hjælp til valg af jagtrygsæk

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
Tikka B93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 15. feb 2009, 09:32
Interesser: jagt
Geografisk sted: Midtjylland
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 34 times

hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af Tikka B93 » 12. feb 2015, 21:06

hjælp søges til valg af jagt rygsæk mine behov/krav er er lille rygsæk til pyrsch og anstand skal bruges til lokkekald aftands måler kniv kamera let forplejning en ekstra trøje ect jeg har kigget på badlands og tenzings synes bare der er så mange lækre så søger lidt erfaringer og evt links til butikker der forhandler dem har hidtil brugt en udtjent fjællræv pris ide op til 1500

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 852
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 361 times
Been thanked: 68 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af 100Radsbar » 13. feb 2015, 17:43

Jeg bruger nedenståene:

http://xtragrej.dk/product/rygsaek-tran ... icam-1504/

Selv om den kun er på 35 liter rumindhold kan man få plads til meget i den. Jeg er meget glad for den.
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af Boerge » 13. feb 2015, 19:35

Undskyld jeg lige låner tråden!! Er der nogen der har erfaring med denne rygsækstol - holdbarhed/funktion????:

http://shop.jaegeren-og-lystfiskeren.dk ... oduct=2595
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

JS.Petersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 5. jul 2009, 19:53
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af JS.Petersen » 13. feb 2015, 20:32

Hej

Hvis du ikke er ude efter en über camo cucci taske så kan jeg varmt anbefale denne her http://xtragrej.dk/product/tasmanian-ti ... iven-3419/ den har tjent mig godt igennem de sidste 5 år og er still going strong.

Jimmi
Live to Hunt.
Blaser R8 pro 6mm XC, Delta optical Hd Stryker 5-50x56 ASE-utra jet-z compact lyddæmper
Blaser R8 pro 9.3x62, Swarovski Z6i 1-6x24
Beretta Silver pigeon O/U 12/76
Winchester Waterfowl SX4 12/89
Simson-Suhl 12/70 side by side.

Brugeravatar
Bigfed
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 323
Tilmeldt: 15. jan 2011, 14:35
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 19 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af Bigfed » 14. feb 2015, 00:02

Jeg bruger 5.11 Rush 24 og den er jeg svært glad for. Den sidder super og har plads til alt man skal bruge i løbet af en jagt..
"If there is a sacred moment in the ethical pursuit of game, it is the moment you release the arrow or touch off the fatal shot."
Jim Posewitz

Brugeravatar
Kambiri
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 390
Tilmeldt: 15. apr 2012, 20:18
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Aalborg - Opland
Has thanked: 88 times
Been thanked: 26 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af Kambiri » 14. feb 2015, 07:20

Bigfed skrev:Jeg bruger 5.11 Rush 24 og den er jeg svært glad for. Den sidder super og har plads til alt man skal bruge i løbet af en jagt..
Samme hér, den er fantastisk, man finder nærmest en ny lomme hver gang man bruger den!
Gamo CF30 cal.22
Baikal IJ27e
Rössler Titan 6 Lux. cal .308
-------------------------------------------------
Hvis du føler dig stødt af min kommentar er det sikkert fordi du ikke forstår min ironi.
Smid mig en PB istedet for at fylde tråden med opstød, til gene for alle (-:

SeanLuki
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 22. mar 2009, 18:48
Interesser: Jagt, skydning, friluftsliv
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af SeanLuki » 3. mar 2015, 21:46

Har nogen herinde erfaring med denne rygsæk fra finske Halti?

http://outdooradventure.dk/halti-moose-rygsaek.html

Prisen er ihvertfald ikke helt dårlig og så finder jeg det fristende med en riffelholder, selvom jeg altiv vil foretrække at have dem tæt ved ryggen som på Eberlestock rygsækkende!
FX-2000 5,5mm m. 3-9x40 Nikko Stirling
Anshütz 1416 lux 22. LR m 3-9x40 Nikon Prostaff EFR
Zafer O/U 12/76
Schultz & Larsen Classic 308. m. 3-12x56 Burris Four X & S&L Superdome dæmper

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af Elbæk » 4. mar 2015, 09:51

Boerge skrev:Undskyld jeg lige låner tråden!! Er der nogen der har erfaring med denne rygsækstol - holdbarhed/funktion????:

http://shop.jaegeren-og-lystfiskeren.dk ... oduct=2595
Vi har solgt bunker af dem i butikken - og aldrig haft en klage (jeg ville vide det, alle reklamationer går gennem mig).

Bemærk at præcis samme rygsæk findes i en grøn udgave, fra Ron Thompson, til - oftest - væsentlig billigere penge.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af Renico12 » 12. mar 2015, 12:53

Jeg købte en pakke fra Svenske Swedteam, hvor der fulgte en Rygsæk, duffelbag og bæltetaske med til kun 299,-. Jeg synes godt nok det var billigt, Swedteam plejer jo ikke at lave helt billige produkter.

Jeg mener rygsækken er på 20L hvis ikke jeg tager helt fejl. Og den er super til det du nævne. Har selv haft den med en del gange i hochsitz efter vildsvin og den kan lige indeholde det du nævner. (en trøje og lidt andet udstyr).

Klumpfod
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 25. sep 2013, 11:07
Interesser: riffeljagt- og skydning
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af Klumpfod » 12. mar 2015, 13:31

Har en Härkila (den aflange model).

Kan desværre ikke anbefales, da rumudnyttelse ikke er ret god, den er ikke vandtæt, men allerværst:lynlåsene går i udu, og det er bare skod på en jagtrygsæk :wall:

Ellers smart, at den er smal nok til en riffel ved siden af.

Er ellers godt tilfreds med mærket.

Tasmanian Tiger laver også noget fornuftigt grej

Sunscale
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 237
Tilmeldt: 14. feb 2015, 18:21
Interesser: Jagt, Hund & Genladning
Geografisk sted: Salling
Has thanked: 36 times
Been thanked: 34 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af Sunscale » 12. mar 2015, 14:01

100Radsbar skrev:Jeg bruger nedenståene:

http://xtragrej.dk/product/rygsaek-tran ... icam-1504/

Selv om den kun er på 35 liter rumindhold kan man få plads til meget i den. Jeg er meget glad for den.
Tikka B93, efter mine erfaringer, er 35 liter MERE end nok til det lidt du skal have med, jeg har selv en taske på 45 liter, og den er dælme for stor at slæbe med på pürsch.

Hvis jeg skulle have en taske til pürsch, ville det nok være en af nedenstående:
-http://www.grejfreak.dk/outdoorshop/pro ... sort-4811/ Lille taske til de få ting du nu vil have med, og så kan du altid smide en ekstra lomme på, da den har molle system

-http://www.grejfreak.dk/outdoorshop/pro ... sort-4872/ Lidt større taske, for at være ærlig, tror jeg ikke du får brug for mere plads på en pürsch

Jeg har selv denne(dog ikke til pürsch):
-http://www.grejfreak.dk/outdoorshop/pro ... sort-4882/ Og den bruger jeg, når jeg skal have mange ting med frem og tilbage, en sådan taske ville være HØJST unødvendig at slæbe rundt på til pürsch.

Kig eventuelt på http://www.grejfreak.dk/ De har både outdoor, samt militære tasker og andet sjov der kunne være nyttigt på jagt :smile:
Begge tasker jeg har foreslået, er af mærket Tasmanian Tiger og det kan jeg varmt anbefale, den taske jeg har nu(også Tasmanian Tiger) er super, den har set godt et halvt år, af ture frem og tilbage 2 gange om ugen, og den er stadig som ny :thumbup:
Hvis du skulle få lyst til at smide et par ekstra små lommer på molle systemet, kan jeg igen også varmt anbefale Tasmanian Tiger, da de også laver lommer og hylstre til molle lommer i alle størelser :smile:
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund

Winchesterfield
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26. sep 2011, 20:08
Interesser: historiske våben
Geografisk sted: slagelse

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af Winchesterfield » 12. mar 2015, 15:57

Har en fjallraven friluft 25 l til samme formål.
Den har en stiv ramme der gør den til meget stabil som skydeunderlag. Sidelommer til kaffekop og vandflaske, lynlåslommer i mavebæltet til kamera, ammo, etc. Regnovertræk i bunden, samt en udvendig lomme til opbevaring af fleece eller skaljakken. Bruger den også til carry on da jeg flyver meget, og der godt kan være en almindelig størrelse laptop samt oplader og papirer i den. Min er den almindelige i grøn, fås også i rød eller i fjallravens forest serie.
Har også lige set at der kommer riffel og haglgeværfoderaler senere på året der ser rigtigt fede ud, samt etuier til bæltet til patroner, bundstykket og andet i læder. Fjallraven er bare rigtig fed kvalitet der kan tåle at blive brugt, og bliver pænere med lidt patina.
Har ikke aktier i firmaet, men de laver bare alt hvad den nordiske jæger har brug for.
Winchester 70

Tikka B93
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 15. feb 2009, 09:32
Interesser: jagt
Geografisk sted: Midtjylland
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 34 times

Re: hjælp til valg af jagtrygsæk

Indlæg af Tikka B93 » 2. apr 2015, 21:15

Hej alle tak for de gode råd og forslag valget blev en ultra day pack fra badlands :numberone:

Besvar