Ulv hos mig

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Ulv hos mig

Indlæg af Great Dane » 25. jul 2014, 23:36

Jeg sad for en uges tid siden sent om aftenen på ræveregulering, hvor jeg hørte kortvarigt hvad jeg mente var ulvehyl. Få minutter efter kom det i stik modsat retning og betydeligt længere ude. Jeg nægter at tro at en ulv kunne have passeret mig der, så der måtte være mere end en. Her til aften sidder jeg på FB og ser så at en anden lokal har optaget hyl i aftes..... Satan og helvede, de må have slået sig ned permanent i området, for jeg så resterne af et stykke råvildt lige før bukkejagten, på min jord, og der har stort set ikke være råvildt i bukkejagten. Jeg bor i 6855 Outrup.



Lyt selv https://www.dropbox.com/s/xj1rdvkz1z08f ... pbox%3Aadd
Mvh Great Dane

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 746
Tilmeldt: 9. jun 2011, 22:11
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 9 times
Been thanked: 78 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af DeVille » 25. jul 2014, 23:40

Sikke noget pis.

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Rixen » 25. jul 2014, 23:46

Spændende! Du må have nogen vildtkameraer op at køre

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Great Dane » 25. jul 2014, 23:53

Mit vildtkamera er desværre gået kold, men det må jeg vist hellere få ændret på.
Mvh Great Dane

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af KKA » 26. jul 2014, 06:56

Den information havde jeg nok holdt for mig selv......

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Great Dane » 26. jul 2014, 07:13

KKA - Why :what:


Det værste der kan ske for mig, er at jeg overrendes af trækrammerne (i sig selv ret slemt) for mig er ulven ikke et dyr vi har plads til. Politisk er det jo bestemt at de bor her, så jeg garanterer at vi ikke slipper af med dem alligevel, og folk vil fra tid til anden støde på ulvene og høre dem hyle om natten. I foråret havde nabokonen problemer med at løbe forbi en bestemt skovpart med sin hund. Hunden strejkede simpelthen når de nåede skoven. Der gik kort efter historier om at der rent faktisk var set ulv i området. Nabokonen er oprindeligt canadier, født og opvokset langt ude på prærien. Hun har været glad for at bo i DK hvor hun aldrig tidligere skulle bekymre sig om rovdyr som i Canada, det skal hun så nu.

Det kommer uværgeligt til konfrontationer på et tidspunkt, jeg håber blot at det ikke sker her.
Mvh Great Dane

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Carsten Bo » 26. jul 2014, 08:07

Jeg har læst at råvildtet ikke skræmmes af ulvehyl. Så det er helt sikkert ikke derfor at du ikke har noget råvildt på din egn. :zombie: Det må være nogle krybskytter der skyder vildtet om natten. :help:

Var det ikke en kuldegysende oplevelse at høre dem hyle?

Jeg bor selv i kort afstand af en folk ulve og der er masser af råvildt her.











































Det skal nok nævnes at ulvene går under hegn. :twisted:
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af LFuppen » 26. jul 2014, 09:13

Endnu, Carsten :Handyman:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Great Dane » 26. jul 2014, 09:36

Det gøs ikke i mig, det var nu blot med en følelse af 'det var ligegodt sat*ns'

Jeg tror nu ikke at råvildtet er bange for hylene, men nok snarere at ulvene spiser råvildt (Carsten, jeg ved godt at din børnelærdom siger at ulve spiser små grise :giggle: )
Mvh Great Dane

Brugeravatar
Bigfed
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 323
Tilmeldt: 15. jan 2011, 14:35
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 19 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Bigfed » 26. jul 2014, 09:59

Hmmm...så er det derfor at jeg ikke har set noget råvildt i området [emoji35]Har del i et lille stykke i Outrup... Sidste år var der 3-5 bukke med tilhørende råer, men i år har jeg set en rå og et lam...
"If there is a sacred moment in the ethical pursuit of game, it is the moment you release the arrow or touch off the fatal shot."
Jim Posewitz

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af LFuppen » 26. jul 2014, 10:37

Har jagt vest og øst for Vrøgum et lille stykke fra Outrup - måske der også der skal sættes vildtkamera op.
I det område er der en del råvildt, dådyr og masser af krondyr endnu....... og mårhunde, men invasive arter skal jo fjernes :mrgreen:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Mannlicher 308
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 605
Tilmeldt: 11. apr 2009, 16:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 132 times
Been thanked: 156 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Mannlicher 308 » 26. jul 2014, 12:14

Det kommer til at gå galt med de ulve - rigtig galt.

