Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½auto.
- FrederikF
- Platin Member
- Interesser: Våben, ammunition, jagt
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 128 times
Re: Modstand mod EU våbendirektiv, Forslag til forbud mod ½auto.
Kunne sagtens ske, men langt mere sandsynligt at de bare ikke vil kunne fornys.
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, genladning, skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Been thanked: 40 times
Hvis en tilladelse ikke tilbagekalde så bør den kunne fornys. Hvis lovgivning ændres så tilladelse ikke kan opnås, så skal eksisterende tilladelser vel tilbagekaldes
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Det er der ikke tradition for.Ped skrev:Hvis en tilladelse ikke tilbagekalde så bør den kunne fornys. Hvis lovgivning ændres så tilladelse ikke kan opnås, så skal eksisterende tilladelser vel tilbagekaldes
Typisk lader man eksisterende tilladelser løbe ud - og lukker samtidig øjeblikkeligt for nye tilladelser samt fornyelse af udløbne tilladelser.
Det er sådan man har gjort det med rifler i kaliber .50 BMG.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, skydevåben, blankvåben
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 14 times
En opdatering fra Firearms United:
https://firearms-united.com/2016/11/27/ ... #more-1895
Det tyder på at kommisionen er tilbage til at presse parlamentet til et totalt forbud mod alle B7 våben og magasiner, Rådet ønsker "kun" forbud mod fuldautomater konverteret til halvauto og 20+ magasiner.
Der opfordres til at gribe til tastaturet atter en gang, helst så hurtigt som muligt....
Det tyder på at kommisionen er tilbage til at presse parlamentet til et totalt forbud mod alle B7 våben og magasiner, Rådet ønsker "kun" forbud mod fuldautomater konverteret til halvauto og 20+ magasiner.
Der opfordres til at gribe til tastaturet atter en gang, helst så hurtigt som muligt....
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Knivfyren skrev:En opdatering fra Firearms United:
Og det skal være NU!
Hvis først det der skidt er stemt igennem, så er der fri bane for de næste stramninger!
Skriv til jeres parlamentsmedlemmer:
jorn.dohrmann@europarl.europa.eu
morten.messerschmidt@europarl.europa.eu
bendt.bendtsen@europarl.europa.eu
rikke.karlsson@europarl.europa.eu
ole.christensen@europarl.europa.eu
jeppe.kofod@europarl.europa.eu
christel.schaldemose@europarl.europa.eu
margrete.auken@europarl.europa.eu
jens.rohde@europarl.europa.eu
morten.lokkegaard@europarl.europa.eu
mortenhelveg.petersen@europarl.europa.eu
anders.vistisen@europarl.europa.eu
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Arh..... Det er ikke helt det der står.Knivfyren skrev: Det tyder på at kommisionen er tilbage til at presse parlamentet til et totalt forbud mod alle B7 våben og magasiner
"Excludes" kan bedst oversættes til "omfatter ikke".artiklen i linket skrev: The Council position excludes a total ban on Category B7 firearms –
Jeg er enig i, at ethvert tiltag i retning af begrænsninger, vil være virkningsløse overgreb på europæiske våbenejere, og at vi skal mobilisere alle de MEP'er vi kan, men vi skal også være opmærksomme på hvordan vi læser kildematerialet.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg tror du læser det lidt forkert.Agamemnon skrev:Arh..... Det er ikke helt det der står.Knivfyren skrev: Det tyder på at kommisionen er tilbage til at presse parlamentet til et totalt forbud mod alle B7 våben og magasiner
"Excludes" kan bedst oversættes til "omfatter ikke".artiklen i linket skrev: The Council position excludes a total ban on Category B7 firearms –
Jeg er enig i, at ethvert tiltag i retning af begrænsninger, vil være virkningsløse overgreb på europæiske våbenejere, og at vi skal mobilisere alle de MEP'er vi kan, men vi skal også være opmærksomme på hvordan vi læser kildematerialet.
Det er rigtigt at det står det forbehold for Council, men som jeg forstår det er det Commision der nu forsøger at køre uden om Council med meget strammere regler.
Så hvis i skriver til nogle politikere så kan i også spørge dem hvad de tror sådan en handlig vil betyde for respekten for EU og troen på at den er baseret på en demokratisk process. Jeg er i hvert fald ikke imponeret.
- Agamemnon
- Moderator
Hvad baserer du dét på? Mine engelskkundskaber eller forfatterens formulering?ReneKJ skrev: Jeg tror du læser det lidt forkert.
Det er muligt at rådet og kommissionen mener noget andet. Men det er ikke det der står i linket, hvilket er hvad jeg forholder mig til og citerer. Dette understøttes desuden af rapporteur Vicki Fords fremlæggelse, i det transmitterede stormøde, i sidste uge, hvor hun specifikt omtale tilbagetrækningen af forslaget om at flytte kategori B7 våben til kategori A.
Jeg er også godt bekendt med, at der efterfølgende er fremsat forslag om at forbyde AR og AK derivater. Men dén tror jeg er et produkt af desperation.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- This member is
FormuleringenAgamemnon skrev:Hvad baserer du dét på? Mine engelskkundskaber eller forfatterens formulering?.ReneKJ skrev: Jeg tror du læser det lidt forkert.

Jeg kan ikke lave et citat lige nu da jeg er på mobil, men der er to afsnit.
Det ene beskriver udvalgets holdning med nogle begrænsninger men ikke et totalt forbud.
Og så er der det andet nye fra kommisionen der er helt ekstremt.
- Agamemnon
- Moderator
Det bliver interessant at se hvad december måneds trialogue resulterer i.ReneKJ skrev:FormuleringenAgamemnon skrev:Hvad baserer du dét på? Mine engelskkundskaber eller forfatterens formulering?.ReneKJ skrev: Jeg tror du læser det lidt forkert.![]()
Jeg kan ikke lave et citat lige nu da jeg er på mobil, men der er to afsnit.
Det ene beskriver udvalgets holdning med nogle begrænsninger men ikke et totalt forbud.
Og så er der det andet nye fra kommisionen der er helt ekstremt.
Jeg nærer dog ret stor tillid til Vicki Fords objektivet og professionalisme. Hun har, indtil videre håndteret sagen utroligt flot.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Enig, men hun udgør ikke ligefrem et flertal!Agamemnon skrev:Jeg nærer dog ret stor tillid til Vicki Fords objektivet og professionalisme. Hun har, indtil videre håndteret sagen utroligt flot.
(Og så tror jeg Rene har ret i citatfejlen)
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- ACE1
- Banned
- Interesser: våben
- Geografisk sted: Djævleøen
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 37 times
ca 1:15 siger Ford at der er enighed om grandfathering..
http://www.europarl.europa.eu/ep-live/s ... ITTEE-IMCO
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
-
- This member is
"Du behöver ett särskilt insticksprogram för att se videon."ACE1 skrev:ca 1:15 siger Ford at der er enighed om grandfathering..
Det gider jeg ikke bøvle med lige nu.
Hvad er det der Grandfathers helt præcist?
Det ville f.eks. være tåbeligt hvis det betyder at to fuldstændigt ens rifler må bruge henholdsvis 20 stks og ubegrænsede magasiner bare fordi den ene er købt før en bestemt dato.
Og får vi så ikke en situation lige som i USA hvor pre-ban våben handles til voldsomt opskruede priser?
- ACE1
- Banned
Sidst siger hun at grandfathering er et tilbud de enkelte lande kan vælge at give skytterne.. 
Men med en konservativ JM skulle den vist være i skabet..

Men med en konservativ JM skulle den vist være i skabet..

-
- Bronze Member
- Interesser: film
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 73 times
Jeg kan trøste dig med at det ikke kommer til at ske.ReneKJ skrev:"Du behöver ett särskilt insticksprogram för att se videon."ACE1 skrev:ca 1:15 siger Ford at der er enighed om grandfathering..
Det gider jeg ikke bøvle med lige nu.
Hvad er det der Grandfathers helt præcist?
Det ville f.eks. være tåbeligt hvis det betyder at to fuldstændigt ens rifler må bruge henholdsvis 20 stks og ubegrænsede magasiner bare fordi den ene er købt før en bestemt dato.
Og får vi så ikke en situation lige som i USA hvor pre-ban våben handles til voldsomt opskruede priser?
Personer der kan dokumentere de ejede våbnene inden forbuddet trådte i kraft får lov at beholde dem. Man må ikke sælge eller videregive dem til andre. De bliver konfiskeret eller destrueret ved ejerens død, eller hvis han forinden frivilligt vælger at afgive dem. De bliver med andre ord værdiløse.
A grandfathering clause would allow current owners to retain those firearms, but no new ones could be acquired by anybody and existing ones could not be transferred for any reason – including inheritance: upon owner’s death, those guns should thus be confiscated and destroyed without compensation.
http://firearms-united.com/2016/06/01/t ... ion-again/
-
- This member is
Trøste er måske ikke lige ordet, jeg er lidt i tvivl om hvad jeg syntes om den indfaldsvinkel.Herbert skrev: Jeg kan trøste dig med at det ikke kommer til at ske.
Personer der kan dokumentere de ejede våbnene inden forbuddet trådte i kraft får lov at beholde dem. Man må ikke sælge eller videregive dem til andre. De bliver konfiskeret eller destrueret ved ejerens død, eller hvis han forinden frivilligt vælger at afgive dem. De bliver med andre ord værdiløse.
På den ene side er det urimeligt at våbnene mister gensalgsværdien.
På den anden side så kan jeg heller ikke snuppe ideen om et forbud med en de facto undtagelse for de velstående.
- ACE1
- Banned
Tvivler på at de vil forbyde at man sælger/eksporterer dem.
Men køberne skal nok findes uden for EU/Schengen. ( EU er heldigvis på skrump )
Men køberne skal nok findes uden for EU/Schengen. ( EU er heldigvis på skrump )
-
- Bronze Member
- Interesser: film
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 73 times
Det skal du ikke være sikker på, med mindre du vælger at sælge dem før lovens ikrafttrædelse selvfølgelig. Våbnene vil ikke udgøre et mindre ”sikkerhedsmæssigt problem” dersom de afhændes udenfor unionen.
Jeg tvivler på at såfremt der vedtages en lov der forbyder videregivelse eller salg af disse våben efter en nærmere defineret dato, at man vil indføje undtagelser til eksport. Salg/videregivelse til USA er også Salg/videregivelse.
EU er ikke interesseret i disse våben falder i civile hænder overhovedet. Men udrømmet, det er muligt der åbnes op for denne mulighed, det vil dog ikke være i særlig go' tråd med deres intentioner/politik på området. Det kommer an på hvordan loven bliver udfærdiges, og om de tænker over denne mulighed.
Jeg tvivler på at såfremt der vedtages en lov der forbyder videregivelse eller salg af disse våben efter en nærmere defineret dato, at man vil indføje undtagelser til eksport. Salg/videregivelse til USA er også Salg/videregivelse.
EU er ikke interesseret i disse våben falder i civile hænder overhovedet. Men udrømmet, det er muligt der åbnes op for denne mulighed, det vil dog ikke være i særlig go' tråd med deres intentioner/politik på området. Det kommer an på hvordan loven bliver udfærdiges, og om de tænker over denne mulighed.
-
- This member is
- Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
- Geografisk sted: Bornholm
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 44 times
Der er nu noget helt fundamentalt galt med hele denne her forhandlingsproces i EU. Og hvad mener jeg så med det? Jo her er mine observationer pt.
1. Kommissionen har stadig ikke kunnet/villet aflevere en ´impact assessment´, der kan begrunde deres restriktioner. Her burde Parlamentet og Rådet allerede have forkastet det hele.
2. Det virker til, at det hele er én stor skueproces, hvor kommissionen spiller bussemanden, og hvor Parlamentet og Rådet er ridderen på den hvide hest, som redder lidt af vores ære som våbenejere. Men i bund og grund, er alle parter jo i gang med at fjerne nogle af de muligheder vi har i dag...
3. Parlamentet og Rådet baserer deres egne stramninger ud fra en ikke faktuel virkelighed, og det bekræfter jo egentlig meget godt punkt 2.
Det er godt nok svært ikke at blive harm over hele dette her cirkus, hvor politikerne tilsyneladende tror, at man ikke kan gennemskue deres egentlige dagsorden. Jeg håber virkelig, at vi i fremtiden kan forene os i jæger og skytteverdenen - både nationalt og på et europæisk niveau, så vi ikke skal blive ved med at skære i salamien uden at kunne gøre til eller fra. Og ja, vi har fået ´Firearms United´, men der mangler desværre noget pondus for at vinde det nuværende slag. Det er egentlig ikke så underligt, taget i betragtning af, at flertallet af de danske jægere og skytter har lavet strudsen, og håber på bedre tider. Det samme er desværre også gældende på europæisk plan...
1. Kommissionen har stadig ikke kunnet/villet aflevere en ´impact assessment´, der kan begrunde deres restriktioner. Her burde Parlamentet og Rådet allerede have forkastet det hele.
2. Det virker til, at det hele er én stor skueproces, hvor kommissionen spiller bussemanden, og hvor Parlamentet og Rådet er ridderen på den hvide hest, som redder lidt af vores ære som våbenejere. Men i bund og grund, er alle parter jo i gang med at fjerne nogle af de muligheder vi har i dag...
3. Parlamentet og Rådet baserer deres egne stramninger ud fra en ikke faktuel virkelighed, og det bekræfter jo egentlig meget godt punkt 2.
Det er godt nok svært ikke at blive harm over hele dette her cirkus, hvor politikerne tilsyneladende tror, at man ikke kan gennemskue deres egentlige dagsorden. Jeg håber virkelig, at vi i fremtiden kan forene os i jæger og skytteverdenen - både nationalt og på et europæisk niveau, så vi ikke skal blive ved med at skære i salamien uden at kunne gøre til eller fra. Og ja, vi har fået ´Firearms United´, men der mangler desværre noget pondus for at vinde det nuværende slag. Det er egentlig ikke så underligt, taget i betragtning af, at flertallet af de danske jægere og skytter har lavet strudsen, og håber på bedre tider. Det samme er desværre også gældende på europæisk plan...
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Velkommen i klubben:
Der er noget helt galt med EU
Det har der været siden d. 07.02.1992
Er der mere at sige?
Der er noget helt galt med EU
Det har der været siden d. 07.02.1992
Er der mere at sige?
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, skydevåben, blankvåben
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 14 times
http://www.gunsweek.com/en/current/arti ... hermopylae
Den triste ironi er at selv en sejer i EU, ikke redder os fra at vi får et "våbenråd" her i dk alligevel.
Den triste ironi er at selv en sejer i EU, ikke redder os fra at vi får et "våbenråd" her i dk alligevel.
-
- This member is
Knivfyren skrev:http://www.gunsweek.com/en/current/arti ... hermopylae
Jeg ville ønske at de ville afholde sig fra de annoncer med person-angreb de har, det får os til at ligne en samling rabiate rednecks der ikke skal tages alvorligt.
"To defend his own interests, this man will destroy YOURS"
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Helt enig.ReneKJ skrev:Knivfyren skrev:http://www.gunsweek.com/en/current/arti ... hermopylae
Jeg ville ønske at de ville afholde sig fra de annoncer med person-angreb de har, det får os til at ligne en samling rabiate rednecks der ikke skal tages alvorligt.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Da de begyndte at dukke op på FB for et stykke tid siden tænkte jeg det samme... Det er den slags man kan gå og tænke nede i kælderen når man har sparket lilletåen ind i noget tungt. Men det er ikke noget man som organisation, der gerne vil tages alvorligt, lægger offentligt ud.Fast Fumble skrev:Helt enig.ReneKJ skrev:Knivfyren skrev:http://www.gunsweek.com/en/current/arti ... hermopylae
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor