Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbage.

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Fast Fumble » 4. feb 2016, 10:17

Rigbymauser skrev: Når Ole står og udtaler sig så skarpt om politiets inkompetence, så ved jeg der er noget om det...og igen vi ved det jo alle sammen. Det er bare de få som siger det.
Nu er Ole jo ret erfaren handelsmand, han har vist haft forretning i en menneskealder.
Måske er han ikke den rette til at tale om inkompetence. Jeg har oplevet ham fra den anden vinkel - hvor han var den totalt inkompetente, der lavede en eklatant overtrædelse af købeloven. Hans reaktion da han blev gjort bekendt med det, var dels at overfuse min kone i telefonen, dels at true mig skriftligt med et sagsanlæg for injurier, fordi jeg havde beskrevet sagen herinde.

Efter en tur i Forbrugerstyrelsen var problemet løst.

Argumentet med at "sådan har vi jo altid gjort" er heller ikke nødvendigvis gangbart, der justeres jo løbende på regler og krav, og det mærker våbenhandlerne i særdeleshed.
Jeg har stor tiltro til både politiets og domstolenes kompetence, og jeg vil mene, at hvis man taber en sag ved en domstol, og stadig er overbevist om at man har ret, så bør man nok tage op til revision, om man er i den rette branche.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Jørgen Nielsen
Banned
Banned
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2015, 16:51
Interesser: krudt og kugler
Geografisk sted: jydeland
Been thanked: 2 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Jørgen Nielsen » 4. feb 2016, 10:57

Fast Fumble skrev:
Rigbymauser skrev: Når Ole står og udtaler sig så skarpt om politiets inkompetence, så ved jeg der er noget om det...og igen vi ved det jo alle sammen. Det er bare de få som siger det.
Nu er Ole jo ret erfaren handelsmand, han har vist haft forretning i en menneskealder.
Måske er han ikke den rette til at tale om inkompetence. Jeg har oplevet ham fra den anden vinkel - hvor han var den totalt inkompetente, der lavede en eklatant overtrædelse af købeloven. Hans reaktion da han blev gjort bekendt med det, var dels at overfuse min kone i telefonen, dels at true mig skriftligt med et sagsanlæg for injurier, fordi jeg havde beskrevet sagen herinde.

Efter en tur i Forbrugerstyrelsen var problemet løst.

Argumentet med at "sådan har vi jo altid gjort" er heller ikke nødvendigvis gangbart, der justeres jo løbende på regler og krav, og det mærker våbenhandlerne i særdeleshed.
Jeg har stor tiltro til både politiets og domstolenes kompetence, og jeg vil mene, at hvis man taber en sag ved en domstol, og stadig er overbevist om at man har ret, så bør man nok tage op til revision, om man er i den rette branche.
Du må enten være embedsmand, eller ret uerfaren med hensyn til det med rødt.
Jeg kan garantere dig at ud fra egen erfaring med specielt ACØ så er det ikke de faglige kompetancer som trykker.
Generelt gælder for Dansk domspraksis, at du skal have råd til at få ret. Du skal finde en advokat som både kan og vil din sag, hvis du vil have ret. Politiet lever i helt deres egen verden, hvor de opfatter at borgeren altid til punkt og prikke skal overholde love og regler. Derimod er det jo bare beklageligt og ansvarsfrit, når de gang på gang ikke har styr på procedure og regler. Hvis man så klager og vinder klagen, ja så er de desværre de øvrige borgere der via deres skat kommer til at betale erstatningen.
Det er ekstremt sjældent, at selv grove fejl, får konsekvens for den indenfor etaten, som har klokket i det.
Vedrørende din tillid til politi og retsvæsen. så er her lidt statistik:
40-50% af domme fra byretter, får et andet udfald i landsretten. 40-50% af domme fra landsret, får et andet udfald i højesteret.
Det kræver en ret voldsom økonomi at køre sagerne hele vejen, og hvis man ikke vinder 100% men bare får delvis ret, så stårm an ofte med en langt større advokatregning, end selve den straf, som forseelsen ville koste.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af PSindrup » 4. feb 2016, 13:01

Jørgen Nielsen skrev:
Fast Fumble skrev:
Rigbymauser skrev: Når Ole står og udtaler sig så skarpt om politiets inkompetence, så ved jeg der er noget om det...og igen vi ved det jo alle sammen. Det er bare de få som siger det.
Nu er Ole jo ret erfaren handelsmand, han har vist haft forretning i en menneskealder.
Måske er han ikke den rette til at tale om inkompetence. Jeg har oplevet ham fra den anden vinkel - hvor han var den totalt inkompetente, der lavede en eklatant overtrædelse af købeloven. Hans reaktion da han blev gjort bekendt med det, var dels at overfuse min kone i telefonen, dels at true mig skriftligt med et sagsanlæg for injurier, fordi jeg havde beskrevet sagen herinde.

Efter en tur i Forbrugerstyrelsen var problemet løst.

Argumentet med at "sådan har vi jo altid gjort" er heller ikke nødvendigvis gangbart, der justeres jo løbende på regler og krav, og det mærker våbenhandlerne i særdeleshed.
Jeg har stor tiltro til både politiets og domstolenes kompetence, og jeg vil mene, at hvis man taber en sag ved en domstol, og stadig er overbevist om at man har ret, så bør man nok tage op til revision, om man er i den rette branche.
Du må enten være embedsmand, eller ret uerfaren med hensyn til det med rødt.
Jeg kan garantere dig at ud fra egen erfaring med specielt ACØ så er det ikke de faglige kompetancer som trykker.
Generelt gælder for Dansk domspraksis, at du skal have råd til at få ret. Du skal finde en advokat som både kan og vil din sag, hvis du vil have ret. Politiet lever i helt deres egen verden, hvor de opfatter at borgeren altid til punkt og prikke skal overholde love og regler. Derimod er det jo bare beklageligt og ansvarsfrit, når de gang på gang ikke har styr på procedure og regler. Hvis man så klager og vinder klagen, ja så er de desværre de øvrige borgere der via deres skat kommer til at betale erstatningen.
Det er ekstremt sjældent, at selv grove fejl, får konsekvens for den indenfor etaten, som har klokket i det.
Vedrørende din tillid til politi og retsvæsen. så er her lidt statistik:
40-50% af domme fra byretter, får et andet udfald i landsretten. 40-50% af domme fra landsret, får et andet udfald i højesteret.
Det kræver en ret voldsom økonomi at køre sagerne hele vejen, og hvis man ikke vinder 100% men bare får delvis ret, så stårm an ofte med en langt større advokatregning, end selve den straf, som forseelsen ville koste.
Jeg kunne ikke være mere uenig!

Peter

Unknown
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 28. jul 2015, 21:23
Interesser: jagt
Geografisk sted: udkantsdanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Unknown » 4. feb 2016, 13:09

Hvorfor og i hvad?


Sent from my iPhone using Tapatalk

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af C-X » 4. feb 2016, 13:38

Unknown skrev:Hvorfor og i hvad?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den slags uvæsentlige detaljer behøver vi andre vel ikke få med? Nu ved vi at manden har et stærkt og velfunderet synspunkt i sagen og det bør vi respektere!

Lige som alle de andre gange... :wall:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af PSindrup » 4. feb 2016, 13:40

---- indlæg slettet

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af PSindrup » 4. feb 2016, 13:42

Unknown skrev:Hvorfor og i hvad?
Det understregede ...

Peter

Unknown
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 28. jul 2015, 21:23
Interesser: jagt
Geografisk sted: udkantsdanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Unknown » 4. feb 2016, 14:12

Taler du af erfaring eller er du bare rasmus modsat? Det er faktisk ret væsentligt at vide. Jeg har nemlig samme oplevelse af restvæsnet her i DK. Det koster at få ret.

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Holten101 » 4. feb 2016, 14:17

Unknown skrev:Taler du af erfaring eller er du bare rasmus modsat? Det er faktisk ret væsentligt at vide. Jeg har nemlig samme oplevelse af restvæsnet her i DK. Det koster at få ret.
Enig....Alene det at domme bliver omstødt så hyppigt efterhånden som de bevæger sig op gennem systemet, viser at det er dyrt at få ret....det kan vel næppe diskuteres.

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Fast Fumble » 4. feb 2016, 16:27

Det er et debatforum, så naturligvis kan emner diskuteres.
Men denne evindelige mistillid til poiliti og domstole, fra en gruppe som os våben-brugere, den bekymrer mig ærlig talt lidt - og det var ved at udvikle sig lidt ensidigt, derfor måtte jeg gøre opmærksom på at der er nogen der er MEGET uenige i det underlige sortsyn.

Dette passage:
Nu er Ole jo ret erfaren handelsmand, han har vist haft forretning i en menneskealder.
Måske er han ikke den rette til at tale om inkompetence.

Jeg har oplevet ham ... hvor han var den totalt inkompetente, der lavede en eklatant overtrædelse af købeloven. Hans reaktion da han blev gjort bekendt med det, var dels at overfuse min kone i telefonen, dels at true mig skriftligt med et sagsanlæg for injurier, fordi jeg havde beskrevet sagen herinde.
Den mener jeg overbeviste mig om, at HAN måske ikke automatisk skal opfattes som den forurettede part. Hans reaktion da HAN var den inkompetente, illustrerede i hvert fald meget godt, at han kan optræde som et dumt svin. Hvordan tingene stiller sig i den aktuelle sag, ved jeg ikke noget om.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Jørgen Nielsen
Banned
Banned
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2015, 16:51
Interesser: krudt og kugler
Geografisk sted: jydeland
Been thanked: 2 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Jørgen Nielsen » 4. feb 2016, 16:30

PSindrup skrev:
Unknown skrev:Hvorfor og i hvad?
Det understregede ...

Peter
Har du nogen praktisk erfaring med det danske politi og retsvæsen ?

Det har jeg, og jeg har yderligere stakkevis af førstehåndsberetninger fra mennesker som har oplevet tilfældigheden, og manglen på kompetence.
Faktisk så mange, at jeg arbejder på en kontakt til justitsministeriet, med omfattende dokumentation, af problemet.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Fast Fumble » 4. feb 2016, 17:28

Jørgen Nielsen skrev:Har du nogen praktisk erfaring med det danske politi og retsvæsen ?
Det har jeg...
Jamen så fortæl da om den, så det er muligt for andre debattører at danne sig en mening, om du skal tages alvorligt!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Jørgen Nielsen
Banned
Banned
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2015, 16:51
Interesser: krudt og kugler
Geografisk sted: jydeland
Been thanked: 2 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Jørgen Nielsen » 4. feb 2016, 21:22

Fast Fumble skrev:
Jørgen Nielsen skrev:Har du nogen praktisk erfaring med det danske politi og retsvæsen ?
Det har jeg...
Jamen så fortæl da om den, så det er muligt for andre debattører at danne sig en mening, om du skal tages alvorligt!
Nej du, mig skal man helt sikkert ikke tage alvorlig :oops:

Jeg har indenfor de seneste 5 år været involveret i nogle retssager,
1: hvor jeg før jeg fik 100% medhold havde lagt over 400.000 ud i advokatomkostninger
1 hvor jeg selv kørte en sag, og vandt 100% men efter meget papirarbejde
1 hvor jeg måtte betale en bøde på 10.000 for i overværelse af en betjent at have samlet en våbenrelateret del for at få vurderet, af rigspolitiets våbentekniske, om den var omfattet af våbenloven.
1 hvor der efter en "skilsmisseanmeldelse" blev foretaget en randsagning af politiet, Hvor de beslaglagde vare for omkring 800.000 . De kunne/ville ikke lave en kvittering på hvad de havde beslaglagt. Politiets computere virkede tilfældigvis heller ikke under afhøring, så der blev ikke skrevet referat. Under den efterfølgende retsprøvelse, udtalte politiadvokaten, at de ikke så beslaglæggelsen, som et problem, da jeg jo bare kunne lave nogle andre vare. Efter 1 år var politiet nok kommet frem til at de ikke havde verdens bedste sag. Så startede det let usmagelige, hvor de i første omgang forsøgte at afpresse mig, til at vedgå en bøde på 60.000 mod omgående at få udleveret mine varer. Jeg bad dem om at rende mig i røven. Herefter krejlede de og endte med at foreslå at jeg så skulle vedgå en bøde på 25.000, og at sagen så ikke ville få nogen yderligere konsekvens. Det indvilgede jeg så i, under forudsætning af at jeg fik disse garantier på skrift, samt at der skulle skrives et fornuftigt formuleret bødeforlæg.
Denne del kunne de dog ikke give skriftligt. Jeg blev dog opfordret til selv at skrive et forslag til hvad jeg så kunne acceptere af ordlyd i bødeforlæget. Det valgte jeg dog at takke nej til, hvorfor vi tog sagen både i by, og landsret. Her endte det med at jeg fik en bøde på 5000, (for nogle lokaleforbeholdt, og for at have fremstillet 8 projektiler, på en anden adresse, end den der var skrevet på min genladningstilladelse.)
Da jeg ikke blev fuldstændig frifundet, skulle jeg selv betale sagsomkostningerne (36.000) Så det totale resultat, var at jeg fik mine vare udleveret, bøde blev neddømt fra først 60.000 til 5000. Men for at nå dette resultat, måtte jeg betale 36.000 i advokatsalær (disse sagsomkostninger kan jeg for øvrigt ikke få en opgørelse på, så jeg kan trække dem fra i regnskabet).
Så er det jo at man tænker på at køre en monstererstatningssag, for tvivlsomt politiarbejde, og beslaglæggelser helt ude af proportioner. Men det har jeg valgt ikke at gøre. Primært fordi det ville kræve masser af tid og omkostninger. Som i bedste fald ville påføre de Danske skatteborgere en voldsom udgift til erstatning. Uden at klummermikklerne hos Politi og især anklager blev draget til ansvar.

SÅ HELT KLART SKAL MAN IKKE TAGE MINE INDLÆG OMKRING POLITI OG RETSVÆSEN ALVORLIGE.

Det mest positive er dog at jeg har fået en vis indsigt i lovgivning. Og jeg har opnået en voldsom gennemslagskraft overfor diverse myndigheder. ACV ved et supergodt samarbejde med nogle supermotiverede og servicemindede medarbejdere :respekt: . ACØ ved anvendelse af brutal magt og usympatisk brug af lovtekst og udiplomatiske udtryk. :evil: Justitsministeriet ved at kontakte toppen, hvis de menige sagsbehandlere ikke helt forstår hvordan regler er.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af ReneKJ » 5. feb 2016, 07:06

Hvis noget tilsvarende skete for en bilejer, så ville staten få FDM på nakken som er en noget mere imponerende modstander end en enkelt lønmodtager med en 5000 kr bøde.

Hvorfor er våbenhandlere/ejere ikke bedre organiseret?
Selv de organisationer der er virker ærgerligt talt tandløse, jeg har ikke set dem lave megen bølgegang i nogen af de sager der har været fremme, hverken om individer eller generelle sager som knivloven og EUs nye våbendirektiv.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Fast Fumble » 5. feb 2016, 09:04

Jørgen Nielsen skrev:Nej du, mig skal man helt sikkert ikke tage alvorlig :oops:
Slap nu helt af og tænk dig om en enkelt gang.
Jeg kender dig ikke, og det gør 99% af brugerne herinde heller ikke. Derfor er det klogt at redegøre kort for hvor du har din viden/mening fra. Det gør det muligt for alle debattører, og ikke kun de få der kender dig i forvejen, at vurdere, om du bare er en brøleabe, eller om du har noget at have det i.
Så lad nu være med at tale ned til folk der prøver at hjælpe dig.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Købmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 27. feb 2004, 10:38
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Købmand » 5. feb 2016, 09:19

Jørgen Nielsen skrev:
Fast Fumble skrev:
Jørgen Nielsen skrev:Har du nogen praktisk erfaring med det danske politi og retsvæsen ?
Det har jeg...
Jamen så fortæl da om den, så det er muligt for andre debattører at danne sig en mening, om du skal tages alvorligt!
Nej du, mig skal man helt sikkert ikke tage alvorlig :oops:

Jeg har indenfor de seneste 5 år været involveret i nogle retssager,
1: hvor jeg før jeg fik 100% medhold havde lagt over 400.000 ud i advokatomkostninger
1 hvor jeg selv kørte en sag, og vandt 100% men efter meget papirarbejde
1 hvor jeg måtte betale en bøde på 10.000 for i overværelse af en betjent at have samlet en våbenrelateret del for at få vurderet, af rigspolitiets våbentekniske, om den var omfattet af våbenloven.
1 hvor der efter en "skilsmisseanmeldelse" blev foretaget en randsagning af politiet, Hvor de beslaglagde vare for omkring 800.000 . De kunne/ville ikke lave en kvittering på hvad de havde beslaglagt. Politiets computere virkede tilfældigvis heller ikke under afhøring, så der blev ikke skrevet referat. Under den efterfølgende retsprøvelse, udtalte politiadvokaten, at de ikke så beslaglæggelsen, som et problem, da jeg jo bare kunne lave nogle andre vare. Efter 1 år var politiet nok kommet frem til at de ikke havde verdens bedste sag. Så startede det let usmagelige, hvor de i første omgang forsøgte at afpresse mig, til at vedgå en bøde på 60.000 mod omgående at få udleveret mine varer. Jeg bad dem om at rende mig i røven. Herefter krejlede de og endte med at foreslå at jeg så skulle vedgå en bøde på 25.000, og at sagen så ikke ville få nogen yderligere konsekvens. Det indvilgede jeg så i, under forudsætning af at jeg fik disse garantier på skrift, samt at der skulle skrives et fornuftigt formuleret bødeforlæg.
Denne del kunne de dog ikke give skriftligt. Jeg blev dog opfordret til selv at skrive et forslag til hvad jeg så kunne acceptere af ordlyd i bødeforlæget. Det valgte jeg dog at takke nej til, hvorfor vi tog sagen både i by, og landsret. Her endte det med at jeg fik en bøde på 5000, (for nogle lokaleforbeholdt, og for at have fremstillet 8 projektiler, på en anden adresse, end den der var skrevet på min genladningstilladelse.)
Da jeg ikke blev fuldstændig frifundet, skulle jeg selv betale sagsomkostningerne (36.000) Så det totale resultat, var at jeg fik mine vare udleveret, bøde blev neddømt fra først 60.000 til 5000. Men for at nå dette resultat, måtte jeg betale 36.000 i advokatsalær (disse sagsomkostninger kan jeg for øvrigt ikke få en opgørelse på, så jeg kan trække dem fra i regnskabet).
Så er det jo at man tænker på at køre en monstererstatningssag, for tvivlsomt politiarbejde, og beslaglæggelser helt ude af proportioner. Men det har jeg valgt ikke at gøre. Primært fordi det ville kræve masser af tid og omkostninger. Som i bedste fald ville påføre de Danske skatteborgere en voldsom udgift til erstatning. Uden at klummermikklerne hos Politi og især anklager blev draget til ansvar.

SÅ HELT KLART SKAL MAN IKKE TAGE MINE INDLÆG OMKRING POLITI OG RETSVÆSEN ALVORLIGE.

Det mest positive er dog at jeg har fået en vis indsigt i lovgivning. Og jeg har opnået en voldsom gennemslagskraft overfor diverse myndigheder. ACV ved et supergodt samarbejde med nogle supermotiverede og servicemindede medarbejdere :respekt: . ACØ ved anvendelse af brutal magt og usympatisk brug af lovtekst og udiplomatiske udtryk. :evil: Justitsministeriet ved at kontakte toppen, hvis de menige sagsbehandlere ikke helt forstår hvordan regler er.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
I en perfekt verden er alt skydning skatteyderbetalt.


købmand

Leo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 50
Tilmeldt: 2. apr 2009, 15:26
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Leo » 5. feb 2016, 11:16

Fast Fumble skrev:
Jørgen Nielsen skrev:Nej du, mig skal man helt sikkert ikke tage alvorlig :oops:
Slap nu helt af og tænk dig om en enkelt gang.
Jeg kender dig ikke, og det gør 99% af brugerne herinde heller ikke. Derfor er det klogt at redegøre kort for hvor du har din viden/mening fra. Det gør det muligt for alle debattører, og ikke kun de få der kender dig i forvejen, at vurdere, om du bare er en brøleabe, eller om du har noget at have det i.
Så lad nu være med at tale ned til folk der prøver at hjælpe dig.

Fast Fumble - Jeg tror nu, at du kraftigt undervurderer, hvor mange af brugerne der kender Jørgen.
Hans faglige viden kan meget få hamle op med, men jeg tror nu ikke det generer ham at blive kaldt en brøelabe :fun:

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Caspian1911 » 5. feb 2016, 13:13

Jeg har slettet et par indlæg pga. de bare mudrer tråden

Hold nu indlæggene saglige - det pynter. :razz:

God weekend :Hug:
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Caspian1911 » 5. feb 2016, 13:18

Leo skrev:
Fast Fumble skrev:
Jørgen Nielsen skrev:Nej du, mig skal man helt sikkert ikke tage alvorlig :oops:
Slap nu helt af og tænk dig om en enkelt gang.
Jeg kender dig ikke, og det gør 99% af brugerne herinde heller ikke. Derfor er det klogt at redegøre kort for hvor du har din viden/mening fra. Det gør det muligt for alle debattører, og ikke kun de få der kender dig i forvejen, at vurdere, om du bare er en brøleabe, eller om du har noget at have det i.
Så lad nu være med at tale ned til folk der prøver at hjælpe dig.

Fast Fumble - Jeg tror nu, at du kraftigt undervurderer, hvor mange af brugerne der kender Jørgen.
Hans faglige viden kan meget få hamle op med, men jeg tror nu ikke det generer ham at blive kaldt en brøelabe :fun:
Brølaber må gerne være her, hvis de har noget konstruktivt at bibringe.

Jeg kender heller ikke Jørgen Nielsen, så det er altid en god ide at give sig til kende. Jeg har dog registreret et tidligere indlæg fra hans hånd, som var tæt på at få Mod - battet til lyne, så jeg er ikke imponeret.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
JRH006
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 16. nov 2009, 17:43
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Hvetbo Herred

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af JRH006 » 5. feb 2016, 14:25

Jørgen Nielsen skrev:
Fast Fumble skrev:
Rigbymauser skrev:
Vedrørende din tillid til politi og retsvæsen. så er her lidt statistik:
40-50% af domme fra byretter, får et andet udfald i landsretten. 40-50% af domme fra landsret, får et andet udfald i højesteret.
At dommen får et andet udfald er ikke ensbetydende med frifindelse.
Jeg har været domsmand i en voldssag i byretten hvor voldsmand fik 60 dag. Han ankede til landsretten hvor han fik 90 dage.

jesper

Slettet bruger

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Slettet bruger » 5. feb 2016, 16:12

Caspian1911 skrev:
Leo skrev:
Fast Fumble skrev:
Jørgen Nielsen skrev:Nej du, mig skal man helt sikkert ikke tage alvorlig :oops:
Slap nu helt af og tænk dig om en enkelt gang.
Jeg kender dig ikke, og det gør 99% af brugerne herinde heller ikke. Derfor er det klogt at redegøre kort for hvor du har din viden/mening fra. Det gør det muligt for alle debattører, og ikke kun de få der kender dig i forvejen, at vurdere, om du bare er en brøleabe, eller om du har noget at have det i.
Så lad nu være med at tale ned til folk der prøver at hjælpe dig.

Fast Fumble - Jeg tror nu, at du kraftigt undervurderer, hvor mange af brugerne der kender Jørgen.
Hans faglige viden kan meget få hamle op med, men jeg tror nu ikke det generer ham at blive kaldt en brøelabe :fun:
Brølaber må gerne være her, hvis de har noget konstruktivt at bibringe.

Jeg kender heller ikke Jørgen Nielsen, så det er altid en god ide at give sig til kende. Jeg har dog registreret et tidligere indlæg fra hans hånd, som var tæt på at få Mod - battet til lyne, så jeg er ikke imponeret.
Det tror jeg nu du gør - i hvert fald indirekte. Når du finder ud af det, vil du sige "Gud, er det ham :blink: "
Der findes stort set ikke en riffelskytte i DK der ikke ved - indirekte eller direkte - hvem Jørgen Nielsen er.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Fast Fumble » 5. feb 2016, 16:16

Slettet bruger skrev:Det tror jeg nu du gør - i hvert fald indirekte. Når du finder ud af det, vil du sige "Gud, er det ham :blink: "
Der findes stort set ikke en riffelskytte i DK der ikke ved - indirekte eller direkte - hvem Jørgen Nielsen er.
Det er da dejligt at der er nogen der kender hinanden - men med over 10.000 brugere, må det forventes at der er tusindvis der ikke kender jer, derfor er det nogle gange en god idé at forklare hvad ens baggrund er.
Jeg er fx pistolskytte, og kender ingen af jer.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Uldsok » 5. feb 2016, 16:44

S&L? :numberone:

Slettet bruger

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Slettet bruger » 5. feb 2016, 16:56

Uldsok skrev:S&L? :numberone:
:numberone: Blandt andet :thumbup:

Jørgen Nielsen
Banned
Banned
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. jan 2015, 16:51
Interesser: krudt og kugler
Geografisk sted: jydeland
Been thanked: 2 times

Re: Hunters House har fået deres forhandlertilladelse tilbag

Indlæg af Jørgen Nielsen » 5. feb 2016, 19:02

Caspian1911 skrev:[
Jeg kender heller ikke Jørgen Nielsen, så det er altid en god ide at give sig til kende. Jeg har dog registreret et tidligere indlæg fra hans hånd, som var tæt på at få Mod - battet til lyne, så jeg er ikke imponeret.
Caspian 1911
Nu kender jeg formodentligt heller ikke dig, så der står vi nok lige.
Vedrørende imponerethed, er min opfattelse af moderering og politik her på siden, nok lige så mangelfuld hvad angår imponerethed.
Personligt har jeg ikke den helt store interesse eller respekt for ledelsen på dette forum. min deltagelse skyldes udelukkende at der er et konkret budskab som jeg mener skal ud. Mere fagligt begrundede indlæg, vil jeg holde på andre sider. Da de ikke er så stødende der.

Besvar