg ved nogenlunde hvad kvalitet man får.

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Jesper5036 » 4. jul 2017, 07:46

En HW skyder glimrende ab fabrik, men kan tilpasses og gøres lidt mere "lækker" hvis man skulle få lysten til af rode/skille den fra hinanden.
Det samme gælder sikkert også for mange af PCP riflerne , som kan tilpasses den enkeltes behov og pengepung feks. med at montere en regulator.
Der er mange svære valg her i livet.
AA tx 200 med MTC Viper

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Elvisch » 4. jul 2017, 07:48

Jeps, alt for mange, vi kalder dem I-lands problemer :)

Noget jeg finder alt for lidt om herinde er til gengæld "kikkert", hvad pokker skal man købe der?

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af C-X » 4. jul 2017, 08:25

Det er korrekt, at købes den fra Tyskland, så er den med kastreret fjeder, der skal skiftes. Holland og Spanien sælger .177 i full power og dem kan du frit importere, endda med alm post.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Elvisch » 4. jul 2017, 08:30


C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af C-X » 4. jul 2017, 09:09

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 4. jul 2017, 11:11

Jesper5036 skrev:En HW skyder glimrende ab fabrik, men kan tilpasses og gøres lidt mere "lækker" hvis man skulle få lysten til af rode/skille den fra hinanden.
Det samme gælder sikkert også for mange af PCP riflerne , som kan tilpasses den enkeltes behov og pengepung feks. med at montere en regulator.
Der er mange svære valg her i livet.

tak for svar. er det svært selv at skifte fjederen?....har skilt min mc totalt ad engang undtaget gearkassen, og ja den kører stadigvæk. :-)
skal man bruge et specielt værktøj? og hvad med garantien...ryger den så?

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 4. jul 2017, 11:15

Elvisch skrev:Godmorgen :zombie:

Står i samme situation og har søgt rundt som en gal på nettet og brugt NVF en hel masse. Det handler jo om en vejning af pengepung og kvalitet.

Her er min plan:

Første leder jeg efter noget brugt Weirauch eller andet kvalitet som kan betales :) (drømmer også om en HW97K :rock: )

Her er min plan B som faktisk er ved at blive søsat: Køber en først en pumpe her: https://www.aliexpress.com/item/4500PSI ... 0.0.vfM0Jt

Næste trin når den kommer hjem er en PR900W som en bruger herinde har skrevet positivt om, den er også lavet i Kina, men som jeg har forstået det er den designet i England og bygget i en rigtig fin kvalitet (ikke Tysk, jeg ved det godt :numberone: )

Så er jeg i gang med at plinke PCP med magasin for under 3k :eek: Nogen vil sikkert være imod mit Kina projekt :wall: Men jeg må være ærlig og sige jeg har købt mange ting i Kina, carbon cykler, utallige nips ting, etc og jeg ved nogenlunde hvad kvalitet man får.
det lyder spændene...lad os høre hvordan det eksekverer når du er så langt :-)
jeg må indrømme at en håndpumpe er ikke mit valg...hvis jeg vælger PCP skal jeg ha mig en kompressor ala den her..:
https://www.aliexpress.com/item/300BAR- ... 80523.html

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 4. jul 2017, 11:17

den ser svedig ud men kt er en dyr model...jeg har svært ved at se forskellen fra den alm k ..kender du forskellen ? :-)

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Elvisch » 4. jul 2017, 11:21

Den står også listen hvis jeg skulle blive lidt mere bidt af det :)

Sammen med en Artemis M30 :)

Men en ting af gangen!

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Elvisch » 4. jul 2017, 11:22

Det er et andet greb, kan ikke huske hvad det hedder :)

De har også den almindelige.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af C-X » 4. jul 2017, 11:31

Bullseje skrev:
den ser svedig ud men kt er en dyr model...jeg har svært ved at se forskellen fra den alm k ..kender du forskellen ? :-)
T for thumbhole - altså skæftets udformning.

HW97 k eller kt er "tried, testet and approved" af mange herinde. Til prisen er det nok det bedste luftvåben du kan finde. Air Arms giver dig nok lidt mere lækkerhed, men de er også en god slat dyrere.

Ser at Mundilar ikke er lagerførende i HW97 k Blackline (sort plast og thumbhole, men af en eller anden grund betegner Weihrauch ikke selv dem som en kt model, men blot k - så meget for systematik...) pt., som ellers er den billigste udgave, men man kunne jo skrive og spørge til, hvornår de forventer den tilbage. De bundler gerne med Hawke optik. Så bliver det rigtig godt.

Den er rated til 290 m/s, om jeg husker ret. Det er med lette hagl. Fodrer man med tunge H&N Baracuda Match, kommer den lidt ned i fart og det passer bedre med en full power fjeder.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 4. jul 2017, 12:19

C-X skrev:
Bullseje skrev:
den ser svedig ud men kt er en dyr model...jeg har svært ved at se forskellen fra den alm k ..kender du forskellen ? :-)
T for thumbhole - altså skæftets udformning.

HW97 k eller kt er "tried, testet and approved" af mange herinde. Til prisen er det nok det bedste luftvåben du kan finde. Air Arms giver dig nok lidt mere lækkerhed, men de er også en god slat dyrere.

Ser at Mundilar ikke er lagerførende i HW97 k Blackline (sort plast og thumbhole, men af en eller anden grund betegner Weihrauch ikke selv dem som en kt model, men blot k - så meget for systematik...) pt., som ellers er den billigste udgave, men man kunne jo skrive og spørge til, hvornår de forventer den tilbage. De bundler gerne med Hawke optik. Så bliver det rigtig godt.

Den er rated til 290 m/s, om jeg husker ret. Det er med lette hagl. Fodrer man med tunge H&N Baracuda Match, kommer den lidt ned i fart og det passer bedre med en full power fjeder.
ah ja t står jo for thumb hole :-) jeg tænker også evt. magnum hagl passer perfekt..

tror du at sort plast er ok mht tiden tand? det ser meget mere lækkert ud med en trækolbe....også mht til evt gensalg måske.
synes de er en tand dyrere hos mundilar end i tyskland ....skal man skrive en mail hvis man vil ha et "pakke" tilbud?

er det meget besværligt at skifte fjederen selv? har set en youtube video og synes måske at en kæmpe svensknøgle og præcisions mekanik er en lidt voldsom start på min karriere... https://www.youtube.com/watch?v=yb-62oVa9cE

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af C-X » 4. jul 2017, 12:27

Plastik er populært fordi det fungerer og er billigt. Synes generelt de sælges hurtigere og de får ikke så let skader, som reducerer prisen. De fleste af os er nok også lidt mere tilgivende overfor en ridse i plast.

Køb træ hvis du lyster! Du får en skyder for livet.

Når du vælger et våben ved Mundilar, så scroller du ned og ser på Optional Optics.

Du kan også købe et våben ved Schneider og så købe et Vmac kit med - det er de øgede omkostninger værd i ren lækkerhed.
Jeg må tilstå, at jeg betalte en venlig og hjælpsom NVFer for at udføre tuningen af min, da jeg ikke havde hverken mod eller værktøjer til opgaven. Det er jeg stadig meget tilfreds med.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af C-X » 4. jul 2017, 12:34

Jeg bemærker at I to ubevæbnede gutter begge er fra KBH. I burde overveje at teame up, bestille sammen og finde en der kan hjælpe jer med tuningen. Så slipper I begge billigere og får mere ud af processen. :thumbup:

Herinde må man gerne være bøssevenner! :Hug:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Elvisch » 4. jul 2017, 12:37

:rolf:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af C-X » 4. jul 2017, 12:43

Elvisch skrev:Jeps, alt for mange, vi kalder dem I-lands problemer :)

Noget jeg finder alt for lidt om herinde er til gengæld "kikkert", hvad pokker skal man købe der?
Minimum 3-4 i nederste størrelse. Maksimum 12-16 i største. Ikke over 50 mm objektiv, da det bliver unødvendigt tungt. 40 mm er rigeligt fint.
Pas på med længden og øjenafstanden, så der er plads nok.

AO eller side paralax er et must! Fra under 10 m til uendelig.

