Revolver til terræn? - Det blev en S&W 586, og senere en 686.

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Fast Fumble » 19. jun 2017, 09:19

Ras.Killing skrev:Nå. Jeg er ikke lige kommet videre med 586'eren i første omgang...

... Til gengæld er der noget andet i vente :biggrin:
Funny - den der er da lidt nyere, og alligevel har den fast slagstift. Jeg troede de nyere modeller (med udskifteligt sigtekorn) også havde flydende slagstift?

Mht dit 586 problem - har du fået tjekket om tromlen kan bevæge sig frem og tilbage, når den er lukket? Tjekket hvor meget materiale rim'en på patronerne har at stå på, når du ikke bruger moonclips? Er slagstiften hel? (Det er den nok, ellers kunne man nok se det på billedet af dine fænghætter). Klikkere kan du ganske rigtigt kun inspicere på IKKE afskudte patroner.
Hvilken rebound spring bruger du? Standard? eller lettere? Hvad med mainspring (den til hammeren), der den skiftet?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Ras.Killing » 19. jun 2017, 11:50

Tror faktisk ikke den er så ny. Det er en ''Eurotarget'' model. Hvad jeg selv har kunnet komme frem til, så er den/de på højde med deres Target Champions o.lign. Denne model er så bare samlet/bygget ved Tyske AKAH med stumper leveret af S&W. Så det er meget muligt det er en ældre model, men med et par nyere/opgraderede stumper som f.eks. udskiftelig korn.

Den er også med square butt, så skæftet passer over på fra 586'eren.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Ras.Killing » 1. jul 2017, 17:31

Her er lige et billede af trumlem på 586'eren
Vedhæftede filer
19679572_10212314500049511_1877315341_n.jpg
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Ras.Killing » 1. jul 2017, 17:48

... Og så har jeg lige fået noget andet hjem idag også :biggrin:

Det første jeg har gjort er at bytte rundt på skæfterne. Karl Nill skæftet er røget over på 686'eren og S&W combat grebet er røget over på 586'eren. Et ret godt match til begge revolvere vil jeg mene.

Ang. aftræk. FOR POKKER ''eurotarget'' modellen har et sprøt SA aftræk! :biggrin:

Til gengæld er DA aftrækket på 586'eren 1000 gange lettere end den er på den ''nye''. Hvilket har fået mig til at tænke på, om den simpelthen bare er justeret for lavt/slapt? Eller er sådan en target model bare meget tungt i DA?
Vedhæftede filer
19679778_10212313796671927_952382700_n.jpg
19691463_10212313796231916_1430718234_n.jpg
19756050_10212313794751879_393596313_n.jpg
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Fast Fumble » 1. jul 2017, 21:27

Ras.Killing skrev:Til gengæld er DA aftrækket på 586'eren 1000 gange lettere end den er på den ''nye''. Hvilket har fået mig til at tænke på, om den simpelthen bare er justeret for lavt/slapt? Eller er sådan en target model bare meget tungt i DA?
Aftrækker mekanismen er den samme på de to revolvere, og aftræksvægt justeres kun på to fjedre: Main spring (den til hammeren, som justeres på justerskrue under grebet) og rebound spring (den der ligger inde i rebound block, og ikke kan justeres).

Et superlet DA aftræk opnår typisk med en let rebound spring, og det påvirker ikke hvor hårdt hammeren slår.
Et superlet SA aftræk opnår med både lettere rebound spring og lettere main spring.
Umiddelbart ser din udfræsning til moonclips ikke ud til at være problemet, så prøv at stramme main spring, og se om ikke det løser problemet.
"Bodega-tuning" er ofte bare at en tidligere ejer eller "tuner" har justeret main spring meget let. (Det er noget bras).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver til terræn - (det blev en S&W 586)

Indlæg af Ras.Killing » 1. jul 2017, 23:56

Har Wolfspring kit i den, men må prøve at give den lidt mere på skruen.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver til terræn? - Det blev en S&W 586, og senere en 686.

Indlæg af Ras.Killing » 7. aug 2017, 22:07

Update.

Det hjalp at justere mainspring skruen. Den røg helt i bund, og fungerede så uden problemer :thumbup:

DA aftræk var stadig ret let, holdt op imod 686'erens ''standard'' aftræk. Så jeg har bare justeret den for lavt i første omgang... men har så heller ikke rigtig haft noget at holde det op imod.

Til gengæld har jeg så lige splittet den ad igen idag :neutral:

686'eren er bare en bedre revolver, og det er uden tvil den jeg vil bruge fremadrettet... så der er ingen grund til at de lækre fjedre sidder i 586'eren.

Så jeg åbnede begge revolvere op idag, og flyttede den reduced mainspring fra 586 over i 686. Jeg gad til gengæld ikke at skulle til at sidde og fumle med rebound spring :mad: på 586'eren også... så jeg lod den 11lb spring sidde i 586, og tog i stedet en 12lb spring (der var flere forskellige med i sættet) og satte i 686'eren. Så var det trods alt kun en jeg skulle slås med :fun: i samme omgang fik rebound block lige en hurtig polering :thumbup:

Resultat: SA aftræk på 1050-1060g, og et lækkert DA aftræk, med mainspring spændt i bund :biggrin: holdt op imod et +1500g SA aftræk før, og et tungt DA aftræk.

