Beretta kvalitet anno 2017

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
BendixHoegh
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. feb 2017, 12:24
Interesser: jagt
Geografisk sted: djursland

Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af BendixHoegh » 12. mar 2017, 10:50

Hej jeg har læst flere steder at Beretta 690 - 692 er fyldt med masser af problemer og folk reklamerer over dem i hobetal , vil nogle af jer af / bekræfte dette og hvad er i givet fald i vejen med disse modeller ?? :rock: :Agents:

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af GåsPåGaffelen » 12. mar 2017, 19:16

bendixhoegh skrev:Hej jeg har læst flere steder at Beretta 690 - 692 er fyldt med masser af problemer og folk reklamerer over dem i hobetal , vil nogle af jer af / bekræfte dette og hvad er i givet fald i vejen med disse modeller ?? :rock: :Agents:
Jeg havde en 686 SP1 der var købt i 2015. Den havde en støbefejl i det ene løb i overgang mellem kammer og løb (konus). Den blev byttet til en ny SP1 uden problemer.

Brugeravatar
Gamekeeper
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. sep 2005, 12:44
Geografisk sted: Vestjyland
Been thanked: 3 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Gamekeeper » 28. maj 2017, 03:33

Hejsa
Nu skyder jeg selv Beretta bare en anden model DT10 & ASE90, men jeg kender nogle bøssemagere privat og de siger enstemmigt at de nye gold E og andre 692 helt op til 30-32000kr klassen , de er så behæftet med fejl / tåler ikke mange skud på skydebanen så er der slår og fjeder og stifter giver problemer, og det værste er at det er italienere vi taler om , når de evt skal bytte et våben eller have den og vurdere den , så siger de 2 uger , men det ender med at bliver 6 uger og i juni måned lukker bare fabrikken en hel måned. Jeg må nok sige at bruger du din Beretta til flugtskydning og jagt , det skal selvfølgelig være mange skud på banen jeg mener så kan det ikke gå at give op mod 30.000kr for en middelmodel , så er det bedre at give de extra penge og købe en ny Beretta DT10 med udtagelig aftrækker hus , lukkeknaster der kan udskiftes samt lukke knaster på baskylen og på løbet er der to små låsestænger der låser ved toplukke systemet, isted for de 2 tynd runde pinoler der sidder på dem i middelklassen , men 682 har osse de tynde pinoler men er super stærk og et super gevær. Men de nye , stålet er billiger allround , løbene er ikke antinit stål mere og baskylen er ikke så stærk mere, min ven sagde at de fik tit ny eller nyere berettaen ind som have skudt 15-20.000 skud og var allerede dingle, løse forskæfter , slidteknaster , ødelagte fjedre , osv videre. Leder du lidt rundt kan du godt være heldig at finde en pæn velholdt Beretta DT 10 i brugt til 20.000kr i rigtig god stand , og den er i en hel anden klasse end de billige , det er et super sportsgevær som du fint kan tage med på jagt , fået i 71- 76cm ,ved ikke om de osse laver en 81cm til Trap.

Med venlig hilsen Claus Nielsen
Gamekeeper :DancingBanana:
Med Venlig Hilsen

C.Nielsen

JyskJæger
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18. apr 2017, 11:53
Interesser: Fuglejagt
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af JyskJæger » 28. maj 2017, 11:43

Købte en Beretta SP 686 for en måneds tid siden og hav været på banen med den en del gange efterhånden. Skyder som en drøm, ingen problemer overhovedet

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Flugteren » 28. maj 2017, 12:01

JyskJæger skrev:Købte en Beretta SP 686 for en måneds tid siden og hav været på banen med den en del gange efterhånden. Skyder som en drøm, ingen problemer overhovedet
Det gør Berettaer som regel også de første 10-15.000 skud. Der har været flere eksempler på, at især SP´er har lidt af knækkede slagstifter og slør efter denne "periode". Nogle jægere oplever det aldrig, da de ikke kommer til at skyde mere end førnævnte antal skud gennem et helt jægerliv med en bestemt bøsse. Det er på ingen måde en "nedgørelse" af Berettaer, da de er yderst fine våben, men de er meget "italienske" i deres humør og vedligeholdelse gennem ejerskabet. Som oftest kræver de, at man får lavet et komplet eftersyn hos en kompetent bøssemager efter 6-10 års tid.

