Kvinde der stak 53 modstandsfolk er død

Uniformer, Personligheder, hovedbeklædning, udrustning, mærker, emblemer m.m.
Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Kvinde der stak 53 modstandsfolk er død

Indlæg af Gråskæg » 4. feb 2017, 17:01

AC42 skrev:Vi har så travlt med at forstå, hvad der sker mellem ørene, men glemmer, hvad der sker mellem benene.
Det er så rigtigt, at Gestapochefen i Aarhus, Rothenberg, personligt havde kontakt til og var føringsofficer for Grethe Bartram. Han havde lejet et værelse ude i byen, hvor han kunne afhøre og debriefe hende. (At han så lige benyttede lejligheden til at bolle den unge kvinde godt igennem, er en del af det samlede billede). Hun var så i forvejen indstillet på, at bruge sin krop til at skaffe lidt indtægt som bl.a. nøgenmodel har nok været med til at sætte hende op på slidsken til den senere uundgåelige nedtur.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Kvinde der stak 53 modstandsfolk er død

Indlæg af Kenned » 6. feb 2017, 08:37

ReneKJ skrev:
Gråskæg skrev: Jeg vil fortsat hævde, at jeg på ingen måde tager hverken Grethe Bartram eller hendes gerninger i forsvar.
Nej nej, det er ikke fordi jeg vil gøre dig personligt ansvarlig for hendes handlinger eller moral :smile:

Men jeg syntes sjældent vi ser den samme diskussion og analyse når det er gammel mandlig nazist der stiller træskoene, så er det bare good riddance.
Jeg har intet problem med at gå ind i samme diskussion om en gammel nazist - det er bare ikke et lige så interessant emne, da der var langt flere Tyske mandlige nazister end Danske kvindelige stikkere. Jeg kan huske at der var stor polemik da "Der untergang" OGSÅ viste at Hitler havde tvivl, og at han havde menneskelige sider. At man kan være i tvivl om at alle mennesker indeholder både godt og ondt forundrer mig - det synes jeg er helt selvfølgeligt.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Besvar