Så selvom man køber en target revolver fra S&W Performance Center, så er de sidste par hundred kroner til et sæt fjedre givet godt ud :thumbup:
Vedhæftede filer
IMG_20170807_175546.jpg
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2436 times
Been thanked: 269 times

Re: Revolver til terræn? - Det blev en S&W 586, og senere en 686.

Indlæg af RKN » 7. aug 2017, 22:28

Der er bare ikke noget , der slår den tilfredsstilles, som man opnår, når man får sine våben, til at spille Max :thumbup:
Uanset om det er en salon riffel, eller en dejlig revolver. Jeg elsker simplhent, at udskifte dele i mine riffeler, pistoler, revolvere og hagl våben.
Kan bruge flere timer med, bare at få alt , bragt op til top nydelse. Youtube har et hav af gode "DIY" film.
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Revolver til terræn? - Det blev en S&W 586, og senere en 686.

Indlæg af Fast Fumble » 8. aug 2017, 09:22

Ras.Killing skrev:Så selvom man køber en target revolver fra S&W Performance Center, så er de sidste par hundred kroner til et sæt fjedre givet godt ud :thumbup:
He, he, he...
Den erfaring er der ret mange der har gjort sig. Man køber en Performance Center model fordi så er den jo tunet, og så behøver man ikke det. Så går man rundt med den overbevisning i et stykke tid, indtil man opdager, at andres tunede revolvere har LANGT bedre aftræk. Så skifter man mainspring og rebound sprint, og polerer rebound block (og det er jo faktisk husmandsarbejde som de fleste kan finde ud af, samtidig med at det ikke er farligt på nogen måde), og så har man pludselig et helt vildt lækkert aftræk. Og så når man frem til den erkendelse, at de ekstra penge til en Performance Center model var ret dårligt givet ud...

Been there, done that, got my T-shirt dirty.

Undervejs lærer man en hel del om revolveren virkemåde, og det er faktisk ret fedt, og bagefter er diagnosticering på revolver problemer ret let, for der er jo ikke meget hekseri inde under kølerhjelmen.
Tillykke med resultatet!

Fremover, når du prøver aftræk på folks Ruger'e og Colt'er, så læg mærke til hvordan deres SA aftræk ofte er lige så godt som dit, men deres DA aftræk er helt uhyrligt elendige. Men pas på hvordan du udtrykker dig, folk er jo som regel rigtig stolte af deres fantastiske våben. Bare lad dem prøve dit DA aftræk.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver til terræn? - Det blev en S&W 586, og senere en 686.

Indlæg af Ras.Killing » 8. aug 2017, 13:19

Fast Fumble skrev:Og så når man frem til den erkendelse, at de ekstra penge til en Performance Center model var ret dårligt givet ud...
Det er jeg så ikke helt enig i :biggrin: den har stadig nogle detaljer jeg er ret glad for, som man ikke får på med en standard model.

Og aftrækket før var bestemt ikke dårligt, bare tungere, men det gik utroligt rent.

Så jeg ser det kun som en ekstra forbedring (til småpenge) på et i forvejen lækkert våben.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Revolver til terræn? - Det blev en S&W 586, og senere en 686.

Indlæg af Fast Fumble » 8. aug 2017, 15:21

Ras.Killing skrev:
Fast Fumble skrev:Og så når man frem til den erkendelse, at de ekstra penge til en Performance Center model var ret dårligt givet ud...
Det er jeg så ikke helt enig i :biggrin: den har stadig nogle detaljer jeg er ret glad for, som man ikke får på med en standard model.
Og aftrækket før var bestemt ikke dårligt, bare tungere, men det gik utroligt rent.
Så jeg ser det kun som en ekstra forbedring (til småpenge) på et i forvejen lækkert våben.
Jah, det kan man mene, men da man alligevel polerer rebound block og skifter fjedre, har man ikke rigtig fået noget for pengene, synes jeg. Det kan godt være at aftrækket var bedre end på en standard 586/686, men det var jo ikke godt nok.
Jeg har lavet en PC model, og to standard modeller til mig selv, og der er altså ikke nogen forskel på dem, efter at jeg er færdig med at tune. Jeg skifter også bageste sigtemiddel til et Millet, fordi der tit er slør i de originale.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Revolver til terræn? - Det blev en S&W 586, og senere en 686.

Indlæg af Ras.Killing » 8. aug 2017, 23:15

Jeg har tre features som jeg er glad for på min.

- Bred hammerstrut.
- Bred aftrækker.
- Cylindrisk trumle.

Uden at skulle kunne sige det med sikkerhed. Så TROR jeg ikke man får det på standard modeller. Om der så retfærdiggøre at købe en PC model... pas :biggrin:

Men jeg er nu ganske tilfreds med min min revolver og føler mig ikke at
Fast Fumble skrev:de ekstra penge til en Performance Center model var ret dårligt givet ud
:biggrin: og det må jo være hovedsagen :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar