Slidt Lanber Duke Ejektor

Tal om alt inden for den ædle sportsgren og her kan du også stille skyde-, våbentekniske og kosmetiske spørgsmål.
Besvar
Sunscale
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 236
Tilmeldt: 14. feb 2015, 18:21
Interesser: Jagt, Hund & Genladning
Geografisk sted: Salling
Has thanked: 36 times
Been thanked: 33 times

Slidt Lanber Duke Ejektor

Indlæg af Sunscale » 7. mar 2015, 14:22

Min far har en god(men slidt) Lanber Duke, for nyligt er den begyndt at klikke på det nederste løb, og nogle gange 'sluger' ejektoren også patroner, patronen falder simpelthend ned bag ved ejektoren, så den sidder fast dernede, og må tvinges ud. Bøssen har set et sted mellem 40- og 50.000 skud siden han købte den som ung flugtskytte, så den er ikke ny længere.
Der er ingen slør i hovedbolten, den går skide godt i lukkemekanismen, og generelt super fin
Mit spørgsmål er så, om det kan betale sig, om overhovedet muligt at reparere de beskrevne fejl, jeg er lidt i tvivl om det er muligt at skifte ejektor
Vi tænker lidt, at det godt kan betale sig, men har i nogle kvalificerede bud ? :smile:
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Slidt Lanber Duke Ejektor

Indlæg af Timber » 7. mar 2015, 14:53

Den kan sagtens repareres, men spørgsmålet er om det kan betale sig... Med 40-50.000 skud på bagen, vil jeg nok selv kraftigt overveje om ikke man skulle skifte geværet helt.

Har selv en Lanber Baron som er omkring 26 år gammel efterhånden.. Den havde samme problem med det ene skud klikkede af og til.. Havde den forbi en bøssemager, og var det ikke fordi der var lidt nostalgi iblandt fordi det var mit første gevær, så havde jeg nok ikke ofret det det kostede i sin tid... Kan så ikke lige huske beløbet eksakt, men mener det blev omkring de 12-1500,-kr.... Ok, med i prisen var også en ordentlig omgang shining, men i forhold til nyprisen i sin tid, så var det meget at ofre på et gammelt gevær..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Sunscale
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 236
Tilmeldt: 14. feb 2015, 18:21
Interesser: Jagt, Hund & Genladning
Geografisk sted: Salling
Has thanked: 36 times
Been thanked: 33 times

Re: Slidt Lanber Duke Ejektor

Indlæg af Sunscale » 7. mar 2015, 15:26

Geværet er ikke nyt længere, men den er alligevel i godt stand, som sagt, I.N.T.E.T :eek: slør i hovedbolten, de eneste to problemer er som jeg beskrev først, så mon ikke den ryger til bøssemageren :smile: .
Begge chokes er dog også groet fast, plejer bøssemagere ikke også at kunne klare det ?

Lige lidt billeder(Google Drev mappe):
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Standen taget i betragtning, syntes jeg godt det ville kunne betale sig, når det 'kun' kostede dig 12-1500 kr :smile:
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Slidt Lanber Duke Ejektor

Indlæg af Timber » 7. mar 2015, 22:38

Sunscale skrev:Geværet er ikke nyt længere, men den er alligevel i godt stand, som sagt, I.N.T.E.T :eek: slør i hovedbolten, de eneste to problemer er som jeg beskrev først, så mon ikke den ryger til bøssemageren :smile: .
Begge chokes er dog også groet fast, plejer bøssemagere ikke også at kunne klare det ?

Lige lidt billeder(Google Drev mappe):
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Standen taget i betragtning, syntes jeg godt det ville kunne betale sig, når det 'kun' kostede dig 12-1500 kr :smile:
Nu skal det siges at vi snakker måske 5 år tilbage, så priserne kan jo have ændret sig... Omend det bør jo ikke stige alverden.. Jeg mener han skiftede noget fjederværk, og polerede og smurte noget af indmaden... Jeg har egentlig aldrig skilt den ad i bund, da der som sagt aldrig har været noget med den før det skete.. Men ok, jeg har så nok heller ikke høvlet 40-50.000 skud af i den... :giggle:

Men man kan da spørge efter et prisoverslag først, inden man kaster sig ud i det...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Besvar