Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af LapuaMagnum » 19. mar 2017, 14:19

Jeg oprettede en tråd tidligere omkring at lave sit eget skæfte, og denne tråd går så rent faktisk ud på at lave sit eget skæfte.

Jeg ønsker denne tråd omfattet mit projekt og ikke hvad man kan købe af skæfter, da det ikke har interesse at købe et.

Jeg laver en skabelon fra et andet skæfte jeg har i træ som jeg ikke dur til at holde da sådan noget skal have olie og kæles for engang imellem og det er bare ikke mig, så derfor jeg laver en form for derfor at kunne støbe flere skæfter hvis det kommer til at virke optimalt.

Jeg har lagt glasfiber om bagskæftet så at jeg kan skille det ad på midten og har så en højre og venstre side.

Jeg vil have lavet en beddingblok i rustfrit stål eller aluminium og have 2 rustfrie stænger der går fra recoil pad`en og helt frem til enden af forskæftet som afstivere.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af LapuaMagnum » 19. mar 2017, 14:20

Til billeder senere
Vedhæftede filer
IMG_20170319_140111.jpg
IMG_20170319_140111.jpg (462.83 KiB) Vist 6897 gange
IMG_20170319_140105.jpg
IMG_20170319_140105.jpg (362.9 KiB) Vist 6897 gange
IMG_20170319_140059.jpg
IMG_20170319_140059.jpg (367.41 KiB) Vist 6897 gange
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af Raptor357 » 19. mar 2017, 21:21

Normalt snitter man det man vil have, gør det mægtigt fint og støber en negativ.
Så kan man bygge/støbe sine positive i formen, med forstærkningerne der hvor man drømmer om dem.
Kææææmpe arbejde, har gjort det med en båd.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af LapuaMagnum » 19. mar 2017, 22:50

Raptor357 skrev:Normalt snitter man det man vil have, gør det mægtigt fint og støber en negativ.
Så kan man bygge/støbe sine positive i formen, med forstærkningerne der hvor man drømmer om dem.
Kææææmpe arbejde, har gjort det med en båd.
Super med båden, skæftet her er dog en anelse mindre end en båd med mindre det selvfølgelig er en fjernstyret for sjov båd :smile:

Det bliver en negativ da det jo er lettere at lægge i og komme helt ud i alle kanter, og bliver det rigtig godt kunne jeg godt finde på at få lavet en helt gennemført form, så jeg kan lave flere.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

ABjerre
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. jan 2016, 15:04
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Re: Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af ABjerre » 20. mar 2017, 14:04

Spændende projekt!

Som venstrehåndet så er det ret begrænset hvad jeg kan finde af skæfter, så jeg glæder mig til at se hvad det bliver til her.

Må man spørge ind til hvad det er for en metode du har tænkt dig at følge fremad i projektet? Som nævnt, så var mit indtryk, at man laver "negativer" af emnet først, men det ser ud som om du har indkapslet hele skæftet i glasfiber, så hvad er næste skridt fremad?
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af Sort » 22. mar 2017, 09:00

ABjerre skrev:Spændende projekt!

Som venstrehåndet så er det ret begrænset hvad jeg kan finde af skæfter, så jeg glæder mig til at se hvad det bliver til her.

Må man spørge ind til hvad det er for en metode du har tænkt dig at følge fremad i projektet? Som nævnt, så var mit indtryk, at man laver "negativer" af emnet først, men det ser ud som om du har indkapslet hele skæftet i glasfiber, så hvad er næste skridt fremad?
Det står ikke helt klart i teksten om indkapslingen er den nye form eller om det er tilpasning af skæftets form der tilføjes før afstøbning
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af Robse » 22. mar 2017, 09:36

Ser frem til at se det færdige resultat :razz:
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af LapuaMagnum » 22. mar 2017, 10:21

ABjerre skrev:Spændende projekt!

Som venstrehåndet så er det ret begrænset hvad jeg kan finde af skæfter, så jeg glæder mig til at se hvad det bliver til her.

Må man spørge ind til hvad det er for en metode du har tænkt dig at følge fremad i projektet? Som nævnt, så var mit indtryk, at man laver "negativer" af emnet først, men det ser ud som om du har indkapslet hele skæftet i glasfiber, så hvad er næste skridt fremad?
Det man ser på billedet er en negativ og jeg vil lave en skal af epoxy som jeg limer sammen. Jeg sidder pt. i Schweiz og undlod at tage glasfiber og polyester med, da jeg pt. har nogle ting jeg skal have styr på inden jeg går videre med det. Jeg kommer til Danmark igen d. 10 April da jeg skal på ferie i syden. Jeg vil derefter gå igang med den igen.

Som skrevet hvis det lykkedes rigtig godt vil jeg få lavet en professionel form så jeg kan lave nogle flere.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af LapuaMagnum » 22. mar 2017, 10:23

Sort skrev:
ABjerre skrev:Spændende projekt!

Som venstrehåndet så er det ret begrænset hvad jeg kan finde af skæfter, så jeg glæder mig til at se hvad det bliver til her.

Må man spørge ind til hvad det er for en metode du har tænkt dig at følge fremad i projektet? Som nævnt, så var mit indtryk, at man laver "negativer" af emnet først, men det ser ud som om du har indkapslet hele skæftet i glasfiber, så hvad er næste skridt fremad?
Det står ikke helt klart i teksten om indkapslingen er den nye form eller om det er tilpasning af skæftets form der tilføjes før afstøbning
Indkapslingen bliver den nye form (negativ) og belægger den med Epoxy og limer dem sammen.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af Sort » 22. mar 2017, 21:56

LapuaMagnum skrev:Indkapslingen bliver den nye form (negativ) og belægger den med Epoxy og limer dem sammen.

mvh
Jeg går ud fra du tænker bare at flække den uden det store hensyn til skæftet indenunder? eller har du gjort noget for at gøre formen delbar?
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Bygning af eget skæfte i glasfiber og carbon!

Indlæg af LapuaMagnum » 23. mar 2017, 08:23

Sort skrev:
LapuaMagnum skrev:Indkapslingen bliver den nye form (negativ) og belægger den med Epoxy og limer dem sammen.

mvh
Jeg går ud fra du tænker bare at flække den uden det store hensyn til skæftet indenunder? eller har du gjort noget for at gøre formen delbar?
Jeg har rent faktisk flækket den på midten så jeg har 2 skaller. Jeg er ikke i dk pt. så kan ikke tage billeder af det for nuværende.

Jeg har et andet skæfte som jeg også vil prøve det samme med da det er mere straight og ikke har så mange buler/indhak/huller og prøver at forme det også.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Besvar