Man tager ikke et rovdyr af den størrelse og lader det leve i tæt op ad mennesker, det går simpelthen ikke. Det kritiske tidspunkt er, når der er ulve i flok, som er vant til menneskefært og ikke forbinder det med noget farligt - det er alvorligt. Enlige omstrejfere går nok, selvom jeg stadigvæk ikke vil lade børn og små kvinder være alene i nærheden. Det er desværre kun et spørgsmål om tid, før mennesker bliver skadet eller dræbt, og det er mest sandsynligt børn, kvinder eller gamle!

Når det sker må alle andre jo spørge sig selv om de burde have begået civil ulydighed længe før, og skudt ulvene. Jeg har ikke det endegyldige svar, men ud fra en kynisk/taktisk betragtning tror jeg det bedste er at lade naturen gå sin gang og føre beviserne. Og på det tidspunkt handler det så om meget mere en ulve eller ej - det er en kamp mod et disneyficeret natursyn, som hverken mennesker eller natur kan holde til. Og disneyficeringen har vi kun set begyndelsen af endnu, det bliver meget værre!

Men om ikke andet kan ulvene vel holde BMX'ere, joggere og andre kedelige typer ude af skovene...

Hvorfor skal vi f.eks. ikke ha' en fast ulvebestand i H.C.Ørstedsparken? :rolf:

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Kalthoff » 26. jul 2014, 13:17

Gad vide hvordan folkestemningen omkring ulve havde været, hvis det var Amager og Nordsjælland der var første habitats område i Kongeriget, snarere end nogle af de mere landlige egne af Jylland?

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af LFuppen » 26. jul 2014, 13:31

Mannlicher 308 skrev:Det kommer til at gå galt med de ulve - rigtig galt.
Hvorfor skal vi f.eks. ikke ha' en fast ulvebestand i H.C.Ørstedsparken? :rolf:
Jo - og alle andre parker i Kjøvnhavnstrup - føde grundlaget er mega stort :giggle:

Bliver der dræbt et menneske i Danmark, så lad det være en fra Naturstyrelsen, som går ind for ulve i Danmark :krydsser:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Bessie4ever » 26. jul 2014, 13:37

Jeg har jo tidligere forslået at vi sætter en kobel ulve ud i dyrehaven for hurtigt at få nogle erfaringer med ulve i DK
Så kan man jo tage sine børn med på Bakken bagefter, hvis de findes.
Det ville være et godt sted, da det er under hegn, man kender antallet af krondyr .............
..... Og børn
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Langenge » 26. jul 2014, 14:01

Great Dane skrev:Jeg sad for en uges tid siden sent om aftenen på ræveregulering, hvor jeg hørte kortvarigt hvad jeg mente var ulvehyl. Få minutter efter kom det i stik modsat retning og betydeligt længere ude. Jeg nægter at tro at en ulv kunne have passeret mig der, så der måtte være mere end en. Her til aften sidder jeg på FB og ser så at en anden lokal har optaget hyl i aftes..... Satan og helvede, de må have slået sig ned permanent i området, for jeg så resterne af et stykke råvildt lige før bukkejagten, på min jord, og der har stort set ikke være råvildt i bukkejagten. Jeg bor i 6855 Outrup.



Lyt selv https://www.dropbox.com/s/xj1rdvkz1z08f ... pbox%3Aadd
Om man er imod ulve i Danmark eller ej, så må det da være spændende :smile:
Få SÅ gang i det kamera, så vi kan få nogle billeder :razz:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Langenge » 26. jul 2014, 14:04

Mannlicher 308 skrev:Det kommer til at gå galt med de ulve - rigtig galt.

Man tager ikke et rovdyr af den størrelse og lader det leve i tæt op ad mennesker, det går simpelthen ikke. Det kritiske tidspunkt er, når der er ulve i flok, som er vant til menneskefært og ikke forbinder det med noget farligt - det er alvorligt. Enlige omstrejfere går nok, selvom jeg stadigvæk ikke vil lade børn og små kvinder være alene i nærheden. Det er desværre kun et spørgsmål om tid, før mennesker bliver skadet eller dræbt, og det er mest sandsynligt børn, kvinder eller gamle!

Når det sker må alle andre jo spørge sig selv om de burde have begået civil ulydighed længe før, og skudt ulvene. Jeg har ikke det endegyldige svar, men ud fra en kynisk/taktisk betragtning tror jeg det bedste er at lade naturen gå sin gang og føre beviserne. Og på det tidspunkt handler det så om meget mere en ulve eller ej - det er en kamp mod et disneyficeret natursyn, som hverken mennesker eller natur kan holde til. Og disneyficeringen har vi kun set begyndelsen af endnu, det bliver meget værre!

Men om ikke andet kan ulvene vel holde BMX'ere, joggere og andre kedelige typer ude af skovene...