Mildots er rart, så du kan holde over/under. Lys er ikke nødvendigt til plink og skal du nakke rotter, så må du alligevel gerne bruge en lampe til din .177
Pas på med meget tynde trådkors, hvis du vil være hurtigt på målet (relevant ved jagt), mens de er en fordel hvis du skyder tændstikker.

Husk spring rated!

Det er mine præferencer.

Om den hedder Hawke, Nikko Stirling eller Gamo, afhænger af dine behov og økonomi.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 326
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 94 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Andrik » 4. jul 2017, 13:29

Jeg har selv en HW98 Field target. En noget overset riffel ift. dens kvalitet. Det gode ved den er bla. at du kan udskifte løbet således at du kan have 3 kalibre til samme riffel. Selv har jeg .177 og .22.
den fåes også i 6.35mm
Særdeles velskydende. :smile:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af C-X » 4. jul 2017, 13:38

Det er nu en skam, at den ikke er hurtig nok i .25 til jagt. Ellers måtte jeg eje en.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 4. jul 2017, 13:55

C-X skrev:Jeg bemærker at I to ubevæbnede gutter begge er fra KBH. I burde overveje at teame up, bestille sammen og finde en der kan hjælpe jer med tuningen. Så slipper I begge billigere og får mere ud af processen. :thumbup:

Herinde må man gerne være bøssevenner! :Hug:

haha jaja ...det lyder som en god plan. :-)

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 4. jul 2017, 14:57

C-X skrev:Plastik er populært fordi det fungerer og er billigt. Synes generelt de sælges hurtigere og de får ikke så let skader, som reducerer prisen. De fleste af os er nok også lidt mere tilgivende overfor en ridse i plast.

Køb træ hvis du lyster! Du får en skyder for livet.

Når du vælger et våben ved Mundilar, så scroller du ned og ser på Optional Optics.

Du kan også købe et våben ved Schneider og så købe et Vmac kit med - det er de øgede omkostninger værd i ren lækkerhed.
Jeg må tilstå, at jeg betalte en venlig og hjælpsom NVFer for at udføre tuningen af min, da jeg ikke havde hverken mod eller værktøjer til opgaven. Det er jeg stadig meget tilfreds med.
fandt en hw97 her i dk i black....det er en overkommelig pris 3400 når vi snakker DK fra ny.. med 40 euro i fragt fra mundilar er vi der næsten mht prisen der ender på 410 euro fra mundilar ....og så kan man aflevere den i dk igen hvis der er problemer osv, ikke at jeg regner med noget når det er en W... :-)
kender dog ikke forretningen da jeg er noob indenfor branchen. dog er jeg en god researcher...der tit ender med at koste mig ekstra gryn ..:-)

hvad synes du? problemet er så bare....at så mangler jeg et scope.. det kan selvfølgelig være et issue med køb i dk da de er meget dyre... men måske noget brugt.
ellers er der jo 40 euro i fragt alligevel til scope...

http://www.iversen-import.dk/HW-97kt-bl ... 4-5mm.html

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 4. jul 2017, 14:59

Andrik skrev:Jeg har selv en HW98 Field target. En noget overset riffel ift. dens kvalitet. Det gode ved den er bla. at du kan udskifte løbet således at du kan have 3 kalibre til samme riffel. Selv har jeg .177 og .22.
den fåes også i 6.35mm
Særdeles velskydende. :smile:
det ser lækkert ud ...m ne jeg har ikke jagttegn så jeg får nok ikke meget brug for systemet. Tilgengæld er det måske interessant mht videresalg en dag... godt indspark.

Bullseje
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. jul 2017, 23:45
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: storkbh
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny luftriffel og scope - men hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Bullseje » 4. jul 2017, 15:03

Andrik skrev:Jeg har selv en HW98 Field target. En noget overset riffel ift. dens kvalitet. Det gode ved den er bla. at du kan udskifte løbet således at du kan have 3 kalibre til samme riffel. Selv har jeg .177 og .22.
den fåes også i 6.35mm
Særdeles velskydende. :smile:
fandt den her.... meget godt tilbud: 3900 i dk.
http://www.iversen-import.dk/weirauch-h ... -5-mm.html

Besvar