Problemet er at manden er dømt på baggrund af en subjektiv vurdering som involverer mandens påklædning, tid, sted og andre ubeskrevne forhold. Det er til grin at man kan få en dom for en schweitzerkniv pakket væk i en taske i et større trafikknudepunkt i København og helt uden for kategori, at blive udvist på den baggrund.Spaniel skrev:Nu kan jeg sige "jo, det gjorde han" og så kan du sige "nej" igen.ReneKJ skrev:Nej, det blev han ikke. Du kan ikke pege på en konkret paragraf og på forhånd sige at den var overtrådt.Spaniel skrev:
Her tror jeg du har misforstået et eller andet. Manden er dømt for overtrædelse af gældende lovgivning. Ikke for at være bandemedlem. Hvorledes mener du så, at der ikke er lighed for loven? Hvis Jens Jensen sad i hans bil på Nytorv i nattelivet en weekend er jeg sikker på han også ville blive dømt.
.
Han blev dømt fordi det blev vurderet at lige præcist han ikke havde nogen grund til at have en lommekniv på sig.
Jens Jensen i det samme situation kunne gå helt fri, og det ville være fuldt lovligt.
Fedt nok når det er folk vi ikke kan lide, men hvor længe holder det ved?
Hvornår ser vi den første Christianit bliver buret inde fordi han havde en lommekniv på sig den dag politiet ryddede hashboder?
Eller den besværlige Tibet-demonstrant der desværre ikke kan arresteres for at bruge sin ytringsfrihed, men har en sweitzerkniv i lommen?
Jeg skrev manden er DØMT for overtrædelse af gældende lovgivning. Forstår ikke helt hvordan du kan se anderledes på noget så faktuelt (med den undtagelse af det EB skriver er helt forkert).
Når det er sagt så var det da skønt at slippe for ham, der er tusindevis af andre de også gerne må vippe ud af landet.