Hvorfor skal vi f.eks. ikke ha' en fast ulvebestand i H.C.Ørstedsparken? :rolf:
Ja, for enhver ved jo, at ulves foretrukne føde er kvinder og børn.
I vores naboland Tyskland, spiser de flere hundrede kvinder og børn dagligt :freak:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Bessie4ever » 26. jul 2014, 15:00

Langenge skrev:
Mannlicher 308 skrev:Det kommer til at gå galt med de ulve - rigtig galt.

Man tager ikke et rovdyr af den størrelse og lader det leve i tæt op ad mennesker, det går simpelthen ikke. Det kritiske tidspunkt er, når der er ulve i flok, som er vant til menneskefært og ikke forbinder det med noget farligt - det er alvorligt. Enlige omstrejfere går nok, selvom jeg stadigvæk ikke vil lade børn og små kvinder være alene i nærheden. Det er desværre kun et spørgsmål om tid, før mennesker bliver skadet eller dræbt, og det er mest sandsynligt børn, kvinder eller gamle!

Når det sker må alle andre jo spørge sig selv om de burde have begået civil ulydighed længe før, og skudt ulvene. Jeg har ikke det endegyldige svar, men ud fra en kynisk/taktisk betragtning tror jeg det bedste er at lade naturen gå sin gang og føre beviserne. Og på det tidspunkt handler det så om meget mere en ulve eller ej - det er en kamp mod et disneyficeret natursyn, som hverken mennesker eller natur kan holde til. Og disneyficeringen har vi kun set begyndelsen af endnu, det bliver meget værre!

Men om ikke andet kan ulvene vel holde BMX'ere, joggere og andre kedelige typer ude af skovene...

Hvorfor skal vi f.eks. ikke ha' en fast ulvebestand i H.C.Ørstedsparken? :rolf:
Ja, for enhver ved jo, at ulves foretrukne føde er kvinder og børn.
I vores naboland Tyskland, spiser de flere hundrede kvinder og børn dagligt :freak:
Syntes ikke hån er på sin plads, her
Perfect! Thats is good enough for me

5317
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 610
Tilmeldt: 11. feb 2009, 20:25
Interesser: skydning, genladning
Geografisk sted: Jylland-nordvest
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af 5317 » 26. jul 2014, 15:07

Mannlicher 308 skrev:Det kommer til at gå galt med de ulve - rigtig galt.

Man tager ikke et rovdyr af den størrelse og lader det leve i tæt op ad mennesker, det går simpelthen ikke. Det kritiske tidspunkt er, når der er ulve i flok, som er vant til menneskefært og ikke forbinder det med noget farligt - det er alvorligt. Enlige omstrejfere går nok, selvom jeg stadigvæk ikke vil lade børn og små kvinder være alene i nærheden. Det er desværre kun et spørgsmål om tid, før mennesker bliver skadet eller dræbt, og det er mest sandsynligt børn, kvinder eller gamle!

Hvorfor skal vi f.eks. ikke ha' en fast ulvebestand i H.C.Ørstedsparken? :rolf:
børn, gamle, hest/rytter, handicappede, folks løse hunde
jo det vil kun være et spørgsmål om tid før det går galt,

der kan jo også ske det at en flok ulve tager for sig blandt det kvæg der er sat ud til såkaldt naturpleje, gad vide om det så kun er trækrammere og folk fra dansk Naturfredningsforening der skal udrede erstatning eller vi alle skal bidrage?


jeg mener at Tisvilde hegn, Gribskov samt Amager fælled er selvskrevne områder til ulve,

her i Jylland har vi jo i forvejen så megen natur og så mange naturglæder at jeg sagtens kan unde øst- og nordsjællænderne glæden ved at have fritlevende ulve, så jeg foreslår at alle løse ulve i Jylland indfanges og eksporteres til de førnævnte sjællandske lokaliteter
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Langenge » 26. jul 2014, 15:09

Bessie4ever skrev:
Langenge skrev:
Mannlicher 308 skrev:Det kommer til at gå galt med de ulve - rigtig galt.

Man tager ikke et rovdyr af den størrelse og lader det leve i tæt op ad mennesker, det går simpelthen ikke. Det kritiske tidspunkt er, når der er ulve i flok, som er vant til menneskefært og ikke forbinder det med noget farligt - det er alvorligt. Enlige omstrejfere går nok, selvom jeg stadigvæk ikke vil lade børn og små kvinder være alene i nærheden. Det er desværre kun et spørgsmål om tid, før mennesker bliver skadet eller dræbt, og det er mest sandsynligt børn, kvinder eller gamle!