Beretta er den sexede italienske model, der er god i sengen som ung, men mister status som alderen skrider fremad. Hun kræver, at man "vedligeholder" hende godt i hendes ungdom.

Browning/Miroku er den lidt mere klodsede pige, men det er hende, du gifter dig med. Hun kan ikke slides op, men hun er heller ikke alt for køn.

Låsen på en Beretta er smuk, men lidt klejn. Låsen på en Browning er klodset, men enormt holdbar.

(P.S: Ovenstående skal tages cum grano salis, da jeg er Browning-ejer, men jeg har da både talt med Beretta-ejere og skudt med flere, så lidt erfaring har jeg da).

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af ABjerre » 19. jun 2017, 10:37

Flugteren skrev: Beretta er den sexede italienske model, der er god i sengen som ung, men mister status som alderen skrider fremad. Hun kræver, at man "vedligeholder" hende godt i hendes ungdom.

Browning/Miroku er den lidt mere klodsede pige, men det er hende, du gifter dig med. Hun kan ikke slides op, men hun er heller ikke alt for køn.

Låsen på en Beretta er smuk, men lidt klejn. Låsen på en Browning er klodset, men enormt holdbar.
Herlig analogi i øvrigt!

Jeg kiggede netop på Beretta og Browning for et par år siden, da jeg stod og skulle have mig en haglbøsse. Valget faldt på en Beretta 686 SP netop fordi jeg synes at den er en smule mere elegant end den tilsvarende Browning jeg stod med. Bevares - begge er virkelig flotte geværer og de skyder begge (ind til videre) fantastisk. Min far snuppede i øvrigt Browning'en, så har også haft mulighed for at prøve den et par gange.
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

JyskJæger
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18. apr 2017, 11:53
Interesser: Fuglejagt
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af JyskJæger » 25. jun 2017, 12:43

Flugteren skrev:
JyskJæger skrev:Købte en Beretta SP 686 for en måneds tid siden og hav været på banen med den en del gange efterhånden. Skyder som en drøm, ingen problemer overhovedet
Det gør Berettaer som regel også de første 10-15.000 skud. Der har været flere eksempler på, at især SP´er har lidt af knækkede slagstifter og slør efter denne "periode". Nogle jægere oplever det aldrig, da de ikke kommer til at skyde mere end førnævnte antal skud gennem et helt jægerliv med en bestemt bøsse. Det er på ingen måde en "nedgørelse" af Berettaer, da de er yderst fine våben, men de er meget "italienske" i deres humør og vedligeholdelse gennem ejerskabet. Som oftest kræver de, at man får lavet et komplet eftersyn hos en kompetent bøssemager efter 6-10 års tid.

Beretta er den sexede italienske model, der er god i sengen som ung, men mister status som alderen skrider fremad. Hun kræver, at man "vedligeholder" hende godt i hendes ungdom.

Browning/Miroku er den lidt mere klodsede pige, men det er hende, du gifter dig med. Hun kan ikke slides op, men hun er heller ikke alt for køn.

Låsen på en Beretta er smuk, men lidt klejn. Låsen på en Browning er klodset, men enormt holdbar.

(P.S: Ovenstående skal tages cum grano salis, da jeg er Browning-ejer, men jeg har da både talt med Beretta-ejere og skudt med flere, så lidt erfaring har jeg da).
Hehe så er du jo heller ikke farvet på nogen måde. :biggrin:
Vi kan jo lige tales ved om 9750-14750 skud, hvis du får ret i påstanden. :rolf:

Brugeravatar
Gamekeeper
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. sep 2005, 12:44
Geografisk sted: Vestjyland
Been thanked: 3 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Gamekeeper » 26. jun 2017, 10:13

Jeg ved Beretta er kommet lidt i bekneb med et par billige modeller, men nu kommer jeg rigtig meget på skydebanen og især skeet / trap , og der er ikke mange der har giftet sig med en browning eller miruko der. Det er klart der er utrolig mange danske jægere der skyder lidt som har købt browning til mellem 8-18.000kr, lige fra 425 -525 og de modeller , de er som miruko lavet i Japan og for klodset og til seriøs brug på skydebanen ud over runder på jagtbanen, de kommer ikke til syne på skeet eller trap banerne , der bliver de ikke brugt. Og jeg synes nu ikke Beretta har en klejn lås , nej den er bare ikke så klodset, der er ikke råd til de mandetimer mere i de våben som vi skyder med og det drejer sig om salg i sidste ende. Hvorfor har blaser lavet lavet en økonomi model når folk har problemer med F3 modellen, det er for at ramme den gruppe af skytter og jægere der ikke vil bruge så mange penge på den dyre model og gerne køber den billige , blaser laver vel ikke noget forkert tænker mange , men alle mærker er begyndt at lave budget modeller, desværre holder de ikke til det hvis nogen får blod på tanden og skyder rigtig mange skud på banen med den , det holder de ikke til, men så må man osse spørge sig selv er den købt til jagt eller 15.000 skud på banen om året. Venligst Nielsen.
Med Venlig Hilsen

C.Nielsen

Slettet bruger

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Slettet bruger » 26. jun 2017, 18:19

Hvis man tager til EM - VM og lignende i Sporting, ser man godt nok heller ikke mange Browning.
Her er Italienerne totalt dominerende.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Flugteren » 26. jun 2017, 19:18

Slettet bruger skrev:Hvis man tager til EM - VM og lignende i Sporting, ser man godt nok heller ikke mange Browning.
Her er Italienerne totalt dominerende.
Nu sponsorerer Beretta også mange sportskytter, og de har adgang til våbenmekkere på konkurrencestedet.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af LJ » 26. jun 2017, 20:32

Man må jo nok se i øjnene at Beretta ikke er hvad det har været.

At de ses ofte i internationalt regi, skyldes, som nævnt, at de er flittige med sponsorater.
690/692 fik pænt på puklen bla. på grund af problemerne med ejectorerne.
DT11 (som jeg ellers har et godt øje til) kræver hyppigere service end de burde og der er noget forkert ved at en skyder med en vejledende udsalgspris på ca. 80 virker slasket og løs efter 3 år.
De laver lækre våben men slidstyrken er dalende.

Brugeravatar
Gamekeeper
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. sep 2005, 12:44
Geografisk sted: Vestjyland
Been thanked: 3 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Gamekeeper » 27. jun 2017, 00:06

Ja de har sovet i timen og hoppet med på vognen af budget skydere der ikke holder som de skal, men en ny DT11 koster ca mellem 49/55.000kr så der er meget langt til de 80 du snakker om. Jeg skyder selv med Beretta DT10 & Beretta Ase90 og de har ingen problemer , jeg ved DT10 kunne lave double skud i starten men det er fixet. Jeg tror som hancock siger at jeg skyder med det gevær der passer mig bedst for de gutter mangler ikke penge og Perazzi ville betale samme sponsorat , men når du kommer rundt på skeet /trap / jagt banerne er det klart Beretta der er mest fremtrædende lige efter Huglu/yldiz , joke. Det er desværre maskinerne der tager over og pengene til timer i personlig tilpasning resulterer i et gevær på 40.000+kr og der er et lille marked i DK.
Så lige Cæsar guarinni/håber det er nogenlunde udtalt som med invictus lover 1 million skud , men så skal du efter de første mange skud afmontere en stor blok i låsekassen og en plade på hver side af løbet , sende nr til fabrikken , så sender de nyt og en bøssemager skal tilpasse alt på din regning, er det ikke nemmere bare at skifte en knast på hver side af baskylen. Og forresten går folk jo med den tro at det er en super skyder når den kan klare 1 million skud , men det passer jo ikke når den skal have sådan en tur mange gange inden du når det antal skud ( men de udtalelser sælger ), men jeg kender den ikke nok. Men jeg ved Perazzi / Beretta 682 ældre udgave, verdens mest vindende skyder samt /ASE/ DT og op ad samt Renato gamba , krieghoff , blaser F3 og andre dyre skydere der ikke er nævnt her kan holde til det , men det er jo igen hvad skal den bruges til og hvad forventer jeg at bruge af skud årligt , er jeg god til at vedligeholde min skyder efter jagt og Skydebane besøg , det er så vigtigt , mange af de dyre bøsser Idag osse S/S har ikke hårdforkrommet løb og det er derfor ekstrem vigtigt med rengøring. Jeg tager ikke parti for noget mærke , men siger min erfaring med det grej jeg bruger og vælger du en billig skyder til både jagt og skydebanen og skyder mange skud går det galt , så skal der nok ofres lidt mere desværre , det er blevet dyrt både jagt og skydning når der ikke står hancock på ryggen og i Danmark er vi i forvejen ikke gode til at belønne vores dygtige skytter desværre , som de gør i Tyskland og Amerika og Italien østlandende, det er ærgerligt for vi har mange dygtige sporting / skeet / trap skytter som kunne komme langt, vi har verdens højeste krav for at kvalificere sig til skeet VM/OL , ærgerligt , god aften Mvh Claus Nielsen
Med Venlig Hilsen

C.Nielsen

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Rulab » 27. jun 2017, 00:16

LJ skrev:Man må jo nok se i øjnene at Beretta ikke er hvad det har været.

At de ses ofte i internationalt regi, skyldes, som nævnt, at de er flittige med sponsorater.
690/692 fik pænt på puklen bla. på grund af problemerne med ejectorerne.
DT11 (som jeg ellers har et godt øje til) kræver hyppigere service end de burde og der er noget forkert ved at en skyder med en vejledende udsalgspris på ca. 80 virker slasket og løs efter 3 år.
De laver lækre våben men slidstyrken er dalende.
Det er også mit indtryk.

Især 682/692 døjer med at blive løs i låsen omkring de to koniske låsestifter efter 10-15 tusinde skud: De gamle 682 fra 80'erne var vist lavet af en anden ståltype i baskylen, for de kan holde.

DT11 har jeg ikke hørt om, at de bliver løse i låsen. Det er også en helt anden og langt stærkere konstruktion som låsesystemet er lavet i.

Generelt synes jeg at Beretta er alt for højt prissat.
I et lavere prisleje som en 692 med middelmådigt træ, kan der fås en Cesær Gurini eller marocchi med langt bedre træ, geværer i mindst samme kvalitet.

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Rulab » 27. jun 2017, 00:27

Gamekeeper skrev: Så lige Cæsar guarinni/håber det er nogenlunde udtalt som med invictus lover 1 million skud , men så skal du efter de første mange skud afmontere en stor blok i låsekassen og en plade på hver side af løbet , sende nr til fabrikken , så sender de nyt og en bøssemager skal tilpasse alt på din regning, er det ikke nemmere bare at skifte en knast på hver side af baskylen.
Det er et smart system. Der skal ingen tilpasning til. Det er lidt samme princip som renovering af en motor, blokkene fås i overstørrelse, så når geværet er slidt, bestiller man bare blok i en overstørrelse(det kan man vist gøre fire eller fem gange).
Da geværet er fremstillet på CNC maskiner uden håndtilpasning, skal blokken heller ikke tilpasses, men kan skrues direkte i.

Ovenstående er (frit fra hukommelsen) hvad jeg fik fortalt af KOSKOV til en demodag. En overstørrelse blok kostede vist få hundrede kr.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af LJ » 27. jun 2017, 07:01

Gamekeeper skrev:Ja de har sovet i timen og hoppet med på vognen af budget skydere der ikke holder som de skal, men en ny DT11 koster ca mellem 49/55.000kr så der er meget langt til de 80 du snakker om. Jeg skyder selv med Beretta DT10 & Beretta Ase90 og de har ingen problemer , jeg ved DT10 kunne lave double skud i starten men det er fixet. Jeg tror som hancock siger at jeg skyder med det gevær der passer mig bedst for de gutter mangler ikke penge og Perazzi ville betale samme sponsorat , men når du kommer rundt på skeet /trap / jagt banerne er det klart Beretta der er mest fremtrædende lige efter Huglu/yldiz , joke. Det er desværre maskinerne der tager over og pengene til timer i personlig tilpasning resulterer i et gevær på 40.000+kr og der er et lille marked i DK.
Så lige Cæsar guarinni/håber det er nogenlunde udtalt som med invictus lover 1 million skud , men så skal du efter de første mange skud afmontere en stor blok i låsekassen og en plade på hver side af løbet , sende nr til fabrikken , så sender de nyt og en bøssemager skal tilpasse alt på din regning, er det ikke nemmere bare at skifte en knast på hver side af baskylen. Og forresten går folk jo med den tro at det er en super skyder når den kan klare 1 million skud , men det passer jo ikke når den skal have sådan en tur mange gange inden du når det antal skud ( men de udtalelser sælger ), men jeg kender den ikke nok. Men jeg ved Perazzi / Beretta 682 ældre udgave, verdens mest vindende skyder samt /ASE/ DT og op ad samt Renato gamba , krieghoff , blaser F3 og andre dyre skydere der ikke er nævnt her kan holde til det , men det er jo igen hvad skal den bruges til og hvad forventer jeg at bruge af skud årligt , er jeg god til at vedligeholde min skyder efter jagt og Skydebane besøg , det er så vigtigt , mange af de dyre bøsser Idag osse S/S har ikke hårdforkrommet løb og det er derfor ekstrem vigtigt med rengøring. Jeg tager ikke parti for noget mærke , men siger min erfaring med det grej jeg bruger og vælger du en billig skyder til både jagt og skydebanen og skyder mange skud går det galt , så skal der nok ofres lidt mere desværre , det er blevet dyrt både jagt og skydning når der ikke står hancock på ryggen og i Danmark er vi i forvejen ikke gode til at belønne vores dygtige skytter desværre , som de gør i Tyskland og Amerika og Italien østlandende, det er ærgerligt for vi har mange dygtige sporting / skeet / trap skytter som kunne komme langt, vi har verdens højeste krav for at kvalificere sig til skeet VM/OL , ærgerligt , god aften Mvh Claus Nielsen
Nej, der er ikke langt.

http://www.normark.dk/?id=27716&p713id=25091&w=713

Selvfølgelig kan der handles men den vejledende udsalgspris er som det ses deroppe. :smile:

Brugeravatar
Gamekeeper
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. sep 2005, 12:44
Geografisk sted: Vestjyland
Been thanked: 3 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Gamekeeper » 27. jun 2017, 07:43

:rolf:
Det er jo vejledende udsalgspris og den kan du ikke regne med overhovedet , ring til kro.skov spørger du lige had en Beretta DT11 koster , han vil sige til dig at den har vi til 57995 .-kr. Vejl priser er noget djælvlen har opfundet , skal du have en Beretta ASE 90 med graveringer og chokes skal du af med over 100.000kr men du kan købe den for 75000kr, nu ved jeg ikke hvor mange år du har skudt eller gået på jagt , men jeg håber da ikke du bare betaler den vejl pris uden at handle , få noget rabat ud af det , for de vejledende priser er sgu merevildledende. Jeg købte på et tidspunkt en Zoli Z-Gun med chokes og 76cm løb , vejledende ca omkring sidst i 30000kr klassen , 38,39 tror jeg , jeg sku have haft en Kronos men forskæftet revnede i siderne og jeg fik den Z-GUN til 19.000kr med kuffert chokes og grade træ, og jeg kan fortælle dig at han stadig tjente lidt på den selv om han bedyrede at den fik jeg til indkøbspris efter det der skete med den anden bøsse. Nej det er vigtig at høre omkring sig hvad de sælges til for der er meget at spare. The gun Room i Padborg er en super forretning med gode tilbud på nye og brugte kvalitets våben. God dag til dig hilsen C.Nielsen.
Med Venlig Hilsen

C.Nielsen

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af LJ » 27. jun 2017, 12:13

:rolf:
Ro på Nielsen, selvfølgelig er der forskel på vejl. Udsalg og hvad de kan handles til. Det var derfor jeg formulerede det sådan. Jeg ejer ikke noget jagt eller skydegrej som jeg har betalt bare tilnærmelsesvis fuld pris for :blink:
Kender skam godt til Rolands fine butik.

Brugeravatar
Gamekeeper
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. sep 2005, 12:44
Geografisk sted: Vestjyland
Been thanked: 3 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Gamekeeper » 27. jun 2017, 22:41

Det må du undskylde , men sådan var det ikke ment, men mange tror bare der er prisen , og kikker du bare lidt udenlands er priserne helt anderledes , men vi støtter jo osse gerne dansk. :smile: Mvh Nielsen
Med Venlig Hilsen

C.Nielsen

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af LJ » 27. jun 2017, 23:53

Nej nej, du skal ikke undskylde, det er helt ok :smile:
Vi er helt enige, de vejledende priser er opskruede og vildledende.
Selvfølgelig støtter man gerne dansk, omend det skal være indenfor rimelighedens grænser, så hvis ikke de vil handle, må man jo lægge sine penge et andet sted :blink:
Det er en lækker skyder sådan en Z-Gun. Mærkeligt at de ikke er mere udbredte.

Brugeravatar
Gamekeeper
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. sep 2005, 12:44
Geografisk sted: Vestjyland
Been thanked: 3 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Gamekeeper » 28. jun 2017, 06:34

Jeg ved ikke med Z-Gun ,den er flot og fin men om den holder ved jeg Ikke , den er dejlig at skyde med men det er ikke gamba Daytona eller Perazzi kvalitet vi snakker om. Men den bliver meget brugt blandt sporting skytter , der er den meget udbredt og Zoli sponsorerer da osse et par danskere som er på deres hjemmeside. Rigtig god dag Mvh Nielsen
Med Venlig Hilsen

C.Nielsen

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af LJ » 28. jun 2017, 17:11

Gamekeeper skrev:Jeg ved ikke med Z-Gun ,den er flot og fin men om den holder ved jeg Ikke , den er dejlig at skyde med men det er ikke gamba Daytona eller Perazzi kvalitet vi snakker om. Men den bliver meget brugt blandt sporting skytter , der er den meget udbredt og Zoli sponsorerer da osse et par danskere som er på deres hjemmeside. Rigtig god dag Mvh Nielsen
Du ville måske hellere have en DT11 end en Z-Gun, hvis du skulle vælge?

Brugeravatar
Gamekeeper
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. sep 2005, 12:44
Geografisk sted: Vestjyland
Been thanked: 3 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Gamekeeper » 28. jun 2017, 19:51

Ja det ville jeg, men nu skyder jeg med DT10 , selvom om jeg har en Beretta ASE 90 stående , men jeg vil ikke bruge den tid lige nu til at skifte , jeg har et rigtig godt italiensk lavet glovegrip på min DT10 og jeg har fået høvlet lidt SF da jeg havde for meget højskud og jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om der er taget nok af eller der måske skal lidt mere af. Hvad skyder du med om jeg må spørge. Hilsen Nielsen.
Med Venlig Hilsen

C.Nielsen

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af LJ » 28. jun 2017, 21:59

Jeg er inkarneret Browningmand...Men dog i bedring :fun:
725 sport, bukket og bøjet. 525 og en budget italiener til jagt.
Har luret på noget andet til banen i lang tid men har ikke fundet det rigtige endnu.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Flugteren » 28. jun 2017, 22:06

LJ skrev:Jeg er inkarneret Browningmand...Men dog i bedring :fun:
725 sport, bukket og bøjet. 525 og en budget italiener til jagt.
Har luret på noget andet til banen i lang tid men har ikke fundet det rigtige endnu.
Holland & Holland.

Intet over, intet ved siden af. :biggrin:

Brugeravatar
Gamekeeper
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. sep 2005, 12:44
Geografisk sted: Vestjyland
Been thanked: 3 times

Re: Beretta kvalitet anno 2017

Indlæg af Gamekeeper » 28. jun 2017, 22:28

Browning er osse en god jagtbøsse , men så at kro.skov havde en helt ny Zoli Kronos med udtagelig låsehus i trap , men at bore den op til evt jagtbanen , så har du en baneskyder der holder hele livet til 15.000kr, sgu billigt. Jeg bruger selv en AYA super AYA som jeg lige har købt for en brøkdel af prisen , den er med sidelås og guldbelagte dele inde i låsehuset, den er lavet i 71 , men som ny. Ellers er det drilling god gammel suhl kaliber 16/70 og 7x57R med doctor rødpunkt , den er ok til mig , den kostede 4500kr uden doctor sigte og den er god i efteråret hvor den har mulighed for sin brug med hagl og kugle. God aften Mvh Nielsen
Med Venlig Hilsen

C.Nielsen

Besvar