Når det sker må alle andre jo spørge sig selv om de burde have begået civil ulydighed længe før, og skudt ulvene. Jeg har ikke det endegyldige svar, men ud fra en kynisk/taktisk betragtning tror jeg det bedste er at lade naturen gå sin gang og føre beviserne. Og på det tidspunkt handler det så om meget mere en ulve eller ej - det er en kamp mod et disneyficeret natursyn, som hverken mennesker eller natur kan holde til. Og disneyficeringen har vi kun set begyndelsen af endnu, det bliver meget værre!

Men om ikke andet kan ulvene vel holde BMX'ere, joggere og andre kedelige typer ude af skovene...

Hvorfor skal vi f.eks. ikke ha' en fast ulvebestand i H.C.Ørstedsparken? :rolf:
Ja, for enhver ved jo, at ulves foretrukne føde er kvinder og børn.
I vores naboland Tyskland, spiser de flere hundrede kvinder og børn dagligt :freak:
Syntes ikke hån er på sin plads, her
Det synes jeg heller ikke påstande om at ulven vil æde kvinder og børn er.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af Kleth » 26. jul 2014, 15:49

Jeg mener heller ikke der er plads til ulven i Danmark og for den sags skyld heller ikke i Jylland [emoji6]
Ulvens ry er nu meget værre end den faktisk er. Mig bekendt er de ulve drab på mennesker, der er registreret, forbeholdt dyreparker/zoologiske haver.
Dog har ulve taget en del hunde og jagthunde i Sverige.

Hvis staten vil have ulv i nationalparkerne, så mener jeg det er vigtigt at de lærer at mennesker er farlige ved at der skulle drives jagt på dem på opdyrkede arealer og ved dyrehold.
Jeg savner en kommunikeret plan fra Naturstyrelsen, der fortæller os hvor mange ulve der skal være og hvordan bestanden skal forvaltes.

I Yellowstone viste det sig at ulvene gavnede hele biotopen, men hvis vi ikke har lavet analyser over virkningen i Danmark, så kan vi vel bare sidde vente. Selv om Yellowstone kun er ca. ⅓ af Jylland, så er befolkningstætheden lidt lavere.

Jeg ved at vildsvinet truer vores fødevareproduktion, men dyreetisk, hvorfor har den så mindre ret til at indvandre end ulven?



Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Senest rettet af Kleth 26. jul 2014, 16:13, rettet i alt 1 gang.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Ulv hos mig

Indlæg af FBN » 26. jul 2014, 16:03

Så må vi heller forbyde biler olg. For de "tager" flere børn kvinder ældre = mennesker end ulve har eller kommer til at gøre.

Hold nu op med de Anders And historie de gavner intet [emoji6]


Og nej jeg så også helst ulven blev langt væk og at den måtte skydes eller reguleres ret kraftig, grundet det vildt og tamdyr som vi har idag som jeg heller ser bevaret end en xxxxx ulv [emoji15]



MVH Frank
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af LapuaMagnum » 26. jul 2014, 16:43

Det bedste man kan gøre er vel at indsamle så mange oplysninger/billeder så man kan få et overblik over hvor mange der er i området. Naturstyrrelsen bør selvfølgelig kontaktes mhb. på afskydning HVIS det kommer dertil. Jeg mener fortsat ikke at vi skal lade os skræmme og tage kniven i den forkerte hånd med mindre der virkelig er et problem.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 511 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af TheDarkSide » 26. jul 2014, 17:07

Hvorfor må mårhunden ikke komme til landet når ulven må? Jeg vil skynde mig at tilføje at jeg hellere vil have ulven end mårhunden, da sidstnævnte er en trussel for fx agerhøns (som der ikke er for mange af i forvejen). Jeg er dog ikke fan af ulv i Danmark. Jeg tror ikke de kan udrydde fx rådyr. Men konkurrenter er ikke noget jeg er interesseret i. Jeg synes ikke der er grund til at "berige" Jylland med ulve. Så hellere få lavet nogle sumpede hedearealer så vi kan få urfuglen igen. Det er en fugl, der ikke er her mere, grundet mennesker, men som sådan godt kunne være hvis man gjorde noget for den. Ulven vil derimod støde ind i mennesker og de hører altså bare ikke til i et tætbefolket og tætbebygget land, hvor der ikke er de kæmpestore skove og lignende habitater, som er ulvens naturlige levested. Ja, urfuglen skal også bruge meget plads, men ikke nær så meget som ulven.

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Ulv hos mig

Indlæg af LFuppen » 26. jul 2014, 17:39

Giver pokker i de agerhøns ................. lad os få nogle vildtlevende kalkuner i stedet for - også meget mere kød på :eating:

Nå ja - bjørne må vi jo også hellere få fat og når den globale opvarmning er slået 100% igennem, importere nogle af slangerne fra Florida. De er ikke ønsket der :nolisten:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Besvar